Albal té quatre col·legis oberts i preveu reobrir un altre el dilluns

Ejemplo de shortcode con estilo
El CEIP Sant Carlos Borromeo d'Albal ha reobert les seues portes després de la dana del 29 d'octubre, amb un acte emotiu. Dilluns se preveu la reobertura del CEIP Sant Blas, mentre els alumnes dels altres centres continúen amb l'activitat escolar i classes presencials.

VALÈNCIA, 28 (EUROPA PRESS)

El CEIP Sant Carlos Borromeo d’Albal ha reobert les seues portes després de la dana del passat 29 d’octubre. L’activitat escolar es va reactivar en la localitat el passat 18 de novembre en tres dels centres que no van patir danys, mentre dilluns que ve 2 s’espera la reobertura del CEIP Sant Blas.

La reobertura del Sant Carlos Borromeo va tenir lloc este dijous en un acte emotiu en el qual gran part de les persones que han participat en la neteja i reconstrucció del centre van rebre, entre aplaudiments i llàgrimes d’emoció, als alumnes de tots els cursos fent un passadís, detalla el consistori.

A les nou del matí, la directora del col·legi, Alicia Baiona, va donar la benvinguda a tots els xiquets i xiquetes que, acompanyats pels seus pares, esperaven «ansiosos» tornar a les seues aules. Una alegria que van transmetre a tot el personal del centre i els membres de divisions de l’Exèrcit, Policia local, equips de neteja i docents.

La directora va agrair la labor de totes les persones que han participat en les labors de neteja i reconstrucció del centre des del primer dia, ja que gràcies a ells i malgrat els importants danys patits ha pogut obrir les seues portes «en un temps rècord i amb totes les garanties per als alumnes i alumnes»: «El professorat, pares i mares, veïns, voluntaris, cossos i forces de seguretat de l’Estat, equips de neteja, i Brigades de l’Ajuntament, han posat tot la seua obstinació i esforç tot perquè el CEIP Sant Carlos Borromeo poguera tornar a l’activitat educativa».

Dilluns que ve 2 s’espera la reobertura del CEIP Sant Blas, que es troba en l’última fase de rehabilitació. L’activitat escolar es va reactivar dilluns passat 18 en tres dels centres que no van patir danys (CEIP La Balaguera, CEIP Juan Esteve i Col·legi Santa Ana i San José de la Muntontaña), que han acollit a la resta dels alumnes d’Albal, els de el CEIP Sant Blas i del CEIP Sant Carlos Borromeo que sí es van veure afectats per la dana.

Quant a l’activitat de l’IES Albal, els alumnes de primer i segon curs de Batxillerat ja reben classes presencials en aules de la Casa de la Cultura i de l’EPA, mentre els alumnes de Secundària continuen rebent sessions telemàtiques a l’espera que finalitzen els treballs de rehabilitació de l’institut.

Últimes notícies

El torró de Xixona reivindica nous usos a Brussel·les

Una delegació de Xixona ha portat al Parlamento Europeo receptes amb torró i xocolate per a mostrar que poden anar més enllà del postre nadalenc. També ha demanat suport per a declarar el 7 de novembre dia mundial del torró.

Avaria a Metrovalencia: retards en quatre línies

Una avaria elèctrica ha causat retards en quatre línies de Metrovalencia, al centre de València. La incidència ja s’ha reparat, però encara hi ha demores.

El president d’Adif presenta la dimissió després de reunir-se amb Carlos Cuerpo en plena crisi ferroviària

L’eixida de Luis Pedro Marco de la Peña arriba un dia després de la dimissió d’Óscar Puente i amb la investigació de l’accident d’Urda oberta

Fallas 2027: horaris per als petards i zones lliures a València

Les normes per a les Fallas 2027 a València limitaran els petards de nit, establiran espais sense pirotècnia i prohibiran les parades de mojitos.

Alacant anuncia els Reis Mags i les Carteres Reials de 2027

Nacho Lloret, César Quintanilla i Javier Portillo representaran els Reis Mags en la cavalcada d’Alacant del 5 de gener de 2027. També s’han anunciat les tres Carteres Reials.

Alacant i Castelló, en avís groc per pluges intenses

L’avís groc afecta el litoral sud d’Alacant i el litoral nord de Castelló entre dimecres 4 i dijous 5 de novembre. Les pluges poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

Xixona busca suport europeu per a protegir el torró

Xixona ha demanat suport europeu per a promocionar i protegir el torró. La reunió també ha abordat les dificultats dels xicotets productors i la falta d’ajudes per a la Fira de Nadal de 2026.

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.