Armènia anuncia el seu reconeixement de l’Estat de Palestina

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Armènia ha anunciat el divendres el reconeixement de l’Estat de Palestina i ha reiterat el seu suport a la solució de dues Estats com a “únic camí per a garantir que palestins i israelians poden materialitzar les seues aspiracions legítimes”.

“Armènia reconeix l’Estat de Palestina”, ha dit el Ministeri d’Exteriors armeni en un comunicat publicat en la seua pàgina web, on ha reafirmat el seu “compromís amb el Dret Internacional i els principis d’igualtat, sobirania i coexistència pacífica entre els pobles”.

Així mateix, ha subratllat que “Armènia està sincerament interessat en l’establiment de la pau i l’estabilitat a Pròxim Orient i una reconciliació duradora entre els pobles jueu i palestí” i ha manifestat que Erevan “sempre ha advocat per un acord pacífic i exhaustiu de l’assumpte palestí i la solució de dues Estats”.

D’altra banda, ha ressenyat que “la catastròfica situació humanitària a Gaza i el conflicte militar en curs són una de les principals qüestions de l’agenda política internacional que requereixen solució” i ha agregat que Armènia “rebutja categòricament els atacs contra infraestructures civils, la violència contra la població civil i la presa d’ostatges i captura de civils durant el conflicte armat”, en referència als atacs perpetrats el 7 d’octubre per part del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i l’ofensiva militar d’Israel contra la Franja.

Últimes notícies

La exalcaldesa de Requena defén que no va haver-hi víctimes en la dana per l’avís a la població

La exalcaldesa de Requena, Rocío Cortés, declara davant el jutjat que l'absència de morts i ferits en la dana es va deure als avisos i mesures preventives adoptades des de la matinada.

Una caixa de resistència ajuda als docents valencians en vaga indefinida

La Coordinadora d’Assemblees Docents del País Valencià impulsa una caixa de resistència per a fer costat econòmicament al professorat en vaga indefinida i facilitar la continuïtat de les mobilitzacions.

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.