13.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Alcaldes de Madrid, Valladolid, Zaragoza, Vitòria i ciutats europees, en un fòrum de canvi climàtic a València

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Palau de la Música de València acollirà entre els pròxims dimarts 25 i dijous 27 de juny la València Cities Climate Week, un fòrum en el qual participaran els alcaldes de Madrid, José Luis Martínez-Almeida; Valladolid, Jesús Julio Carner; Zaragoza, Natalia Chuecam i Vitòria-Gasteiz, Maider Etxebarria, així com els primers edils de ciutats europees com Reykjavik (Islàndia), Stavanger (Noruega), Lovaina (Bèlgica), Tallin (Estònia) i Varsòvia (Polònia).

Com a Capital Verda Europea 2024 i una de les cent ciutats europees amb la missió de ser climàticament neutra en emissions el 2030, València albergarà este esdeveniment per a abordar mesures del futur perquè les urbs siguen més sostenibles, avança el consistori.

En la sessió inaugural, el dimarts al Palau de la Música, participarà l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, i un dels principals impulsors de la iniciativa de descarbonitzar les ciutats: el director general adjunt de Medi ambient de la Comissió Europea, Patrick Child.

Després de la inauguració, la jornada continuarà amb l’obertura d’un dels tres congressos del fòrum: la Conferència sobre Missió de les Ciutats, que protagonitzaran dues dels alcaldes europeus que es desplaçaran a la capital del Túria per a compartir les seues pràctiques sostenibles.

Les intervencions de l’alcalde de Reykjavik, Dagur Berg*óruson, i de la de Stavanger, Sissel Knutsen, seran l’avantsala de tres plenaris en els quals participaren alcaldes i alcaldesses el dimecres.

La sessió d’obertura del dia 26 reunirà a representants polítics de ciutats i regions que reflexionaren sobre l’acció climàtica integral. Participaran l’alcalde de Lovaina, Mohamed Ridouaniu; el de Tallin, Jevgeni Ossinovski, i el de Varsòvia, Rafal Trzaskowski.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.