16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Alcaraz brilla davant de Medvedev i defensarà el seu títol de Wimbledon a la final

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Carlos Alcaraz va accedir hui divendres a la seua segona final consecutiva de Wimbledon, tercer ‘Gran eslam’ de la temporada que es disputa sobre la superfície d’herba, després de remuntar amb un joc notable al rus Daniil Medvedev, número cinc del món, (6-7(1), 6-3, 6-4, 6-4) en dos hores i 55 minuts de partit.

Alcaraz ha fet història en l’All England Tennis Club arribant a la seua segona final de Wimbledon consecutiva amb tan sol 21 anys. A més, es tracta de la segona final de ‘Gran eslam’ consecutiva per al tennista murcià que, per primera vegada en la seua curta carrera, està en disposició de guanyar dos ‘grans’ la mateixa temporada. En cas d’aconseguir-ho es convertiria en el segon espanyol amb més títols d’esta categoria (4), només per darrere de Rafael Nadal (22), igualant a Manolo Santana i Arantxa Sánchez Vicari.

Així, Alcaraz ha emulat a Rafael Nadal, Novak Djokovic, Roger Federer i Andy Murray, com els únics tennistes masculins en els últims 17 anys a jugar les finals de Roland Garros i Wimbledon en una mateixa temporada. Una fita que ha aconseguit després de, com ocorreguera davant de Tommy Paul i Frances Tiafoe, remuntar un marcador advers en el primer set. En aquesta ocasió, el murcià es va sobreposar a un primer set en el qual va caure en el ‘tie break’, per a acabar portant-se el partit després de tres parcials magistrals.

No va tenir la millor entrada possible Alcaraz en el partit. Malgrat pressionar el servei de Medvedev en el primer joc, arribant a tenir una opció de trencament, i guanyar el seu primer servei en blanc, el murcià va veure com en el quart joc de la trobada el rus aconseguia fallir el seu servici en blanc. Un ‘break’ al que l’espanyol va respondre immediatament trencant el servici del rus. No obstant això, la seua inconsistència amb el servici a l’inici de trobada va fer que no aconseguira guanyar el següent torn.

Tres trencaments seguits que no serien les últimes del set, ja que amb 5-3 favorable per a Medvedev, el tennista espanyol va ser capaç de tornar a fallir el servici del seu rival i mantenir les seues opcions d’enfundar-se la primera màniga. Unes opcions que es van dilapidar en un ‘tie break’ en el qual Medvedev va ser immensament superior i va acabar portant-se de manera contundent per un marcador de 7-1.

Malgrat perdre la primera màniga, les sensacions d’Alcaraz en el partit havien anat de menys a més, sent cada vegada més incisiu en la resta alhora que creixent en la fiabilitat del seu servici. I així va començar el segon set el murcià, amb l’objectiu de mantenir el nivell i posar la igualada en el marcador al més prompte possible. Especialment significativa va ser la millora del nivell amb el servei d’Alcaraz després del pas per la cadira, pujant d’un 63% de punts guanyats amb primers en el primer set al 73% en el segon. A més, el murcià també va reduir a la meitat els errors no forçats.

Així, el segon set va tenir un clar domini d’Alcaraz, que no va cedir cap opció de trencament al seu rival, i que a la primera oportunitat que va tenir va aconseguir trencar el servei del tennista rus en el quart joc. Seria esta l’única opció de ‘break’ que hi hauria en una segona màniga de la trobada que es va adjudicar el tennista murcià per 6-3 en 36 minuts de joc.

I si bé va ser l’acompliment d’Alcaraz en el segon set, millor seria encara la seua tercera màniga. El pupil de Juan Carlos Ferrero va ser capaç d’elevar encara més el seu nivell amb el servici, perdent tan sols cinc dels 25 punts que va disputar al servei. A més, va ser encara més fiable en el seu joc reduint els errors no forçats fins a únicament set, pels 14 colps guanyadors assolits. Un joc notable que va servir a l’espanyol per a col·locar-se per davant en el marcador per primera vegada en la trobada.

Tot després de portar-se una tercera màniga en 41 minuts de joc per un tempteig de 6-4. Per segon set consecutiu, Alcaraz va tornar a aprofitar la primera oportunitat de trencament que va tenir para, en el tercer joc, col·locar-se un ‘break’ a dalt. Un avantatge que no desaprofitaria i que fins i tot, en el quart torn de servei del rus, va poder incrementar-la, però Medvedev va salvar el punt de trencament. El que no salvaria seria que el set acabara caent per a l’espanyol.

Una poc més complex seria tancar el partit en el quart set per a l’espanyol malgrat començar-ho de la millor manera, trencant en el primer joc el servei del rus. Un ‘break’ al que va respondre Medvedev amb un ‘contrabreak’, una reacció que no tindria després del segon trencament d’Alcaraz en la màniga en el setè joc. Ací, el número tres del món va posar la directa a la final de Wimbledon per a acabar tancant el set i la trobada per 6-4 en el primer punt de partit que gaudia.

El tennista del Palmar s’enfrontarà en la qual serà la seua segona final de Wimbledon al guanyador de la segona semifinal que enfronta al serbi Novak Djokovic i a l’italià Lorenzo Musetti. En cas que Djokovic accedira al partit pel títol, es repetiria final per segon any consecutiu, alguna cosa que no ocorre des del 2015.

Últimes notícies

Dos reclamats per Suècia, detinguts en hotels de Múrcia per blanquejar més de 21 milions

Dos hòmens de 34 i 38 anys han sigut detinguts en hotels de Múrcia per orde de Suècia, acusats de blanquejar almenys 21,7 milions entre 2024 i 2025. Se'ls van confiscar mòbils, un portàtil i 200 euros, i han passat a l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

La UPV implantarà 10 noves titulacions al seu campus de la Xina des de 2026

La UPV ha aprovat deu titulacions per al seu campus BVPI en Hangzhou, que començaran en 2026 amb docència en anglés. L'accés serà via Gaokao i es preveuen 2000 estudiants.

Mor un mariner en el port de València després d’un desplaçament de contenidors

Un mariner ha mort en el port de València després que es desplaçaren contenidors en el vaixell SVS VEGA, atracat en la terminal APM. La Policia Judicial investiga les causes del sinistre.

CaixaBank eleva el seu benefici a 5.891 milions en 2025, un 1,8% més

L'entitat va guanyar 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, recolzada en el creixement del negoci i malgrat la caiguda del marge d'interessos. Proposarà un dividend total de 0,50 € per acció i eleva els seus objectius de rendibilitat per a 2027.

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.