Almenys 17 morts en bombardejos israelians a la Franja de Gaza

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

Almenys 17 persones han mort este dilluns en atacs de l’aviació i de l’artilleria israeliana sobre diversos punts de la Franja de Gaza, uns atacs que han tingut especial virulència al nord de l’enclavament palestí.

Fins a deu persones han mort i desenes més han resultat ferides en un bombardeig israelià sobre el camp de refugiats de Yabalia. Sanitaris de la Mitja Lluna Roja palestina han informat que han pogut recuperar deu cossos sense vida després d’un atac d’artilleria contra una concentració de persones prop de l’estació d’Abú Qamar, a Yabalia, segons arreplega l’agència de notícies palestina WAFA.

D’altra banda, quatre civils han mort i diversos més han resultat ferits en un bombardeig d’avions de combat contra una casa en Beit Lahiya, també al nord de l’enclavament gazatí. Un altre palestí ha mort en un atac israelià sobre la residència de la família Al Dahdú al barri d’Al Zeitún, al sud-est de la ciutat de Gaza.

Més al sud ha mort un civil en un atac d’un dron contra una casa a la zona de Jirbet a l’Adas, a Rafàh (sud), i al llac Xeic Raduàn ha mort un altre civil i set més han resultat ferits en un altre bombardeig, informa WAFA.

L’Exèrcit d’Israel ha emès hui dilluns una nova ordre d’evacuació per als palestins residents en diversos punts del nord de la Franja de Gaza, als quals exigix que es traslladen cap a la “zona humanitària” designada en el sud de l’enclavament, quan es compleix el primer aniversari de l’ofensiva deslligada després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

El portaveu en àrab de l’Exèrcit israelià, Avichai Adrai, ha indicat en un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social X que l’ordre afecta als residents a Beit Hanun, Yabalia i Beit Lahia, abans de recalcar que “les Forces de Defensa d’Israel (FDI) estan operant amb gran força en la zona”.

“Per la seua seguretat, ha d’evacuar estes àrees immediatament cap a la nova zona humanitària a Al Mauasi”, ha dit, al mateix temps que ha especificat que la carretera de Saladino, que travessa l’enclavament palestí de nord a sud, estarà oberta “com a corredor humanitari” entre les 8.00 i les 17.00 hores (hora local), després que l’Exèrcit israelià anunciara el diumenge que “expandia” la zona d’Al Mauasi de cara a noves operacions al nord de Gaza.

Nacions Unides i nombroses organitzacions no governamentals han criticat en el passat a les autoritats israelianes per l’ús d’estes ordres d’evacuació en el marc de l’ofensiva argumentant que suposaven un desplaçament forçós. Així, han afirmat que estes ordres d’evacuació no es van veure seguides de la creació dels necessaris corredors humanitaris per a garantir la seguretat dels civils, situació empitjorada en ocasions pels atacs perpetrats per les tropes israelianes contra aquestes mateixes zones i fins i tot les “àrees humanitàries” designades per Israel.

L’ofensiva va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Des de llavors han mort més de 41.900 palestins, tal com han indicat les autoritats gazatíes, als quals se sumen més de 740 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.