L’exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana, Aitana Mas, anuncia que té càncer

L’exvicepresidenta de la Generalitat Valenciana, i actual diputada de Compromís en Les Corts Valencianes de 33 anys, Aitana Mas, ja he fet públic a través de les xarxes socials que pateix càncer.

«Feia més de quatre anys que vigilava i controlant que este moment no arribés, però finalment ha estat inevitable. La mala notícia és que tinc càncer. La bona és que pense curar-me, ‘que no córrega el pànic!», afirma la parlamentària en el seu compte de X.

I afegeix: «Tinc dos poderoses, precioses i tendres raons que fan que només pense a viure, no contemple una altra alternativa. Però això no vol dir que demà comence un camí fàcil de transitar». «Desitgeu-me sort».

«I avui, més mai, salut i república», conclou la política alacantina, que acompanya el missatge amb una fotografia en Les Corts amb una samarreta amb dos pits dibuixats.

Després de donar a conéixer la notícia, les xarxes s’han omplert de missatges d’ànim per a la parlamentària, entre ells molts procedents de companys de la seua formació, com la del portaveu de la coalició en Les Corts, Joan Baldoví, qui ha escrit: «Una abraçada ben forta, Aitana. Força!».


També el de la portaveu a l’Ajuntament de València, Papi Robles, que ha compartit: «Perquè et conec i hem parlat d’este tema moltes vegades, estic segura que amb la teua valentia i la teua energia controlada avançaràs en este camí. Salut, república i sanitat pública».


Igualment, des d’altres partits, institucions i àmbits s’estan enviant paraules d’ànim amb la política.
En 2022, després de la dimissió de la seua companya de partit Mónica Oltra, va assumir el càrrec de portaveu del Govern valencià i la conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Mas ha estat també regidora a l’Ajuntament de Crevillent durant una legislatura (2011-2015), a més de portaveu local de Compromís, i és diputada autonòmica en Les Corts des de 2019.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.