Almenys set morts en un atac israelià contra una escola que albergava a desplaçats a Gaza

Moren 14 persones en un bombardeig contra edificis residencials en el campament de refugiats de Nuseirat

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

Almenys set persones han mort i diverses més han resultat ferides en un bombardeig de l’Exèrcit d’Israel contra una escola que albergava a persones desplaçades en l’est de la ciutat de Gaza, al nord de l’enclavament palestí, segons han informat les autoritats gazatíes.

La Defensa Civil ha informat del balanç, precisant que l’escola afectada és la d’Al Shujaia, al barri d’Al Tufá, situat a l’est de la ciutat, segons arreplega el diari palestí ‘Filastin’, vinculat al Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs).

Posteriorment, l’Exèrcit israelià ha confirmat la seua responsabilitat en el bombardeig i ha assegurat que s’ha tractat d’un atac “selectiu” contra “terroristes que operaven en un complex de comandament i control en un lloc usat prèviament com l’escola Al Shujaia de l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats de Palestina a Orient Pròxim (UNRWA)”.

“Els terroristes d’Hamàs usaven l’escola per a dur a terme activitats militars, planejar i executar actes terroristes contra les Forces de Defensa d’Israel (FDI) i l’Estat d’Israel”, ha apuntat en un comunicat, abans d’incidir que “abans de l’atac es van donar molts passos per a reduir les possibilitats de causar danys a civils”.

D’altra banda, la menys catorze persones han mort, la majoria dones i xiquets, en un bombardeig contra dues cases en el campament de desplaçats de Nuseirat, al centre de la Franja, si be el balanç pot augmentar perquè els servicis d’emergència estan buscant a diverses persones desaparegudes.

En els últims dies, les FDI han dut a terme diversos atacs contra escoles a la Franja, argumentant que suposadament estaven sent utilitzades com a centres de comandament d’Hamàs. Estos atacs tenen lloc en la mateixa nit en la qual Israel ha iniciat una invasió terrestre a Líban i ha matat a tres persones, inclosa una periodista, en un atac a la capital de Síria.

L’Exèrcit d’Israel va llançar una ofensiva contra Gaza després dels citats atacs del 7 d’octubre, que es van saldar amb prop d’1.200 morts i uns 250 segrestats. Des de llavors, les autoritats gazatíes han denunciat més de 41.600 palestins morts en l’enclavament, als quals se sumen més de 700 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca subratlla l’impuls del Consell a la igualtat amb solucions reals i recursos

Pérez Llorca ha defés que la igualtat s'impulsa amb 'solucions reals' i 'fets mesurables': més programes (de 2 a 9) i 1,8 milions en polítiques públiques. Els premis Isabel Ferrer han reconegut a Mamàs en Acció, Lola Guillamón i Marcela Fernández Losada, amb una crida a visibilitzar el lideratge femení

Avís groc el dissabte a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12, amb tempesta ocasional. Este divendres hi ha avís groc per precipitacions en la Comunitat i, a Alacant, també per mala mar amb vent del sud-oest i ones de 3 metres.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical, instruments i partitures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha aprovat una deducció autonòmica en l'IRPF de fins a 150 € per a gastos de formació musical, instruments, partitures i quotes de societats. És aplicable amb efectes des de l'1 de gener de 2025 en la campanya que comença el 8 d'abril i afecta a bases de fins a 60.000 € individuals i 78.000 € conjuntes.

Digital-IA Fest acosta la IA a les xicotetes localitats valencianes este dissabte

Digital-IA Fest celebra este dissabte una jornada en línia gratuïta per a acostar la intel·ligència artificial a municipis valencians de menys de 20.000 habitants. El programa combina formació pràctica i demostracions de creadors locals.

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.

Una foradada per la pluja en l’A-7 a Rafelbunyol provoca retencions de fins a 7 km

La solsida del ferm va obligar a tancar el carril dret i el central i només se circula per l'esquerre en sentit Alacant. La DGT treballa en una solució definitiva.

Sarabia defén a Rafa Mir: tranquil i decidit a demostrar la seua innocència

Eder Sarabia assegura que Rafa Mir està seré i decidit a defendre la seua innocència després de la petició fiscal de 10 anys i sis mesos. El tècnic afirma que les seues alineacions es basaran en el rendiment i defén al davanter davant les acusacions de racisme.

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.