16.9 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Arriben a València les obres de Sorolla per a l’exposició ‘Caçant impressions’

Arriba una mostra de peces de Joaquim Sorolla a València

Part de les peces de Joaquim Sorolla | Europa Press

 

Les obres de Joaquim Sorolla que integraran l’exposició ‘Caçant impressions‘ –que subratlla la importància que l’obra de xicotet format va tindre en la trajectòria creativa del pintor– han arribat a la Fundació Bancaixa de València.

 

La mostra, feta amb la col·laboració del Museu Sorolla, la Fundació Museu Sorolla de Madrid i Bankia, exhibirà 270 peces procedents del Museu Sorolla, la Diputació de València, la Casa Museu Benlliure, la Col·lecció Hortensia Herrero, una vintena de col·leccions particulars, i de la mateixa col·lecció de la Fundació Bancaixa.

 

D’esta forma, la mostra «permetrà realitzar un ampli recorregut per la producció en xicotet format de l’artista valencià que revela la importància que este va tindre en el seu procés creatiu i en la seua trajectòria artística», destaquen els responsables de l’espai cultural en un comunicat.

 

Obres inèdites

Les obres han arribat a la seu de la Fundació Bancaixa en la capital del Túria, a on s’ha iniciat ja el desembalatge per a posar en marxa el procés de muntatge de la mostra. La selecció es presenta en València, després de la seua estada en 2019 en el Museu Sorolla i la seua posterior itinerància al Museu de Belles arts de Bilbao, amb una selecció de peces realitzada ex profeso per a esta mostra.

 

En ella, s’inclouen peces no presents en Madrid i Bilbao, incorporant algunes obres de mitjà i gran format, així com nous llenços de xicotet format de referències temàtiques valencianes.

 

L’exposició està comissariada per Blanca Pons Sorolla, María López Fernández i Consuelo Lucca de Tena amb la col·laboració d’Isabel Justo. ‘Sorolla. Caçant impressions’ estarà oberta al públic en la seu de la Fundació Bancaixa en València, el centre cultural que es troba en la plaça de Tetuan, des del 14 de març fins al 26 de juliol.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.