Aprovats cinc nous projectes de descarbonització industrial, incloent un a Bunyol

MADRID, 23 (EUROPA PRESS) El Govern espanyol ha aprovat de manera provisional cinc nous projectes dins la línia 4 del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (Perte) de descarbonització industrial, que compten amb un total de 90 milions d’euros. Així ho ha confirmat el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seua intervenció a la XVII edició de Motortec.

Entre els projectes seleccionats, destaca Hydnum Puertollano a Ciudad Real, que rebrà 60 milions d’euros per a l’engegada d’una acereria verda. Alier, a Saragossa, obtindrà 9,6 milions d’euros per a la producció sostenible de paper reciclat, mentre que Cimsa Ciments Espanya a Bunyol, València, rebrà una subvenció de 3,7 milions d’euros per a la reducció d’emissions en la producció de ciment.

Altres projectes inclouen Biotérmica Villanueva a Villanueva de los Castillejos, Huelva, amb 12 milions d’euros per a una planta de biomassa, i un projecte a Lebrija, Sevilla, que rebrà 4,6 milions d’euros per a generar energia renovable a partir d’orujo d’oliva.

Fins a la data, el Perte de descarbonització industrial ha adjudicat prop de 570 milions d’euros a un total de 93 projectes en diferents línies per tot Espanya, tal com ha informat el Ministeri.

En el seu comunicat a la premsa, Hereu ha declarat que el Perte de descarbonització és «un dels grans instruments» del Govern, que és multisectorial i transversal, abastant múltiples sectors industrials. Ha subratllat que aquests cinc projectes «han guanyat en funció d’un criteri estrictament objectiu», reafirmant el compromís del Govern amb la sostenibilitat industrial.

Últimes notícies

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.