Atentat a Balashija: mor un alt càrrec de l’Estat Major de les FFAA de Rússia

MADRID, 25 (EUROPA PRESS) – Un alt càrrec de l’Estat Major de les Forces Armades de Rússia ha mort este divendres a causa de l’explosió d’una bomba adherida al seu vehicle en la localitat russa de Balashija, situada als voltants de la capital, Moscou. Les autoritats del país han confirmat la tràgica notícia.

La portaveu del Comitè d’Investigacions de Rússia, Svetlana Petrenko, ha assenyalat que la persona morta és el general Yaroslav Moskalik, qui ocupava el càrrec de sotsdirector de la Direcció General d’Operacions de l’Estat Major rus. Les primeres investigacions indiquen que l’artefacte explosiu era de fabricació artesanal i contenia metralla per amplificar els seus efectes destructius.

Petrenko ha afegit que s’ha obert un cas per investigar l’assassinat de Moskalik i que els investigadors estan actualment analitzant el lloc de l’incident. Fins ara no s’ha realitzat cap reclamació oficial sobre la responsabilitat de l’atemptat, cosa que deixa un ambient de desconcert i preocupació entre les autoritats i la població local. Es tracta d’un episodi que s’inscriu en un context de tensió política i militar a la regió, que podria tenir implicacions significatives a nivell nacional i internacional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.