12.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Els agricultors valencians reprenen les protestes: ‘Ens sobren els motius’

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA), ASAJA Alacant, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) -PV), així com Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, han anunciat hui en una roda de premsa la posada en marxa d’una nova fase de mobilitzacions.

Les entitats representatives del sector agrari valencià que componen el Fòrum Agrari de la Comunitat Valenciana mantindran les protestes, ja iniciades a finals de gener i a tot el mes de febrer, “davant les insuficients mesures concretades durant este temps per les diferents administracions amb competències en agricultura, tant la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana com el Govern central i la Unió Europea”. 

Sectorialment, el sector convocarà una o diverses mobilitzacions dels sectors del vi, arròs, ramaderia i altres produccions que travessen problemes de rendibilitat.  

Després hi haurà tres grans mobilitzacions: una a Castelló, probablement davant d’un gran centre de la distribució; una tractorada des d’Elx fins a Alacantper finalitzar al port d’Alacant; i una altra a València, A través d’una tractorada i manifestació que eixirà de la Conselleria d’Agricultura, passarà per la Delegació d’Agricultura del Ministeri i acabarà a la Delegació del Govern.

A més, les entitats representatives demanaran reunions a nivell institucional amb la presidència de la Generalitat Valenciana, la Conselleria d’Agricultura, la Delegació del Govern i la presidència de les Corts Valencianes juntament amb els portaveus dels grups polítics amb representació, mentre que a nivell polític, amb el Partit Popular, PSPV-PSOE, Vox i Compromís.

El president d’AVA-ASAJA, Cristóbal Aguado, va explicar que “el sector agrari valencià ha de mantindre la flama viva de les protestes perquè ens juguem el nostre futur. Les administracions ens han mostrat bona voluntat, però de solucions importants i de garantia de preus dignes res de res. Europa ens ha enganyat contínuament i, encara que la presidenta de la Comissió Ursula Von der Leyen s’ha compromés a moltes coses, la comissió de Medi Ambient del Parlament tractarà de bloquejar mesures agraristes. La Conselleria i el Ministeri s’han de mullar més. Si no protegim els agricultors i ramaders, es cremarà tot, avançarà el desert i ho pagaran els consumidors“.

Per la seua banda, el secretari general de la Unió Llauradora i Ganadera, Carles Peris, ha dit que “el sector agrari valencià hem decidit conjuntament de nou eixir al carrer a protestar, en sobrar-nos els motius per la poca resposta i concrecions per part de les administracions“.

Peris insisteix que “la Unió Europea ha anunciat una flexibilització de la PAC que és insuficient i queden propostes molt importants per a nosaltres sense resoldre com la millora de la llei de la Cadena Alimentària que és vital per rebre preus dignes els productors i, sobretot, veure que hi ha canvi clar en l’orientació de les polítiques europees perquè siguen més agraristes i que defensen els interessos dels productors de la UE”.

En este ultim sentit el secretari general de la Unió ha advocat perquè “els acords internacionals amb països tercers tinguen reciprocitat en les formes de producció amb les nostres perquè ens fa perdre competitivitat, que siguen ordenats i que quan no siguem deficitaris amb determinats productes no entren de fora o ho façan amb quotes o aranzels, no que se’ls donen facilitats o se’ls pose una catifa roja com fins ara”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desmantellat un punt de venda de drogues al costat d’un saló d’apostes a Guardamar

Un home de 40 anys ha sigut detingut després de desmantellar-se un punt de venda de cocaïna i MDMA al costat d'un saló d'apostes a Guardamar. Es van confiscar drogues, material de tall i útils de dosificat; el jutjat va decretar la seua llibertat amb mesures cautelars.

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.