Alcaraz remunta a Sinner en una final èpica i alça el seu primer títol asiàtic a Pequín

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Carlos Alcaraz s’ha proclamat hui dimecres campió del torneig de Xina, de categoria ATP 500 i disputat en superfície dura, després de remuntar en una èpica final a l’italià Jannik Sinner, número u del món, i imposar-se en tres sets per (6-7, 6-4, 7-6) en un partit que es va allargar fins a les tres hores i 24 minuts de joc.

D’esta manera, Alcaraz va confirmar la recuperació del seu millor nivell en gran, guanyant el quart títol de la temporada davant del número u del món en una final per a la història. El murcià i Sinner van demostrar sobre la pista central del torneig per què estan cridats a dominar la pròxima dècada en el món del tennis, en un partit en el qual tots dos van tenir moments de brillantor i van donar l’espectacle previst.

Un triomf d’Alcaraz que suposa també el primer títol de la seua carrera en terres asiàtiques, així com el primer ATP 500 que aconseguix en superfície dura, l’única que li quedava per aconseguir un torneig d’esta categoria. A més, la victòria davant del de Sant Candido deixa un 6-4 favorable en la seua cara a cara, dominat en este 2024 pel de El Palmar, que ha guanyat fins ara els tres duels després de la seua victòries en Indian Wells i Roland Garros.

Una altra dada que confirma el gran any del número u espanyol és la seua ratxa davant de rivals del ‘Top 5’, davant dels quals ha aconseguit huit victòries –tres davant de Sinner, tres davant de Daniil Medvedev, una davant d’Alexander Zverev i una altra davant de Novak Djokovic– de nou enfrontaments, caent només en la final olímpica davant del serbi.

L’assolida davant de Sinner la va basar en una imparable dreta que li va permetre sumar fins a 36 de les seues 55 ‘winners’. També va estar insistent en les seues pujades a la xarxa, on va tancar 25 de les 34 que va realitzar. A més, Alcaraz va estar especialment punxant a la resta, guanyant el 47% dels segons servici de Sinner, la qual cosa li va servir per a fallir el seu servici una vegada en cada màniga.

L’inici de partit va ser esperançador per a l’espanyol, molt agressiu i amenaçant el primer servici del seu rival, amb un 0-40 que no va poder aprofitar pel bon fer de l’italià. Va ser un avís perquè en el següent servici, el guanyador de quatre ‘Grand Eslams’ va trencar i això li va portar a tenir en la seua mà el primer parcial.

De fet, sense baixar el seu nivell de tennis i malgrat la gradual millorança de Sinner, Alcaraz va gaudir d’un avantatge de 5-2 i de 5-3 i servici, però el número u va deixar clar llavors el seu nivell per a tornar a igualar un xoc que es decidiria en el ‘tie-break’. Ací, el murcià dòmino i va tenir dos boles de set, però no les va desaprofitar i li va acabar costant car per a veure’s per darrere en el marcador (8/6) per primera vegada en tot el torneig.

Amb la remuntada com a objectiu va arrancar el segon set el subcampeóm olímpic, però Sinner estava ja assentat i no donava tampoc opcions. Les opcions a la resta van desaparèixer fins al setè joc on Alcaraz va fregar el ‘break’. I després de desaprofitar un 15-40, va patir fora mida en el següent joc, el més llarg del partit, amb l’italià tenint dues boles de trencament a les quals tampoc traure rèdit.

Això va donar més fe a Alcaraz, que va estrènyer en el següent per a aconseguir l’anhelat ‘break’, que aquesta vegada no va deixar escapar tancant amb el seu servici el set i enviant el partit a un tercer i definitiu on tots dos van mantenir el seu gran nivell i on el del Palmar ho va tornar a tenir en la seua mà.

Així, Alcaraz, de nou confiat en el seu tennis, va trencar prompte i va agafar avantatge davant d’un Sinner una mica més irregular i que va estar contra les cordes amb un 15-40 amb 3-1 a favor de l’espanyol. El campió d’Austràlia i Estats Units va salvar la situació per a seguir amb una vida que va allargar després de fer el ‘break’ en un mal huitè joc del murcià.

I en el moment més tibant de la final tots dos van demostrar les raons que dicten que estan cridats a dominar el tennis en la pròxima dècada. Alcaraz i Sinner van exhibir el seu millor nivell de tennis del partit i van portar la decisió final a una nova ‘mort sobtada’. El número u del món va amenaçar amb un 3/0 inicial, però la resposta de l’espanyol va ser demolidora, amb set punts consecutius per a quedar-se amb el títol.

Últimes notícies

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.