Aprovats cinc nous projectes de descarbonització industrial, incloent un a Bunyol

MADRID, 23 (EUROPA PRESS) El Govern espanyol ha aprovat de manera provisional cinc nous projectes dins la línia 4 del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (Perte) de descarbonització industrial, que compten amb un total de 90 milions d’euros. Així ho ha confirmat el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seua intervenció a la XVII edició de Motortec.

Entre els projectes seleccionats, destaca Hydnum Puertollano a Ciudad Real, que rebrà 60 milions d’euros per a l’engegada d’una acereria verda. Alier, a Saragossa, obtindrà 9,6 milions d’euros per a la producció sostenible de paper reciclat, mentre que Cimsa Ciments Espanya a Bunyol, València, rebrà una subvenció de 3,7 milions d’euros per a la reducció d’emissions en la producció de ciment.

Altres projectes inclouen Biotérmica Villanueva a Villanueva de los Castillejos, Huelva, amb 12 milions d’euros per a una planta de biomassa, i un projecte a Lebrija, Sevilla, que rebrà 4,6 milions d’euros per a generar energia renovable a partir d’orujo d’oliva.

Fins a la data, el Perte de descarbonització industrial ha adjudicat prop de 570 milions d’euros a un total de 93 projectes en diferents línies per tot Espanya, tal com ha informat el Ministeri.

En el seu comunicat a la premsa, Hereu ha declarat que el Perte de descarbonització és «un dels grans instruments» del Govern, que és multisectorial i transversal, abastant múltiples sectors industrials. Ha subratllat que aquests cinc projectes «han guanyat en funció d’un criteri estrictament objectiu», reafirmant el compromís del Govern amb la sostenibilitat industrial.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.