21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Albal té quatre col·legis oberts i preveu reobrir un altre el dilluns

VALÈNCIA, 28 (EUROPA PRESS)

El CEIP Sant Carlos Borromeo d’Albal ha reobert les seues portes després de la dana del passat 29 d’octubre. L’activitat escolar es va reactivar en la localitat el passat 18 de novembre en tres dels centres que no van patir danys, mentre dilluns que ve 2 s’espera la reobertura del CEIP Sant Blas.

La reobertura del Sant Carlos Borromeo va tenir lloc este dijous en un acte emotiu en el qual gran part de les persones que han participat en la neteja i reconstrucció del centre van rebre, entre aplaudiments i llàgrimes d’emoció, als alumnes de tots els cursos fent un passadís, detalla el consistori.

A les nou del matí, la directora del col·legi, Alicia Baiona, va donar la benvinguda a tots els xiquets i xiquetes que, acompanyats pels seus pares, esperaven “ansiosos” tornar a les seues aules. Una alegria que van transmetre a tot el personal del centre i els membres de divisions de l’Exèrcit, Policia local, equips de neteja i docents.

La directora va agrair la labor de totes les persones que han participat en les labors de neteja i reconstrucció del centre des del primer dia, ja que gràcies a ells i malgrat els importants danys patits ha pogut obrir les seues portes “en un temps rècord i amb totes les garanties per als alumnes i alumnes”: “El professorat, pares i mares, veïns, voluntaris, cossos i forces de seguretat de l’Estat, equips de neteja, i Brigades de l’Ajuntament, han posat tot la seua obstinació i esforç tot perquè el CEIP Sant Carlos Borromeo poguera tornar a l’activitat educativa”.

Dilluns que ve 2 s’espera la reobertura del CEIP Sant Blas, que es troba en l’última fase de rehabilitació. L’activitat escolar es va reactivar dilluns passat 18 en tres dels centres que no van patir danys (CEIP La Balaguera, CEIP Juan Esteve i Col·legi Santa Ana i San José de la Muntontaña), que han acollit a la resta dels alumnes d’Albal, els de el CEIP Sant Blas i del CEIP Sant Carlos Borromeo que sí es van veure afectats per la dana.

Quant a l’activitat de l’IES Albal, els alumnes de primer i segon curs de Batxillerat ja reben classes presencials en aules de la Casa de la Cultura i de l’EPA, mentre els alumnes de Secundària continuen rebent sessions telemàtiques a l’espera que finalitzen els treballs de rehabilitació de l’institut.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.