16.9 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Arresten a 11 persones per delictes d’immigració il·legal i tràfic d’éssers humans

La Policia Nacional en el marc d’un operatiu policial ha dut a terme a la província d’Alacant la detenció d’11 persones per delictes d’afavoriment a la Immigració Il·legal, Falsedat Documental, Frau a la Seguretat Social i Tràfic d’Éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, tinença il·lícita d’armes i pertinença a Grup Criminal.

La recerca duta a terme per agents de Policia Nacional ha permés desarticular a un grup criminal encapçalat per una ciutadana de la República Dominicana que després d’usurpar la identitat d’una bebè de dos mesos morta, va aconseguir de manera fraudulenta el permís de residència i la nacionalitat espanyola, creant tot un entramat delinqüencial que portava operant des de feia 10 anys a Espanya.

La recerca policial es va iniciar diversos mesos enrere després de rebre informació sobre una dona que podria estar residint a Espanya amb una identitat usurpada, valent-se de la mateixa per a regentar empreses, comprar propietats i portar de la República Dominicana a familiars i amics als quals, després d’obtenir-los la residència de manera fraudulenta, els utilitzava com testaferros, perquè constaren com a titulars dels seus comptes bancaris i les seues propietats immobiliàries.

Després de diverses vigilàncies, seguiments i labors de recerca consistents a contactar amb diferents organismes, així com recaptar i estudiar tota la informació tant a República Dominicana com a Espanya, els agents van confirmar que, efectivament, una dona amb identitat usurpada es trobava al capdavant del que seria un entramat delinqüencial, format per diverses persones de la seua confiança, dedicat a la creació d’empreses pantalla, que usaven per a donar altes fictícies en la Seguretat Social, previ pagament, a altres persones per a obtenir diferents tipus de beneficis tant en prestacions per desocupació i/o administratives com per a obtenir o renovar permisos de residència a Espanya o la nacionalitat, en el cas d’estrangers, o reagrupar als seus familiars.

Al capdavant d’estes empreses, es trobaven testaferros (familiars i amics) per a complicar la detecció de les persones que realment administraven les mateixes sent la principal investigada i la seua parella sentimental.

Així mateix, els diners generats pels pagaments de les persones que figuraven d’alta falsament, s’usava per a la compra d’habitatges, que després de posar-les a nom de terceres persones, eren reformades per persones estrangeres en situació irregular, les quals eren enganyades i explotades laboralment fins a la finalització de les reformes. Estos habitatges les adquirien per a usar-les de lloguer vacacional, havent-se detectats per part dels investigadors fins a 16 propietats.

En l’operatiu es van realitzar dos registres un en el domicili dels principals investigats situat en la localitat de Crevillent i un altre en la localitat d’Elda on es trobava una de les empreses fictícies, en ells es van intervenir diverses armes blanques i de foc simulades, nombrosos documents falsos i multitud de documentació d’empreses i d’enviaments de diners a la República Dominicana, on es trobaven alguns integrants del citat entramat delinqüencial.

La Recerca va culminar el mes de març passat, amb la detenció dels sis integrants el Grup Criminal assentats a Espanya, residents dels municipis d’Elx, Elda i Crevillent i d’altres cinc persones més que es van beneficiar de manera fraudulenta de quantitats de fins a 28.000 euros en prestacions o van regularitzar la seua situació administrativa a Espanya amb documents falsos.

En total van ser 11 les persones detingudes, de nacionalitats espanyola i dominicana, d’entre 48 i 61 anys, els quals van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de la localitat d’Elx.

La recerca policial continua oberta, no descartant-se la detenció de més persones integrants de l’Organització Criminal.

Últimes notícies

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.