Argentina acusa a Espanya d’elevar ‘de mala fe’ la tensió per un tema ‘personal’ entre Sánchez i Milei

El portaveu de Milei afirma que és el Govern espanyol el que ha de disculpar-se per la seua «cataracta d’insults»

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Argentina ha negat que existisca un «problema diplomàtic» i ha acusat a les autoritats espanyoles d’elevar «de mala fe» les tensions pel que seria un tema d’índole «personal» entre el president argentí, Javier Milei, i l’espanyol, Pedro Sánchez, al que ha instat a demanar disculpes per la «cataracta d’insults» abocada per membres del seu gabinet.

El portaveu de Milei, Manuel Adorni, s’ha mostrat «absolutament sorprès» per l’escalada de les tensions i ha assenyalat de fet que «l’origen de tot això va ser una cataracta d’insults del Govern espanyol», en una roda de premsa en la qual ha al·ludit de manera directa a declaracions de diversos membres de l’Executiu, entre elles les del ministre de Transports, Óscar Puente, sobre el suposat consum de «substàncies».

En aquest sentit, ha afirmat que Milei es va limitar en el seu discurs del diumenge a «defensar els valors que van fer d’Occident una terra pròspera» i va qüestionar que el Govern de Sánchez vulga «fer-se càrrec» de les crítiques abocades sobre el socialisme o sobre la corrupció. «Al que li càpia la casaca, que se la pose», ha reblat.

Adorni ha dit no entendre el «ressentiment» de l’Executiu espanyol, exemplificat en les «cridaneres i impulsives amenaces» del ministre d’Assumptes exteriors, José Manuel Albares, i ha al·legat que Milei «no va fer esment a ningú en particular».

«No veiem que l’ocorregut tinga res a veure amb les relacions diplomàtiques», ha recalcat, donant a entendre que per part de Buenos Aires no està prevista cap mesura en aquest àmbit, malgrat que des de Madrid s’ha cridat a l’ambaixadora espanyola a consultes i s’ha convocat també a l’ambaixador argentí.

Es tracta, ha afegit, de diferències d'»índole personal» o «índole ideològica», per la qual cosa Adorni confia que Argentina i Espanya puguen «reconduir» les relacions una vegada superades les eleccions europees. Sí ha aclarit que Milei no té previst cridar a Sánchez i, de fet, ha apel·lat al dirigent espanyol al fet que siga ell qui demane perdó, «fins i tot públicament».

El portaveu no preveu que aquest «intercanvi de mal gust iniciat pel president Sánchez» puga afectar d’alguna manera a les inversions espanyoles a Argentina i ha dit respectar que diversos empresaris hagen reprovat públicament el discurs de Milei, per tractar-se d’opinions «personals». «Per més que ens vulguen fer veure com a antidemocràtics i com odiadores, respectem les opinions», ha assenyalat.

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.