Almenys 17 morts en bombardejos israelians a la Franja de Gaza

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

Almenys 17 persones han mort este dilluns en atacs de l’aviació i de l’artilleria israeliana sobre diversos punts de la Franja de Gaza, uns atacs que han tingut especial virulència al nord de l’enclavament palestí.

Fins a deu persones han mort i desenes més han resultat ferides en un bombardeig israelià sobre el camp de refugiats de Yabalia. Sanitaris de la Mitja Lluna Roja palestina han informat que han pogut recuperar deu cossos sense vida després d’un atac d’artilleria contra una concentració de persones prop de l’estació d’Abú Qamar, a Yabalia, segons arreplega l’agència de notícies palestina WAFA.

D’altra banda, quatre civils han mort i diversos més han resultat ferits en un bombardeig d’avions de combat contra una casa en Beit Lahiya, també al nord de l’enclavament gazatí. Un altre palestí ha mort en un atac israelià sobre la residència de la família Al Dahdú al barri d’Al Zeitún, al sud-est de la ciutat de Gaza.

Més al sud ha mort un civil en un atac d’un dron contra una casa a la zona de Jirbet a l’Adas, a Rafàh (sud), i al llac Xeic Raduàn ha mort un altre civil i set més han resultat ferits en un altre bombardeig, informa WAFA.

L’Exèrcit d’Israel ha emès hui dilluns una nova ordre d’evacuació per als palestins residents en diversos punts del nord de la Franja de Gaza, als quals exigix que es traslladen cap a la «zona humanitària» designada en el sud de l’enclavament, quan es compleix el primer aniversari de l’ofensiva deslligada després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

El portaveu en àrab de l’Exèrcit israelià, Avichai Adrai, ha indicat en un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social X que l’ordre afecta als residents a Beit Hanun, Yabalia i Beit Lahia, abans de recalcar que «les Forces de Defensa d’Israel (FDI) estan operant amb gran força en la zona».

«Per la seua seguretat, ha d’evacuar estes àrees immediatament cap a la nova zona humanitària a Al Mauasi», ha dit, al mateix temps que ha especificat que la carretera de Saladino, que travessa l’enclavament palestí de nord a sud, estarà oberta «com a corredor humanitari» entre les 8.00 i les 17.00 hores (hora local), després que l’Exèrcit israelià anunciara el diumenge que «expandia» la zona d’Al Mauasi de cara a noves operacions al nord de Gaza.

Nacions Unides i nombroses organitzacions no governamentals han criticat en el passat a les autoritats israelianes per l’ús d’estes ordres d’evacuació en el marc de l’ofensiva argumentant que suposaven un desplaçament forçós. Així, han afirmat que estes ordres d’evacuació no es van veure seguides de la creació dels necessaris corredors humanitaris per a garantir la seguretat dels civils, situació empitjorada en ocasions pels atacs perpetrats per les tropes israelianes contra aquestes mateixes zones i fins i tot les «àrees humanitàries» designades per Israel.

L’ofensiva va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Des de llavors han mort més de 41.900 palestins, tal com han indicat les autoritats gazatíes, als quals se sumen més de 740 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.