Els agricultors valencians reprenen les protestes: ‘Ens sobren els motius’

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA), ASAJA Alacant, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) -PV), així com Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, han anunciat hui en una roda de premsa la posada en marxa d’una nova fase de mobilitzacions.

Les entitats representatives del sector agrari valencià que componen el Fòrum Agrari de la Comunitat Valenciana mantindran les protestes, ja iniciades a finals de gener i a tot el mes de febrer, “davant les insuficients mesures concretades durant este temps per les diferents administracions amb competències en agricultura, tant la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana com el Govern central i la Unió Europea”. 

Sectorialment, el sector convocarà una o diverses mobilitzacions dels sectors del vi, arròs, ramaderia i altres produccions que travessen problemes de rendibilitat.  

Després hi haurà tres grans mobilitzacions: una a Castelló, probablement davant d’un gran centre de la distribució; una tractorada des d’Elx fins a Alacantper finalitzar al port d’Alacant; i una altra a València, A través d’una tractorada i manifestació que eixirà de la Conselleria d’Agricultura, passarà per la Delegació d’Agricultura del Ministeri i acabarà a la Delegació del Govern.

A més, les entitats representatives demanaran reunions a nivell institucional amb la presidència de la Generalitat Valenciana, la Conselleria d’Agricultura, la Delegació del Govern i la presidència de les Corts Valencianes juntament amb els portaveus dels grups polítics amb representació, mentre que a nivell polític, amb el Partit Popular, PSPV-PSOE, Vox i Compromís.

El president d’AVA-ASAJA, Cristóbal Aguado, va explicar que “el sector agrari valencià ha de mantindre la flama viva de les protestes perquè ens juguem el nostre futur. Les administracions ens han mostrat bona voluntat, però de solucions importants i de garantia de preus dignes res de res. Europa ens ha enganyat contínuament i, encara que la presidenta de la Comissió Ursula Von der Leyen s’ha compromés a moltes coses, la comissió de Medi Ambient del Parlament tractarà de bloquejar mesures agraristes. La Conselleria i el Ministeri s’han de mullar més. Si no protegim els agricultors i ramaders, es cremarà tot, avançarà el desert i ho pagaran els consumidors“.

Per la seua banda, el secretari general de la Unió Llauradora i Ganadera, Carles Peris, ha dit que “el sector agrari valencià hem decidit conjuntament de nou eixir al carrer a protestar, en sobrar-nos els motius per la poca resposta i concrecions per part de les administracions“.

Peris insisteix que “la Unió Europea ha anunciat una flexibilització de la PAC que és insuficient i queden propostes molt importants per a nosaltres sense resoldre com la millora de la llei de la Cadena Alimentària que és vital per rebre preus dignes els productors i, sobretot, veure que hi ha canvi clar en l’orientació de les polítiques europees perquè siguen més agraristes i que defensen els interessos dels productors de la UE”.

En este ultim sentit el secretari general de la Unió ha advocat perquè “els acords internacionals amb països tercers tinguen reciprocitat en les formes de producció amb les nostres perquè ens fa perdre competitivitat, que siguen ordenats i que quan no siguem deficitaris amb determinats productes no entren de fora o ho façan amb quotes o aranzels, no que se’ls donen facilitats o se’ls pose una catifa roja com fins ara”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Un incendi declarat en un pis d'un edifici de cinc altures a Mislata ha obligat a atendre almenys tres persones i ha mobilitzat a diverses dotacions de bombers i servicis sanitaris.

L’imponent pas del Sant Sopar ultima els seus preparatius per a Dijous Sant a Alacant

El pas del Sant Sopar més gran d'Espanya, amb 220 portants i 3.500 quilos de pes, apura els detalls finals abans de la seua espectacular eixida processional este Dijous Sant a Alacant.

Benidorm obri gratis l’aparcament de Ponent pel aluvion turistico de Setmana Santa

L'Ajuntament de Benidorm ha posat en servici l'aparcament de Ponent, amb 397 places i ús gratuït, per a absorbir el fort augment de trafique durant la Setmana Santa.

AVA-ASAJA alerta que la burocràcia en les ajudes a fertilitzants deixarà fora a milers d’agricultors valencians

AVA-ASAJA denuncia que el sistema telemàtic i els requisits econòmics per a sol·licitar les ajudes per l'encariment dels fertilitzants deixaran sense suport a milers d'agricultors valencians, especialment xicotets productors i persones majors.