14.2 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Aprovat el bàndol de les Falles 2025, que amplia de 9 a 10 hores la limitació de tirar petards

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat hui divendres el Bàndol de les Falles 2025, el document del consistori que arreplega la normativa que s’ha de complir durant estes festes en la capital valenciana i que en esta ocasió amplia l’horari en el qual es recomana no tirar petards a la franja horària compresa entre les 9.00 i les 10.00 hores. A més, establix que els llocs de mercadets d’alimentació i els de bunyols i masses fregides no podran tenir una altura superior a 3,5 metres.

Així ho ha indicat l’edil de Falles i president de la Junta Central Fallera (JCF), Santiago Ballester, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local. El regidor, que ha agraït la labor de “tots els agents implicats en la redacció del bàndol faller”, ha destacat que este és “fruit del consens” aconseguit entre totes les parts –món faller, Policia Local, Bombers i altres servicis municipals i veïns– en les reunions i taules de treball mantingudes.

Igualment, ha assenyalat que el bàndol del 2025 ha patit un mes de retard en la seua aprovació, respecte a la data en la qual es va donar a conèixer el passat any, tenint en compte la petició feta per la Policia Local i els Bombers en estar “implicats al cent per cent” en qüestions relacionades amb la dana que el passat mes d’octubre va devastar diferents localitats de la província de Valencia i tres pedanies de la seua capital.

Respecte al contingut del bàndol d’enguany, Ballester ha apuntat que “continua tot completament igual” en comparació de l’exercici passat, excepte l’ajust de dates atenent al calendari i tres “únics” canvis que ha considerat “importants”.

Entre estes modificacions, ha citat la referida a l’horari en el qual es recomana no tirar petards per a “respectar el descans veïnal i el benestar animal” i ha precisat que este s’amplia “enguany de 9.00 a 10.00 hores”, amb l’excepció que es duga a terme alguna activitat pròpia de les comissions falleres com pot ser la recollida de la Fallera Major.

El responsable municipal ha recordat que anteriorment esta limitació, en la qual “es recomanava un descans a l’hora de tirar productes pirotècnics”, abastava només la franja horària compresa entre les 15 i les 17 hores. “Enguany s’amplia de 9.00 a 10.00 mitjançant recomanació”, ha exposat.

Santiago Ballester ha esmentat també com a canvi la mesura que establix que els llocs de mercadets d’alimentació, així com les buñolerías i els de masses fregides “han de tenir una altura de tres metres i mig” com a màxim.

Així, ha destacat que “la Policia Local podrà clausurar” l’activitat de “tots aquells que sobrepassen este topall fins que es regularitze esta situació”. No posar una “sanció, sinó clausurar l’activitat”, ha subratllat. El titular de Falles ha apuntat que esta mesura s’adopta a partir de les anomalies d’este tipus detectades en establiments d’este tipus, especialment buñolerías, que han pogut tapar portes i façanes de comerços i d’edificis protegits.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.