Alcaldes de Madrid, Valladolid, Zaragoza, Vitòria i ciutats europees, en un fòrum de canvi climàtic a València

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Palau de la Música de València acollirà entre els pròxims dimarts 25 i dijous 27 de juny la València Cities Climate Week, un fòrum en el qual participaran els alcaldes de Madrid, José Luis Martínez-Almeida; Valladolid, Jesús Julio Carner; Zaragoza, Natalia Chuecam i Vitòria-Gasteiz, Maider Etxebarria, així com els primers edils de ciutats europees com Reykjavik (Islàndia), Stavanger (Noruega), Lovaina (Bèlgica), Tallin (Estònia) i Varsòvia (Polònia).

Com a Capital Verda Europea 2024 i una de les cent ciutats europees amb la missió de ser climàticament neutra en emissions el 2030, València albergarà este esdeveniment per a abordar mesures del futur perquè les urbs siguen més sostenibles, avança el consistori.

En la sessió inaugural, el dimarts al Palau de la Música, participarà l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, i un dels principals impulsors de la iniciativa de descarbonitzar les ciutats: el director general adjunt de Medi ambient de la Comissió Europea, Patrick Child.

Després de la inauguració, la jornada continuarà amb l’obertura d’un dels tres congressos del fòrum: la Conferència sobre Missió de les Ciutats, que protagonitzaran dues dels alcaldes europeus que es desplaçaran a la capital del Túria per a compartir les seues pràctiques sostenibles.

Les intervencions de l’alcalde de Reykjavik, Dagur Berg*óruson, i de la de Stavanger, Sissel Knutsen, seran l’avantsala de tres plenaris en els quals participaren alcaldes i alcaldesses el dimecres.

La sessió d’obertura del dia 26 reunirà a representants polítics de ciutats i regions que reflexionaren sobre l’acció climàtica integral. Participaran l’alcalde de Lovaina, Mohamed Ridouaniu; el de Tallin, Jevgeni Ossinovski, i el de Varsòvia, Rafal Trzaskowski.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.