Almenys 40 morts i 53 ferits en bombardejos israelians a l’est del Líban

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

Almenys 40 persones han mort i 53 han resultat ferides en bombardejos de l’Exèrcit d’Israel perpetrats les últimes hores de hui dimecres a les governacions de Becà i Baalbek-Hermel, a l’est del Líban.

El Centre d’Operacions d’Emergències del Ministeri de Sanitat libanès han emés este balanç preliminar, abans d’assenyalar que les operacions de rescat de desapareguts davall les runes continuen, tal com ha indicat a través d’un comunicat publicat en el seu perfil de la xarxa social ‘X’.

Hores abans, les autoritats havien xifrat en 3.050 els morts i 13.658 els ferits pels atacs dirigits per les Forces de Defensa d’Israel sobre el país al llarg del darrer any en el marc de l’ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbollah, després que en les últimes 24 hores notifiquessin 37 morts i 105 ferits.

En l’última a jornada, la zona més afectada ha estat la governació de Muntanya Líban, amb 26 morts i 37 ferits. També s’han registrat víctimes a la governació de Nabatié (cinc morts i 24 ferits), del Sud (tres morts i 27 ferits) i Baalbek-Hermel (tres morts i un ferit). A la regió de Becà hi ha hagut 16 ferits.

Entre les víctimes mortals hi ha 600 dones i 190 nens. Pel que fa al sector sanitari, hi ha 179 treballadors morts i 306 ferits. A més, més de 244 ambulàncies han estat colpides pels atacs israelians, mentre que 86 ambulatoris i vora 40 hospitals han patit danys.

Últimes notícies

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.

L’exposició del Oriol enceta les festes de Moros i Cristians d’Oriola amb Pérez Llorca present

L’exposició pública de l’ensenya del Oriol ha obert enguany les festes de Moros i Cristians d’Oriola, en un acte nocturn presidit per Juanfran Pérez Llorca.