Convoquen 300.000 euros en ajudes al pasturatge per prevenir incendis forestals

La Conselleria de Justícia i Interior ha convocat ajudes, per un import de 300.000 euros, destinades al control de vegetació natural mitjançant aprofitament ramader extensiu a zones estratègiques lligades a la prevenció d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana, segons publica avui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

La finalitat d’aquestes ajudes és aconseguir un control adequat de la vegetació a la superfície objecte de subvenció mitjançant la reducció i el consum de la biomassa combustible per part del bestiar i mantenir aquestes zones operatives per impedir la continuïtat d’un incendi forestal.


Aquestes ajudes van destinades als titulars d’explotacions ramaderes d’oví, cabrum, equí i boví, mitjançant un pagament per superfície que dependrà del grau de compliment de l’objectiu, i que serà de fins a 120 euros per hectàrea, amb un import màxim anual per beneficiari de fins a 8.000 euros.


El pasturatge ordenat per al control de vegetació natural en zones estratègiques lligades a la prevenció d’incendis (àrees tallafocs, pistes, etcètera) constitueix una pràctica agroforestal sostenible, en què el bestiar col·labora reduint els riscos d’incendi mitjançant el control del desenvolupament de la vegetació, a més de complir una funció ecològica.


Els animals s’alimenten de manera selectiva, consumint herbes i males herbes que podrien actuar com a combustible per a un incendi. En mantenir un equilibri a la vegetació, la ramaderia extensiva redueix la càrrega de combustible, disminuint així la probabilitat de propagació d’incendis.


D’altra banda, l’aprofitament ramader constitueix un element clau en la revaloració i la gestió multifuncional de les muntanyes amb molt poc aprofitament fusta. En aquest sentit, també contribueix al reconeixement de la tasca del pastor i al desenvolupament rural sostenible en fixar població i generar rendes.


El termini de presentació de les sol·licituds per a l’exercici 2024 és de 20 dies naturals comptadors a partir de demà 9 d’abril, és a dir, l’endemà al de la publicació de l’extracte de la resolució de convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat valenciana.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.