Albal té quatre col·legis oberts i preveu reobrir un altre el dilluns

VALÈNCIA, 28 (EUROPA PRESS)

El CEIP Sant Carlos Borromeo d’Albal ha reobert les seues portes després de la dana del passat 29 d’octubre. L’activitat escolar es va reactivar en la localitat el passat 18 de novembre en tres dels centres que no van patir danys, mentre dilluns que ve 2 s’espera la reobertura del CEIP Sant Blas.

La reobertura del Sant Carlos Borromeo va tenir lloc este dijous en un acte emotiu en el qual gran part de les persones que han participat en la neteja i reconstrucció del centre van rebre, entre aplaudiments i llàgrimes d’emoció, als alumnes de tots els cursos fent un passadís, detalla el consistori.

A les nou del matí, la directora del col·legi, Alicia Baiona, va donar la benvinguda a tots els xiquets i xiquetes que, acompanyats pels seus pares, esperaven «ansiosos» tornar a les seues aules. Una alegria que van transmetre a tot el personal del centre i els membres de divisions de l’Exèrcit, Policia local, equips de neteja i docents.

La directora va agrair la labor de totes les persones que han participat en les labors de neteja i reconstrucció del centre des del primer dia, ja que gràcies a ells i malgrat els importants danys patits ha pogut obrir les seues portes «en un temps rècord i amb totes les garanties per als alumnes i alumnes»: «El professorat, pares i mares, veïns, voluntaris, cossos i forces de seguretat de l’Estat, equips de neteja, i Brigades de l’Ajuntament, han posat tot la seua obstinació i esforç tot perquè el CEIP Sant Carlos Borromeo poguera tornar a l’activitat educativa».

Dilluns que ve 2 s’espera la reobertura del CEIP Sant Blas, que es troba en l’última fase de rehabilitació. L’activitat escolar es va reactivar dilluns passat 18 en tres dels centres que no van patir danys (CEIP La Balaguera, CEIP Juan Esteve i Col·legi Santa Ana i San José de la Muntontaña), que han acollit a la resta dels alumnes d’Albal, els de el CEIP Sant Blas i del CEIP Sant Carlos Borromeo que sí es van veure afectats per la dana.

Quant a l’activitat de l’IES Albal, els alumnes de primer i segon curs de Batxillerat ja reben classes presencials en aules de la Casa de la Cultura i de l’EPA, mentre els alumnes de Secundària continuen rebent sessions telemàtiques a l’espera que finalitzen els treballs de rehabilitació de l’institut.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.