Armènia anuncia el seu reconeixement de l’Estat de Palestina

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Armènia ha anunciat el divendres el reconeixement de l’Estat de Palestina i ha reiterat el seu suport a la solució de dues Estats com a «únic camí per a garantir que palestins i israelians poden materialitzar les seues aspiracions legítimes».

«Armènia reconeix l’Estat de Palestina», ha dit el Ministeri d’Exteriors armeni en un comunicat publicat en la seua pàgina web, on ha reafirmat el seu «compromís amb el Dret Internacional i els principis d’igualtat, sobirania i coexistència pacífica entre els pobles».

Així mateix, ha subratllat que «Armènia està sincerament interessat en l’establiment de la pau i l’estabilitat a Pròxim Orient i una reconciliació duradora entre els pobles jueu i palestí» i ha manifestat que Erevan «sempre ha advocat per un acord pacífic i exhaustiu de l’assumpte palestí i la solució de dues Estats».

D’altra banda, ha ressenyat que «la catastròfica situació humanitària a Gaza i el conflicte militar en curs són una de les principals qüestions de l’agenda política internacional que requereixen solució» i ha agregat que Armènia «rebutja categòricament els atacs contra infraestructures civils, la violència contra la població civil i la presa d’ostatges i captura de civils durant el conflicte armat», en referència als atacs perpetrats el 7 d’octubre per part del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i l’ofensiva militar d’Israel contra la Franja.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.