Arresten a 11 persones per delictes d’immigració il·legal i tràfic d’éssers humans

La Policia Nacional en el marc d’un operatiu policial ha dut a terme a la província d’Alacant la detenció d’11 persones per delictes d’afavoriment a la Immigració Il·legal, Falsedat Documental, Frau a la Seguretat Social i Tràfic d’Éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, tinença il·lícita d’armes i pertinença a Grup Criminal.

La recerca duta a terme per agents de Policia Nacional ha permés desarticular a un grup criminal encapçalat per una ciutadana de la República Dominicana que després d’usurpar la identitat d’una bebè de dos mesos morta, va aconseguir de manera fraudulenta el permís de residència i la nacionalitat espanyola, creant tot un entramat delinqüencial que portava operant des de feia 10 anys a Espanya.

La recerca policial es va iniciar diversos mesos enrere després de rebre informació sobre una dona que podria estar residint a Espanya amb una identitat usurpada, valent-se de la mateixa per a regentar empreses, comprar propietats i portar de la República Dominicana a familiars i amics als quals, després d’obtenir-los la residència de manera fraudulenta, els utilitzava com testaferros, perquè constaren com a titulars dels seus comptes bancaris i les seues propietats immobiliàries.

Després de diverses vigilàncies, seguiments i labors de recerca consistents a contactar amb diferents organismes, així com recaptar i estudiar tota la informació tant a República Dominicana com a Espanya, els agents van confirmar que, efectivament, una dona amb identitat usurpada es trobava al capdavant del que seria un entramat delinqüencial, format per diverses persones de la seua confiança, dedicat a la creació d’empreses pantalla, que usaven per a donar altes fictícies en la Seguretat Social, previ pagament, a altres persones per a obtenir diferents tipus de beneficis tant en prestacions per desocupació i/o administratives com per a obtenir o renovar permisos de residència a Espanya o la nacionalitat, en el cas d’estrangers, o reagrupar als seus familiars.

Al capdavant d’estes empreses, es trobaven testaferros (familiars i amics) per a complicar la detecció de les persones que realment administraven les mateixes sent la principal investigada i la seua parella sentimental.

Així mateix, els diners generats pels pagaments de les persones que figuraven d’alta falsament, s’usava per a la compra d’habitatges, que després de posar-les a nom de terceres persones, eren reformades per persones estrangeres en situació irregular, les quals eren enganyades i explotades laboralment fins a la finalització de les reformes. Estos habitatges les adquirien per a usar-les de lloguer vacacional, havent-se detectats per part dels investigadors fins a 16 propietats.

En l’operatiu es van realitzar dos registres un en el domicili dels principals investigats situat en la localitat de Crevillent i un altre en la localitat d’Elda on es trobava una de les empreses fictícies, en ells es van intervenir diverses armes blanques i de foc simulades, nombrosos documents falsos i multitud de documentació d’empreses i d’enviaments de diners a la República Dominicana, on es trobaven alguns integrants del citat entramat delinqüencial.

La Recerca va culminar el mes de març passat, amb la detenció dels sis integrants el Grup Criminal assentats a Espanya, residents dels municipis d’Elx, Elda i Crevillent i d’altres cinc persones més que es van beneficiar de manera fraudulenta de quantitats de fins a 28.000 euros en prestacions o van regularitzar la seua situació administrativa a Espanya amb documents falsos.

En total van ser 11 les persones detingudes, de nacionalitats espanyola i dominicana, d’entre 48 i 61 anys, els quals van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de la localitat d’Elx.

La recerca policial continua oberta, no descartant-se la detenció de més persones integrants de l’Organització Criminal.

Últimes notícies

Pérez Llorca insta els sindicats docents a reprendre el diàleg en plena vaga

Juanfran Pérez Llorca anima als sindicats docents a tornar a la taula de negociació i defén que l'oferta de la Generalitat és la més ambiciosa, mentres l'oposició l'acusa de retallades en l'educació pública i de falta de diàleg real.

Investiguen a un home per provocar 24 incendis forestals en la Serra Grossa d’Alacant

La Guàrdia Civil investiga a un home de 41 anys per la seua presumpta relació amb almenys 24 incendis forestals intencionats en la Serra Grossa d'Alacant, un paratge pròxim a zones habitades.

Dani Parejo posa fi a la seua etapa al Vila-real després de sis temporades

Dani Parejo no seguirà al Vila-real després de sis temporades en les quals es va consolidar com a peça clau de l'equip. El club ha decidit no oferir-li la renovació i el migcampista s'acomiadarà de l'afició en La Ceràmica.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

Sergio de Larrea, base del València Basket, és reconegut com a millor esportista absolut en els Premis Podi 2025 de Castella i Lleó, que distingixen també a jóvens promeses, entitats i tècnics.

El professorat en vaga exigix la dimissió de la consellera davant Les Corts Valencianes

El nové dia de vaga indefinida del professorat valencià reunix a centenars de docents davant Les Corts per a exigir millores en l'educació pública i la dimissió de la consellera d'Educació.

Jutgen a un home per agredir sexualment durant anys a la filla de la seua parella a Alacant

L'Audiència Provincial d'Alacant jutja este divendres a un home acusat d'anys d'abusos i agressions sexuals a la filla de la seua parella, presumptament iniciats quan la menor tenia set anys.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

El base val·lisoletà del València Basket Sergio de Larrea rep el Premi Podi al millor esportista absolut de Castella i Lleó, que també reconeix a jóvens talents i entitats esportives de la comunitat.

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.