11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Assisteixen a dos dones amb símptomes d’ofegament a Gandia i Oliva

El SAMU assisteix a dos dones de 82 i 74 anys amb símptomes d’ofegament a les platges de Gandia i Oliva.

Segons fonts del CICU, al voltant de les 11.30 hores s’ha rebut un avís alertant que havien tret de l’aigua inconscient a una dona de la platja Nord de Gandia i el personal de Socorrisme li estava realitzant la reanimació cardiopulmonar bàsica.

El CICU ha mobilitzat una unitat del SAMU. Una vegada en el lloc, l’equip mèdic ha iniciat la reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques d’estabilització. Així, han continuat fins que han aconseguit recuperar les constants vitals de la dona de 82 anys.

Posteriorment, la dona era evacuada per símptomes d’ofegament fins a l’hospital Francesc de Borja de Gandia.

Per una altra costat, a les 13.50 hores, entrava un altre avís en el CICU mitjançant el qual s’informava que a la platja d’Oliva havien tret de l’aigua a una dona amb dificultat respiratòria.

Fins al lloc s’ha desplaçat una altra unitat del SAMU, l’equip mèdic del qual ha assistit a la dona, de 74 anys d’edat, amb símptomes d’ofegament.

Després de ser estabilitzada ha estat traslladada al mateix centre hospitalari que l’anterior banyista

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.