Almenys set morts en un atac israelià contra una escola que albergava a desplaçats a Gaza

Moren 14 persones en un bombardeig contra edificis residencials en el campament de refugiats de Nuseirat

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

Almenys set persones han mort i diverses més han resultat ferides en un bombardeig de l’Exèrcit d’Israel contra una escola que albergava a persones desplaçades en l’est de la ciutat de Gaza, al nord de l’enclavament palestí, segons han informat les autoritats gazatíes.

La Defensa Civil ha informat del balanç, precisant que l’escola afectada és la d’Al Shujaia, al barri d’Al Tufá, situat a l’est de la ciutat, segons arreplega el diari palestí ‘Filastin’, vinculat al Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs).

Posteriorment, l’Exèrcit israelià ha confirmat la seua responsabilitat en el bombardeig i ha assegurat que s’ha tractat d’un atac «selectiu» contra «terroristes que operaven en un complex de comandament i control en un lloc usat prèviament com l’escola Al Shujaia de l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats de Palestina a Orient Pròxim (UNRWA)».

«Els terroristes d’Hamàs usaven l’escola per a dur a terme activitats militars, planejar i executar actes terroristes contra les Forces de Defensa d’Israel (FDI) i l’Estat d’Israel», ha apuntat en un comunicat, abans d’incidir que «abans de l’atac es van donar molts passos per a reduir les possibilitats de causar danys a civils».

D’altra banda, la menys catorze persones han mort, la majoria dones i xiquets, en un bombardeig contra dues cases en el campament de desplaçats de Nuseirat, al centre de la Franja, si be el balanç pot augmentar perquè els servicis d’emergència estan buscant a diverses persones desaparegudes.

En els últims dies, les FDI han dut a terme diversos atacs contra escoles a la Franja, argumentant que suposadament estaven sent utilitzades com a centres de comandament d’Hamàs. Estos atacs tenen lloc en la mateixa nit en la qual Israel ha iniciat una invasió terrestre a Líban i ha matat a tres persones, inclosa una periodista, en un atac a la capital de Síria.

L’Exèrcit d’Israel va llançar una ofensiva contra Gaza després dels citats atacs del 7 d’octubre, que es van saldar amb prop d’1.200 morts i uns 250 segrestats. Des de llavors, les autoritats gazatíes han denunciat més de 41.600 palestins morts en l’enclavament, als quals se sumen més de 700 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.