Amaia, premi Un Futur de Cinema de Cinema Jove

Ejemplo de shortcode con estilo
Amaia Romero rebrà el premi Un Futur de Cinema al Festival Cinema Jove de València. Convidada el 29 de juny, compartirà amb el públic la seua trajectòria com a cantant i actriu, destacant-se en múltiples disciplines artístiques i consolidant-se com una figura rellevant en la música i la interpretació a Espanya.

La cantant, pianista i actriu novella visitarà València dissabte que ve 29 per a una trobada amb el públic

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Festival Internacional de Cinema de València-Cinema Jove, organitzat per l’Institut Valencià de Cultura (IVC), atorgarà enguany el premi Un Futur de Cinema a Amaia Romero (Pamplona, 1999). La cantant, pianista i actriu novella visitarà València dissabte que ve 29 de juny per a una trobada amb el públic.

Amaia se suma així a la nòmina d’intèrprets enormement consolidats com Elena Anaya, Fele Martínez, Greta Fernández, Gorka Otxoa o la seua companya en la sèrie ‘La mesías’, Macarena García, que van ser guardonats en el passat com a valors emergents per Cinema Jove, anuncia Cultura de la Generalitat.

Després de guanyar Operación Triunfo el 2017, l’artista va trencar prejudicis al festival Primavera Sound, va cantar una saeta des de la balconada de l’Ajuntament de Pamplona i va ser l’actriu novella nominada a un premi Feroç per la seua interpretació en la sèrie ‘La Mesías’ de Los Javis.

Considerada com una de les artistes més brillants i imprevisibles del panorama pop del nostre país, Amaia forma part d’una generació de músics i cantants professionals que escometen amb èxit el transvasament entre disciplines, amb incursions en la interpretació, com Aitana i Diego Ibáñez.

El seu primer àlbum, ‘Pero no pasa nada’ (2019), es va convertir en el disc més venut i escoltat a Espanya durant la primera setmana de llançament. Amb el seu segon treball, ‘Cuando no sé quién soy'(2022), es va confirmar com una de les artistes més importants de l’escena musical contemporània. Actualment treballa en el qual serà el seu tercer disc, del que ja ha avançat un primer single, ‘Nanai’.

La cantant, pianista i ara també actriu ha oferit concerts en espais emblemàtics, com el Teatre Real, la Sala Razzmatazz, El Liceu, el Palau de les Arts de València, el Kursaal o el Wizink Center, i ha traspassat les nostres fronteres amb actuacions internacionals a Portugal, Brasil, Argentina, Xile, Colòmbia i Japó.

LA ESTRELA VIRAL DE STELLA MARIS

En la sèrie original de Movistar Plus+ en col·laboració amb Summa Content, escrita, dirigida i produïda per Javier Ambrossi i Javier Calvo, Amaia dona vida a una de les germanes components del grup de música Stella Maris. L’univers dels Javis s’ha expandit i la ‘girlband’ de pop cristià s’ha convertit en tot un fenomen diferenciat de la pantalla.

En la proposta, les germanes Puig Baró tenen un objectiu clar: salvar a la humanitat de la fi del món a través de la seua música. ‘Stella Maris: fort com un masteler, més ràpid que un taxi, GPS gratis’ o ‘Toc, toc, pom, pom, obri’ns les portes del teu cor’ són algunes de les frases de les seues cançons, que s’han fet virals, igual que ocorria en la sèrie.

Abans de la seua irrupció en les televisions de tota Espanya i més enllà dels videoclips que ha protagonitzat, Amaia va liderar el 2018 el curt de presentació de la programació del Festival de les Arts Escèniques Temporada Alta de Girona.

El 2020 va publicar el documental nominat als Latin Grammy ‘Una Vuelta al Sol’, que arreplega el procés d’enregistrament del seu primer disc, i va oferir un emotiu homenatge a Pepa Flores en el lliurament del Goya d’Honor.

En relació amb el tribut, el 2024 Amaia ha aparegut en el documental recentment estrenat ‘Marisol, llamáme Pepa’ (Blanca Torres), com una de les persones que oferixen el seu testimoni sobre l’influencia que Marisol va tenir en les seues vides.

El vincle d’Amaia amb el cinema també va ser a través de la música, doncs va compondre i va interpretar els temes principals de les pel·lícules ‘Legado en los huesos’ (Fernando González Molina, 2019), ‘Luz y sombra’ i ‘No mires a los ojos’ (Félix Viscarret, 2022) i ‘Más de la mitad’. En este últim cas la cançó va ser escrita juntament amb el compositor de la banda sonora de la pel·lícula, Mikel Salas.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís roig diumenge al sud de València i nord d’Alacant per pluges extremes

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges diumenge al litoral sud de València i al nord d’Alacant, amb acumulats de fins a 300 l/m2 en 24 hores.

El Palau de la Música bat rècord d’abonats amb un 23 % més en la temporada 2026/27

El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.

Estafen quasi 50.000 euros a un home amb una falsa oferta de telefonia i cauen a València

La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.