Anuncios

Arresten a 11 persones per delictes d’immigració il·legal i tràfic d’éssers humans

La Policia Nacional en el marc d’un operatiu policial ha dut a terme a la província d’Alacant la detenció d’11 persones per delictes d’afavoriment a la Immigració Il·legal, Falsedat Documental, Frau a la Seguretat Social i Tràfic d’Éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, tinença il·lícita d’armes i pertinença a Grup Criminal.

La recerca duta a terme per agents de Policia Nacional ha permés desarticular a un grup criminal encapçalat per una ciutadana de la República Dominicana que després d’usurpar la identitat d’una bebè de dos mesos morta, va aconseguir de manera fraudulenta el permís de residència i la nacionalitat espanyola, creant tot un entramat delinqüencial que portava operant des de feia 10 anys a Espanya.

Anuncios

La recerca policial es va iniciar diversos mesos enrere després de rebre informació sobre una dona que podria estar residint a Espanya amb una identitat usurpada, valent-se de la mateixa per a regentar empreses, comprar propietats i portar de la República Dominicana a familiars i amics als quals, després d’obtenir-los la residència de manera fraudulenta, els utilitzava com testaferros, perquè constaren com a titulars dels seus comptes bancaris i les seues propietats immobiliàries.

Després de diverses vigilàncies, seguiments i labors de recerca consistents a contactar amb diferents organismes, així com recaptar i estudiar tota la informació tant a República Dominicana com a Espanya, els agents van confirmar que, efectivament, una dona amb identitat usurpada es trobava al capdavant del que seria un entramat delinqüencial, format per diverses persones de la seua confiança, dedicat a la creació d’empreses pantalla, que usaven per a donar altes fictícies en la Seguretat Social, previ pagament, a altres persones per a obtenir diferents tipus de beneficis tant en prestacions per desocupació i/o administratives com per a obtenir o renovar permisos de residència a Espanya o la nacionalitat, en el cas d’estrangers, o reagrupar als seus familiars.

Al capdavant d’estes empreses, es trobaven testaferros (familiars i amics) per a complicar la detecció de les persones que realment administraven les mateixes sent la principal investigada i la seua parella sentimental.

Així mateix, els diners generats pels pagaments de les persones que figuraven d’alta falsament, s’usava per a la compra d’habitatges, que després de posar-les a nom de terceres persones, eren reformades per persones estrangeres en situació irregular, les quals eren enganyades i explotades laboralment fins a la finalització de les reformes. Estos habitatges les adquirien per a usar-les de lloguer vacacional, havent-se detectats per part dels investigadors fins a 16 propietats.

En l’operatiu es van realitzar dos registres un en el domicili dels principals investigats situat en la localitat de Crevillent i un altre en la localitat d’Elda on es trobava una de les empreses fictícies, en ells es van intervenir diverses armes blanques i de foc simulades, nombrosos documents falsos i multitud de documentació d’empreses i d’enviaments de diners a la República Dominicana, on es trobaven alguns integrants del citat entramat delinqüencial.

La Recerca va culminar el mes de març passat, amb la detenció dels sis integrants el Grup Criminal assentats a Espanya, residents dels municipis d’Elx, Elda i Crevillent i d’altres cinc persones més que es van beneficiar de manera fraudulenta de quantitats de fins a 28.000 euros en prestacions o van regularitzar la seua situació administrativa a Espanya amb documents falsos.

En total van ser 11 les persones detingudes, de nacionalitats espanyola i dominicana, d’entre 48 i 61 anys, els quals van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de la localitat d’Elx.

La recerca policial continua oberta, no descartant-se la detenció de més persones integrants de l’Organització Criminal.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.
Anuncios