Almenys 17 morts en bombardejos israelians a la Franja de Gaza

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

Almenys 17 persones han mort este dilluns en atacs de l’aviació i de l’artilleria israeliana sobre diversos punts de la Franja de Gaza, uns atacs que han tingut especial virulència al nord de l’enclavament palestí.

Fins a deu persones han mort i desenes més han resultat ferides en un bombardeig israelià sobre el camp de refugiats de Yabalia. Sanitaris de la Mitja Lluna Roja palestina han informat que han pogut recuperar deu cossos sense vida després d’un atac d’artilleria contra una concentració de persones prop de l’estació d’Abú Qamar, a Yabalia, segons arreplega l’agència de notícies palestina WAFA.

D’altra banda, quatre civils han mort i diversos més han resultat ferits en un bombardeig d’avions de combat contra una casa en Beit Lahiya, també al nord de l’enclavament gazatí. Un altre palestí ha mort en un atac israelià sobre la residència de la família Al Dahdú al barri d’Al Zeitún, al sud-est de la ciutat de Gaza.

Més al sud ha mort un civil en un atac d’un dron contra una casa a la zona de Jirbet a l’Adas, a Rafàh (sud), i al llac Xeic Raduàn ha mort un altre civil i set més han resultat ferits en un altre bombardeig, informa WAFA.

L’Exèrcit d’Israel ha emès hui dilluns una nova ordre d’evacuació per als palestins residents en diversos punts del nord de la Franja de Gaza, als quals exigix que es traslladen cap a la «zona humanitària» designada en el sud de l’enclavament, quan es compleix el primer aniversari de l’ofensiva deslligada després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

El portaveu en àrab de l’Exèrcit israelià, Avichai Adrai, ha indicat en un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social X que l’ordre afecta als residents a Beit Hanun, Yabalia i Beit Lahia, abans de recalcar que «les Forces de Defensa d’Israel (FDI) estan operant amb gran força en la zona».

«Per la seua seguretat, ha d’evacuar estes àrees immediatament cap a la nova zona humanitària a Al Mauasi», ha dit, al mateix temps que ha especificat que la carretera de Saladino, que travessa l’enclavament palestí de nord a sud, estarà oberta «com a corredor humanitari» entre les 8.00 i les 17.00 hores (hora local), després que l’Exèrcit israelià anunciara el diumenge que «expandia» la zona d’Al Mauasi de cara a noves operacions al nord de Gaza.

Nacions Unides i nombroses organitzacions no governamentals han criticat en el passat a les autoritats israelianes per l’ús d’estes ordres d’evacuació en el marc de l’ofensiva argumentant que suposaven un desplaçament forçós. Així, han afirmat que estes ordres d’evacuació no es van veure seguides de la creació dels necessaris corredors humanitaris per a garantir la seguretat dels civils, situació empitjorada en ocasions pels atacs perpetrats per les tropes israelianes contra aquestes mateixes zones i fins i tot les «àrees humanitàries» designades per Israel.

L’ofensiva va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Des de llavors han mort més de 41.900 palestins, tal com han indicat les autoritats gazatíes, als quals se sumen més de 740 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Últimes notícies

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.