Alcaraz remunta a Sinner en una final èpica i alça el seu primer títol asiàtic a Pequín

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Carlos Alcaraz s’ha proclamat hui dimecres campió del torneig de Xina, de categoria ATP 500 i disputat en superfície dura, després de remuntar en una èpica final a l’italià Jannik Sinner, número u del món, i imposar-se en tres sets per (6-7, 6-4, 7-6) en un partit que es va allargar fins a les tres hores i 24 minuts de joc.

D’esta manera, Alcaraz va confirmar la recuperació del seu millor nivell en gran, guanyant el quart títol de la temporada davant del número u del món en una final per a la història. El murcià i Sinner van demostrar sobre la pista central del torneig per què estan cridats a dominar la pròxima dècada en el món del tennis, en un partit en el qual tots dos van tenir moments de brillantor i van donar l’espectacle previst.

Un triomf d’Alcaraz que suposa també el primer títol de la seua carrera en terres asiàtiques, així com el primer ATP 500 que aconseguix en superfície dura, l’única que li quedava per aconseguir un torneig d’esta categoria. A més, la victòria davant del de Sant Candido deixa un 6-4 favorable en la seua cara a cara, dominat en este 2024 pel de El Palmar, que ha guanyat fins ara els tres duels després de la seua victòries en Indian Wells i Roland Garros.

Una altra dada que confirma el gran any del número u espanyol és la seua ratxa davant de rivals del ‘Top 5’, davant dels quals ha aconseguit huit victòries –tres davant de Sinner, tres davant de Daniil Medvedev, una davant d’Alexander Zverev i una altra davant de Novak Djokovic– de nou enfrontaments, caent només en la final olímpica davant del serbi.

L’assolida davant de Sinner la va basar en una imparable dreta que li va permetre sumar fins a 36 de les seues 55 ‘winners’. També va estar insistent en les seues pujades a la xarxa, on va tancar 25 de les 34 que va realitzar. A més, Alcaraz va estar especialment punxant a la resta, guanyant el 47% dels segons servici de Sinner, la qual cosa li va servir per a fallir el seu servici una vegada en cada màniga.

L’inici de partit va ser esperançador per a l’espanyol, molt agressiu i amenaçant el primer servici del seu rival, amb un 0-40 que no va poder aprofitar pel bon fer de l’italià. Va ser un avís perquè en el següent servici, el guanyador de quatre ‘Grand Eslams’ va trencar i això li va portar a tenir en la seua mà el primer parcial.

De fet, sense baixar el seu nivell de tennis i malgrat la gradual millorança de Sinner, Alcaraz va gaudir d’un avantatge de 5-2 i de 5-3 i servici, però el número u va deixar clar llavors el seu nivell per a tornar a igualar un xoc que es decidiria en el ‘tie-break’. Ací, el murcià dòmino i va tenir dos boles de set, però no les va desaprofitar i li va acabar costant car per a veure’s per darrere en el marcador (8/6) per primera vegada en tot el torneig.

Amb la remuntada com a objectiu va arrancar el segon set el subcampeóm olímpic, però Sinner estava ja assentat i no donava tampoc opcions. Les opcions a la resta van desaparèixer fins al setè joc on Alcaraz va fregar el ‘break’. I després de desaprofitar un 15-40, va patir fora mida en el següent joc, el més llarg del partit, amb l’italià tenint dues boles de trencament a les quals tampoc traure rèdit.

Això va donar més fe a Alcaraz, que va estrènyer en el següent per a aconseguir l’anhelat ‘break’, que aquesta vegada no va deixar escapar tancant amb el seu servici el set i enviant el partit a un tercer i definitiu on tots dos van mantenir el seu gran nivell i on el del Palmar ho va tornar a tenir en la seua mà.

Així, Alcaraz, de nou confiat en el seu tennis, va trencar prompte i va agafar avantatge davant d’un Sinner una mica més irregular i que va estar contra les cordes amb un 15-40 amb 3-1 a favor de l’espanyol. El campió d’Austràlia i Estats Units va salvar la situació per a seguir amb una vida que va allargar després de fer el ‘break’ en un mal huitè joc del murcià.

I en el moment més tibant de la final tots dos van demostrar les raons que dicten que estan cridats a dominar el tennis en la pròxima dècada. Alcaraz i Sinner van exhibir el seu millor nivell de tennis del partit i van portar la decisió final a una nova ‘mort sobtada’. El número u del món va amenaçar amb un 3/0 inicial, però la resposta de l’espanyol va ser demolidora, amb set punts consecutius per a quedar-se amb el títol.

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.