Assassinada una jove de 14 anys: un jove va telefonar al 112 confessant el crim

 

Una jove de 14 anys ha mort aquesta passada nit en el que sembla un assassinat masclista encara que caldrà esperar a la confirmació oficial per a determinar aquest extrem. La víctima, d’origen marroquí i catorze anys es va trobar morta amb signes de violència després de la crida d’un jove al 112 d’Andalusia reconeixent, en principi, l’assassinat.

 

El jove detingut va telefonar al 112 i va dir que havia matat a una xica

 

Els fets es van produir, anit, al voltant de les 21.30 hores quan una persona telefonava a Emergències 112 Andalusia i confirmava haver matat a una xica en la Fortalesa del Bri, en concret entorn de l’església de Santo Domingo de Silos a Alcalá La Real.

En aqueix moment es mobilitzava a serveis d’emergències de Policia Local, Guàrdia Civil i bombers, que en arribar a la zona trobaven, efectivament, el cos de la jove ja morta. Les primeres perquisicions assenyalen que el cos va poder ser trobat nu, al costat d’unes escales en un traster. El xic de 22 anys ha sigut de tingut i lloc a disposició judicial.

 

Van trobar el cos amb signes de violència en el traster del jove

 

Durant tota la nit un ampli dispositiu policial va estar en la zona prenent mostres i a l’espera de la comitiva judicial. Ja entrada la matinada, va arribar el jutge de guàrdia que va procedir a l’alçament del cadàver. Encara que els joves eren de nacionalitat extraguera, ell d’origen sud-americà, i ella d’origen marroquí, portaven asseguts en el municipi diversos anys.

Al llarg del dia de hui o demà se li practicarà l’autòpsia a la jove per a conéixer les causes de la mort que podria ser l’asfíxia. El jove va ser arrestat després que els bombers obriren el traster de la seua casa i trobaren dins el cos que mostrava també signes de violència.

 

Seria el segon assassinat masclista a una menor d’edat després del crim de Totana

 

El presumpte assassí ha sigut detingut i en aquests moments se li pren declaració. De moment es desconeix la relació entre el detingut i la víctima. La Subdelegació del Govern a Jaén i l’alcalde de la localitat, Marí Aguilera, han confirmat la troballa del cos de la jove i que s’estan investigant les causes de la seua mort.

El regidor ha lamentat els fets i la desolació de l’Ajuntament, ha manifestat que ha sigut «una nit terrible» per a les forces de seguretat i membres de la corporació que van estar en el lloc i ha indicat que al llarg del dia se celebrarà una junta de portaveus per a determinar les accions de condemna i dol.

En cas de confirmar-se la naturalesa masclista del crim, seria el segon assassinat a una menor d’edat en una setmana després que el passat 9 de febrer una dona apareguera acoltellada en el traster de la seua exparella a Totana, Múrcia.

 

El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es. També es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600000016.

Últimes notícies

Estudiants de la UMH busquen el podi de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26

Un equip d’estudiants de la UMH d’Elx competirà del 24 al 29 de juny al circuit polonés de Silesia Ring amb el prototip Dátil 26, amb l’objectiu declarat de pujar al podi de la Shell Eco-Marathon Europe and Africa 2026.

Sis de cada deu espanyols gasten uns 20 euros en tapes almenys una volta a la setmana

El 65 % dels espanyols ix de tapes almenys una vegada a la setmana i gasta fins a 20 euros per ocasió. El sector busca ara que el tapeo siga reconegut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Les primeres peces de la Foguera Oficial ja ocupen la plaça de l’Ajuntament d’Alacant

Les primeres peces de ‘Singulares’, la Foguera Oficial d’Alacant de Pedro Espadero, ja han arribat a la plaça de l’Ajuntament, on este dimecres està previst alçar el gran remat amb l’ajuda de grues.

Mor un home en una baralla amb armes blanques a Aldaia i hi ha dos detinguts

Un home ha mort en una baralla amb armes blanques a Aldaia i dos més han sigut detinguts. La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de la investigació.

Com observar de forma segura l’eclipsi solar total del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el Pla de Gestió de l’Eclipsi Solar Total del 12 d’agost, que coordina seguretat, salut, mobilitat, medi ambient, turisme i divulgació científica, amb huit punts oficials d’observació repartits per la Comunitat Valenciana.

La reunió de Llanos Massó amb l’ambaixadora d’Israel busca reforçar el diàleg institucional

Llanos Massó ha rebut al seu despatx de les Corts Dana Erlich, ambaixadora en funcions d’Israel a Espanya, en una trobada centrada en l’actualitat política i en el reforç del diàleg institucional.

Segona jornada de vaga mèdica amb talls de carrers davant hospitals valencians

La segona jornada de vaga mèdica en una mateixa setmana ha deixat noves concentracions i talls de trànsit davant hospitals de València, amb un seguiment que els convocants xifren en quasi el 90 % i la Conselleria de Sanitat en el 6,08 %. El Sindicat Mèdic CESMCV prepara ara manifestacions massives dimecres a València i Alacant.

Bernabé acusa Pérez Llorca d’estafar els valencians per no forçar Feijóo a desbloquejar la financiació

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha qualificat d’estafa que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, no pressione Alberto Núñez Feijóo per alçar el bloqueig del nou sistema de financiació autonòmica que, segons afirma, doblaria els recursos per a la Comunitat Valenciana.