Aprovat el bàndol de les Falles 2025, que amplia de 9 a 10 hores la limitació de tirar petards

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat hui divendres el Bàndol de les Falles 2025, el document del consistori que arreplega la normativa que s’ha de complir durant estes festes en la capital valenciana i que en esta ocasió amplia l’horari en el qual es recomana no tirar petards a la franja horària compresa entre les 9.00 i les 10.00 hores. A més, establix que els llocs de mercadets d’alimentació i els de bunyols i masses fregides no podran tenir una altura superior a 3,5 metres.

Així ho ha indicat l’edil de Falles i president de la Junta Central Fallera (JCF), Santiago Ballester, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local. El regidor, que ha agraït la labor de “tots els agents implicats en la redacció del bàndol faller”, ha destacat que este és “fruit del consens” aconseguit entre totes les parts –món faller, Policia Local, Bombers i altres servicis municipals i veïns– en les reunions i taules de treball mantingudes.

Igualment, ha assenyalat que el bàndol del 2025 ha patit un mes de retard en la seua aprovació, respecte a la data en la qual es va donar a conèixer el passat any, tenint en compte la petició feta per la Policia Local i els Bombers en estar “implicats al cent per cent” en qüestions relacionades amb la dana que el passat mes d’octubre va devastar diferents localitats de la província de Valencia i tres pedanies de la seua capital.

Respecte al contingut del bàndol d’enguany, Ballester ha apuntat que “continua tot completament igual” en comparació de l’exercici passat, excepte l’ajust de dates atenent al calendari i tres “únics” canvis que ha considerat “importants”.

Entre estes modificacions, ha citat la referida a l’horari en el qual es recomana no tirar petards per a “respectar el descans veïnal i el benestar animal” i ha precisat que este s’amplia “enguany de 9.00 a 10.00 hores”, amb l’excepció que es duga a terme alguna activitat pròpia de les comissions falleres com pot ser la recollida de la Fallera Major.

El responsable municipal ha recordat que anteriorment esta limitació, en la qual “es recomanava un descans a l’hora de tirar productes pirotècnics”, abastava només la franja horària compresa entre les 15 i les 17 hores. “Enguany s’amplia de 9.00 a 10.00 mitjançant recomanació”, ha exposat.

Santiago Ballester ha esmentat també com a canvi la mesura que establix que els llocs de mercadets d’alimentació, així com les buñolerías i els de masses fregides “han de tenir una altura de tres metres i mig” com a màxim.

Així, ha destacat que “la Policia Local podrà clausurar” l’activitat de “tots aquells que sobrepassen este topall fins que es regularitze esta situació”. No posar una “sanció, sinó clausurar l’activitat”, ha subratllat. El titular de Falles ha apuntat que esta mesura s’adopta a partir de les anomalies d’este tipus detectades en establiments d’este tipus, especialment buñolerías, que han pogut tapar portes i façanes de comerços i d’edificis protegits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.