Arresten a 11 persones per delictes d’immigració il·legal i tràfic d’éssers humans

La Policia Nacional en el marc d’un operatiu policial ha dut a terme a la província d’Alacant la detenció d’11 persones per delictes d’afavoriment a la Immigració Il·legal, Falsedat Documental, Frau a la Seguretat Social i Tràfic d’Éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, tinença il·lícita d’armes i pertinença a Grup Criminal.

La recerca duta a terme per agents de Policia Nacional ha permés desarticular a un grup criminal encapçalat per una ciutadana de la República Dominicana que després d’usurpar la identitat d’una bebè de dos mesos morta, va aconseguir de manera fraudulenta el permís de residència i la nacionalitat espanyola, creant tot un entramat delinqüencial que portava operant des de feia 10 anys a Espanya.

La recerca policial es va iniciar diversos mesos enrere després de rebre informació sobre una dona que podria estar residint a Espanya amb una identitat usurpada, valent-se de la mateixa per a regentar empreses, comprar propietats i portar de la República Dominicana a familiars i amics als quals, després d’obtenir-los la residència de manera fraudulenta, els utilitzava com testaferros, perquè constaren com a titulars dels seus comptes bancaris i les seues propietats immobiliàries.

Després de diverses vigilàncies, seguiments i labors de recerca consistents a contactar amb diferents organismes, així com recaptar i estudiar tota la informació tant a República Dominicana com a Espanya, els agents van confirmar que, efectivament, una dona amb identitat usurpada es trobava al capdavant del que seria un entramat delinqüencial, format per diverses persones de la seua confiança, dedicat a la creació d’empreses pantalla, que usaven per a donar altes fictícies en la Seguretat Social, previ pagament, a altres persones per a obtenir diferents tipus de beneficis tant en prestacions per desocupació i/o administratives com per a obtenir o renovar permisos de residència a Espanya o la nacionalitat, en el cas d’estrangers, o reagrupar als seus familiars.

Al capdavant d’estes empreses, es trobaven testaferros (familiars i amics) per a complicar la detecció de les persones que realment administraven les mateixes sent la principal investigada i la seua parella sentimental.

Així mateix, els diners generats pels pagaments de les persones que figuraven d’alta falsament, s’usava per a la compra d’habitatges, que després de posar-les a nom de terceres persones, eren reformades per persones estrangeres en situació irregular, les quals eren enganyades i explotades laboralment fins a la finalització de les reformes. Estos habitatges les adquirien per a usar-les de lloguer vacacional, havent-se detectats per part dels investigadors fins a 16 propietats.

En l’operatiu es van realitzar dos registres un en el domicili dels principals investigats situat en la localitat de Crevillent i un altre en la localitat d’Elda on es trobava una de les empreses fictícies, en ells es van intervenir diverses armes blanques i de foc simulades, nombrosos documents falsos i multitud de documentació d’empreses i d’enviaments de diners a la República Dominicana, on es trobaven alguns integrants del citat entramat delinqüencial.

La Recerca va culminar el mes de març passat, amb la detenció dels sis integrants el Grup Criminal assentats a Espanya, residents dels municipis d’Elx, Elda i Crevillent i d’altres cinc persones més que es van beneficiar de manera fraudulenta de quantitats de fins a 28.000 euros en prestacions o van regularitzar la seua situació administrativa a Espanya amb documents falsos.

En total van ser 11 les persones detingudes, de nacionalitats espanyola i dominicana, d’entre 48 i 61 anys, els quals van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de la localitat d’Elx.

La recerca policial continua oberta, no descartant-se la detenció de més persones integrants de l’Organització Criminal.

Últimes notícies

Sèptim dia de vaga del professorat valencià amb negociació clau i amenaça de dimissió massiva

La vaga indefinida del professorat de la xarxa pública valenciana entra en el seu sèptim dia amb una reunió negociadora decisiva i la pressió afegida d'una possible dimissió col·lectiva d'equips directius.

La Porcellana de Llemotges aconseguix la primera indicació geogràfica artesanal protegida per la UEIPO

La Porcellana de Llemotges es convertix en la primera indicació geogràfica artesanal i industrial registrada per la EUIPO, una fita que reforça la protecció de l'artesania europea i obri la porta a noves sol·licituds.

Les directives de centres públics amenacen amb dimitir en bloc si Educació no concreta la seua oferta

Els equips directius de centres públics valencians advertixen que presentaran dimissions col·lectives si la Conselleria d'Educació no presenta per escrit una proposta seriosa i suficient per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Dimarts quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana amb fins a 30 graus i algun ruixat a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts quasi estiuenc, amb temperatures pròximes als 30 graus i cel poc nuvolós, encara que s'esperen ruixats dispersos a l'interior de Castelló a la vesprada.

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.