L’atur puja gairebé un 1% a la Comunitat Valenciana a l’agost

El nombre d’aturats registrats a les oficines dels serveis públics d’ocupació ha pujat en 3.190 persones al mes d’agost  a la Comunitat Valenciana en relació amb el mes de juliol. Aquest increment suposa una pujada del 0,98%, i situa el nombre total de desocupats en 329.391. 

Aquestes dades suposen una baixada de l’atur del 6,64% a la Comunitat respecte a les dades de l’any passat. Una baixada de més de 23.000 persones. Per províncies, on ha pujat més l’atur és a Castelló, un 1,25%, seguit de València, un 1,08% i Alacant, un 0,78%

L’atur augmenta en 24.826 persones a Espanya

El nombre de persones en situació d’atur registrades en acabar el mes d’agost ha pujat en 24.826 persones en relació amb el mes anterior (0,93%). Aquesta pujada és inferior a les produïdes des de l’any 2016 i està molt per sota de la mitjana de la sèrie històrica. Des de fa 25 anys, l’atur augmenta a l’agost pels cicles estacionals del model productiu. De fet, en termes desestacionalitzats, l’atur registrat baixa a 23.373 persones. El total d’aturats i aturades s’ha situat a 2.702.700. Es tracta de la xifra més baixa aquest mes des del 2008.

En un estudi per comunitats, a l’agost, la comunitat autònoma de La Rioja registra una lleu baixada de l’atur en termes absoluts de 49 personesLa desocupació puja a les 16 restants, Amb de Catalunya , 7.516 persones, la Comunitat Valenciana i  Andalusia, 2.882, al capdavant. En termes relatius, la distribució de les pujades és heterogènia . Bona part dels territoris experimenten variacions inferiors a 1%.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.