Apagat massiu a Puerto Rico: l’illa lluita per recuperar la normalitat

Puerto Rico ha experimentat recentment un apagat massiu que ha afectat quasi tota l’illa, causant una gran inquietud entre la població. Aquesta incidència s’ha produït degut a la desconnexió de gran part de les plantes generadores d’energia, deixant a moltes llars a les fosques. La situació es preveu que pugui perllongar-se al llarg del dijous, generant una alarma entre els ciutadans.

La governadora Jenniffer González ha comparegut davant els mitjans per comunicar que al voltant del 7% dels afectats ja han recuperat el subministrament elèctric, tal com ha indicat el diari local ‘El Nuevo Día’. González ha qualificat la magnitud d’aquesta fallada com «inacceptable» i ha fet una crida a l’empresa LUMA Energy, responsable de la distribució elèctrica, perquè analitzi a fons el problema.

La mandatària ha expressat la seva preocupació, afirmant que «Puerto Rico no aguanta més apagades» i advertint sobre les conseqüències econòmiques que això comporta: «Es calcula que les pèrdues econòmiques podrien ascendir a 230 milions de dòlars«. González ha destacat que és essencial restablir l’energia, ja que «sense la llum, no hi ha res» i la manca d’aquesta infraestructura bàsica afecta greument la vida quotidiana dels porto-riquenys.

Per part seva, LUMA Energy ha informat que es preveu que el 90% dels clients puguen recuperar el subministrament en un termini de «48 a 72 hores». Malgrat això, aquestes estimacions no han estat ben rebudes pels ciutadans, que exigeixen solucions immediates.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.