11.4 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Atentat a Balashija: mor un alt càrrec de l’Estat Major de les FFAA de Rússia

MADRID, 25 (EUROPA PRESS) – Un alt càrrec de l’Estat Major de les Forces Armades de Rússia ha mort este divendres a causa de l’explosió d’una bomba adherida al seu vehicle en la localitat russa de Balashija, situada als voltants de la capital, Moscou. Les autoritats del país han confirmat la tràgica notícia.

La portaveu del Comitè d’Investigacions de Rússia, Svetlana Petrenko, ha assenyalat que la persona morta és el general Yaroslav Moskalik, qui ocupava el càrrec de sotsdirector de la Direcció General d’Operacions de l’Estat Major rus. Les primeres investigacions indiquen que l’artefacte explosiu era de fabricació artesanal i contenia metralla per amplificar els seus efectes destructius.

Petrenko ha afegit que s’ha obert un cas per investigar l’assassinat de Moskalik i que els investigadors estan actualment analitzant el lloc de l’incident. Fins ara no s’ha realitzat cap reclamació oficial sobre la responsabilitat de l’atemptat, cosa que deixa un ambient de desconcert i preocupació entre les autoritats i la població local. Es tracta d’un episodi que s’inscriu en un context de tensió política i militar a la regió, que podria tenir implicacions significatives a nivell nacional i internacional.

Últimes notícies

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

La Comunitat Valenciana ha sumat 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% dels 425,4 milions jugats. La Grossa no ha tocat, però els premis s'han repartit en múltiples localitats, amb especial pes a Alacant.

Pérez Llorca destaca que la nova gestora del PPCV aglutina totes les sensibilitats

El nou president del PPCV subratlla una transició ràpida i sense soroll i perfila un equip integrador. Carlos Gil assumix la secretaria general i es mantenen òrgans clau.