Albaida aprova per unanimitat demanar que 2025 siga l’Any José Segrelles

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

El plenari de l’Ajuntament d’Albaida ha aprovat per unanimitat instar a la Diputació de Valencia i a la Generalitat a declarar el 2025 com a ‘Any José Segrelles’.

Esta resolució busca retre homenatge en l’artista local José Segrelles, «reconeixent la seua contribució a l’art i la cultura valenciana».

En el marc d’esta iniciativa, el dijous, 1 d’agost, el diputat de Cultura de la corporació provincial, Paco Teruel, visitarà Albaida. Durant la seua visita, Terol es reunirà amb les autoritats locals i recorrerà la Casa Museu de José Segrelles, una emblemàtica institució que preserva i difon el llegat del pintor i il·lustrador, avança el consistori en un comunicat.

La declaració del 2025 com a Any José Segrelles té com a objectiu «promoure una sèrie d’activitats culturals i educatives que ressalten la vida i obra de l’artista, atraient tant residents com a visitants en la ciutat d’Albaida».

S’espera que esta iniciativa «impulse el turisme cultural i foment el reconeixement internacional de l’artista Segrelles».

L’alcalde d’Albaida destaca la importància d’este reconeixement: «José Segrelles és un referent no només per a Albaida, sinó per a tota la Comunitat Valenciana. Esta declaració no només honra la seua memòria, sinó que també enfortix la nostra identitat cultural».

Últimes notícies

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.