Els agricultors valencians reprenen les protestes: ‘Ens sobren els motius’

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA), ASAJA Alacant, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) -PV), així com Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, han anunciat hui en una roda de premsa la posada en marxa d’una nova fase de mobilitzacions.

Les entitats representatives del sector agrari valencià que componen el Fòrum Agrari de la Comunitat Valenciana mantindran les protestes, ja iniciades a finals de gener i a tot el mes de febrer, “davant les insuficients mesures concretades durant este temps per les diferents administracions amb competències en agricultura, tant la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana com el Govern central i la Unió Europea”. 

Sectorialment, el sector convocarà una o diverses mobilitzacions dels sectors del vi, arròs, ramaderia i altres produccions que travessen problemes de rendibilitat.  

Després hi haurà tres grans mobilitzacions: una a Castelló, probablement davant d’un gran centre de la distribució; una tractorada des d’Elx fins a Alacantper finalitzar al port d’Alacant; i una altra a València, A través d’una tractorada i manifestació que eixirà de la Conselleria d’Agricultura, passarà per la Delegació d’Agricultura del Ministeri i acabarà a la Delegació del Govern.

A més, les entitats representatives demanaran reunions a nivell institucional amb la presidència de la Generalitat Valenciana, la Conselleria d’Agricultura, la Delegació del Govern i la presidència de les Corts Valencianes juntament amb els portaveus dels grups polítics amb representació, mentre que a nivell polític, amb el Partit Popular, PSPV-PSOE, Vox i Compromís.

El president d’AVA-ASAJA, Cristóbal Aguado, va explicar que “el sector agrari valencià ha de mantindre la flama viva de les protestes perquè ens juguem el nostre futur. Les administracions ens han mostrat bona voluntat, però de solucions importants i de garantia de preus dignes res de res. Europa ens ha enganyat contínuament i, encara que la presidenta de la Comissió Ursula Von der Leyen s’ha compromés a moltes coses, la comissió de Medi Ambient del Parlament tractarà de bloquejar mesures agraristes. La Conselleria i el Ministeri s’han de mullar més. Si no protegim els agricultors i ramaders, es cremarà tot, avançarà el desert i ho pagaran els consumidors«.

Per la seua banda, el secretari general de la Unió Llauradora i Ganadera, Carles Peris, ha dit que “el sector agrari valencià hem decidit conjuntament de nou eixir al carrer a protestar, en sobrar-nos els motius per la poca resposta i concrecions per part de les administracions«.

Peris insisteix que “la Unió Europea ha anunciat una flexibilització de la PAC que és insuficient i queden propostes molt importants per a nosaltres sense resoldre com la millora de la llei de la Cadena Alimentària que és vital per rebre preus dignes els productors i, sobretot, veure que hi ha canvi clar en l’orientació de les polítiques europees perquè siguen més agraristes i que defensen els interessos dels productors de la UE”.

En este ultim sentit el secretari general de la Unió ha advocat perquè “els acords internacionals amb països tercers tinguen reciprocitat en les formes de producció amb les nostres perquè ens fa perdre competitivitat, que siguen ordenats i que quan no siguem deficitaris amb determinats productes no entren de fora o ho façan amb quotes o aranzels, no que se’ls donen facilitats o se’ls pose una catifa roja com fins ara”.

Últimes notícies

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.