Argentina acusa a Espanya d’elevar ‘de mala fe’ la tensió per un tema ‘personal’ entre Sánchez i Milei

El portaveu de Milei afirma que és el Govern espanyol el que ha de disculpar-se per la seua “cataracta d’insults”

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Argentina ha negat que existisca un “problema diplomàtic” i ha acusat a les autoritats espanyoles d’elevar “de mala fe” les tensions pel que seria un tema d’índole “personal” entre el president argentí, Javier Milei, i l’espanyol, Pedro Sánchez, al que ha instat a demanar disculpes per la “cataracta d’insults” abocada per membres del seu gabinet.

El portaveu de Milei, Manuel Adorni, s’ha mostrat “absolutament sorprès” per l’escalada de les tensions i ha assenyalat de fet que “l’origen de tot això va ser una cataracta d’insults del Govern espanyol”, en una roda de premsa en la qual ha al·ludit de manera directa a declaracions de diversos membres de l’Executiu, entre elles les del ministre de Transports, Óscar Puente, sobre el suposat consum de “substàncies”.

En aquest sentit, ha afirmat que Milei es va limitar en el seu discurs del diumenge a “defensar els valors que van fer d’Occident una terra pròspera” i va qüestionar que el Govern de Sánchez vulga “fer-se càrrec” de les crítiques abocades sobre el socialisme o sobre la corrupció. “Al que li càpia la casaca, que se la pose”, ha reblat.

Adorni ha dit no entendre el “ressentiment” de l’Executiu espanyol, exemplificat en les “cridaneres i impulsives amenaces” del ministre d’Assumptes exteriors, José Manuel Albares, i ha al·legat que Milei “no va fer esment a ningú en particular”.

“No veiem que l’ocorregut tinga res a veure amb les relacions diplomàtiques”, ha recalcat, donant a entendre que per part de Buenos Aires no està prevista cap mesura en aquest àmbit, malgrat que des de Madrid s’ha cridat a l’ambaixadora espanyola a consultes i s’ha convocat també a l’ambaixador argentí.

Es tracta, ha afegit, de diferències d'”índole personal” o “índole ideològica”, per la qual cosa Adorni confia que Argentina i Espanya puguen “reconduir” les relacions una vegada superades les eleccions europees. Sí ha aclarit que Milei no té previst cridar a Sánchez i, de fet, ha apel·lat al dirigent espanyol al fet que siga ell qui demane perdó, “fins i tot públicament”.

El portaveu no preveu que aquest “intercanvi de mal gust iniciat pel president Sánchez” puga afectar d’alguna manera a les inversions espanyoles a Argentina i ha dit respectar que diversos empresaris hagen reprovat públicament el discurs de Milei, per tractar-se d’opinions “personals”. “Per més que ens vulguen fer veure com a antidemocràtics i com odiadores, respectem les opinions”, ha assenyalat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022