Alcaldes de Madrid, Valladolid, Zaragoza, Vitòria i ciutats europees, en un fòrum de canvi climàtic a València

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Palau de la Música de València acollirà entre els pròxims dimarts 25 i dijous 27 de juny la València Cities Climate Week, un fòrum en el qual participaran els alcaldes de Madrid, José Luis Martínez-Almeida; Valladolid, Jesús Julio Carner; Zaragoza, Natalia Chuecam i Vitòria-Gasteiz, Maider Etxebarria, així com els primers edils de ciutats europees com Reykjavik (Islàndia), Stavanger (Noruega), Lovaina (Bèlgica), Tallin (Estònia) i Varsòvia (Polònia).

Com a Capital Verda Europea 2024 i una de les cent ciutats europees amb la missió de ser climàticament neutra en emissions el 2030, València albergarà este esdeveniment per a abordar mesures del futur perquè les urbs siguen més sostenibles, avança el consistori.

En la sessió inaugural, el dimarts al Palau de la Música, participarà l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, i un dels principals impulsors de la iniciativa de descarbonitzar les ciutats: el director general adjunt de Medi ambient de la Comissió Europea, Patrick Child.

Després de la inauguració, la jornada continuarà amb l’obertura d’un dels tres congressos del fòrum: la Conferència sobre Missió de les Ciutats, que protagonitzaran dues dels alcaldes europeus que es desplaçaran a la capital del Túria per a compartir les seues pràctiques sostenibles.

Les intervencions de l’alcalde de Reykjavik, Dagur Berg*óruson, i de la de Stavanger, Sissel Knutsen, seran l’avantsala de tres plenaris en els quals participaren alcaldes i alcaldesses el dimecres.

La sessió d’obertura del dia 26 reunirà a representants polítics de ciutats i regions que reflexionaren sobre l’acció climàtica integral. Participaran l’alcalde de Lovaina, Mohamed Ridouaniu; el de Tallin, Jevgeni Ossinovski, i el de Varsòvia, Rafal Trzaskowski.

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.