Convoquen 300.000 euros en ajudes al pasturatge per prevenir incendis forestals

La Conselleria de Justícia i Interior ha convocat ajudes, per un import de 300.000 euros, destinades al control de vegetació natural mitjançant aprofitament ramader extensiu a zones estratègiques lligades a la prevenció d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana, segons publica avui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

La finalitat d’aquestes ajudes és aconseguir un control adequat de la vegetació a la superfície objecte de subvenció mitjançant la reducció i el consum de la biomassa combustible per part del bestiar i mantenir aquestes zones operatives per impedir la continuïtat d’un incendi forestal.


Aquestes ajudes van destinades als titulars d’explotacions ramaderes d’oví, cabrum, equí i boví, mitjançant un pagament per superfície que dependrà del grau de compliment de l’objectiu, i que serà de fins a 120 euros per hectàrea, amb un import màxim anual per beneficiari de fins a 8.000 euros.


El pasturatge ordenat per al control de vegetació natural en zones estratègiques lligades a la prevenció d’incendis (àrees tallafocs, pistes, etcètera) constitueix una pràctica agroforestal sostenible, en què el bestiar col·labora reduint els riscos d’incendi mitjançant el control del desenvolupament de la vegetació, a més de complir una funció ecològica.


Els animals s’alimenten de manera selectiva, consumint herbes i males herbes que podrien actuar com a combustible per a un incendi. En mantenir un equilibri a la vegetació, la ramaderia extensiva redueix la càrrega de combustible, disminuint així la probabilitat de propagació d’incendis.


D’altra banda, l’aprofitament ramader constitueix un element clau en la revaloració i la gestió multifuncional de les muntanyes amb molt poc aprofitament fusta. En aquest sentit, també contribueix al reconeixement de la tasca del pastor i al desenvolupament rural sostenible en fixar població i generar rendes.


El termini de presentació de les sol·licituds per a l’exercici 2024 és de 20 dies naturals comptadors a partir de demà 9 d’abril, és a dir, l’endemà al de la publicació de l’extracte de la resolució de convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.

La jutgessa envia a Fiscalia i UDEF la documentació sobre les 140 vivendes públiques dels Naus a Alacant

La jutgessa ha enviat a Fiscalia i UDEF la documentació de l'ajuntament sobre l'adjudicació de les 140 vivendes públiques dels Naus. Els informes arrepleguen indicis com a llars sense empadronats, familiars beneficiats i no adjudicataris residint, en un cas que ja té conseqüències polítiques i dimissions.

Pérez Llorca defén a Roig i retrau a Belarra: ‘Ja m’agradaria que anara tan productiva per a la societat’

Pérez Llorca ha elogiat la contribució de Juan Roig i ha enlletgit a Ione Belarra les seues paraules en el Congrés. Vicente Boluda ha recolzat a l'empresari.

Boluda, sobre el finançament autonòmic, apunta que a vegades cal dir que sí

Boluda ha plantejat que, davant la proposta del Govern, a vegades cal dir que sí, encara que ha recalcat que és una opinió personal i AVE no ha fixat postura. El pla preveu 3.670 milions més per a la Comunitat en 2027, prop d'un 18% sobre el model actual.

Les estreles de l’atletisme espanyol se citen a València amb la vista posada en els Mundials de Torun

El Lluís Puig acull del 27 de febrer a l'1 de març la 62a edició sota sostre, amb 26 títols en joc i una novetat: el 4x400 mixt per clubs tancarà el programa.