Albaida aprova per unanimitat demanar que 2025 siga l’Any José Segrelles

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

El plenari de l’Ajuntament d’Albaida ha aprovat per unanimitat instar a la Diputació de Valencia i a la Generalitat a declarar el 2025 com a ‘Any José Segrelles’.

Esta resolució busca retre homenatge en l’artista local José Segrelles, «reconeixent la seua contribució a l’art i la cultura valenciana».

En el marc d’esta iniciativa, el dijous, 1 d’agost, el diputat de Cultura de la corporació provincial, Paco Teruel, visitarà Albaida. Durant la seua visita, Terol es reunirà amb les autoritats locals i recorrerà la Casa Museu de José Segrelles, una emblemàtica institució que preserva i difon el llegat del pintor i il·lustrador, avança el consistori en un comunicat.

La declaració del 2025 com a Any José Segrelles té com a objectiu «promoure una sèrie d’activitats culturals i educatives que ressalten la vida i obra de l’artista, atraient tant residents com a visitants en la ciutat d’Albaida».

S’espera que esta iniciativa «impulse el turisme cultural i foment el reconeixement internacional de l’artista Segrelles».

L’alcalde d’Albaida destaca la importància d’este reconeixement: «José Segrelles és un referent no només per a Albaida, sinó per a tota la Comunitat Valenciana. Esta declaració no només honra la seua memòria, sinó que també enfortix la nostra identitat cultural».

Últimes notícies

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.