17.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Agrairem que bufe ponent

Després d’uns dies de pluja, que pensàvem que no arribarien mai, a poc a poc anirà imposant-se l’estabilitat.

He dit en més d’una ocasió que no soc massa ‘amic’ del ponent però pot ser en esta ocasió agrairem la seua arribada. El món faller vol començar a fer plans i tot i que saben que ara al mes de març toca patir per l’oratge després d’una bona ploguda com la que hem tingut els vents de component oest ajudaran que escampe i s’agrairà un poc de sol i temperatures més altes (que ací no estem acostumats ni ens agrada un oratge tan fresc com el dels últims dies).

A primera hora encara haurem d’estar atents a les restes d’inestabilitat que hi puguen quedar però a poc a poc i des de l’interior arribarà un front acompanyat per vents de ponent que faran que a poc a poc vaja imposant-se la inestabilitat i remetent les pluges.

A primera hora encara cal esperar ruixats en punts de la costa. Cap a mig matí podrà ploure al nord amb una cota de neu que començarà al voltant dels 1.200 metres i de vesprada pujarà dels 1.300.

A mesura que notem l’entrada del ponent, els núvols quedaran més trencats i notarem com pugen les temperatures que a la nit han quedat més fresques.

Demà dimecres torna el llevant i amb ell els núvols es faran més abundants a la costa. Fins i tot pense que a la mitat nord de la Comunitat pot ploure fins a migdia però la vesprada serà més tranquil·la i assolellada. Les temperatures podran baixar a la nit i no patiran canvis de dia.

La recta final de la setmana pujaran un poc més les temperatures diürnes apropant-se als 20 graus i a la nit quedaran més baixes a l’interior que a la costa on tant a primera com a última hora el cel quedarà carregat de núvols baixos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.