Alcaraz brilla davant de Medvedev i defensarà el seu títol de Wimbledon a la final

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Carlos Alcaraz va accedir hui divendres a la seua segona final consecutiva de Wimbledon, tercer ‘Gran eslam’ de la temporada que es disputa sobre la superfície d’herba, després de remuntar amb un joc notable al rus Daniil Medvedev, número cinc del món, (6-7(1), 6-3, 6-4, 6-4) en dos hores i 55 minuts de partit.

Alcaraz ha fet història en l’All England Tennis Club arribant a la seua segona final de Wimbledon consecutiva amb tan sol 21 anys. A més, es tracta de la segona final de ‘Gran eslam’ consecutiva per al tennista murcià que, per primera vegada en la seua curta carrera, està en disposició de guanyar dos ‘grans’ la mateixa temporada. En cas d’aconseguir-ho es convertiria en el segon espanyol amb més títols d’esta categoria (4), només per darrere de Rafael Nadal (22), igualant a Manolo Santana i Arantxa Sánchez Vicari.

Així, Alcaraz ha emulat a Rafael Nadal, Novak Djokovic, Roger Federer i Andy Murray, com els únics tennistes masculins en els últims 17 anys a jugar les finals de Roland Garros i Wimbledon en una mateixa temporada. Una fita que ha aconseguit després de, com ocorreguera davant de Tommy Paul i Frances Tiafoe, remuntar un marcador advers en el primer set. En aquesta ocasió, el murcià es va sobreposar a un primer set en el qual va caure en el ‘tie break’, per a acabar portant-se el partit després de tres parcials magistrals.

No va tenir la millor entrada possible Alcaraz en el partit. Malgrat pressionar el servei de Medvedev en el primer joc, arribant a tenir una opció de trencament, i guanyar el seu primer servei en blanc, el murcià va veure com en el quart joc de la trobada el rus aconseguia fallir el seu servici en blanc. Un ‘break’ al que l’espanyol va respondre immediatament trencant el servici del rus. No obstant això, la seua inconsistència amb el servici a l’inici de trobada va fer que no aconseguira guanyar el següent torn.

Tres trencaments seguits que no serien les últimes del set, ja que amb 5-3 favorable per a Medvedev, el tennista espanyol va ser capaç de tornar a fallir el servici del seu rival i mantenir les seues opcions d’enfundar-se la primera màniga. Unes opcions que es van dilapidar en un ‘tie break’ en el qual Medvedev va ser immensament superior i va acabar portant-se de manera contundent per un marcador de 7-1.

Malgrat perdre la primera màniga, les sensacions d’Alcaraz en el partit havien anat de menys a més, sent cada vegada més incisiu en la resta alhora que creixent en la fiabilitat del seu servici. I així va començar el segon set el murcià, amb l’objectiu de mantenir el nivell i posar la igualada en el marcador al més prompte possible. Especialment significativa va ser la millora del nivell amb el servei d’Alcaraz després del pas per la cadira, pujant d’un 63% de punts guanyats amb primers en el primer set al 73% en el segon. A més, el murcià també va reduir a la meitat els errors no forçats.

Així, el segon set va tenir un clar domini d’Alcaraz, que no va cedir cap opció de trencament al seu rival, i que a la primera oportunitat que va tenir va aconseguir trencar el servei del tennista rus en el quart joc. Seria esta l’única opció de ‘break’ que hi hauria en una segona màniga de la trobada que es va adjudicar el tennista murcià per 6-3 en 36 minuts de joc.

I si bé va ser l’acompliment d’Alcaraz en el segon set, millor seria encara la seua tercera màniga. El pupil de Juan Carlos Ferrero va ser capaç d’elevar encara més el seu nivell amb el servici, perdent tan sols cinc dels 25 punts que va disputar al servei. A més, va ser encara més fiable en el seu joc reduint els errors no forçats fins a únicament set, pels 14 colps guanyadors assolits. Un joc notable que va servir a l’espanyol per a col·locar-se per davant en el marcador per primera vegada en la trobada.

Tot després de portar-se una tercera màniga en 41 minuts de joc per un tempteig de 6-4. Per segon set consecutiu, Alcaraz va tornar a aprofitar la primera oportunitat de trencament que va tenir para, en el tercer joc, col·locar-se un ‘break’ a dalt. Un avantatge que no desaprofitaria i que fins i tot, en el quart torn de servei del rus, va poder incrementar-la, però Medvedev va salvar el punt de trencament. El que no salvaria seria que el set acabara caent per a l’espanyol.

Una poc més complex seria tancar el partit en el quart set per a l’espanyol malgrat començar-ho de la millor manera, trencant en el primer joc el servei del rus. Un ‘break’ al que va respondre Medvedev amb un ‘contrabreak’, una reacció que no tindria després del segon trencament d’Alcaraz en la màniga en el setè joc. Ací, el número tres del món va posar la directa a la final de Wimbledon per a acabar tancant el set i la trobada per 6-4 en el primer punt de partit que gaudia.

El tennista del Palmar s’enfrontarà en la qual serà la seua segona final de Wimbledon al guanyador de la segona semifinal que enfronta al serbi Novak Djokovic i a l’italià Lorenzo Musetti. En cas que Djokovic accedira al partit pel títol, es repetiria final per segon any consecutiu, alguna cosa que no ocorre des del 2015.

Últimes notícies

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.