Amaia, premi Un Futur de Cinema de Cinema Jove

La cantant, pianista i actriu novella visitarà València dissabte que ve 29 per a una trobada amb el públic

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Festival Internacional de Cinema de València-Cinema Jove, organitzat per l’Institut Valencià de Cultura (IVC), atorgarà enguany el premi Un Futur de Cinema a Amaia Romero (Pamplona, 1999). La cantant, pianista i actriu novella visitarà València dissabte que ve 29 de juny per a una trobada amb el públic.

Amaia se suma així a la nòmina d’intèrprets enormement consolidats com Elena Anaya, Fele Martínez, Greta Fernández, Gorka Otxoa o la seua companya en la sèrie ‘La mesías’, Macarena García, que van ser guardonats en el passat com a valors emergents per Cinema Jove, anuncia Cultura de la Generalitat.

Després de guanyar Operación Triunfo el 2017, l’artista va trencar prejudicis al festival Primavera Sound, va cantar una saeta des de la balconada de l’Ajuntament de Pamplona i va ser l’actriu novella nominada a un premi Feroç per la seua interpretació en la sèrie ‘La Mesías’ de Los Javis.

Considerada com una de les artistes més brillants i imprevisibles del panorama pop del nostre país, Amaia forma part d’una generació de músics i cantants professionals que escometen amb èxit el transvasament entre disciplines, amb incursions en la interpretació, com Aitana i Diego Ibáñez.

El seu primer àlbum, ‘Pero no pasa nada’ (2019), es va convertir en el disc més venut i escoltat a Espanya durant la primera setmana de llançament. Amb el seu segon treball, ‘Cuando no sé quién soy'(2022), es va confirmar com una de les artistes més importants de l’escena musical contemporània. Actualment treballa en el qual serà el seu tercer disc, del que ja ha avançat un primer single, ‘Nanai’.

La cantant, pianista i ara també actriu ha oferit concerts en espais emblemàtics, com el Teatre Real, la Sala Razzmatazz, El Liceu, el Palau de les Arts de València, el Kursaal o el Wizink Center, i ha traspassat les nostres fronteres amb actuacions internacionals a Portugal, Brasil, Argentina, Xile, Colòmbia i Japó.

LA ESTRELA VIRAL DE STELLA MARIS

En la sèrie original de Movistar Plus+ en col·laboració amb Summa Content, escrita, dirigida i produïda per Javier Ambrossi i Javier Calvo, Amaia dona vida a una de les germanes components del grup de música Stella Maris. L’univers dels Javis s’ha expandit i la ‘girlband’ de pop cristià s’ha convertit en tot un fenomen diferenciat de la pantalla.

En la proposta, les germanes Puig Baró tenen un objectiu clar: salvar a la humanitat de la fi del món a través de la seua música. ‘Stella Maris: fort com un masteler, més ràpid que un taxi, GPS gratis’ o ‘Toc, toc, pom, pom, obri’ns les portes del teu cor’ són algunes de les frases de les seues cançons, que s’han fet virals, igual que ocorria en la sèrie.

Abans de la seua irrupció en les televisions de tota Espanya i més enllà dels videoclips que ha protagonitzat, Amaia va liderar el 2018 el curt de presentació de la programació del Festival de les Arts Escèniques Temporada Alta de Girona.

El 2020 va publicar el documental nominat als Latin Grammy ‘Una Vuelta al Sol’, que arreplega el procés d’enregistrament del seu primer disc, i va oferir un emotiu homenatge a Pepa Flores en el lliurament del Goya d’Honor.

En relació amb el tribut, el 2024 Amaia ha aparegut en el documental recentment estrenat ‘Marisol, llamáme Pepa’ (Blanca Torres), com una de les persones que oferixen el seu testimoni sobre l’influencia que Marisol va tenir en les seues vides.

El vincle d’Amaia amb el cinema també va ser a través de la música, doncs va compondre i va interpretar els temes principals de les pel·lícules ‘Legado en los huesos’ (Fernando González Molina, 2019), ‘Luz y sombra’ i ‘No mires a los ojos’ (Félix Viscarret, 2022) i ‘Más de la mitad’. En este últim cas la cançó va ser escrita juntament amb el compositor de la banda sonora de la pel·lícula, Mikel Salas.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.