Almenys set morts en un atac israelià contra una escola que albergava a desplaçats a Gaza

Moren 14 persones en un bombardeig contra edificis residencials en el campament de refugiats de Nuseirat

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

Almenys set persones han mort i diverses més han resultat ferides en un bombardeig de l’Exèrcit d’Israel contra una escola que albergava a persones desplaçades en l’est de la ciutat de Gaza, al nord de l’enclavament palestí, segons han informat les autoritats gazatíes.

La Defensa Civil ha informat del balanç, precisant que l’escola afectada és la d’Al Shujaia, al barri d’Al Tufá, situat a l’est de la ciutat, segons arreplega el diari palestí ‘Filastin’, vinculat al Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs).

Posteriorment, l’Exèrcit israelià ha confirmat la seua responsabilitat en el bombardeig i ha assegurat que s’ha tractat d’un atac “selectiu” contra “terroristes que operaven en un complex de comandament i control en un lloc usat prèviament com l’escola Al Shujaia de l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats de Palestina a Orient Pròxim (UNRWA)”.

“Els terroristes d’Hamàs usaven l’escola per a dur a terme activitats militars, planejar i executar actes terroristes contra les Forces de Defensa d’Israel (FDI) i l’Estat d’Israel”, ha apuntat en un comunicat, abans d’incidir que “abans de l’atac es van donar molts passos per a reduir les possibilitats de causar danys a civils”.

D’altra banda, la menys catorze persones han mort, la majoria dones i xiquets, en un bombardeig contra dues cases en el campament de desplaçats de Nuseirat, al centre de la Franja, si be el balanç pot augmentar perquè els servicis d’emergència estan buscant a diverses persones desaparegudes.

En els últims dies, les FDI han dut a terme diversos atacs contra escoles a la Franja, argumentant que suposadament estaven sent utilitzades com a centres de comandament d’Hamàs. Estos atacs tenen lloc en la mateixa nit en la qual Israel ha iniciat una invasió terrestre a Líban i ha matat a tres persones, inclosa una periodista, en un atac a la capital de Síria.

L’Exèrcit d’Israel va llançar una ofensiva contra Gaza després dels citats atacs del 7 d’octubre, que es van saldar amb prop d’1.200 morts i uns 250 segrestats. Des de llavors, les autoritats gazatíes han denunciat més de 41.600 palestins morts en l’enclavament, als quals se sumen més de 700 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat de matinada en una planta de reciclatge del polígon Font del Pitxer, a Paterna. Les primeres perquisicions han descartat indicis de criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

Sis comunitats en alerta per neu, pluja, vent i temporal amb Andalusia en nivell taronja

Andalusia activa el nivell taronja per nevades a Granada, mentres Balears, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Canàries mantenen avisos grocs per pluja, neu, vent i mala mar. S'esperen ruixats forts en l'est i acumulacions de neu en cotes mitjanes i altes.

Investiguen a un motorista per circular a 186 km/h en una via de 90 a Requena

La Guàrdia Civil investiga a un conductor de 35 anys detectat a 186 km/h en la N-330, limitada a 90. Se li atribuïx un delicte contra la seguretat viària.

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.