Almenys 50 morts i 156 ferits pels greus incendis que cremen a Grècia

Les flames arriben a les cases

Les flames arriben a les cases | AFP

 

Almenys 50 persones han mort i 156 han resultat ferides aquest dilluns a causa dels greus incendis que afecten Grècia, tres dels quals es troben al voltant de la capital, Atenes. Aquest és l’últim balanç de Protecció Civil, que informa que entre les víctimes hi ha xiquets i adolescents.

 

Segons les autoritats, totes les víctimes han estat trobades a l’àrea compresa entre el port de Rafina, a uns 30 quilòmetres d’Atenes, i Nea Makri, a uns 10 quilòmetres més al nord. El govern grec sospita que els incendis podrien haver estat provocats.

 

26 persones trobades calcinades en un sol punt

Els incendis estan desbordant Grècia

Els incendis estan desbordant Grècia | DPA

 

La xifra de víctimes s’ha disparat després que aquest dimarts s’hagin trobat els cossos carbonitzats de 26 persones entre dos habitatges a tan sols 15 metres del mar a la costa d’Argyros a Mati, a l’est d’Atenes, una de les zones incendiades.

 

Entre els ferits, hi ha 100 persones amb cremades de diversa consideració i 11 d’elles estan en estat crític. També hi ha 16 xiquets amb cremades i diverses lesions. El desastre ha obligat al primer ministre grec, Alexis Tsipras, a avançar el seu retorn a Grècia des de Bòsnia i Hercegovina.

 

Crida a Europa per combatre les flames

Desenes d'efectius de Bombers treballen per combatre les flames

Desenes d’efectius de Bombers treballen per combatre les flames | EFE

 

Les flames estan desbordant Grècia i ja s’han hagut d’evacuar diverses zones, entre les quals tres poblacions, així com el tall de l’autopista Olympia, una de les principals vies del país.

 

A més, a la regió d’Attica, concretament a la localitat de Kineta on van començar els incendis, les autoritats gregues han desplegat 74 vehicles amb més de 150 efectius de bombers, recolzats per 5 helicòpters i altres mitjans aeris i terrestres. També hi ha un incendi a la turística illa de Creta, on hi treballen desenes de bombers.

 

Els incendis estan superant la capacitat de tots els efectius, i per aquesta raó el govern grec ha declarat l’estat d’emergència i ha demanat ajuda europea per a la lluita contra les flames.  De moment, el govern de Xipre ja ha enviat 60 bombers per ajudar Grècia.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.