Almenys quatre migrants morts i prop de 60 rescatats després d’un naufragi enfront de la costa de França

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la prefectura de Pas-de-Calais han informat hui divendres que quatre migrants han mort i 56 han sigut rescatats després de caure per la broda de l’embarcació en la qual tractaven de creuar el canal de la Manxa enfront de les costes franceses, a l’altura del port de Boulogne-sud-Mer.

La prefectura de Pas-de-Calais ha indicat que l’embarcació portava un total de 60 migrants a bord i ha denunciat que les “xarxes criminals de contrabandistes plantegen riscos innecessaris per a les poblacions de migrants a les quals venen passatges”, segons un comunicat difós a través del seu compte en la xarxa social X.

“Fer-se a la mar en una embarcació improvisada i sense jupetí salvavides és arriscar-se a morir”, ha manifestat abans d’afirmar que la Policia i la Gendarmería “seguiran prenent mesures per a impedir les eixides” des de les costes franceses.

Els servicis d’emergències, que van rebre una trucada sobre les 7.00 (hora local), han indicat que els morts van morir després d’entrar en parada cardiorrespiratòria, si bé el seu decés va ser confirmat posteriorment després del seu trasllat a port, segons informacions arreplegades pel diari local ‘La Semaine dans le Boulonnais’.

Això situa en una vintena el nombre de persones que han mort tractant d’aconseguir les costes britàniques a través del canal de la Manxa en el que va d’any. El passat mes d’abril, cinc migrants van perir enfront de les costes de Wimereux.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.