Apagat massiu a Puerto Rico: l’illa lluita per recuperar la normalitat

Puerto Rico ha experimentat recentment un apagat massiu que ha afectat quasi tota l’illa, causant una gran inquietud entre la població. Aquesta incidència s’ha produït degut a la desconnexió de gran part de les plantes generadores d’energia, deixant a moltes llars a les fosques. La situació es preveu que pugui perllongar-se al llarg del dijous, generant una alarma entre els ciutadans.

La governadora Jenniffer González ha comparegut davant els mitjans per comunicar que al voltant del 7% dels afectats ja han recuperat el subministrament elèctric, tal com ha indicat el diari local ‘El Nuevo Día’. González ha qualificat la magnitud d’aquesta fallada com “inacceptable” i ha fet una crida a l’empresa LUMA Energy, responsable de la distribució elèctrica, perquè analitzi a fons el problema.

La mandatària ha expressat la seva preocupació, afirmant que “Puerto Rico no aguanta més apagades” i advertint sobre les conseqüències econòmiques que això comporta: “Es calcula que les pèrdues econòmiques podrien ascendir a 230 milions de dòlars“. González ha destacat que és essencial restablir l’energia, ja que “sense la llum, no hi ha res” i la manca d’aquesta infraestructura bàsica afecta greument la vida quotidiana dels porto-riquenys.

Per part seva, LUMA Energy ha informat que es preveu que el 90% dels clients puguen recuperar el subministrament en un termini de “48 a 72 hores”. Malgrat això, aquestes estimacions no han estat ben rebudes pels ciutadans, que exigeixen solucions immediates.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La reclamació patrimonial per la dana queda bloquejada a l’espera de la causa penal

La reclamació patrimonial de 58 milions d'euros per la dana en lHorta Sud està pràcticament paralitzada fins que el jutjat de Catarroja concloga la instrucció penal sobre la gestió de l'emergència.

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.

Danjuma es mesura al Girona en plena sequera de més de sis mesos sense marcar

Arnaut Danjuma s'enfronta de nou al Girona en Lliga en un dels seus pitjors moments realitzadors, després de més de sis mesos sense marcar amb el València.

La JC Ferrero Tennis Academy porta el seu model a Shanghái amb una nova acadèmia de tenis

La JC Ferrero Tennis Academy impulsa la seua expansió internacional amb un projecte integral en Shanghái que replica el seu model a Espanya i enfortix el tenis a la Xina.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.