Arnandis i Redondo, guanyadors de la I Biennal de Gravat Manuel Boix

El certamen ha permès restaurar dos obres afectades per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Biennal de Gravat Manuel Boix de l’Alcúdia ha reconegut a Paula Arnandis i Francisco Jesús Redondo com els artistes guardonats en la seua primera edició.

Este certamen, que se celebrarà cada dos anys, té com a objectiu no només premiar la creació artística en l’àmbit del gravat, sinó també retre homenatge al llegat de Manuel Boix, fill predilecte de la localitat valenciana. El seu nom en el certamen busca difondre el seu reconeixement i servir d’inspiració per a les futures generacions d’artistes.

El jurat –integrat per Sara Vilar, doctora en Belles arts i professora del Departament d’Escultura de la Universitat Politècnica de València, i Susana Guerrero, doctora en Belles arts i professora investigadora en la Facultat de Belles arts de la Universitat Miguel Hernández– ha seleccionat les dos obres guanyadores: ‘Una vesprada qualsevol’, de Paula Arnandis en la secció de gravat clàssic, i ‘Polimpresión nº1’ de Francisco Jesús Redondo en la secció d’Innovació.

El tema i la tècnica dels gravats eren de lliure elecció, però amb un format únic de 70 x 100 cm de mesura del paper, sent la mesura de la petjada lliure, dins d’estos límits. Totes les obres són gravats inèdits.

En esta edició, el certamen també ha comptat amb una significativa restauració de dos obres afectades per la riuada: són ‘Rama i pruno’, d’Ixone Gil i ‘Scraps’, d’Elena Jiménez, a càrrec de la restauradora Anna Boix, qui ha treballat per a retornar-los el seu estat original.

«Mai ens havíem enfrontat a una actuació d’urgència d’este calibre i tampoc se sabia quantes obres podien estar afectades. Calia actuar per a salvar-les totes, sense excepció. Per sort al final no van ser moltes però la rapidesa de l’actuació va ser clau», explica Anna Boix, restauradora i filla de Manuel Boix.

«Aureli Doménech, regidor de Cultura, sabia que a casa teníem els mitjans tècnics i espai per a treballar i els meus coneixements tècnics per a actuar. Li agraïsc la seua manera tan resolutiva de buscar una solució doncs de no haver-ho fet les patologies haurien sigut irreversibles. Es podien haver perdut per l’atac dels fongs. Eliminem els embalatges que retenia gran quantitat d’humitat i fang per a poder intervenir correctament», ha agregat.

RESPECTE ALS ARTISTES

Anna Boix explica que el taller del seu pare encara està íntegre i disposa de cubetes, planeros i tórculo. «Tot el tractament es va fer en el taller de gravat així que és quasi una ironia que aquestes obres hagen passat ja dues vegades per taller. Col·laborar i salvaguardar aquestes obres són el mínim que podria fer per respecte als artistes que han participat i al concurs. És important que tots hagen pogut participar en igualtat de condicions», assenyala.

El concurs ressalta la importància del gravat en la cultura local, al mateix temps que reforça el compromís amb la preservació del patrimoni artístic i l’impuls de les arts gràfiques en la regió de l’Alcúdia.

L’exposició dels 18 gravats seleccionats a la I Biennal de Gravat Manuel Boix de L’Alcúdia es podrà visitar en la Casa de la Cultura de la localitat fins al pròxim 21 de març.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.