Albares anuncia l’eixida de Síria d’una vintena d’espanyols per carretera cap a Líban

Defensa que caldrà jutjar a HTS i Al Golani «pels seus fets» i reivindica una Síria plural i sense ingerències externes

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha avançat este dilluns que 26 espanyols i familiars sirians, inclòs el personal de l’Ambaixada espanyola a Síria, han abandonat el país i es troben a Líban després de la caiguda del règim de Bashar al Assad. A més, ha garantit que estan «plenament operatius» per a aquells que vulguen eixir.

Es tracta, segons ha indicat el ministre en declaracions a RNE arreplegades per Europa Press, d’un comboi que ha eixit molt primerenc este matí i que en estos moments es troba en la frontera libanesa fent tràmits administratius.

«I esperem que una vegada que acabe esta paperassa puguen estar ja fora de perill a Líban, on en el costat fronterer libanès els està esperant personal de la nostra Ambaixada a Beirut, que estava plenament activada des que ahir decidim engegar esta evacuació des de Damasc», ha assenyalat.

El ministre ha detallat que l’operació s’ha dut a terme per carretera perquè s’havia reobert la frontera amb Líban, però «no estava obert i seguix sense obrir-se l’aeroport de Damasc».

«Per tant, ha sigut una operació que hem fet per a poder evacuar Damasc, que és on es troba el gruix de la nostra colònia, però hi ha espanyols en zones molt més allunyades del país que evidentment no podien, era físicament impossible arribar a un punt de trobada a Damasc», ha expressat.

Segons ha precisat, en l’operatiu d’evacuació han participat, a més de l’Ambaixada espanyola «altres ambaixades europees, ambaixades llatinoamericanes i ho encapçalava un vehicle de les Nacions Unides».

El ministre ha volgut subratllar que des del Govern seguixen «plenament operatius per als espanyols que puguen quedar a Síria», dels quals no ha donat una xifra precisa. «Els vull dir a estos familiars, perquè estiguen tranquils, que de la informació que tinc en primera mà del nostre encarregat de negocis a Damasc, tot s’està produint amb un ordre dins de les circumstàncies», ha afegit.

POSSIBLE EVACUACIÓ AÈRIA SI REOBRI L’AEROPORT

D’altra banda, Albares ha precisat que «alguns ens van traslladar que no volien abandonar el país en estos moments» i se seguix en contacte amb ells via telefònica «a l’espera que es reòbriga l’aeroport de Damasc i es puga realitzar una operació de més amplitud per a aquells que ho desitgen».

Quant als últims esdeveniments a Síria, on una ofensiva de forces rebels i gihadistes va aconseguir desallotjar este diumenge del poder a Bashar al Assad després de més de catorze anys de guerra civil, Albares ha reconegut que «és una bona notícia que una dictadura haja acabat, és una bona notícia per al poble sirià».

«Esperem que la Síria del futur, a partir de hui, siga una Síria sense ingerències externes, una Siriana sobirana, però també anem a veure els primers passos perquè esta Síria, a més de sobirana, ha de tenir tot el control efectiu del seu territori i sobretot deu incloure a tothom dins del que és una societat molt plural», ha confiat.

Albares ha admès que «encara hi ha moltes incerteses» i ha incidit que l’important ara és que «al més prompte possible aquest moviment militar done pas a un moviment polític i que qualsevol decisió, qualsevol pas que donen els sirians siga pacífic».

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.