Aprovats cinc nous projectes de descarbonització industrial, incloent un a Bunyol

MADRID, 23 (EUROPA PRESS) El Govern espanyol ha aprovat de manera provisional cinc nous projectes dins la línia 4 del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (Perte) de descarbonització industrial, que compten amb un total de 90 milions d’euros. Així ho ha confirmat el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seua intervenció a la XVII edició de Motortec.

Entre els projectes seleccionats, destaca Hydnum Puertollano a Ciudad Real, que rebrà 60 milions d’euros per a l’engegada d’una acereria verda. Alier, a Saragossa, obtindrà 9,6 milions d’euros per a la producció sostenible de paper reciclat, mentre que Cimsa Ciments Espanya a Bunyol, València, rebrà una subvenció de 3,7 milions d’euros per a la reducció d’emissions en la producció de ciment.

Altres projectes inclouen Biotérmica Villanueva a Villanueva de los Castillejos, Huelva, amb 12 milions d’euros per a una planta de biomassa, i un projecte a Lebrija, Sevilla, que rebrà 4,6 milions d’euros per a generar energia renovable a partir d’orujo d’oliva.

Fins a la data, el Perte de descarbonització industrial ha adjudicat prop de 570 milions d’euros a un total de 93 projectes en diferents línies per tot Espanya, tal com ha informat el Ministeri.

En el seu comunicat a la premsa, Hereu ha declarat que el Perte de descarbonització és «un dels grans instruments» del Govern, que és multisectorial i transversal, abastant múltiples sectors industrials. Ha subratllat que aquests cinc projectes «han guanyat en funció d’un criteri estrictament objectiu», reafirmant el compromís del Govern amb la sostenibilitat industrial.

Últimes notícies

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.