Almenys 17 morts en bombardejos israelians a la Franja de Gaza

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

Almenys 17 persones han mort este dilluns en atacs de l’aviació i de l’artilleria israeliana sobre diversos punts de la Franja de Gaza, uns atacs que han tingut especial virulència al nord de l’enclavament palestí.

Fins a deu persones han mort i desenes més han resultat ferides en un bombardeig israelià sobre el camp de refugiats de Yabalia. Sanitaris de la Mitja Lluna Roja palestina han informat que han pogut recuperar deu cossos sense vida després d’un atac d’artilleria contra una concentració de persones prop de l’estació d’Abú Qamar, a Yabalia, segons arreplega l’agència de notícies palestina WAFA.

D’altra banda, quatre civils han mort i diversos més han resultat ferits en un bombardeig d’avions de combat contra una casa en Beit Lahiya, també al nord de l’enclavament gazatí. Un altre palestí ha mort en un atac israelià sobre la residència de la família Al Dahdú al barri d’Al Zeitún, al sud-est de la ciutat de Gaza.

Més al sud ha mort un civil en un atac d’un dron contra una casa a la zona de Jirbet a l’Adas, a Rafàh (sud), i al llac Xeic Raduàn ha mort un altre civil i set més han resultat ferits en un altre bombardeig, informa WAFA.

L’Exèrcit d’Israel ha emès hui dilluns una nova ordre d’evacuació per als palestins residents en diversos punts del nord de la Franja de Gaza, als quals exigix que es traslladen cap a la «zona humanitària» designada en el sud de l’enclavament, quan es compleix el primer aniversari de l’ofensiva deslligada després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

El portaveu en àrab de l’Exèrcit israelià, Avichai Adrai, ha indicat en un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social X que l’ordre afecta als residents a Beit Hanun, Yabalia i Beit Lahia, abans de recalcar que «les Forces de Defensa d’Israel (FDI) estan operant amb gran força en la zona».

«Per la seua seguretat, ha d’evacuar estes àrees immediatament cap a la nova zona humanitària a Al Mauasi», ha dit, al mateix temps que ha especificat que la carretera de Saladino, que travessa l’enclavament palestí de nord a sud, estarà oberta «com a corredor humanitari» entre les 8.00 i les 17.00 hores (hora local), després que l’Exèrcit israelià anunciara el diumenge que «expandia» la zona d’Al Mauasi de cara a noves operacions al nord de Gaza.

Nacions Unides i nombroses organitzacions no governamentals han criticat en el passat a les autoritats israelianes per l’ús d’estes ordres d’evacuació en el marc de l’ofensiva argumentant que suposaven un desplaçament forçós. Així, han afirmat que estes ordres d’evacuació no es van veure seguides de la creació dels necessaris corredors humanitaris per a garantir la seguretat dels civils, situació empitjorada en ocasions pels atacs perpetrats per les tropes israelianes contra aquestes mateixes zones i fins i tot les «àrees humanitàries» designades per Israel.

L’ofensiva va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Des de llavors han mort més de 41.900 palestins, tal com han indicat les autoritats gazatíes, als quals se sumen més de 740 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Últimes notícies

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.