Almenys quatre migrants morts i prop de 60 rescatats després d’un naufragi enfront de la costa de França

Ejemplo de shortcode con estilo
Quatre migrants han mort i 56 han sigut rescatats després de naufragar mentre intentaven creuar el canal de la Manxa. Els supervivents van ser salvats a prop del port de Boulogne-sur-Mer, segons la prefectura de Pas-de-Calais.

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la prefectura de Pas-de-Calais han informat hui divendres que quatre migrants han mort i 56 han sigut rescatats després de caure per la broda de l’embarcació en la qual tractaven de creuar el canal de la Manxa enfront de les costes franceses, a l’altura del port de Boulogne-sud-Mer.

La prefectura de Pas-de-Calais ha indicat que l’embarcació portava un total de 60 migrants a bord i ha denunciat que les «xarxes criminals de contrabandistes plantegen riscos innecessaris per a les poblacions de migrants a les quals venen passatges», segons un comunicat difós a través del seu compte en la xarxa social X.

«Fer-se a la mar en una embarcació improvisada i sense jupetí salvavides és arriscar-se a morir», ha manifestat abans d’afirmar que la Policia i la Gendarmería «seguiran prenent mesures per a impedir les eixides» des de les costes franceses.

Els servicis d’emergències, que van rebre una trucada sobre les 7.00 (hora local), han indicat que els morts van morir després d’entrar en parada cardiorrespiratòria, si bé el seu decés va ser confirmat posteriorment després del seu trasllat a port, segons informacions arreplegades pel diari local ‘La Semaine dans le Boulonnais’.

Això situa en una vintena el nombre de persones que han mort tractant d’aconseguir les costes britàniques a través del canal de la Manxa en el que va d’any. El passat mes d’abril, cinc migrants van perir enfront de les costes de Wimereux.

Últimes notícies

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.