Atentat a Balashija: mor un alt càrrec de l’Estat Major de les FFAA de Rússia

MADRID, 25 (EUROPA PRESS) – Un alt càrrec de l’Estat Major de les Forces Armades de Rússia ha mort este divendres a causa de l’explosió d’una bomba adherida al seu vehicle en la localitat russa de Balashija, situada als voltants de la capital, Moscou. Les autoritats del país han confirmat la tràgica notícia.

La portaveu del Comitè d’Investigacions de Rússia, Svetlana Petrenko, ha assenyalat que la persona morta és el general Yaroslav Moskalik, qui ocupava el càrrec de sotsdirector de la Direcció General d’Operacions de l’Estat Major rus. Les primeres investigacions indiquen que l’artefacte explosiu era de fabricació artesanal i contenia metralla per amplificar els seus efectes destructius.

Petrenko ha afegit que s’ha obert un cas per investigar l’assassinat de Moskalik i que els investigadors estan actualment analitzant el lloc de l’incident. Fins ara no s’ha realitzat cap reclamació oficial sobre la responsabilitat de l’atemptat, cosa que deixa un ambient de desconcert i preocupació entre les autoritats i la població local. Es tracta d’un episodi que s’inscriu en un context de tensió política i militar a la regió, que podria tenir implicacions significatives a nivell nacional i internacional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges intenses deixen 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² a la Marina Alta

L'episodi d'este dimecres ha deixat 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² en diverses localitats de la Marina Alta. S'han obert clars cap al nord, mentres Alacant seguix molt nuvolós.

Afectats de covid persistent denuncien la falta de reconeixement com a malaltia crònica en la Comunitat Valenciana

El Col·lectiu Covid Persistent Comunitat Valenciana denúncia que no s'ha implantat l'Estratègia de Cronicitat que reconeix la malaltia com a malaltia crònica. Sanitat defén que treballa en la seua adaptació i anuncia formació en Atenció Primària.

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

Pérez Llorca ha avançat que obrirà converses amb Vox per a tirar avant nous comptes en 2026 i ha reivindicat l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha assenyalat que la seua prioritat és governar i que demanarà un congrés del PPCV abans de les autonòmiques.