Armènia anuncia el seu reconeixement de l’Estat de Palestina

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Armènia ha anunciat el divendres el reconeixement de l’Estat de Palestina i ha reiterat el seu suport a la solució de dues Estats com a “únic camí per a garantir que palestins i israelians poden materialitzar les seues aspiracions legítimes”.

“Armènia reconeix l’Estat de Palestina”, ha dit el Ministeri d’Exteriors armeni en un comunicat publicat en la seua pàgina web, on ha reafirmat el seu “compromís amb el Dret Internacional i els principis d’igualtat, sobirania i coexistència pacífica entre els pobles”.

Així mateix, ha subratllat que “Armènia està sincerament interessat en l’establiment de la pau i l’estabilitat a Pròxim Orient i una reconciliació duradora entre els pobles jueu i palestí” i ha manifestat que Erevan “sempre ha advocat per un acord pacífic i exhaustiu de l’assumpte palestí i la solució de dues Estats”.

D’altra banda, ha ressenyat que “la catastròfica situació humanitària a Gaza i el conflicte militar en curs són una de les principals qüestions de l’agenda política internacional que requereixen solució” i ha agregat que Armènia “rebutja categòricament els atacs contra infraestructures civils, la violència contra la població civil i la presa d’ostatges i captura de civils durant el conflicte armat”, en referència als atacs perpetrats el 7 d’octubre per part del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i l’ofensiva militar d’Israel contra la Franja.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.