L’exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana, Aitana Mas, anuncia que té càncer

L’exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana, i actual diputada de Compromís en Les Corts Valencianes de 33 anys, Aitana Mas, ja he fet públic a través de les xarxes socials que pateix càncer.

«Feia més de quatre anys que vigilava i controlant que este moment no arribés, però finalment ha estat inevitable. La mala notícia és que tinc càncer. La bona és que pense curar-me, ‘que no córrega el pànic!», afirma la parlamentària en el seu compte de X.

I afegeix: «Tinc dos poderoses, precioses i tendres raons que fan que només pense a viure, no contemple una altra alternativa. Però això no vol dir que demà comence un camí fàcil de transitar». «Desitgeu-me sort».

«I avui, més mai, salut i república», conclou la política alacantina, que acompanya el missatge amb una fotografia en Les Corts amb una samarreta amb dos pits dibuixats.

Després de donar a conéixer la notícia, les xarxes s’han omplert de missatges d’ànim per a la parlamentària, entre ells molts procedents de companys de la seua formació, com la del portaveu de la coalició en Les Corts, Joan Baldoví, qui ha escrit: «Una abraçada ben forta, Aitana. Força!».


També el de la portaveu a l’Ajuntament de València, Papi Robles, que ha compartit: «Perquè et conec i hem parlat d’este tema moltes vegades, estic segura que amb la teua valentia i la teua energia controlada avançaràs en este camí. Salut, república i sanitat pública».


Igualment, des d’altres partits, institucions i àmbits s’estan enviant paraules d’ànim amb la política.
En 2022, després de la dimissió de la seua companya de partit Mónica Oltra, va assumir el càrrec de portaveu del Govern valencià i la conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Mas ha estat també regidora a l’Ajuntament de Crevillent durant una legislatura (2011-2015), a més de portaveu local de Compromís, i és diputada autonòmica en Les Corts des de 2019.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.