Els agricultors valencians reprenen les protestes: ‘Ens sobren els motius’

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA), ASAJA Alacant, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) -PV), així com Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, han anunciat hui en una roda de premsa la posada en marxa d’una nova fase de mobilitzacions.

Les entitats representatives del sector agrari valencià que componen el Fòrum Agrari de la Comunitat Valenciana mantindran les protestes, ja iniciades a finals de gener i a tot el mes de febrer, “davant les insuficients mesures concretades durant este temps per les diferents administracions amb competències en agricultura, tant la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana com el Govern central i la Unió Europea”. 

Sectorialment, el sector convocarà una o diverses mobilitzacions dels sectors del vi, arròs, ramaderia i altres produccions que travessen problemes de rendibilitat.  

Després hi haurà tres grans mobilitzacions: una a Castelló, probablement davant d’un gran centre de la distribució; una tractorada des d’Elx fins a Alacantper finalitzar al port d’Alacant; i una altra a València, A través d’una tractorada i manifestació que eixirà de la Conselleria d’Agricultura, passarà per la Delegació d’Agricultura del Ministeri i acabarà a la Delegació del Govern.

A més, les entitats representatives demanaran reunions a nivell institucional amb la presidència de la Generalitat Valenciana, la Conselleria d’Agricultura, la Delegació del Govern i la presidència de les Corts Valencianes juntament amb els portaveus dels grups polítics amb representació, mentre que a nivell polític, amb el Partit Popular, PSPV-PSOE, Vox i Compromís.

El president d’AVA-ASAJA, Cristóbal Aguado, va explicar que “el sector agrari valencià ha de mantindre la flama viva de les protestes perquè ens juguem el nostre futur. Les administracions ens han mostrat bona voluntat, però de solucions importants i de garantia de preus dignes res de res. Europa ens ha enganyat contínuament i, encara que la presidenta de la Comissió Ursula Von der Leyen s’ha compromés a moltes coses, la comissió de Medi Ambient del Parlament tractarà de bloquejar mesures agraristes. La Conselleria i el Ministeri s’han de mullar més. Si no protegim els agricultors i ramaders, es cremarà tot, avançarà el desert i ho pagaran els consumidors«.

Per la seua banda, el secretari general de la Unió Llauradora i Ganadera, Carles Peris, ha dit que “el sector agrari valencià hem decidit conjuntament de nou eixir al carrer a protestar, en sobrar-nos els motius per la poca resposta i concrecions per part de les administracions«.

Peris insisteix que “la Unió Europea ha anunciat una flexibilització de la PAC que és insuficient i queden propostes molt importants per a nosaltres sense resoldre com la millora de la llei de la Cadena Alimentària que és vital per rebre preus dignes els productors i, sobretot, veure que hi ha canvi clar en l’orientació de les polítiques europees perquè siguen més agraristes i que defensen els interessos dels productors de la UE”.

En este ultim sentit el secretari general de la Unió ha advocat perquè “els acords internacionals amb països tercers tinguen reciprocitat en les formes de producció amb les nostres perquè ens fa perdre competitivitat, que siguen ordenats i que quan no siguem deficitaris amb determinats productes no entren de fora o ho façan amb quotes o aranzels, no que se’ls donen facilitats o se’ls pose una catifa roja com fins ara”.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.