Albaida aprova per unanimitat demanar que 2025 siga l’Any José Segrelles

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

El plenari de l’Ajuntament d’Albaida ha aprovat per unanimitat instar a la Diputació de Valencia i a la Generalitat a declarar el 2025 com a ‘Any José Segrelles’.

Esta resolució busca retre homenatge en l’artista local José Segrelles, «reconeixent la seua contribució a l’art i la cultura valenciana».

En el marc d’esta iniciativa, el dijous, 1 d’agost, el diputat de Cultura de la corporació provincial, Paco Teruel, visitarà Albaida. Durant la seua visita, Terol es reunirà amb les autoritats locals i recorrerà la Casa Museu de José Segrelles, una emblemàtica institució que preserva i difon el llegat del pintor i il·lustrador, avança el consistori en un comunicat.

La declaració del 2025 com a Any José Segrelles té com a objectiu «promoure una sèrie d’activitats culturals i educatives que ressalten la vida i obra de l’artista, atraient tant residents com a visitants en la ciutat d’Albaida».

S’espera que esta iniciativa «impulse el turisme cultural i foment el reconeixement internacional de l’artista Segrelles».

L’alcalde d’Albaida destaca la importància d’este reconeixement: «José Segrelles és un referent no només per a Albaida, sinó per a tota la Comunitat Valenciana. Esta declaració no només honra la seua memòria, sinó que també enfortix la nostra identitat cultural».

Últimes notícies

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.