Almenys 17 morts en bombardejos israelians a la Franja de Gaza

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

Almenys 17 persones han mort este dilluns en atacs de l’aviació i de l’artilleria israeliana sobre diversos punts de la Franja de Gaza, uns atacs que han tingut especial virulència al nord de l’enclavament palestí.

Fins a deu persones han mort i desenes més han resultat ferides en un bombardeig israelià sobre el camp de refugiats de Yabalia. Sanitaris de la Mitja Lluna Roja palestina han informat que han pogut recuperar deu cossos sense vida després d’un atac d’artilleria contra una concentració de persones prop de l’estació d’Abú Qamar, a Yabalia, segons arreplega l’agència de notícies palestina WAFA.

D’altra banda, quatre civils han mort i diversos més han resultat ferits en un bombardeig d’avions de combat contra una casa en Beit Lahiya, també al nord de l’enclavament gazatí. Un altre palestí ha mort en un atac israelià sobre la residència de la família Al Dahdú al barri d’Al Zeitún, al sud-est de la ciutat de Gaza.

Més al sud ha mort un civil en un atac d’un dron contra una casa a la zona de Jirbet a l’Adas, a Rafàh (sud), i al llac Xeic Raduàn ha mort un altre civil i set més han resultat ferits en un altre bombardeig, informa WAFA.

L’Exèrcit d’Israel ha emès hui dilluns una nova ordre d’evacuació per als palestins residents en diversos punts del nord de la Franja de Gaza, als quals exigix que es traslladen cap a la «zona humanitària» designada en el sud de l’enclavament, quan es compleix el primer aniversari de l’ofensiva deslligada després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines.

El portaveu en àrab de l’Exèrcit israelià, Avichai Adrai, ha indicat en un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social X que l’ordre afecta als residents a Beit Hanun, Yabalia i Beit Lahia, abans de recalcar que «les Forces de Defensa d’Israel (FDI) estan operant amb gran força en la zona».

«Per la seua seguretat, ha d’evacuar estes àrees immediatament cap a la nova zona humanitària a Al Mauasi», ha dit, al mateix temps que ha especificat que la carretera de Saladino, que travessa l’enclavament palestí de nord a sud, estarà oberta «com a corredor humanitari» entre les 8.00 i les 17.00 hores (hora local), després que l’Exèrcit israelià anunciara el diumenge que «expandia» la zona d’Al Mauasi de cara a noves operacions al nord de Gaza.

Nacions Unides i nombroses organitzacions no governamentals han criticat en el passat a les autoritats israelianes per l’ús d’estes ordres d’evacuació en el marc de l’ofensiva argumentant que suposaven un desplaçament forçós. Així, han afirmat que estes ordres d’evacuació no es van veure seguides de la creació dels necessaris corredors humanitaris per a garantir la seguretat dels civils, situació empitjorada en ocasions pels atacs perpetrats per les tropes israelianes contra aquestes mateixes zones i fins i tot les «àrees humanitàries» designades per Israel.

L’ofensiva va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Des de llavors han mort més de 41.900 palestins, tal com han indicat les autoritats gazatíes, als quals se sumen més de 740 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU