9.7 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Alcaraz brilla davant de Medvedev i defensarà el seu títol de Wimbledon a la final

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Carlos Alcaraz va accedir hui divendres a la seua segona final consecutiva de Wimbledon, tercer ‘Gran eslam’ de la temporada que es disputa sobre la superfície d’herba, després de remuntar amb un joc notable al rus Daniil Medvedev, número cinc del món, (6-7(1), 6-3, 6-4, 6-4) en dos hores i 55 minuts de partit.

Alcaraz ha fet història en l’All England Tennis Club arribant a la seua segona final de Wimbledon consecutiva amb tan sol 21 anys. A més, es tracta de la segona final de ‘Gran eslam’ consecutiva per al tennista murcià que, per primera vegada en la seua curta carrera, està en disposició de guanyar dos ‘grans’ la mateixa temporada. En cas d’aconseguir-ho es convertiria en el segon espanyol amb més títols d’esta categoria (4), només per darrere de Rafael Nadal (22), igualant a Manolo Santana i Arantxa Sánchez Vicari.

Així, Alcaraz ha emulat a Rafael Nadal, Novak Djokovic, Roger Federer i Andy Murray, com els únics tennistes masculins en els últims 17 anys a jugar les finals de Roland Garros i Wimbledon en una mateixa temporada. Una fita que ha aconseguit després de, com ocorreguera davant de Tommy Paul i Frances Tiafoe, remuntar un marcador advers en el primer set. En aquesta ocasió, el murcià es va sobreposar a un primer set en el qual va caure en el ‘tie break’, per a acabar portant-se el partit després de tres parcials magistrals.

No va tenir la millor entrada possible Alcaraz en el partit. Malgrat pressionar el servei de Medvedev en el primer joc, arribant a tenir una opció de trencament, i guanyar el seu primer servei en blanc, el murcià va veure com en el quart joc de la trobada el rus aconseguia fallir el seu servici en blanc. Un ‘break’ al que l’espanyol va respondre immediatament trencant el servici del rus. No obstant això, la seua inconsistència amb el servici a l’inici de trobada va fer que no aconseguira guanyar el següent torn.

Tres trencaments seguits que no serien les últimes del set, ja que amb 5-3 favorable per a Medvedev, el tennista espanyol va ser capaç de tornar a fallir el servici del seu rival i mantenir les seues opcions d’enfundar-se la primera màniga. Unes opcions que es van dilapidar en un ‘tie break’ en el qual Medvedev va ser immensament superior i va acabar portant-se de manera contundent per un marcador de 7-1.

Malgrat perdre la primera màniga, les sensacions d’Alcaraz en el partit havien anat de menys a més, sent cada vegada més incisiu en la resta alhora que creixent en la fiabilitat del seu servici. I així va començar el segon set el murcià, amb l’objectiu de mantenir el nivell i posar la igualada en el marcador al més prompte possible. Especialment significativa va ser la millora del nivell amb el servei d’Alcaraz després del pas per la cadira, pujant d’un 63% de punts guanyats amb primers en el primer set al 73% en el segon. A més, el murcià també va reduir a la meitat els errors no forçats.

Així, el segon set va tenir un clar domini d’Alcaraz, que no va cedir cap opció de trencament al seu rival, i que a la primera oportunitat que va tenir va aconseguir trencar el servei del tennista rus en el quart joc. Seria esta l’única opció de ‘break’ que hi hauria en una segona màniga de la trobada que es va adjudicar el tennista murcià per 6-3 en 36 minuts de joc.

I si bé va ser l’acompliment d’Alcaraz en el segon set, millor seria encara la seua tercera màniga. El pupil de Juan Carlos Ferrero va ser capaç d’elevar encara més el seu nivell amb el servici, perdent tan sols cinc dels 25 punts que va disputar al servei. A més, va ser encara més fiable en el seu joc reduint els errors no forçats fins a únicament set, pels 14 colps guanyadors assolits. Un joc notable que va servir a l’espanyol per a col·locar-se per davant en el marcador per primera vegada en la trobada.

Tot després de portar-se una tercera màniga en 41 minuts de joc per un tempteig de 6-4. Per segon set consecutiu, Alcaraz va tornar a aprofitar la primera oportunitat de trencament que va tenir para, en el tercer joc, col·locar-se un ‘break’ a dalt. Un avantatge que no desaprofitaria i que fins i tot, en el quart torn de servei del rus, va poder incrementar-la, però Medvedev va salvar el punt de trencament. El que no salvaria seria que el set acabara caent per a l’espanyol.

Una poc més complex seria tancar el partit en el quart set per a l’espanyol malgrat començar-ho de la millor manera, trencant en el primer joc el servei del rus. Un ‘break’ al que va respondre Medvedev amb un ‘contrabreak’, una reacció que no tindria després del segon trencament d’Alcaraz en la màniga en el setè joc. Ací, el número tres del món va posar la directa a la final de Wimbledon per a acabar tancant el set i la trobada per 6-4 en el primer punt de partit que gaudia.

El tennista del Palmar s’enfrontarà en la qual serà la seua segona final de Wimbledon al guanyador de la segona semifinal que enfronta al serbi Novak Djokovic i a l’italià Lorenzo Musetti. En cas que Djokovic accedira al partit pel títol, es repetiria final per segon any consecutiu, alguna cosa que no ocorre des del 2015.

Últimes notícies

Administracions amb sort per Nadal busquen seguir en ratxa en el Xiquet

Punts de venda d'Alacant, València i Alcoi que van donar premis en la Grossa mantenen el ritme per al sorteig del dimarts, amb cues i dècims al límit.

Avís groc per pluges en el litoral nord d’Alacant i sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte l'avís groc per pluges en el litoral nord d'Alacant i a l'interior i litoral sud de València. S'esperen fins a 20 l/m² en una hora i 60 en dotze, amb probabilitat del 40-70% entre les 20.00 i la mitjanit.

Vesprada de ruixats en el litoral sud de València i nord d’Alacant amb baixada de les màximes

Els ruixats s'intensificaran al final del dia en el litoral sud de València i el nord d'Alacant. El diumenge continuarà la pluja i caurà la cota de neu.

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.