Arresten a 11 persones per delictes d’immigració il·legal i tràfic d’éssers humans

La Policia Nacional en el marc d’un operatiu policial ha dut a terme a la província d’Alacant la detenció d’11 persones per delictes d’afavoriment a la Immigració Il·legal, Falsedat Documental, Frau a la Seguretat Social i Tràfic d’Éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, tinença il·lícita d’armes i pertinença a Grup Criminal.

La recerca duta a terme per agents de Policia Nacional ha permés desarticular a un grup criminal encapçalat per una ciutadana de la República Dominicana que després d’usurpar la identitat d’una bebè de dos mesos morta, va aconseguir de manera fraudulenta el permís de residència i la nacionalitat espanyola, creant tot un entramat delinqüencial que portava operant des de feia 10 anys a Espanya.

La recerca policial es va iniciar diversos mesos enrere després de rebre informació sobre una dona que podria estar residint a Espanya amb una identitat usurpada, valent-se de la mateixa per a regentar empreses, comprar propietats i portar de la República Dominicana a familiars i amics als quals, després d’obtenir-los la residència de manera fraudulenta, els utilitzava com testaferros, perquè constaren com a titulars dels seus comptes bancaris i les seues propietats immobiliàries.

Després de diverses vigilàncies, seguiments i labors de recerca consistents a contactar amb diferents organismes, així com recaptar i estudiar tota la informació tant a República Dominicana com a Espanya, els agents van confirmar que, efectivament, una dona amb identitat usurpada es trobava al capdavant del que seria un entramat delinqüencial, format per diverses persones de la seua confiança, dedicat a la creació d’empreses pantalla, que usaven per a donar altes fictícies en la Seguretat Social, previ pagament, a altres persones per a obtenir diferents tipus de beneficis tant en prestacions per desocupació i/o administratives com per a obtenir o renovar permisos de residència a Espanya o la nacionalitat, en el cas d’estrangers, o reagrupar als seus familiars.

Al capdavant d’estes empreses, es trobaven testaferros (familiars i amics) per a complicar la detecció de les persones que realment administraven les mateixes sent la principal investigada i la seua parella sentimental.

Així mateix, els diners generats pels pagaments de les persones que figuraven d’alta falsament, s’usava per a la compra d’habitatges, que després de posar-les a nom de terceres persones, eren reformades per persones estrangeres en situació irregular, les quals eren enganyades i explotades laboralment fins a la finalització de les reformes. Estos habitatges les adquirien per a usar-les de lloguer vacacional, havent-se detectats per part dels investigadors fins a 16 propietats.

En l’operatiu es van realitzar dos registres un en el domicili dels principals investigats situat en la localitat de Crevillent i un altre en la localitat d’Elda on es trobava una de les empreses fictícies, en ells es van intervenir diverses armes blanques i de foc simulades, nombrosos documents falsos i multitud de documentació d’empreses i d’enviaments de diners a la República Dominicana, on es trobaven alguns integrants del citat entramat delinqüencial.

La Recerca va culminar el mes de març passat, amb la detenció dels sis integrants el Grup Criminal assentats a Espanya, residents dels municipis d’Elx, Elda i Crevillent i d’altres cinc persones més que es van beneficiar de manera fraudulenta de quantitats de fins a 28.000 euros en prestacions o van regularitzar la seua situació administrativa a Espanya amb documents falsos.

En total van ser 11 les persones detingudes, de nacionalitats espanyola i dominicana, d’entre 48 i 61 anys, els quals van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de la localitat d’Elx.

La recerca policial continua oberta, no descartant-se la detenció de més persones integrants de l’Organització Criminal.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.