Arnandis i Redondo, guanyadors de la I Biennal de Gravat Manuel Boix

El certamen ha permès restaurar dos obres afectades per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Biennal de Gravat Manuel Boix de l’Alcúdia ha reconegut a Paula Arnandis i Francisco Jesús Redondo com els artistes guardonats en la seua primera edició.

Este certamen, que se celebrarà cada dos anys, té com a objectiu no només premiar la creació artística en l’àmbit del gravat, sinó també retre homenatge al llegat de Manuel Boix, fill predilecte de la localitat valenciana. El seu nom en el certamen busca difondre el seu reconeixement i servir d’inspiració per a les futures generacions d’artistes.

El jurat –integrat per Sara Vilar, doctora en Belles arts i professora del Departament d’Escultura de la Universitat Politècnica de València, i Susana Guerrero, doctora en Belles arts i professora investigadora en la Facultat de Belles arts de la Universitat Miguel Hernández– ha seleccionat les dos obres guanyadores: ‘Una vesprada qualsevol’, de Paula Arnandis en la secció de gravat clàssic, i ‘Polimpresión nº1’ de Francisco Jesús Redondo en la secció d’Innovació.

El tema i la tècnica dels gravats eren de lliure elecció, però amb un format únic de 70 x 100 cm de mesura del paper, sent la mesura de la petjada lliure, dins d’estos límits. Totes les obres són gravats inèdits.

En esta edició, el certamen també ha comptat amb una significativa restauració de dos obres afectades per la riuada: són ‘Rama i pruno’, d’Ixone Gil i ‘Scraps’, d’Elena Jiménez, a càrrec de la restauradora Anna Boix, qui ha treballat per a retornar-los el seu estat original.

«Mai ens havíem enfrontat a una actuació d’urgència d’este calibre i tampoc se sabia quantes obres podien estar afectades. Calia actuar per a salvar-les totes, sense excepció. Per sort al final no van ser moltes però la rapidesa de l’actuació va ser clau», explica Anna Boix, restauradora i filla de Manuel Boix.

«Aureli Doménech, regidor de Cultura, sabia que a casa teníem els mitjans tècnics i espai per a treballar i els meus coneixements tècnics per a actuar. Li agraïsc la seua manera tan resolutiva de buscar una solució doncs de no haver-ho fet les patologies haurien sigut irreversibles. Es podien haver perdut per l’atac dels fongs. Eliminem els embalatges que retenia gran quantitat d’humitat i fang per a poder intervenir correctament», ha agregat.

RESPECTE ALS ARTISTES

Anna Boix explica que el taller del seu pare encara està íntegre i disposa de cubetes, planeros i tórculo. «Tot el tractament es va fer en el taller de gravat així que és quasi una ironia que aquestes obres hagen passat ja dues vegades per taller. Col·laborar i salvaguardar aquestes obres són el mínim que podria fer per respecte als artistes que han participat i al concurs. És important que tots hagen pogut participar en igualtat de condicions», assenyala.

El concurs ressalta la importància del gravat en la cultura local, al mateix temps que reforça el compromís amb la preservació del patrimoni artístic i l’impuls de les arts gràfiques en la regió de l’Alcúdia.

L’exposició dels 18 gravats seleccionats a la I Biennal de Gravat Manuel Boix de L’Alcúdia es podrà visitar en la Casa de la Cultura de la localitat fins al pròxim 21 de març.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.