Assassinada una jove de 14 anys: un jove va telefonar al 112 confessant el crim

 

Una jove de 14 anys ha mort aquesta passada nit en el que sembla un assassinat masclista encara que caldrà esperar a la confirmació oficial per a determinar aquest extrem. La víctima, d’origen marroquí i catorze anys es va trobar morta amb signes de violència després de la crida d’un jove al 112 d’Andalusia reconeixent, en principi, l’assassinat.

 

El jove detingut va telefonar al 112 i va dir que havia matat a una xica

 

Els fets es van produir, anit, al voltant de les 21.30 hores quan una persona telefonava a Emergències 112 Andalusia i confirmava haver matat a una xica en la Fortalesa del Bri, en concret entorn de l’església de Santo Domingo de Silos a Alcalá La Real.

En aqueix moment es mobilitzava a serveis d’emergències de Policia Local, Guàrdia Civil i bombers, que en arribar a la zona trobaven, efectivament, el cos de la jove ja morta. Les primeres perquisicions assenyalen que el cos va poder ser trobat nu, al costat d’unes escales en un traster. El xic de 22 anys ha sigut de tingut i lloc a disposició judicial.

 

Van trobar el cos amb signes de violència en el traster del jove

 

Durant tota la nit un ampli dispositiu policial va estar en la zona prenent mostres i a l’espera de la comitiva judicial. Ja entrada la matinada, va arribar el jutge de guàrdia que va procedir a l’alçament del cadàver. Encara que els joves eren de nacionalitat extraguera, ell d’origen sud-americà, i ella d’origen marroquí, portaven asseguts en el municipi diversos anys.

Al llarg del dia de hui o demà se li practicarà l’autòpsia a la jove per a conéixer les causes de la mort que podria ser l’asfíxia. El jove va ser arrestat després que els bombers obriren el traster de la seua casa i trobaren dins el cos que mostrava també signes de violència.

 

Seria el segon assassinat masclista a una menor d’edat després del crim de Totana

 

El presumpte assassí ha sigut detingut i en aquests moments se li pren declaració. De moment es desconeix la relació entre el detingut i la víctima. La Subdelegació del Govern a Jaén i l’alcalde de la localitat, Marí Aguilera, han confirmat la troballa del cos de la jove i que s’estan investigant les causes de la seua mort.

El regidor ha lamentat els fets i la desolació de l’Ajuntament, ha manifestat que ha sigut “una nit terrible” per a les forces de seguretat i membres de la corporació que van estar en el lloc i ha indicat que al llarg del dia se celebrarà una junta de portaveus per a determinar les accions de condemna i dol.

En cas de confirmar-se la naturalesa masclista del crim, seria el segon assassinat a una menor d’edat en una setmana després que el passat 9 de febrer una dona apareguera acoltellada en el traster de la seua exparella a Totana, Múrcia.

 

El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es. També es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600000016.

Últimes notícies

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.

Educació i sindicats encaren una tercera reunió clau en el sèptim dia de vaga docent

Educació i sindicats inicien la seua tercera reunió per a intentar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana, que complix set dies.

Teatre Magnètic impulsa el pensament crític enfront de les pseudociències en el CCCC

El Centre del Carme presenta Teatre Magnètic, primera mostra a València de Pablo Helguera, que usa el mesmerisme per a qüestionar les pseudociències i reforçar el pensament crític.

La defensa de Pradas reforça davant el CGPJ la seua queixa per l’actuació de la jutgessa en la causa de la dana

La defensa de la exconsellera Salomé Pradas ha presentat un nou escrit al CGPJ en el qual denuncia la falta d'avanços en la seua queixa per la instrucció de la causa de la dana i amplia els seus retrets a la magistrada.

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.

Els premis DONAiDONA distingixen a tres projectes valencians pel seu impacte social i inclusiu

L'associació EVAP celebra la VIII edició dels premis DONAiDONA, que distingixen a Grup ILUNION, Cocosint Cooperativa i Gestió Intel·ligent de Conflictes pels seus projectes d'inclusió per a dones vulnerables i famílies afectades per la dana.