Apagat massiu a Puerto Rico: l’illa lluita per recuperar la normalitat

Puerto Rico ha experimentat recentment un apagat massiu que ha afectat quasi tota l’illa, causant una gran inquietud entre la població. Aquesta incidència s’ha produït degut a la desconnexió de gran part de les plantes generadores d’energia, deixant a moltes llars a les fosques. La situació es preveu que pugui perllongar-se al llarg del dijous, generant una alarma entre els ciutadans.

La governadora Jenniffer González ha comparegut davant els mitjans per comunicar que al voltant del 7% dels afectats ja han recuperat el subministrament elèctric, tal com ha indicat el diari local ‘El Nuevo Día’. González ha qualificat la magnitud d’aquesta fallada com “inacceptable” i ha fet una crida a l’empresa LUMA Energy, responsable de la distribució elèctrica, perquè analitzi a fons el problema.

La mandatària ha expressat la seva preocupació, afirmant que “Puerto Rico no aguanta més apagades” i advertint sobre les conseqüències econòmiques que això comporta: “Es calcula que les pèrdues econòmiques podrien ascendir a 230 milions de dòlars“. González ha destacat que és essencial restablir l’energia, ja que “sense la llum, no hi ha res” i la manca d’aquesta infraestructura bàsica afecta greument la vida quotidiana dels porto-riquenys.

Per part seva, LUMA Energy ha informat que es preveu que el 90% dels clients puguen recuperar el subministrament en un termini de “48 a 72 hores”. Malgrat això, aquestes estimacions no han estat ben rebudes pels ciutadans, que exigeixen solucions immediates.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ruixats i tempestes fortes a l’interior i pluges més febles en el litoral

Cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tempestes localment fortes a l'interior i pluges més febles i aïllades en el litoral hui i el dilluns.

Aemet activa l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior de València i nord de Castelló

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a l'interior de València i el nord de Castelló, amb possible graníssol i ratxes de vent molt forts.

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.