Alcaraz remunta a Sinner en una final èpica i alça el seu primer títol asiàtic a Pequín

Ejemplo de shortcode con estilo
Carlos Alcaraz s'ha coronat campió del torneig ATP 500 a Pequín, remuntant a l'italià Jannik Sinner en una final épica. El murcià va guanyar en tres set amb un resultat final de 6-7, 6-4, 7-6, aconseguint així el seu primer títol asiàtic i quart de la temporada.

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Carlos Alcaraz s’ha proclamat hui dimecres campió del torneig de Xina, de categoria ATP 500 i disputat en superfície dura, després de remuntar en una èpica final a l’italià Jannik Sinner, número u del món, i imposar-se en tres sets per (6-7, 6-4, 7-6) en un partit que es va allargar fins a les tres hores i 24 minuts de joc.

D’esta manera, Alcaraz va confirmar la recuperació del seu millor nivell en gran, guanyant el quart títol de la temporada davant del número u del món en una final per a la història. El murcià i Sinner van demostrar sobre la pista central del torneig per què estan cridats a dominar la pròxima dècada en el món del tennis, en un partit en el qual tots dos van tenir moments de brillantor i van donar l’espectacle previst.

Un triomf d’Alcaraz que suposa també el primer títol de la seua carrera en terres asiàtiques, així com el primer ATP 500 que aconseguix en superfície dura, l’única que li quedava per aconseguir un torneig d’esta categoria. A més, la victòria davant del de Sant Candido deixa un 6-4 favorable en la seua cara a cara, dominat en este 2024 pel de El Palmar, que ha guanyat fins ara els tres duels després de la seua victòries en Indian Wells i Roland Garros.

Una altra dada que confirma el gran any del número u espanyol és la seua ratxa davant de rivals del ‘Top 5’, davant dels quals ha aconseguit huit victòries –tres davant de Sinner, tres davant de Daniil Medvedev, una davant d’Alexander Zverev i una altra davant de Novak Djokovic– de nou enfrontaments, caent només en la final olímpica davant del serbi.

L’assolida davant de Sinner la va basar en una imparable dreta que li va permetre sumar fins a 36 de les seues 55 ‘winners’. També va estar insistent en les seues pujades a la xarxa, on va tancar 25 de les 34 que va realitzar. A més, Alcaraz va estar especialment punxant a la resta, guanyant el 47% dels segons servici de Sinner, la qual cosa li va servir per a fallir el seu servici una vegada en cada màniga.

L’inici de partit va ser esperançador per a l’espanyol, molt agressiu i amenaçant el primer servici del seu rival, amb un 0-40 que no va poder aprofitar pel bon fer de l’italià. Va ser un avís perquè en el següent servici, el guanyador de quatre ‘Grand Eslams’ va trencar i això li va portar a tenir en la seua mà el primer parcial.

De fet, sense baixar el seu nivell de tennis i malgrat la gradual millorança de Sinner, Alcaraz va gaudir d’un avantatge de 5-2 i de 5-3 i servici, però el número u va deixar clar llavors el seu nivell per a tornar a igualar un xoc que es decidiria en el ‘tie-break’. Ací, el murcià dòmino i va tenir dos boles de set, però no les va desaprofitar i li va acabar costant car per a veure’s per darrere en el marcador (8/6) per primera vegada en tot el torneig.

Amb la remuntada com a objectiu va arrancar el segon set el subcampeóm olímpic, però Sinner estava ja assentat i no donava tampoc opcions. Les opcions a la resta van desaparèixer fins al setè joc on Alcaraz va fregar el ‘break’. I després de desaprofitar un 15-40, va patir fora mida en el següent joc, el més llarg del partit, amb l’italià tenint dues boles de trencament a les quals tampoc traure rèdit.

Això va donar més fe a Alcaraz, que va estrènyer en el següent per a aconseguir l’anhelat ‘break’, que aquesta vegada no va deixar escapar tancant amb el seu servici el set i enviant el partit a un tercer i definitiu on tots dos van mantenir el seu gran nivell i on el del Palmar ho va tornar a tenir en la seua mà.

Així, Alcaraz, de nou confiat en el seu tennis, va trencar prompte i va agafar avantatge davant d’un Sinner una mica més irregular i que va estar contra les cordes amb un 15-40 amb 3-1 a favor de l’espanyol. El campió d’Austràlia i Estats Units va salvar la situació per a seguir amb una vida que va allargar després de fer el ‘break’ en un mal huitè joc del murcià.

I en el moment més tibant de la final tots dos van demostrar les raons que dicten que estan cridats a dominar el tennis en la pròxima dècada. Alcaraz i Sinner van exhibir el seu millor nivell de tennis del partit i van portar la decisió final a una nova ‘mort sobtada’. El número u del món va amenaçar amb un 3/0 inicial, però la resposta de l’espanyol va ser demolidora, amb set punts consecutius per a quedar-se amb el títol.

Últimes notícies

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.

Repartiment de punts entre Villarreal i Elche a La Ceràmica

Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.

Manises ompli el camp per al II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del Torneig Tornem!, que ha reunit centenars de xiquets i famílies per a celebrar la recuperació del futbol valencià dos anys després de la dana. La selecció valenciana sub-12 i el Levante UD han alçat els títols en una jornada festiva marcada també per l’avís de pluges intenses.