Assassinada una jove de 14 anys: un jove va telefonar al 112 confessant el crim

 

Una jove de 14 anys ha mort aquesta passada nit en el que sembla un assassinat masclista encara que caldrà esperar a la confirmació oficial per a determinar aquest extrem. La víctima, d’origen marroquí i catorze anys es va trobar morta amb signes de violència després de la crida d’un jove al 112 d’Andalusia reconeixent, en principi, l’assassinat.

 

El jove detingut va telefonar al 112 i va dir que havia matat a una xica

 

Els fets es van produir, anit, al voltant de les 21.30 hores quan una persona telefonava a Emergències 112 Andalusia i confirmava haver matat a una xica en la Fortalesa del Bri, en concret entorn de l’església de Santo Domingo de Silos a Alcalá La Real.

En aqueix moment es mobilitzava a serveis d’emergències de Policia Local, Guàrdia Civil i bombers, que en arribar a la zona trobaven, efectivament, el cos de la jove ja morta. Les primeres perquisicions assenyalen que el cos va poder ser trobat nu, al costat d’unes escales en un traster. El xic de 22 anys ha sigut de tingut i lloc a disposició judicial.

 

Van trobar el cos amb signes de violència en el traster del jove

 

Durant tota la nit un ampli dispositiu policial va estar en la zona prenent mostres i a l’espera de la comitiva judicial. Ja entrada la matinada, va arribar el jutge de guàrdia que va procedir a l’alçament del cadàver. Encara que els joves eren de nacionalitat extraguera, ell d’origen sud-americà, i ella d’origen marroquí, portaven asseguts en el municipi diversos anys.

Al llarg del dia de hui o demà se li practicarà l’autòpsia a la jove per a conéixer les causes de la mort que podria ser l’asfíxia. El jove va ser arrestat després que els bombers obriren el traster de la seua casa i trobaren dins el cos que mostrava també signes de violència.

 

Seria el segon assassinat masclista a una menor d’edat després del crim de Totana

 

El presumpte assassí ha sigut detingut i en aquests moments se li pren declaració. De moment es desconeix la relació entre el detingut i la víctima. La Subdelegació del Govern a Jaén i l’alcalde de la localitat, Marí Aguilera, han confirmat la troballa del cos de la jove i que s’estan investigant les causes de la seua mort.

El regidor ha lamentat els fets i la desolació de l’Ajuntament, ha manifestat que ha sigut “una nit terrible” per a les forces de seguretat i membres de la corporació que van estar en el lloc i ha indicat que al llarg del dia se celebrarà una junta de portaveus per a determinar les accions de condemna i dol.

En cas de confirmar-se la naturalesa masclista del crim, seria el segon assassinat a una menor d’edat en una setmana després que el passat 9 de febrer una dona apareguera acoltellada en el traster de la seua exparella a Totana, Múrcia.

 

El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es. També es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600000016.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.