Alcaraz brilla davant de Medvedev i defensarà el seu títol de Wimbledon a la final

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Carlos Alcaraz va accedir hui divendres a la seua segona final consecutiva de Wimbledon, tercer ‘Gran eslam’ de la temporada que es disputa sobre la superfície d’herba, després de remuntar amb un joc notable al rus Daniil Medvedev, número cinc del món, (6-7(1), 6-3, 6-4, 6-4) en dos hores i 55 minuts de partit.

Alcaraz ha fet història en l’All England Tennis Club arribant a la seua segona final de Wimbledon consecutiva amb tan sol 21 anys. A més, es tracta de la segona final de ‘Gran eslam’ consecutiva per al tennista murcià que, per primera vegada en la seua curta carrera, està en disposició de guanyar dos ‘grans’ la mateixa temporada. En cas d’aconseguir-ho es convertiria en el segon espanyol amb més títols d’esta categoria (4), només per darrere de Rafael Nadal (22), igualant a Manolo Santana i Arantxa Sánchez Vicari.

Així, Alcaraz ha emulat a Rafael Nadal, Novak Djokovic, Roger Federer i Andy Murray, com els únics tennistes masculins en els últims 17 anys a jugar les finals de Roland Garros i Wimbledon en una mateixa temporada. Una fita que ha aconseguit després de, com ocorreguera davant de Tommy Paul i Frances Tiafoe, remuntar un marcador advers en el primer set. En aquesta ocasió, el murcià es va sobreposar a un primer set en el qual va caure en el ‘tie break’, per a acabar portant-se el partit després de tres parcials magistrals.

No va tenir la millor entrada possible Alcaraz en el partit. Malgrat pressionar el servei de Medvedev en el primer joc, arribant a tenir una opció de trencament, i guanyar el seu primer servei en blanc, el murcià va veure com en el quart joc de la trobada el rus aconseguia fallir el seu servici en blanc. Un ‘break’ al que l’espanyol va respondre immediatament trencant el servici del rus. No obstant això, la seua inconsistència amb el servici a l’inici de trobada va fer que no aconseguira guanyar el següent torn.

Tres trencaments seguits que no serien les últimes del set, ja que amb 5-3 favorable per a Medvedev, el tennista espanyol va ser capaç de tornar a fallir el servici del seu rival i mantenir les seues opcions d’enfundar-se la primera màniga. Unes opcions que es van dilapidar en un ‘tie break’ en el qual Medvedev va ser immensament superior i va acabar portant-se de manera contundent per un marcador de 7-1.

Malgrat perdre la primera màniga, les sensacions d’Alcaraz en el partit havien anat de menys a més, sent cada vegada més incisiu en la resta alhora que creixent en la fiabilitat del seu servici. I així va començar el segon set el murcià, amb l’objectiu de mantenir el nivell i posar la igualada en el marcador al més prompte possible. Especialment significativa va ser la millora del nivell amb el servei d’Alcaraz després del pas per la cadira, pujant d’un 63% de punts guanyats amb primers en el primer set al 73% en el segon. A més, el murcià també va reduir a la meitat els errors no forçats.

Així, el segon set va tenir un clar domini d’Alcaraz, que no va cedir cap opció de trencament al seu rival, i que a la primera oportunitat que va tenir va aconseguir trencar el servei del tennista rus en el quart joc. Seria esta l’única opció de ‘break’ que hi hauria en una segona màniga de la trobada que es va adjudicar el tennista murcià per 6-3 en 36 minuts de joc.

I si bé va ser l’acompliment d’Alcaraz en el segon set, millor seria encara la seua tercera màniga. El pupil de Juan Carlos Ferrero va ser capaç d’elevar encara més el seu nivell amb el servici, perdent tan sols cinc dels 25 punts que va disputar al servei. A més, va ser encara més fiable en el seu joc reduint els errors no forçats fins a únicament set, pels 14 colps guanyadors assolits. Un joc notable que va servir a l’espanyol per a col·locar-se per davant en el marcador per primera vegada en la trobada.

Tot després de portar-se una tercera màniga en 41 minuts de joc per un tempteig de 6-4. Per segon set consecutiu, Alcaraz va tornar a aprofitar la primera oportunitat de trencament que va tenir para, en el tercer joc, col·locar-se un ‘break’ a dalt. Un avantatge que no desaprofitaria i que fins i tot, en el quart torn de servei del rus, va poder incrementar-la, però Medvedev va salvar el punt de trencament. El que no salvaria seria que el set acabara caent per a l’espanyol.

Una poc més complex seria tancar el partit en el quart set per a l’espanyol malgrat començar-ho de la millor manera, trencant en el primer joc el servei del rus. Un ‘break’ al que va respondre Medvedev amb un ‘contrabreak’, una reacció que no tindria després del segon trencament d’Alcaraz en la màniga en el setè joc. Ací, el número tres del món va posar la directa a la final de Wimbledon per a acabar tancant el set i la trobada per 6-4 en el primer punt de partit que gaudia.

El tennista del Palmar s’enfrontarà en la qual serà la seua segona final de Wimbledon al guanyador de la segona semifinal que enfronta al serbi Novak Djokovic i a l’italià Lorenzo Musetti. En cas que Djokovic accedira al partit pel títol, es repetiria final per segon any consecutiu, alguna cosa que no ocorre des del 2015.

Últimes notícies

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.

Cau una plantació de marihuana amb més de mil plantes a L’Olleria i quatre detinguts

La Guàrdia Civil desmantella a L'Olleria una plantació amb més de mil plantes de marihuana i deté a quatre persones, dos d'elles ja a la presó provisional.

Els sindicats docents accepten negociar amb Educació però mantenen la vaga i les protestes

Els sindicats docents acudiran a la taula de negociació amb la Conselleria d'Educació, però sostenen la vaga indefinida i les concentracions al carrer.

València impulsa la reintroducció de pollets d’òbila comuna en zones periurbanes

La Fundació Bioparc i la Generalitat han iniciat la reintroducció d'una vintena de pollets d'òbila comuna en zones periurbanes de València, una espècie vulnerable clau en el control natural de plagues de rosegadors.

Educació cita als sindicats a una nova reunió per a intentar frenar la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats del professorat a una nova reunió negociadora per a este dijous amb l'objectiu d'acostar postures i buscar un acord.

Ruixats amb tempestes en el nord de Castelló i lleuger descens de les màximes

La Comunitat Valenciana tindrà hui cels poc nuvolosos al matí i ruixats amb tempesta probables a la vesprada en el nord de Castelló, amb temperatures sense canvis importants.

Les teràpies CAR-T fan un salt cap a la seua aplicació in vivo i un accés més equitatiu

Les teràpies CAR-T es consoliden com a tractament disruptiu en càncer de la sang i avancen cap a la seua generació in vivo, la qual cosa permetria un accés més àgil i equitatiu per als pacients.

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.