Aprovat el bàndol de les Falles 2025, que amplia de 9 a 10 hores la limitació de tirar petards

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat hui divendres el Bàndol de les Falles 2025, el document del consistori que arreplega la normativa que s’ha de complir durant estes festes en la capital valenciana i que en esta ocasió amplia l’horari en el qual es recomana no tirar petards a la franja horària compresa entre les 9.00 i les 10.00 hores. A més, establix que els llocs de mercadets d’alimentació i els de bunyols i masses fregides no podran tenir una altura superior a 3,5 metres.

Així ho ha indicat l’edil de Falles i president de la Junta Central Fallera (JCF), Santiago Ballester, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local. El regidor, que ha agraït la labor de “tots els agents implicats en la redacció del bàndol faller”, ha destacat que este és “fruit del consens” aconseguit entre totes les parts –món faller, Policia Local, Bombers i altres servicis municipals i veïns– en les reunions i taules de treball mantingudes.

Igualment, ha assenyalat que el bàndol del 2025 ha patit un mes de retard en la seua aprovació, respecte a la data en la qual es va donar a conèixer el passat any, tenint en compte la petició feta per la Policia Local i els Bombers en estar “implicats al cent per cent” en qüestions relacionades amb la dana que el passat mes d’octubre va devastar diferents localitats de la província de Valencia i tres pedanies de la seua capital.

Respecte al contingut del bàndol d’enguany, Ballester ha apuntat que “continua tot completament igual” en comparació de l’exercici passat, excepte l’ajust de dates atenent al calendari i tres “únics” canvis que ha considerat “importants”.

Entre estes modificacions, ha citat la referida a l’horari en el qual es recomana no tirar petards per a “respectar el descans veïnal i el benestar animal” i ha precisat que este s’amplia “enguany de 9.00 a 10.00 hores”, amb l’excepció que es duga a terme alguna activitat pròpia de les comissions falleres com pot ser la recollida de la Fallera Major.

El responsable municipal ha recordat que anteriorment esta limitació, en la qual “es recomanava un descans a l’hora de tirar productes pirotècnics”, abastava només la franja horària compresa entre les 15 i les 17 hores. “Enguany s’amplia de 9.00 a 10.00 mitjançant recomanació”, ha exposat.

Santiago Ballester ha esmentat també com a canvi la mesura que establix que els llocs de mercadets d’alimentació, així com les buñolerías i els de masses fregides “han de tenir una altura de tres metres i mig” com a màxim.

Així, ha destacat que “la Policia Local podrà clausurar” l’activitat de “tots aquells que sobrepassen este topall fins que es regularitze esta situació”. No posar una “sanció, sinó clausurar l’activitat”, ha subratllat. El titular de Falles ha apuntat que esta mesura s’adopta a partir de les anomalies d’este tipus detectades en establiments d’este tipus, especialment buñolerías, que han pogut tapar portes i façanes de comerços i d’edificis protegits.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.