L’exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana, Aitana Mas, anuncia que té càncer

L’exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana, i actual diputada de Compromís en Les Corts Valencianes de 33 anys, Aitana Mas, ja he fet públic a través de les xarxes socials que pateix càncer.

“Feia més de quatre anys que vigilava i controlant que este moment no arribés, però finalment ha estat inevitable. La mala notícia és que tinc càncer. La bona és que pense curar-me, ‘que no córrega el pànic!”, afirma la parlamentària en el seu compte de X.

I afegeix: “Tinc dos poderoses, precioses i tendres raons que fan que només pense a viure, no contemple una altra alternativa. Però això no vol dir que demà comence un camí fàcil de transitar”. “Desitgeu-me sort”.

“I avui, més mai, salut i república”, conclou la política alacantina, que acompanya el missatge amb una fotografia en Les Corts amb una samarreta amb dos pits dibuixats.

Després de donar a conéixer la notícia, les xarxes s’han omplert de missatges d’ànim per a la parlamentària, entre ells molts procedents de companys de la seua formació, com la del portaveu de la coalició en Les Corts, Joan Baldoví, qui ha escrit: “Una abraçada ben forta, Aitana. Força!”.


També el de la portaveu a l’Ajuntament de València, Papi Robles, que ha compartit: “Perquè et conec i hem parlat d’este tema moltes vegades, estic segura que amb la teua valentia i la teua energia controlada avançaràs en este camí. Salut, república i sanitat pública”.


Igualment, des d’altres partits, institucions i àmbits s’estan enviant paraules d’ànim amb la política.
En 2022, després de la dimissió de la seua companya de partit Mónica Oltra, va assumir el càrrec de portaveu del Govern valencià i la conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Mas ha estat també regidora a l’Ajuntament de Crevillent durant una legislatura (2011-2015), a més de portaveu local de Compromís, i és diputada autonòmica en Les Corts des de 2019.

Últimes notícies

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.

El València Basket busca afermar la segona plaça en la seua visita a Burgos

El València Basket visita la pista del Recol·lectes Burgos per a defendre la seua segona plaça en la Lliga Endesa després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i amb diverses baixes sensibles en el perímetre.

Mónica Oltra anuncia la seua volta per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia que tornarà a la primera línia política i es postularà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, en el seu primer gran acte públic després de l'obertura de juí oral.

Pérez Llorca reunix els sectors econòmics valencians per l’impacte de la guerra de l’Iran

El president de la Generalitat valenciana convoca una trobada extraordinària amb empresaris, sindicats i cambres per a acordar mesures enfront dels efectes de la guerra de l'Iran sobre el teixit productiu.

Sancionat un taller clandestí descobert en una nau industrial de Carlet

La Guàrdia Civil ha destapat un taller mecànic clandestí en una nau industrial de Carlet sense llicències, sense assegurança i amb greus deficiències ambientals i de seguretat.

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.