Aprovats cinc nous projectes de descarbonització industrial, incloent un a Bunyol

MADRID, 23 (EUROPA PRESS) El Govern espanyol ha aprovat de manera provisional cinc nous projectes dins la línia 4 del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (Perte) de descarbonització industrial, que compten amb un total de 90 milions d’euros. Així ho ha confirmat el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seua intervenció a la XVII edició de Motortec.

Entre els projectes seleccionats, destaca Hydnum Puertollano a Ciudad Real, que rebrà 60 milions d’euros per a l’engegada d’una acereria verda. Alier, a Saragossa, obtindrà 9,6 milions d’euros per a la producció sostenible de paper reciclat, mentre que Cimsa Ciments Espanya a Bunyol, València, rebrà una subvenció de 3,7 milions d’euros per a la reducció d’emissions en la producció de ciment.

Altres projectes inclouen Biotérmica Villanueva a Villanueva de los Castillejos, Huelva, amb 12 milions d’euros per a una planta de biomassa, i un projecte a Lebrija, Sevilla, que rebrà 4,6 milions d’euros per a generar energia renovable a partir d’orujo d’oliva.

Fins a la data, el Perte de descarbonització industrial ha adjudicat prop de 570 milions d’euros a un total de 93 projectes en diferents línies per tot Espanya, tal com ha informat el Ministeri.

En el seu comunicat a la premsa, Hereu ha declarat que el Perte de descarbonització és «un dels grans instruments» del Govern, que és multisectorial i transversal, abastant múltiples sectors industrials. Ha subratllat que aquests cinc projectes «han guanyat en funció d’un criteri estrictament objectiu», reafirmant el compromís del Govern amb la sostenibilitat industrial.

Últimes notícies

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.