Arnandis i Redondo, guanyadors de la I Biennal de Gravat Manuel Boix

El certamen ha permès restaurar dos obres afectades per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Biennal de Gravat Manuel Boix de l’Alcúdia ha reconegut a Paula Arnandis i Francisco Jesús Redondo com els artistes guardonats en la seua primera edició.

Este certamen, que se celebrarà cada dos anys, té com a objectiu no només premiar la creació artística en l’àmbit del gravat, sinó també retre homenatge al llegat de Manuel Boix, fill predilecte de la localitat valenciana. El seu nom en el certamen busca difondre el seu reconeixement i servir d’inspiració per a les futures generacions d’artistes.

El jurat –integrat per Sara Vilar, doctora en Belles arts i professora del Departament d’Escultura de la Universitat Politècnica de València, i Susana Guerrero, doctora en Belles arts i professora investigadora en la Facultat de Belles arts de la Universitat Miguel Hernández– ha seleccionat les dos obres guanyadores: ‘Una vesprada qualsevol’, de Paula Arnandis en la secció de gravat clàssic, i ‘Polimpresión nº1’ de Francisco Jesús Redondo en la secció d’Innovació.

El tema i la tècnica dels gravats eren de lliure elecció, però amb un format únic de 70 x 100 cm de mesura del paper, sent la mesura de la petjada lliure, dins d’estos límits. Totes les obres són gravats inèdits.

En esta edició, el certamen també ha comptat amb una significativa restauració de dos obres afectades per la riuada: són ‘Rama i pruno’, d’Ixone Gil i ‘Scraps’, d’Elena Jiménez, a càrrec de la restauradora Anna Boix, qui ha treballat per a retornar-los el seu estat original.

“Mai ens havíem enfrontat a una actuació d’urgència d’este calibre i tampoc se sabia quantes obres podien estar afectades. Calia actuar per a salvar-les totes, sense excepció. Per sort al final no van ser moltes però la rapidesa de l’actuació va ser clau”, explica Anna Boix, restauradora i filla de Manuel Boix.

“Aureli Doménech, regidor de Cultura, sabia que a casa teníem els mitjans tècnics i espai per a treballar i els meus coneixements tècnics per a actuar. Li agraïsc la seua manera tan resolutiva de buscar una solució doncs de no haver-ho fet les patologies haurien sigut irreversibles. Es podien haver perdut per l’atac dels fongs. Eliminem els embalatges que retenia gran quantitat d’humitat i fang per a poder intervenir correctament”, ha agregat.

RESPECTE ALS ARTISTES

Anna Boix explica que el taller del seu pare encara està íntegre i disposa de cubetes, planeros i tórculo. “Tot el tractament es va fer en el taller de gravat així que és quasi una ironia que aquestes obres hagen passat ja dues vegades per taller. Col·laborar i salvaguardar aquestes obres són el mínim que podria fer per respecte als artistes que han participat i al concurs. És important que tots hagen pogut participar en igualtat de condicions”, assenyala.

El concurs ressalta la importància del gravat en la cultura local, al mateix temps que reforça el compromís amb la preservació del patrimoni artístic i l’impuls de les arts gràfiques en la regió de l’Alcúdia.

L’exposició dels 18 gravats seleccionats a la I Biennal de Gravat Manuel Boix de L’Alcúdia es podrà visitar en la Casa de la Cultura de la localitat fins al pròxim 21 de març.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.