Alcaldes de Madrid, Valladolid, Zaragoza, Vitòria i ciutats europees, en un fòrum de canvi climàtic a València

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Palau de la Música de València acollirà entre els pròxims dimarts 25 i dijous 27 de juny la València Cities Climate Week, un fòrum en el qual participaran els alcaldes de Madrid, José Luis Martínez-Almeida; Valladolid, Jesús Julio Carner; Zaragoza, Natalia Chuecam i Vitòria-Gasteiz, Maider Etxebarria, així com els primers edils de ciutats europees com Reykjavik (Islàndia), Stavanger (Noruega), Lovaina (Bèlgica), Tallin (Estònia) i Varsòvia (Polònia).

Com a Capital Verda Europea 2024 i una de les cent ciutats europees amb la missió de ser climàticament neutra en emissions el 2030, València albergarà este esdeveniment per a abordar mesures del futur perquè les urbs siguen més sostenibles, avança el consistori.

En la sessió inaugural, el dimarts al Palau de la Música, participarà l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, i un dels principals impulsors de la iniciativa de descarbonitzar les ciutats: el director general adjunt de Medi ambient de la Comissió Europea, Patrick Child.

Després de la inauguració, la jornada continuarà amb l’obertura d’un dels tres congressos del fòrum: la Conferència sobre Missió de les Ciutats, que protagonitzaran dues dels alcaldes europeus que es desplaçaran a la capital del Túria per a compartir les seues pràctiques sostenibles.

Les intervencions de l’alcalde de Reykjavik, Dagur Berg*óruson, i de la de Stavanger, Sissel Knutsen, seran l’avantsala de tres plenaris en els quals participaren alcaldes i alcaldesses el dimecres.

La sessió d’obertura del dia 26 reunirà a representants polítics de ciutats i regions que reflexionaren sobre l’acció climàtica integral. Participaran l’alcalde de Lovaina, Mohamed Ridouaniu; el de Tallin, Jevgeni Ossinovski, i el de Varsòvia, Rafal Trzaskowski.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.