L’exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana, Aitana Mas, anuncia que té càncer

L’exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana, i actual diputada de Compromís en Les Corts Valencianes de 33 anys, Aitana Mas, ja he fet públic a través de les xarxes socials que pateix càncer.

«Feia més de quatre anys que vigilava i controlant que este moment no arribés, però finalment ha estat inevitable. La mala notícia és que tinc càncer. La bona és que pense curar-me, ‘que no córrega el pànic!», afirma la parlamentària en el seu compte de X.

I afegeix: «Tinc dos poderoses, precioses i tendres raons que fan que només pense a viure, no contemple una altra alternativa. Però això no vol dir que demà comence un camí fàcil de transitar». «Desitgeu-me sort».

«I avui, més mai, salut i república», conclou la política alacantina, que acompanya el missatge amb una fotografia en Les Corts amb una samarreta amb dos pits dibuixats.

Després de donar a conéixer la notícia, les xarxes s’han omplert de missatges d’ànim per a la parlamentària, entre ells molts procedents de companys de la seua formació, com la del portaveu de la coalició en Les Corts, Joan Baldoví, qui ha escrit: «Una abraçada ben forta, Aitana. Força!».


També el de la portaveu a l’Ajuntament de València, Papi Robles, que ha compartit: «Perquè et conec i hem parlat d’este tema moltes vegades, estic segura que amb la teua valentia i la teua energia controlada avançaràs en este camí. Salut, república i sanitat pública».


Igualment, des d’altres partits, institucions i àmbits s’estan enviant paraules d’ànim amb la política.
En 2022, després de la dimissió de la seua companya de partit Mónica Oltra, va assumir el càrrec de portaveu del Govern valencià i la conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Mas ha estat també regidora a l’Ajuntament de Crevillent durant una legislatura (2011-2015), a més de portaveu local de Compromís, i és diputada autonòmica en Les Corts des de 2019.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.