17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Assassinada una jove de 14 anys: un jove va telefonar al 112 confessant el crim

 

Una jove de 14 anys ha mort aquesta passada nit en el que sembla un assassinat masclista encara que caldrà esperar a la confirmació oficial per a determinar aquest extrem. La víctima, d’origen marroquí i catorze anys es va trobar morta amb signes de violència després de la crida d’un jove al 112 d’Andalusia reconeixent, en principi, l’assassinat.

 

El jove detingut va telefonar al 112 i va dir que havia matat a una xica

 

Els fets es van produir, anit, al voltant de les 21.30 hores quan una persona telefonava a Emergències 112 Andalusia i confirmava haver matat a una xica en la Fortalesa del Bri, en concret entorn de l’església de Santo Domingo de Silos a Alcalá La Real.

En aqueix moment es mobilitzava a serveis d’emergències de Policia Local, Guàrdia Civil i bombers, que en arribar a la zona trobaven, efectivament, el cos de la jove ja morta. Les primeres perquisicions assenyalen que el cos va poder ser trobat nu, al costat d’unes escales en un traster. El xic de 22 anys ha sigut de tingut i lloc a disposició judicial.

 

Van trobar el cos amb signes de violència en el traster del jove

 

Durant tota la nit un ampli dispositiu policial va estar en la zona prenent mostres i a l’espera de la comitiva judicial. Ja entrada la matinada, va arribar el jutge de guàrdia que va procedir a l’alçament del cadàver. Encara que els joves eren de nacionalitat extraguera, ell d’origen sud-americà, i ella d’origen marroquí, portaven asseguts en el municipi diversos anys.

Al llarg del dia de hui o demà se li practicarà l’autòpsia a la jove per a conéixer les causes de la mort que podria ser l’asfíxia. El jove va ser arrestat després que els bombers obriren el traster de la seua casa i trobaren dins el cos que mostrava també signes de violència.

 

Seria el segon assassinat masclista a una menor d’edat després del crim de Totana

 

El presumpte assassí ha sigut detingut i en aquests moments se li pren declaració. De moment es desconeix la relació entre el detingut i la víctima. La Subdelegació del Govern a Jaén i l’alcalde de la localitat, Marí Aguilera, han confirmat la troballa del cos de la jove i que s’estan investigant les causes de la seua mort.

El regidor ha lamentat els fets i la desolació de l’Ajuntament, ha manifestat que ha sigut “una nit terrible” per a les forces de seguretat i membres de la corporació que van estar en el lloc i ha indicat que al llarg del dia se celebrarà una junta de portaveus per a determinar les accions de condemna i dol.

En cas de confirmar-se la naturalesa masclista del crim, seria el segon assassinat a una menor d’edat en una setmana després que el passat 9 de febrer una dona apareguera acoltellada en el traster de la seua exparella a Totana, Múrcia.

 

El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es. També es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600000016.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.