14.5 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Almenys quatre migrants morts i prop de 60 rescatats després d’un naufragi enfront de la costa de França

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la prefectura de Pas-de-Calais han informat hui divendres que quatre migrants han mort i 56 han sigut rescatats després de caure per la broda de l’embarcació en la qual tractaven de creuar el canal de la Manxa enfront de les costes franceses, a l’altura del port de Boulogne-sud-Mer.

La prefectura de Pas-de-Calais ha indicat que l’embarcació portava un total de 60 migrants a bord i ha denunciat que les “xarxes criminals de contrabandistes plantegen riscos innecessaris per a les poblacions de migrants a les quals venen passatges”, segons un comunicat difós a través del seu compte en la xarxa social X.

“Fer-se a la mar en una embarcació improvisada i sense jupetí salvavides és arriscar-se a morir”, ha manifestat abans d’afirmar que la Policia i la Gendarmería “seguiran prenent mesures per a impedir les eixides” des de les costes franceses.

Els servicis d’emergències, que van rebre una trucada sobre les 7.00 (hora local), han indicat que els morts van morir després d’entrar en parada cardiorrespiratòria, si bé el seu decés va ser confirmat posteriorment després del seu trasllat a port, segons informacions arreplegades pel diari local ‘La Semaine dans le Boulonnais’.

Això situa en una vintena el nombre de persones que han mort tractant d’aconseguir les costes britàniques a través del canal de la Manxa en el que va d’any. El passat mes d’abril, cinc migrants van perir enfront de les costes de Wimereux.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.