Convoquen 300.000 euros en ajudes al pasturatge per prevenir incendis forestals

La Conselleria de Justícia i Interior ha convocat ajudes, per un import de 300.000 euros, destinades al control de vegetació natural mitjançant aprofitament ramader extensiu a zones estratègiques lligades a la prevenció d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana, segons publica avui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

La finalitat d’aquestes ajudes és aconseguir un control adequat de la vegetació a la superfície objecte de subvenció mitjançant la reducció i el consum de la biomassa combustible per part del bestiar i mantenir aquestes zones operatives per impedir la continuïtat d’un incendi forestal.


Aquestes ajudes van destinades als titulars d’explotacions ramaderes d’oví, cabrum, equí i boví, mitjançant un pagament per superfície que dependrà del grau de compliment de l’objectiu, i que serà de fins a 120 euros per hectàrea, amb un import màxim anual per beneficiari de fins a 8.000 euros.


El pasturatge ordenat per al control de vegetació natural en zones estratègiques lligades a la prevenció d’incendis (àrees tallafocs, pistes, etcètera) constitueix una pràctica agroforestal sostenible, en què el bestiar col·labora reduint els riscos d’incendi mitjançant el control del desenvolupament de la vegetació, a més de complir una funció ecològica.


Els animals s’alimenten de manera selectiva, consumint herbes i males herbes que podrien actuar com a combustible per a un incendi. En mantenir un equilibri a la vegetació, la ramaderia extensiva redueix la càrrega de combustible, disminuint així la probabilitat de propagació d’incendis.


D’altra banda, l’aprofitament ramader constitueix un element clau en la revaloració i la gestió multifuncional de les muntanyes amb molt poc aprofitament fusta. En aquest sentit, també contribueix al reconeixement de la tasca del pastor i al desenvolupament rural sostenible en fixar població i generar rendes.


El termini de presentació de les sol·licituds per a l’exercici 2024 és de 20 dies naturals comptadors a partir de demà 9 d’abril, és a dir, l’endemà al de la publicació de l’extracte de la resolució de convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.