Aprovat el bàndol de les Falles 2025, que amplia de 9 a 10 hores la limitació de tirar petards

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat hui divendres el Bàndol de les Falles 2025, el document del consistori que arreplega la normativa que s’ha de complir durant estes festes en la capital valenciana i que en esta ocasió amplia l’horari en el qual es recomana no tirar petards a la franja horària compresa entre les 9.00 i les 10.00 hores. A més, establix que els llocs de mercadets d’alimentació i els de bunyols i masses fregides no podran tenir una altura superior a 3,5 metres.

Així ho ha indicat l’edil de Falles i president de la Junta Central Fallera (JCF), Santiago Ballester, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local. El regidor, que ha agraït la labor de “tots els agents implicats en la redacció del bàndol faller”, ha destacat que este és “fruit del consens” aconseguit entre totes les parts –món faller, Policia Local, Bombers i altres servicis municipals i veïns– en les reunions i taules de treball mantingudes.

Igualment, ha assenyalat que el bàndol del 2025 ha patit un mes de retard en la seua aprovació, respecte a la data en la qual es va donar a conèixer el passat any, tenint en compte la petició feta per la Policia Local i els Bombers en estar “implicats al cent per cent” en qüestions relacionades amb la dana que el passat mes d’octubre va devastar diferents localitats de la província de Valencia i tres pedanies de la seua capital.

Respecte al contingut del bàndol d’enguany, Ballester ha apuntat que “continua tot completament igual” en comparació de l’exercici passat, excepte l’ajust de dates atenent al calendari i tres “únics” canvis que ha considerat “importants”.

Entre estes modificacions, ha citat la referida a l’horari en el qual es recomana no tirar petards per a “respectar el descans veïnal i el benestar animal” i ha precisat que este s’amplia “enguany de 9.00 a 10.00 hores”, amb l’excepció que es duga a terme alguna activitat pròpia de les comissions falleres com pot ser la recollida de la Fallera Major.

El responsable municipal ha recordat que anteriorment esta limitació, en la qual “es recomanava un descans a l’hora de tirar productes pirotècnics”, abastava només la franja horària compresa entre les 15 i les 17 hores. “Enguany s’amplia de 9.00 a 10.00 mitjançant recomanació”, ha exposat.

Santiago Ballester ha esmentat també com a canvi la mesura que establix que els llocs de mercadets d’alimentació, així com les buñolerías i els de masses fregides “han de tenir una altura de tres metres i mig” com a màxim.

Així, ha destacat que “la Policia Local podrà clausurar” l’activitat de “tots aquells que sobrepassen este topall fins que es regularitze esta situació”. No posar una “sanció, sinó clausurar l’activitat”, ha subratllat. El titular de Falles ha apuntat que esta mesura s’adopta a partir de les anomalies d’este tipus detectades en establiments d’este tipus, especialment buñolerías, que han pogut tapar portes i façanes de comerços i d’edificis protegits.

Anuncios

Últimes notícies

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde d'Alacant i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc adulta i infantil i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres durant tot l'any.

Robatori de 800 metres de línia elèctrica deixa sense enllumenat a la pedania del Escorratel a Orihuela

El robatori d'uns 800 metres de cablejat elèctric, entre línies subterrànies i aèries, ha deixat sense enllumenat públic a la pedania del Escorratel, a Orihuela, mentres l'Ajuntament treballa per a reposar el servici amb caràcter d'urgència.

Detingut un jove de 26 anys per un apunyalament mortal en un comerç de València

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 26 anys per la mort a ganivetades d'un altre home en un comerç del barri de Russafa, a València. El Grup d'Homicidis investiga les causes del crim i la Policia Científica analitza l'escena.

La dura temporada de Carlos Álvarez en el Llevant acaba una altra vegada en la infermeria

Carlos Álvarez, heroi de l'últim ascens del Llevant, s'ha lesionat el turmell esquerre i està pràcticament descartat per als quatre partits finals de LaLiga EA Sports després d'un curs plagat de problemes físics.

El Consell insistix a tendir la mà a les associacions de víctimes de la dana malgrat les seues crítiques

El Consell afirma que mantindrà el diàleg amb totes les associacions de víctimes de la dana, malgrat l'absència de dos col·lectius en una reunió clau i a les seues crítiques per la falta de respostes a les seues necessitats urgents.

Macrooperació policial a Benidorm: 80 detinguts per tràfic de drogues en locals d’oci

Una macrooperació conjunta en una zona d'oci de Benidorm se salda amb 80 detinguts per presumptes delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal, a més de diverses sancions administratives als locals inspeccionats.

El València Basket perseguix una remuntada històrica davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket necessita alçar un 0-2 davant el Panathinaikos per a entrar en la Final Four de l'Eurolliga, una gesta que només va aconseguir el Reial Madrid davant el Partizan en 2023.

El Consell titlla de caos la regularització extraordinària d’immigrants del Govern central

El Govern valencià acusa l'Executiu central d'impulsar una regularització extraordinària d'immigrants sense memòria econòmica i alerta del seu impacte en sanitat, educació, servicis socials i vivenda.