Albaida aprova per unanimitat demanar que 2025 siga l’Any José Segrelles

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

El plenari de l’Ajuntament d’Albaida ha aprovat per unanimitat instar a la Diputació de Valencia i a la Generalitat a declarar el 2025 com a ‘Any José Segrelles’.

Esta resolució busca retre homenatge en l’artista local José Segrelles, «reconeixent la seua contribució a l’art i la cultura valenciana».

En el marc d’esta iniciativa, el dijous, 1 d’agost, el diputat de Cultura de la corporació provincial, Paco Teruel, visitarà Albaida. Durant la seua visita, Terol es reunirà amb les autoritats locals i recorrerà la Casa Museu de José Segrelles, una emblemàtica institució que preserva i difon el llegat del pintor i il·lustrador, avança el consistori en un comunicat.

La declaració del 2025 com a Any José Segrelles té com a objectiu «promoure una sèrie d’activitats culturals i educatives que ressalten la vida i obra de l’artista, atraient tant residents com a visitants en la ciutat d’Albaida».

S’espera que esta iniciativa «impulse el turisme cultural i foment el reconeixement internacional de l’artista Segrelles».

L’alcalde d’Albaida destaca la importància d’este reconeixement: «José Segrelles és un referent no només per a Albaida, sinó per a tota la Comunitat Valenciana. Esta declaració no només honra la seua memòria, sinó que també enfortix la nostra identitat cultural».

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.