Almenys quatre migrants morts i prop de 60 rescatats després d’un naufragi enfront de la costa de França

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la prefectura de Pas-de-Calais han informat hui divendres que quatre migrants han mort i 56 han sigut rescatats després de caure per la broda de l’embarcació en la qual tractaven de creuar el canal de la Manxa enfront de les costes franceses, a l’altura del port de Boulogne-sud-Mer.

La prefectura de Pas-de-Calais ha indicat que l’embarcació portava un total de 60 migrants a bord i ha denunciat que les “xarxes criminals de contrabandistes plantegen riscos innecessaris per a les poblacions de migrants a les quals venen passatges”, segons un comunicat difós a través del seu compte en la xarxa social X.

“Fer-se a la mar en una embarcació improvisada i sense jupetí salvavides és arriscar-se a morir”, ha manifestat abans d’afirmar que la Policia i la Gendarmería “seguiran prenent mesures per a impedir les eixides” des de les costes franceses.

Els servicis d’emergències, que van rebre una trucada sobre les 7.00 (hora local), han indicat que els morts van morir després d’entrar en parada cardiorrespiratòria, si bé el seu decés va ser confirmat posteriorment després del seu trasllat a port, segons informacions arreplegades pel diari local ‘La Semaine dans le Boulonnais’.

Això situa en una vintena el nombre de persones que han mort tractant d’aconseguir les costes britàniques a través del canal de la Manxa en el que va d’any. El passat mes d’abril, cinc migrants van perir enfront de les costes de Wimereux.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.