Argentina acusa a Espanya d’elevar ‘de mala fe’ la tensió per un tema ‘personal’ entre Sánchez i Milei

El portaveu de Milei afirma que és el Govern espanyol el que ha de disculpar-se per la seua “cataracta d’insults”

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Argentina ha negat que existisca un “problema diplomàtic” i ha acusat a les autoritats espanyoles d’elevar “de mala fe” les tensions pel que seria un tema d’índole “personal” entre el president argentí, Javier Milei, i l’espanyol, Pedro Sánchez, al que ha instat a demanar disculpes per la “cataracta d’insults” abocada per membres del seu gabinet.

El portaveu de Milei, Manuel Adorni, s’ha mostrat “absolutament sorprès” per l’escalada de les tensions i ha assenyalat de fet que “l’origen de tot això va ser una cataracta d’insults del Govern espanyol”, en una roda de premsa en la qual ha al·ludit de manera directa a declaracions de diversos membres de l’Executiu, entre elles les del ministre de Transports, Óscar Puente, sobre el suposat consum de “substàncies”.

En aquest sentit, ha afirmat que Milei es va limitar en el seu discurs del diumenge a “defensar els valors que van fer d’Occident una terra pròspera” i va qüestionar que el Govern de Sánchez vulga “fer-se càrrec” de les crítiques abocades sobre el socialisme o sobre la corrupció. “Al que li càpia la casaca, que se la pose”, ha reblat.

Adorni ha dit no entendre el “ressentiment” de l’Executiu espanyol, exemplificat en les “cridaneres i impulsives amenaces” del ministre d’Assumptes exteriors, José Manuel Albares, i ha al·legat que Milei “no va fer esment a ningú en particular”.

“No veiem que l’ocorregut tinga res a veure amb les relacions diplomàtiques”, ha recalcat, donant a entendre que per part de Buenos Aires no està prevista cap mesura en aquest àmbit, malgrat que des de Madrid s’ha cridat a l’ambaixadora espanyola a consultes i s’ha convocat també a l’ambaixador argentí.

Es tracta, ha afegit, de diferències d'”índole personal” o “índole ideològica”, per la qual cosa Adorni confia que Argentina i Espanya puguen “reconduir” les relacions una vegada superades les eleccions europees. Sí ha aclarit que Milei no té previst cridar a Sánchez i, de fet, ha apel·lat al dirigent espanyol al fet que siga ell qui demane perdó, “fins i tot públicament”.

El portaveu no preveu que aquest “intercanvi de mal gust iniciat pel president Sánchez” puga afectar d’alguna manera a les inversions espanyoles a Argentina i ha dit respectar que diversos empresaris hagen reprovat públicament el discurs de Milei, per tractar-se d’opinions “personals”. “Per més que ens vulguen fer veure com a antidemocràtics i com odiadores, respectem les opinions”, ha assenyalat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.