L’atur puja gairebé un 1% a la Comunitat Valenciana a l’agost

El nombre d’aturats registrats a les oficines dels serveis públics d’ocupació ha pujat en 3.190 persones al mes d’agost  a la Comunitat Valenciana en relació amb el mes de juliol. Aquest increment suposa una pujada del 0,98%, i situa el nombre total de desocupats en 329.391. 

Aquestes dades suposen una baixada de l’atur del 6,64% a la Comunitat respecte a les dades de l’any passat. Una baixada de més de 23.000 persones. Per províncies, on ha pujat més l’atur és a Castelló, un 1,25%, seguit de València, un 1,08% i Alacant, un 0,78%

L’atur augmenta en 24.826 persones a Espanya

El nombre de persones en situació d’atur registrades en acabar el mes d’agost ha pujat en 24.826 persones en relació amb el mes anterior (0,93%). Aquesta pujada és inferior a les produïdes des de l’any 2016 i està molt per sota de la mitjana de la sèrie històrica. Des de fa 25 anys, l’atur augmenta a l’agost pels cicles estacionals del model productiu. De fet, en termes desestacionalitzats, l’atur registrat baixa a 23.373 persones. El total d’aturats i aturades s’ha situat a 2.702.700. Es tracta de la xifra més baixa aquest mes des del 2008.

En un estudi per comunitats, a l’agost, la comunitat autònoma de La Rioja registra una lleu baixada de l’atur en termes absoluts de 49 personesLa desocupació puja a les 16 restants, Amb de Catalunya , 7.516 persones, la Comunitat Valenciana i  Andalusia, 2.882, al capdavant. En termes relatius, la distribució de les pujades és heterogènia . Bona part dels territoris experimenten variacions inferiors a 1%.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.