16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Els agricultors valencians reprenen les protestes: ‘Ens sobren els motius’

Les organitzacions professionals agràries de la Comunitat Valenciana, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA), ASAJA Alacant, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera, la Coordinadora Camperola del País Valencià (CCPV-COAG) i la Unió de xicotets Agricultors i Ramaders (UPA) -PV), així com Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, han anunciat hui en una roda de premsa la posada en marxa d’una nova fase de mobilitzacions.

Les entitats representatives del sector agrari valencià que componen el Fòrum Agrari de la Comunitat Valenciana mantindran les protestes, ja iniciades a finals de gener i a tot el mes de febrer, “davant les insuficients mesures concretades durant este temps per les diferents administracions amb competències en agricultura, tant la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana com el Govern central i la Unió Europea”. 

Sectorialment, el sector convocarà una o diverses mobilitzacions dels sectors del vi, arròs, ramaderia i altres produccions que travessen problemes de rendibilitat.  

Després hi haurà tres grans mobilitzacions: una a Castelló, probablement davant d’un gran centre de la distribució; una tractorada des d’Elx fins a Alacantper finalitzar al port d’Alacant; i una altra a València, A través d’una tractorada i manifestació que eixirà de la Conselleria d’Agricultura, passarà per la Delegació d’Agricultura del Ministeri i acabarà a la Delegació del Govern.

A més, les entitats representatives demanaran reunions a nivell institucional amb la presidència de la Generalitat Valenciana, la Conselleria d’Agricultura, la Delegació del Govern i la presidència de les Corts Valencianes juntament amb els portaveus dels grups polítics amb representació, mentre que a nivell polític, amb el Partit Popular, PSPV-PSOE, Vox i Compromís.

El president d’AVA-ASAJA, Cristóbal Aguado, va explicar que “el sector agrari valencià ha de mantindre la flama viva de les protestes perquè ens juguem el nostre futur. Les administracions ens han mostrat bona voluntat, però de solucions importants i de garantia de preus dignes res de res. Europa ens ha enganyat contínuament i, encara que la presidenta de la Comissió Ursula Von der Leyen s’ha compromés a moltes coses, la comissió de Medi Ambient del Parlament tractarà de bloquejar mesures agraristes. La Conselleria i el Ministeri s’han de mullar més. Si no protegim els agricultors i ramaders, es cremarà tot, avançarà el desert i ho pagaran els consumidors“.

Per la seua banda, el secretari general de la Unió Llauradora i Ganadera, Carles Peris, ha dit que “el sector agrari valencià hem decidit conjuntament de nou eixir al carrer a protestar, en sobrar-nos els motius per la poca resposta i concrecions per part de les administracions“.

Peris insisteix que “la Unió Europea ha anunciat una flexibilització de la PAC que és insuficient i queden propostes molt importants per a nosaltres sense resoldre com la millora de la llei de la Cadena Alimentària que és vital per rebre preus dignes els productors i, sobretot, veure que hi ha canvi clar en l’orientació de les polítiques europees perquè siguen més agraristes i que defensen els interessos dels productors de la UE”.

En este ultim sentit el secretari general de la Unió ha advocat perquè “els acords internacionals amb països tercers tinguen reciprocitat en les formes de producció amb les nostres perquè ens fa perdre competitivitat, que siguen ordenats i que quan no siguem deficitaris amb determinats productes no entren de fora o ho façan amb quotes o aranzels, no que se’ls donen facilitats o se’ls pose una catifa roja com fins ara”.

Últimes notícies

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.