Alacant planta una foguera en el centre de Madrid per a promocionar les festes de la ciutat

Foguera

La Foguera en Madrid per Fitur. | Ajuntament d’Alacant

Les Fogueres d’Alacant han arribat al cor de Madrid. La plaça de Callao ha plantat un d’estos monuments artístics en el centre de la ciutat amb l’objectiu de promocionar la festa de manera internacional.

  

El regidor de Festes, Manuel Jiménez, al costat de la Bellea del Foc, Isabel Bartual, i la presidenta de la Federació de Fogueres de Sant Joan, Toñi Martín-Zarco, han visitat hui el conjunt ‘Festes d’Alacant’ que servirà com a promoció de la ciutat, amb motiu de la Fira Internacional de Turisme (FITUR) que es desenvolupa en Madrid fins al pròxim diumenge.

 

El monument, original de Federico Molinero, té una altura de 9 metres i les seues bases són de 6×6 metres. La rematada la constituix una dona emergint d’unes flames. Les escenes són al·legòriques al Carnestoltes, Setmana Santa, Moros i Cristians, Festes Patronals, i Romiatge a la Santa Faç. A més la peça inclou també images relatives a les diferents festes del foc de la província d’Alacant. 

 

Esta foguera podrà ser visitada fins al diumenge 26 i posteriorment serà desmuntada, per a que el pròxim juny estiga llista per a la Cremà en la vesprada de Sant Joan en la Llar Provincial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.