Aprovats cinc nous projectes de descarbonització industrial, incloent un a Bunyol

MADRID, 23 (EUROPA PRESS) El Govern espanyol ha aprovat de manera provisional cinc nous projectes dins la línia 4 del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (Perte) de descarbonització industrial, que compten amb un total de 90 milions d’euros. Així ho ha confirmat el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, durant la seua intervenció a la XVII edició de Motortec.

Entre els projectes seleccionats, destaca Hydnum Puertollano a Ciudad Real, que rebrà 60 milions d’euros per a l’engegada d’una acereria verda. Alier, a Saragossa, obtindrà 9,6 milions d’euros per a la producció sostenible de paper reciclat, mentre que Cimsa Ciments Espanya a Bunyol, València, rebrà una subvenció de 3,7 milions d’euros per a la reducció d’emissions en la producció de ciment.

Altres projectes inclouen Biotérmica Villanueva a Villanueva de los Castillejos, Huelva, amb 12 milions d’euros per a una planta de biomassa, i un projecte a Lebrija, Sevilla, que rebrà 4,6 milions d’euros per a generar energia renovable a partir d’orujo d’oliva.

Fins a la data, el Perte de descarbonització industrial ha adjudicat prop de 570 milions d’euros a un total de 93 projectes en diferents línies per tot Espanya, tal com ha informat el Ministeri.

En el seu comunicat a la premsa, Hereu ha declarat que el Perte de descarbonització és «un dels grans instruments» del Govern, que és multisectorial i transversal, abastant múltiples sectors industrials. Ha subratllat que aquests cinc projectes «han guanyat en funció d’un criteri estrictament objectiu», reafirmant el compromís del Govern amb la sostenibilitat industrial.

Últimes notícies

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.