La presentadora Clara Castelló ha denunciat l’assetjament que ha viscut en un autobús de l’EMT

 

Els llocs públics són els espais en els que moltes persones aprofiten per a exercir violència. I és que l’assetjament en llocs públics, ja siga o pel carrer o dins de mitjans de transports públics, continua sent un greu problema en molts països, especialment per a les dones. Les formes que adopta l’agressor per atacar a la seua víctima són molt variades: ofenses verbals, assetjament físic o exhibicionisme.

 

En este sentit, el diari ‘Levante-EMV’ ha explicat que esta mateixa situació és amb la que s’ha hagut d’enfrontar una popular presentadora de la televisió valenciana, ‘À Punt’. Es tracta de Clara Castelló, la periodista que conduïx el magazín ‘El Matí À Punt’, qui ha comptat a través del seu perfil en la xarxa social Twitter, l’assetjament patit en un autobús de l’EMT de València quan un home de mitjana-avançada edat es va asseure al seu costat i va començar a fer-li tocaments de forma dissimulada.

 

«Sis de la vesprada. Principis d’any. Vaig en un dels molts autobusos de l’EMT que connecten la ciutat de València…» així comença l’explicació de Clara Castelló. «En una de les parades puja un passatger de mitjana-avançada edat. Se senta al meu costat. El mire de reüll, recelosa perquè hi ha seients buits». És evident la sensació d’incomoditat que envaeix a la periodista, encara que com ella mateixa narra, «no li replica perquè l’autobús comença a omplir-se».

 

La versió de la periodista

De sobte, la presentadora valenciana es va donar compte que este passatger va posar el seu colze contra la seua cuixa, encara que al principi va pensar que era només un contratemps fortuit. No obstant això, Castelló es va fixar ràpidament que l’home tractava de buscar el contacte de formen persistent.

 

Davant l’assetjament d’este home, Clara Castelló afirma que va acabar alçant-se del seu seient i va decidir canviar de lloc. Això sí, fent-li saber al presumpte agressor sexual que s’havia donat compte de les seues intencions. «M’enfada no tindre la valentia suficient per a cridar. Per a posar-ho en evidència» i és que és molt habitual que les víctimes d’este tipus d’assetjament se senten avergonyides i no planten cara als assetjadors.

 

«És descoratjador comprovar que ni la pandèmia, ni els bons propòsits de l’any nou poden amb determinades actituds repulsives, menyspreables i masclistes», diu la presentadora.

 

Últimes notícies

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.