Alcaldes de Madrid, Valladolid, Zaragoza, Vitòria i ciutats europees, en un fòrum de canvi climàtic a València

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Palau de la Música de València acollirà entre els pròxims dimarts 25 i dijous 27 de juny la València Cities Climate Week, un fòrum en el qual participaran els alcaldes de Madrid, José Luis Martínez-Almeida; Valladolid, Jesús Julio Carner; Zaragoza, Natalia Chuecam i Vitòria-Gasteiz, Maider Etxebarria, així com els primers edils de ciutats europees com Reykjavik (Islàndia), Stavanger (Noruega), Lovaina (Bèlgica), Tallin (Estònia) i Varsòvia (Polònia).

Com a Capital Verda Europea 2024 i una de les cent ciutats europees amb la missió de ser climàticament neutra en emissions el 2030, València albergarà este esdeveniment per a abordar mesures del futur perquè les urbs siguen més sostenibles, avança el consistori.

En la sessió inaugural, el dimarts al Palau de la Música, participarà l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, i un dels principals impulsors de la iniciativa de descarbonitzar les ciutats: el director general adjunt de Medi ambient de la Comissió Europea, Patrick Child.

Després de la inauguració, la jornada continuarà amb l’obertura d’un dels tres congressos del fòrum: la Conferència sobre Missió de les Ciutats, que protagonitzaran dues dels alcaldes europeus que es desplaçaran a la capital del Túria per a compartir les seues pràctiques sostenibles.

Les intervencions de l’alcalde de Reykjavik, Dagur Berg*óruson, i de la de Stavanger, Sissel Knutsen, seran l’avantsala de tres plenaris en els quals participaren alcaldes i alcaldesses el dimecres.

La sessió d’obertura del dia 26 reunirà a representants polítics de ciutats i regions que reflexionaren sobre l’acció climàtica integral. Participaran l’alcalde de Lovaina, Mohamed Ridouaniu; el de Tallin, Jevgeni Ossinovski, i el de Varsòvia, Rafal Trzaskowski.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.