11.2 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Apagat massiu a Puerto Rico: l’illa lluita per recuperar la normalitat

Puerto Rico ha experimentat recentment un apagat massiu que ha afectat quasi tota l’illa, causant una gran inquietud entre la població. Aquesta incidència s’ha produït degut a la desconnexió de gran part de les plantes generadores d’energia, deixant a moltes llars a les fosques. La situació es preveu que pugui perllongar-se al llarg del dijous, generant una alarma entre els ciutadans.

La governadora Jenniffer González ha comparegut davant els mitjans per comunicar que al voltant del 7% dels afectats ja han recuperat el subministrament elèctric, tal com ha indicat el diari local ‘El Nuevo Día’. González ha qualificat la magnitud d’aquesta fallada com “inacceptable” i ha fet una crida a l’empresa LUMA Energy, responsable de la distribució elèctrica, perquè analitzi a fons el problema.

La mandatària ha expressat la seva preocupació, afirmant que “Puerto Rico no aguanta més apagades” i advertint sobre les conseqüències econòmiques que això comporta: “Es calcula que les pèrdues econòmiques podrien ascendir a 230 milions de dòlars“. González ha destacat que és essencial restablir l’energia, ja que “sense la llum, no hi ha res” i la manca d’aquesta infraestructura bàsica afecta greument la vida quotidiana dels porto-riquenys.

Per part seva, LUMA Energy ha informat que es preveu que el 90% dels clients puguen recuperar el subministrament en un termini de “48 a 72 hores”. Malgrat això, aquestes estimacions no han estat ben rebudes pels ciutadans, que exigeixen solucions immediates.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.