L’exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana, Aitana Mas, anuncia que té càncer

L’exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana, i actual diputada de Compromís en Les Corts Valencianes de 33 anys, Aitana Mas, ja he fet públic a través de les xarxes socials que pateix càncer.

«Feia més de quatre anys que vigilava i controlant que este moment no arribés, però finalment ha estat inevitable. La mala notícia és que tinc càncer. La bona és que pense curar-me, ‘que no córrega el pànic!», afirma la parlamentària en el seu compte de X.

I afegeix: «Tinc dos poderoses, precioses i tendres raons que fan que només pense a viure, no contemple una altra alternativa. Però això no vol dir que demà comence un camí fàcil de transitar». «Desitgeu-me sort».

«I avui, més mai, salut i república», conclou la política alacantina, que acompanya el missatge amb una fotografia en Les Corts amb una samarreta amb dos pits dibuixats.

Després de donar a conéixer la notícia, les xarxes s’han omplert de missatges d’ànim per a la parlamentària, entre ells molts procedents de companys de la seua formació, com la del portaveu de la coalició en Les Corts, Joan Baldoví, qui ha escrit: «Una abraçada ben forta, Aitana. Força!».


També el de la portaveu a l’Ajuntament de València, Papi Robles, que ha compartit: «Perquè et conec i hem parlat d’este tema moltes vegades, estic segura que amb la teua valentia i la teua energia controlada avançaràs en este camí. Salut, república i sanitat pública».


Igualment, des d’altres partits, institucions i àmbits s’estan enviant paraules d’ànim amb la política.
En 2022, després de la dimissió de la seua companya de partit Mónica Oltra, va assumir el càrrec de portaveu del Govern valencià i la conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Mas ha estat també regidora a l’Ajuntament de Crevillent durant una legislatura (2011-2015), a més de portaveu local de Compromís, i és diputada autonòmica en Les Corts des de 2019.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.