Arriba el programa ‘Parades violeta’ en les línies nocturnes de l’EMT de València

 

El pròxim 23 de març comença a funcionar el programa «Parades Violeta» de l’EMT de València, que oferirà la possibilitat de què les dones usuàries de les línies nocturnes puguen sol·licitar una parada a demanda dins del recorregut de la línia, de manera que les deixe més pròximes a la seua destinació.

 

Este servici «a demanda» s’oferirà en totes les línies nocturnes i en les línies 89 i 90 a partir de les 22.30 hores. Durant els pròxims mesos tota usuària que viatge sola o amb una altra dona, podrà demanar al conductor o conductora, que vol fer ús del servici, i indicar el lloc en el que vol baixar.

 

Segons establix la normativa, la usuària haurà d’indicar a on vol viatjar, sempre que estiga dins de la ruta del mateix autobús, i es posarà el més a pròxim possible de la cabina de conducció, ja que haurà de baixar per la porta de davant, sempre sense posar en risc la circulació ni la seguretat dels passatgers.

 

Previndre possibles situacions de perill

Tal com han explicat este dimecres el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, i la regidora d’Igualtat, Lucía Beamud, la iniciativa pretén previndre possibles situacions de risc que posen en perill la integritat de les dones. «L’objectiu és fer de València una ciutat més segura a través d’un millor servici del transport públic».

 

Segons les dades de l’EMT, el 53% de les persones usuàries de les línies nocturnes són dones: en 2019 les viatgeres que van usar la xarxa nocturna van ser 518.000. Estem davant «una iniciativa molt important que no hauria de ser necessari posar en marxa, però la realitat ens pega dia a dia, i és necessari impulsar este nou servici dins de l’EMT».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.