Albal té quatre col·legis oberts i preveu reobrir un altre el dilluns

VALÈNCIA, 28 (EUROPA PRESS)

El CEIP Sant Carlos Borromeo d’Albal ha reobert les seues portes després de la dana del passat 29 d’octubre. L’activitat escolar es va reactivar en la localitat el passat 18 de novembre en tres dels centres que no van patir danys, mentre dilluns que ve 2 s’espera la reobertura del CEIP Sant Blas.

La reobertura del Sant Carlos Borromeo va tenir lloc este dijous en un acte emotiu en el qual gran part de les persones que han participat en la neteja i reconstrucció del centre van rebre, entre aplaudiments i llàgrimes d’emoció, als alumnes de tots els cursos fent un passadís, detalla el consistori.

A les nou del matí, la directora del col·legi, Alicia Baiona, va donar la benvinguda a tots els xiquets i xiquetes que, acompanyats pels seus pares, esperaven “ansiosos” tornar a les seues aules. Una alegria que van transmetre a tot el personal del centre i els membres de divisions de l’Exèrcit, Policia local, equips de neteja i docents.

La directora va agrair la labor de totes les persones que han participat en les labors de neteja i reconstrucció del centre des del primer dia, ja que gràcies a ells i malgrat els importants danys patits ha pogut obrir les seues portes “en un temps rècord i amb totes les garanties per als alumnes i alumnes”: “El professorat, pares i mares, veïns, voluntaris, cossos i forces de seguretat de l’Estat, equips de neteja, i Brigades de l’Ajuntament, han posat tot la seua obstinació i esforç tot perquè el CEIP Sant Carlos Borromeo poguera tornar a l’activitat educativa”.

Dilluns que ve 2 s’espera la reobertura del CEIP Sant Blas, que es troba en l’última fase de rehabilitació. L’activitat escolar es va reactivar dilluns passat 18 en tres dels centres que no van patir danys (CEIP La Balaguera, CEIP Juan Esteve i Col·legi Santa Ana i San José de la Muntontaña), que han acollit a la resta dels alumnes d’Albal, els de el CEIP Sant Blas i del CEIP Sant Carlos Borromeo que sí es van veure afectats per la dana.

Quant a l’activitat de l’IES Albal, els alumnes de primer i segon curs de Batxillerat ja reben classes presencials en aules de la Casa de la Cultura i de l’EPA, mentre els alumnes de Secundària continuen rebent sessions telemàtiques a l’espera que finalitzen els treballs de rehabilitació de l’institut.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla