Aprovat el bàndol de les Falles 2025, que amplia de 9 a 10 hores la limitació de tirar petards

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat hui divendres el Bàndol de les Falles 2025, el document del consistori que arreplega la normativa que s’ha de complir durant estes festes en la capital valenciana i que en esta ocasió amplia l’horari en el qual es recomana no tirar petards a la franja horària compresa entre les 9.00 i les 10.00 hores. A més, establix que els llocs de mercadets d’alimentació i els de bunyols i masses fregides no podran tenir una altura superior a 3,5 metres.

Així ho ha indicat l’edil de Falles i president de la Junta Central Fallera (JCF), Santiago Ballester, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local. El regidor, que ha agraït la labor de “tots els agents implicats en la redacció del bàndol faller”, ha destacat que este és “fruit del consens” aconseguit entre totes les parts –món faller, Policia Local, Bombers i altres servicis municipals i veïns– en les reunions i taules de treball mantingudes.

Igualment, ha assenyalat que el bàndol del 2025 ha patit un mes de retard en la seua aprovació, respecte a la data en la qual es va donar a conèixer el passat any, tenint en compte la petició feta per la Policia Local i els Bombers en estar “implicats al cent per cent” en qüestions relacionades amb la dana que el passat mes d’octubre va devastar diferents localitats de la província de Valencia i tres pedanies de la seua capital.

Respecte al contingut del bàndol d’enguany, Ballester ha apuntat que “continua tot completament igual” en comparació de l’exercici passat, excepte l’ajust de dates atenent al calendari i tres “únics” canvis que ha considerat “importants”.

Entre estes modificacions, ha citat la referida a l’horari en el qual es recomana no tirar petards per a “respectar el descans veïnal i el benestar animal” i ha precisat que este s’amplia “enguany de 9.00 a 10.00 hores”, amb l’excepció que es duga a terme alguna activitat pròpia de les comissions falleres com pot ser la recollida de la Fallera Major.

El responsable municipal ha recordat que anteriorment esta limitació, en la qual “es recomanava un descans a l’hora de tirar productes pirotècnics”, abastava només la franja horària compresa entre les 15 i les 17 hores. “Enguany s’amplia de 9.00 a 10.00 mitjançant recomanació”, ha exposat.

Santiago Ballester ha esmentat també com a canvi la mesura que establix que els llocs de mercadets d’alimentació, així com les buñolerías i els de masses fregides “han de tenir una altura de tres metres i mig” com a màxim.

Així, ha destacat que “la Policia Local podrà clausurar” l’activitat de “tots aquells que sobrepassen este topall fins que es regularitze esta situació”. No posar una “sanció, sinó clausurar l’activitat”, ha subratllat. El titular de Falles ha apuntat que esta mesura s’adopta a partir de les anomalies d’este tipus detectades en establiments d’este tipus, especialment buñolerías, que han pogut tapar portes i façanes de comerços i d’edificis protegits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.

Pedro Martínez prioritza quedar el més amunt possible i evita fer travesses en l’Eurolliga

Pedro Martínez insistix que el València Basket ha de barallar per acabar el més amunt possible en la fase regular de l'Eurolliga i rebutja triar rival per als quarts de final.

El València Basket tanca la fase regular de l’Eurolliga a Bòsnia amb el treball fet

El València Basket afronta a Bòsnia davant el Dubai un tancament de fase regular de l'Eurolliga sense urgències classificatòries, ja amb el bitllet directe a quarts i avantatge de pista assegurats.

Catalá defén que l’agenda de Marí Olano és pública i es compromet a entregar tota la documentació

María José Catalá assegura que l'agenda del regidor José Marí Olano és pública i reitera que l'Ajuntament entregarà a la Fiscalia Anticorrupció tota la documentació sobre la recol·locació de personal investigada.

Compromís i PSPV rebutgen les explicacions de Catalá i preparen noves accions judicials

Compromís i PSPV qüestionen la defensa de María José Catalá sobre els contractes vinculats al Consorci València 2007 i anuncien noves iniciatives davant la Fiscalia Anticorrupció.