Argentina acusa a Espanya d’elevar ‘de mala fe’ la tensió per un tema ‘personal’ entre Sánchez i Milei

El portaveu de Milei afirma que és el Govern espanyol el que ha de disculpar-se per la seua “cataracta d’insults”

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

Anuncios

El Govern d’Argentina ha negat que existisca un “problema diplomàtic” i ha acusat a les autoritats espanyoles d’elevar “de mala fe” les tensions pel que seria un tema d’índole “personal” entre el president argentí, Javier Milei, i l’espanyol, Pedro Sánchez, al que ha instat a demanar disculpes per la “cataracta d’insults” abocada per membres del seu gabinet.

El portaveu de Milei, Manuel Adorni, s’ha mostrat “absolutament sorprès” per l’escalada de les tensions i ha assenyalat de fet que “l’origen de tot això va ser una cataracta d’insults del Govern espanyol”, en una roda de premsa en la qual ha al·ludit de manera directa a declaracions de diversos membres de l’Executiu, entre elles les del ministre de Transports, Óscar Puente, sobre el suposat consum de “substàncies”.

En aquest sentit, ha afirmat que Milei es va limitar en el seu discurs del diumenge a “defensar els valors que van fer d’Occident una terra pròspera” i va qüestionar que el Govern de Sánchez vulga “fer-se càrrec” de les crítiques abocades sobre el socialisme o sobre la corrupció. “Al que li càpia la casaca, que se la pose”, ha reblat.

Adorni ha dit no entendre el “ressentiment” de l’Executiu espanyol, exemplificat en les “cridaneres i impulsives amenaces” del ministre d’Assumptes exteriors, José Manuel Albares, i ha al·legat que Milei “no va fer esment a ningú en particular”.

“No veiem que l’ocorregut tinga res a veure amb les relacions diplomàtiques”, ha recalcat, donant a entendre que per part de Buenos Aires no està prevista cap mesura en aquest àmbit, malgrat que des de Madrid s’ha cridat a l’ambaixadora espanyola a consultes i s’ha convocat també a l’ambaixador argentí.

Es tracta, ha afegit, de diferències d'”índole personal” o “índole ideològica”, per la qual cosa Adorni confia que Argentina i Espanya puguen “reconduir” les relacions una vegada superades les eleccions europees. Sí ha aclarit que Milei no té previst cridar a Sánchez i, de fet, ha apel·lat al dirigent espanyol al fet que siga ell qui demane perdó, “fins i tot públicament”.

El portaveu no preveu que aquest “intercanvi de mal gust iniciat pel president Sánchez” puga afectar d’alguna manera a les inversions espanyoles a Argentina i ha dit respectar que diversos empresaris hagen reprovat públicament el discurs de Milei, per tractar-se d’opinions “personals”. “Per més que ens vulguen fer veure com a antidemocràtics i com odiadores, respectem les opinions”, ha assenyalat.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.