Albal té quatre col·legis oberts i preveu reobrir un altre el dilluns

VALÈNCIA, 28 (EUROPA PRESS)

El CEIP Sant Carlos Borromeo d’Albal ha reobert les seues portes després de la dana del passat 29 d’octubre. L’activitat escolar es va reactivar en la localitat el passat 18 de novembre en tres dels centres que no van patir danys, mentre dilluns que ve 2 s’espera la reobertura del CEIP Sant Blas.

La reobertura del Sant Carlos Borromeo va tenir lloc este dijous en un acte emotiu en el qual gran part de les persones que han participat en la neteja i reconstrucció del centre van rebre, entre aplaudiments i llàgrimes d’emoció, als alumnes de tots els cursos fent un passadís, detalla el consistori.

A les nou del matí, la directora del col·legi, Alicia Baiona, va donar la benvinguda a tots els xiquets i xiquetes que, acompanyats pels seus pares, esperaven “ansiosos” tornar a les seues aules. Una alegria que van transmetre a tot el personal del centre i els membres de divisions de l’Exèrcit, Policia local, equips de neteja i docents.

La directora va agrair la labor de totes les persones que han participat en les labors de neteja i reconstrucció del centre des del primer dia, ja que gràcies a ells i malgrat els importants danys patits ha pogut obrir les seues portes “en un temps rècord i amb totes les garanties per als alumnes i alumnes”: “El professorat, pares i mares, veïns, voluntaris, cossos i forces de seguretat de l’Estat, equips de neteja, i Brigades de l’Ajuntament, han posat tot la seua obstinació i esforç tot perquè el CEIP Sant Carlos Borromeo poguera tornar a l’activitat educativa”.

Dilluns que ve 2 s’espera la reobertura del CEIP Sant Blas, que es troba en l’última fase de rehabilitació. L’activitat escolar es va reactivar dilluns passat 18 en tres dels centres que no van patir danys (CEIP La Balaguera, CEIP Juan Esteve i Col·legi Santa Ana i San José de la Muntontaña), que han acollit a la resta dels alumnes d’Albal, els de el CEIP Sant Blas i del CEIP Sant Carlos Borromeo que sí es van veure afectats per la dana.

Quant a l’activitat de l’IES Albal, els alumnes de primer i segon curs de Batxillerat ja reben classes presencials en aules de la Casa de la Cultura i de l’EPA, mentre els alumnes de Secundària continuen rebent sessions telemàtiques a l’espera que finalitzen els treballs de rehabilitació de l’institut.

Últimes notícies

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.