16.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Amaia, premi Un Futur de Cinema de Cinema Jove

La cantant, pianista i actriu novella visitarà València dissabte que ve 29 per a una trobada amb el públic

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El Festival Internacional de Cinema de València-Cinema Jove, organitzat per l’Institut Valencià de Cultura (IVC), atorgarà enguany el premi Un Futur de Cinema a Amaia Romero (Pamplona, 1999). La cantant, pianista i actriu novella visitarà València dissabte que ve 29 de juny per a una trobada amb el públic.

Amaia se suma així a la nòmina d’intèrprets enormement consolidats com Elena Anaya, Fele Martínez, Greta Fernández, Gorka Otxoa o la seua companya en la sèrie ‘La mesías’, Macarena García, que van ser guardonats en el passat com a valors emergents per Cinema Jove, anuncia Cultura de la Generalitat.

Després de guanyar Operación Triunfo el 2017, l’artista va trencar prejudicis al festival Primavera Sound, va cantar una saeta des de la balconada de l’Ajuntament de Pamplona i va ser l’actriu novella nominada a un premi Feroç per la seua interpretació en la sèrie ‘La Mesías’ de Los Javis.

Considerada com una de les artistes més brillants i imprevisibles del panorama pop del nostre país, Amaia forma part d’una generació de músics i cantants professionals que escometen amb èxit el transvasament entre disciplines, amb incursions en la interpretació, com Aitana i Diego Ibáñez.

El seu primer àlbum, ‘Pero no pasa nada’ (2019), es va convertir en el disc més venut i escoltat a Espanya durant la primera setmana de llançament. Amb el seu segon treball, ‘Cuando no sé quién soy'(2022), es va confirmar com una de les artistes més importants de l’escena musical contemporània. Actualment treballa en el qual serà el seu tercer disc, del que ja ha avançat un primer single, ‘Nanai’.

La cantant, pianista i ara també actriu ha oferit concerts en espais emblemàtics, com el Teatre Real, la Sala Razzmatazz, El Liceu, el Palau de les Arts de València, el Kursaal o el Wizink Center, i ha traspassat les nostres fronteres amb actuacions internacionals a Portugal, Brasil, Argentina, Xile, Colòmbia i Japó.

LA ESTRELA VIRAL DE STELLA MARIS

En la sèrie original de Movistar Plus+ en col·laboració amb Summa Content, escrita, dirigida i produïda per Javier Ambrossi i Javier Calvo, Amaia dona vida a una de les germanes components del grup de música Stella Maris. L’univers dels Javis s’ha expandit i la ‘girlband’ de pop cristià s’ha convertit en tot un fenomen diferenciat de la pantalla.

En la proposta, les germanes Puig Baró tenen un objectiu clar: salvar a la humanitat de la fi del món a través de la seua música. ‘Stella Maris: fort com un masteler, més ràpid que un taxi, GPS gratis’ o ‘Toc, toc, pom, pom, obri’ns les portes del teu cor’ són algunes de les frases de les seues cançons, que s’han fet virals, igual que ocorria en la sèrie.

Abans de la seua irrupció en les televisions de tota Espanya i més enllà dels videoclips que ha protagonitzat, Amaia va liderar el 2018 el curt de presentació de la programació del Festival de les Arts Escèniques Temporada Alta de Girona.

El 2020 va publicar el documental nominat als Latin Grammy ‘Una Vuelta al Sol’, que arreplega el procés d’enregistrament del seu primer disc, i va oferir un emotiu homenatge a Pepa Flores en el lliurament del Goya d’Honor.

En relació amb el tribut, el 2024 Amaia ha aparegut en el documental recentment estrenat ‘Marisol, llamáme Pepa’ (Blanca Torres), com una de les persones que oferixen el seu testimoni sobre l’influencia que Marisol va tenir en les seues vides.

El vincle d’Amaia amb el cinema també va ser a través de la música, doncs va compondre i va interpretar els temes principals de les pel·lícules ‘Legado en los huesos’ (Fernando González Molina, 2019), ‘Luz y sombra’ i ‘No mires a los ojos’ (Félix Viscarret, 2022) i ‘Más de la mitad’. En este últim cas la cançó va ser escrita juntament amb el compositor de la banda sonora de la pel·lícula, Mikel Salas.

Últimes notícies

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.