Apagat massiu a Puerto Rico: l’illa lluita per recuperar la normalitat

Puerto Rico ha experimentat recentment un apagat massiu que ha afectat quasi tota l’illa, causant una gran inquietud entre la població. Aquesta incidència s’ha produït degut a la desconnexió de gran part de les plantes generadores d’energia, deixant a moltes llars a les fosques. La situació es preveu que pugui perllongar-se al llarg del dijous, generant una alarma entre els ciutadans.

La governadora Jenniffer González ha comparegut davant els mitjans per comunicar que al voltant del 7% dels afectats ja han recuperat el subministrament elèctric, tal com ha indicat el diari local ‘El Nuevo Día’. González ha qualificat la magnitud d’aquesta fallada com “inacceptable” i ha fet una crida a l’empresa LUMA Energy, responsable de la distribució elèctrica, perquè analitzi a fons el problema.

La mandatària ha expressat la seva preocupació, afirmant que “Puerto Rico no aguanta més apagades” i advertint sobre les conseqüències econòmiques que això comporta: “Es calcula que les pèrdues econòmiques podrien ascendir a 230 milions de dòlars“. González ha destacat que és essencial restablir l’energia, ja que “sense la llum, no hi ha res” i la manca d’aquesta infraestructura bàsica afecta greument la vida quotidiana dels porto-riquenys.

Per part seva, LUMA Energy ha informat que es preveu que el 90% dels clients puguen recuperar el subministrament en un termini de “48 a 72 hores”. Malgrat això, aquestes estimacions no han estat ben rebudes pels ciutadans, que exigeixen solucions immediates.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.