8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Alcaraz remunta a Sinner en una final èpica i alça el seu primer títol asiàtic a Pequín

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Carlos Alcaraz s’ha proclamat hui dimecres campió del torneig de Xina, de categoria ATP 500 i disputat en superfície dura, després de remuntar en una èpica final a l’italià Jannik Sinner, número u del món, i imposar-se en tres sets per (6-7, 6-4, 7-6) en un partit que es va allargar fins a les tres hores i 24 minuts de joc.

D’esta manera, Alcaraz va confirmar la recuperació del seu millor nivell en gran, guanyant el quart títol de la temporada davant del número u del món en una final per a la història. El murcià i Sinner van demostrar sobre la pista central del torneig per què estan cridats a dominar la pròxima dècada en el món del tennis, en un partit en el qual tots dos van tenir moments de brillantor i van donar l’espectacle previst.

Un triomf d’Alcaraz que suposa també el primer títol de la seua carrera en terres asiàtiques, així com el primer ATP 500 que aconseguix en superfície dura, l’única que li quedava per aconseguir un torneig d’esta categoria. A més, la victòria davant del de Sant Candido deixa un 6-4 favorable en la seua cara a cara, dominat en este 2024 pel de El Palmar, que ha guanyat fins ara els tres duels després de la seua victòries en Indian Wells i Roland Garros.

Una altra dada que confirma el gran any del número u espanyol és la seua ratxa davant de rivals del ‘Top 5’, davant dels quals ha aconseguit huit victòries –tres davant de Sinner, tres davant de Daniil Medvedev, una davant d’Alexander Zverev i una altra davant de Novak Djokovic– de nou enfrontaments, caent només en la final olímpica davant del serbi.

L’assolida davant de Sinner la va basar en una imparable dreta que li va permetre sumar fins a 36 de les seues 55 ‘winners’. També va estar insistent en les seues pujades a la xarxa, on va tancar 25 de les 34 que va realitzar. A més, Alcaraz va estar especialment punxant a la resta, guanyant el 47% dels segons servici de Sinner, la qual cosa li va servir per a fallir el seu servici una vegada en cada màniga.

L’inici de partit va ser esperançador per a l’espanyol, molt agressiu i amenaçant el primer servici del seu rival, amb un 0-40 que no va poder aprofitar pel bon fer de l’italià. Va ser un avís perquè en el següent servici, el guanyador de quatre ‘Grand Eslams’ va trencar i això li va portar a tenir en la seua mà el primer parcial.

De fet, sense baixar el seu nivell de tennis i malgrat la gradual millorança de Sinner, Alcaraz va gaudir d’un avantatge de 5-2 i de 5-3 i servici, però el número u va deixar clar llavors el seu nivell per a tornar a igualar un xoc que es decidiria en el ‘tie-break’. Ací, el murcià dòmino i va tenir dos boles de set, però no les va desaprofitar i li va acabar costant car per a veure’s per darrere en el marcador (8/6) per primera vegada en tot el torneig.

Amb la remuntada com a objectiu va arrancar el segon set el subcampeóm olímpic, però Sinner estava ja assentat i no donava tampoc opcions. Les opcions a la resta van desaparèixer fins al setè joc on Alcaraz va fregar el ‘break’. I després de desaprofitar un 15-40, va patir fora mida en el següent joc, el més llarg del partit, amb l’italià tenint dues boles de trencament a les quals tampoc traure rèdit.

Això va donar més fe a Alcaraz, que va estrènyer en el següent per a aconseguir l’anhelat ‘break’, que aquesta vegada no va deixar escapar tancant amb el seu servici el set i enviant el partit a un tercer i definitiu on tots dos van mantenir el seu gran nivell i on el del Palmar ho va tornar a tenir en la seua mà.

Així, Alcaraz, de nou confiat en el seu tennis, va trencar prompte i va agafar avantatge davant d’un Sinner una mica més irregular i que va estar contra les cordes amb un 15-40 amb 3-1 a favor de l’espanyol. El campió d’Austràlia i Estats Units va salvar la situació per a seguir amb una vida que va allargar després de fer el ‘break’ en un mal huitè joc del murcià.

I en el moment més tibant de la final tots dos van demostrar les raons que dicten que estan cridats a dominar el tennis en la pròxima dècada. Alcaraz i Sinner van exhibir el seu millor nivell de tennis del partit i van portar la decisió final a una nova ‘mort sobtada’. El número u del món va amenaçar amb un 3/0 inicial, però la resposta de l’espanyol va ser demolidora, amb set punts consecutius per a quedar-se amb el títol.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.