Almenys 40 morts i 53 ferits en bombardejos israelians a l’est del Líban

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

Almenys 40 persones han mort i 53 han resultat ferides en bombardejos de l’Exèrcit d’Israel perpetrats les últimes hores de hui dimecres a les governacions de Becà i Baalbek-Hermel, a l’est del Líban.

El Centre d’Operacions d’Emergències del Ministeri de Sanitat libanès han emés este balanç preliminar, abans d’assenyalar que les operacions de rescat de desapareguts davall les runes continuen, tal com ha indicat a través d’un comunicat publicat en el seu perfil de la xarxa social ‘X’.

Hores abans, les autoritats havien xifrat en 3.050 els morts i 13.658 els ferits pels atacs dirigits per les Forces de Defensa d’Israel sobre el país al llarg del darrer any en el marc de l’ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbollah, després que en les últimes 24 hores notifiquessin 37 morts i 105 ferits.

En l’última a jornada, la zona més afectada ha estat la governació de Muntanya Líban, amb 26 morts i 37 ferits. També s’han registrat víctimes a la governació de Nabatié (cinc morts i 24 ferits), del Sud (tres morts i 27 ferits) i Baalbek-Hermel (tres morts i un ferit). A la regió de Becà hi ha hagut 16 ferits.

Entre les víctimes mortals hi ha 600 dones i 190 nens. Pel que fa al sector sanitari, hi ha 179 treballadors morts i 306 ferits. A més, més de 244 ambulàncies han estat colpides pels atacs israelians, mentre que 86 ambulatoris i vora 40 hospitals han patit danys.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.