Alerta sanitària per mercuri en el peix

Pescado

Alerta sanitària per mercuri en els peixos | València Diari

 

Segons ha anunciat AECOSAN (Agencia Espanyola de Seguretat Alimentaria i Nutrició), a través d’una alerta sanitària, molts productes pesquers contenen mercuri, un contaminant mediambiental.

 

El 2001, fa 18 anys, l’AESAN va recomanar controlar el consum de peix. Sobretot, a xiquets de fins a 3 anys, dones embarassades i mares en període de lactància. Des d’AECOSAN advertixen que, encara que no existisca risc, sí que hi ha algunes limitacions que s’han de seguir.

 

Fa temps que es coneix que es pot trobar mercuri en els aliments, un contaminant que es genera de manera natural i que es troba en la superfície terrestre. Ha sigut la influència de l’home la que ha fet que arribe al peix, ja que nosaltres consumim animals que prèviament s’han alimentat d’altres animals o plantes amb mercuri.

 

Quins peixos tenen més i menys mercuri?

Un peix que siga un gran depredador, que s’ha alimentat de peixos més xicotets que tenien mercuri, tindrà en el seu cos més quantitat d’este element químic. Els peixos que més quantitat en contenen són: el tauró, la tonyina roja, el lluç de riu i el peix espasa.

 

Per altra part, els qui menys mercuri tenen i, per tant, més segurs són: la palaia, el cranc, la carpa, la truita, l’aladroc, l’abadejo, l’areng, el salmó, el polp, el lluç, la clòtxina, el caragol punxós, la sépia, el llucet, els calamarets, el berberetxo, la cavalla, el calamar, el peix carboner, el bacallaret, la gambeta, la rossellona, les petxines, la cigala, l’orada, la navalla, la tellerina, la gamba, el llucet, el salmó, el lluç, el llenguado europeu, el llagostí, la llagosta i el sorell.

 

Consumir mercuri en excés pot afectar el sistema nerviós central en desenrotllament dels sers humans. Es pot donar de manera directa, consumint aliments amb alta concentració de mercuri, o de manera indirecta, perquè el metall travessa la placenta materna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.