Argentina acusa a Espanya d’elevar ‘de mala fe’ la tensió per un tema ‘personal’ entre Sánchez i Milei

El portaveu de Milei afirma que és el Govern espanyol el que ha de disculpar-se per la seua “cataracta d’insults”

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Argentina ha negat que existisca un “problema diplomàtic” i ha acusat a les autoritats espanyoles d’elevar “de mala fe” les tensions pel que seria un tema d’índole “personal” entre el president argentí, Javier Milei, i l’espanyol, Pedro Sánchez, al que ha instat a demanar disculpes per la “cataracta d’insults” abocada per membres del seu gabinet.

El portaveu de Milei, Manuel Adorni, s’ha mostrat “absolutament sorprès” per l’escalada de les tensions i ha assenyalat de fet que “l’origen de tot això va ser una cataracta d’insults del Govern espanyol”, en una roda de premsa en la qual ha al·ludit de manera directa a declaracions de diversos membres de l’Executiu, entre elles les del ministre de Transports, Óscar Puente, sobre el suposat consum de “substàncies”.

En aquest sentit, ha afirmat que Milei es va limitar en el seu discurs del diumenge a “defensar els valors que van fer d’Occident una terra pròspera” i va qüestionar que el Govern de Sánchez vulga “fer-se càrrec” de les crítiques abocades sobre el socialisme o sobre la corrupció. “Al que li càpia la casaca, que se la pose”, ha reblat.

Adorni ha dit no entendre el “ressentiment” de l’Executiu espanyol, exemplificat en les “cridaneres i impulsives amenaces” del ministre d’Assumptes exteriors, José Manuel Albares, i ha al·legat que Milei “no va fer esment a ningú en particular”.

“No veiem que l’ocorregut tinga res a veure amb les relacions diplomàtiques”, ha recalcat, donant a entendre que per part de Buenos Aires no està prevista cap mesura en aquest àmbit, malgrat que des de Madrid s’ha cridat a l’ambaixadora espanyola a consultes i s’ha convocat també a l’ambaixador argentí.

Es tracta, ha afegit, de diferències d'”índole personal” o “índole ideològica”, per la qual cosa Adorni confia que Argentina i Espanya puguen “reconduir” les relacions una vegada superades les eleccions europees. Sí ha aclarit que Milei no té previst cridar a Sánchez i, de fet, ha apel·lat al dirigent espanyol al fet que siga ell qui demane perdó, “fins i tot públicament”.

El portaveu no preveu que aquest “intercanvi de mal gust iniciat pel president Sánchez” puga afectar d’alguna manera a les inversions espanyoles a Argentina i ha dit respectar que diversos empresaris hagen reprovat públicament el discurs de Milei, per tractar-se d’opinions “personals”. “Per més que ens vulguen fer veure com a antidemocràtics i com odiadores, respectem les opinions”, ha assenyalat.

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.