L’atur puja gairebé un 1% a la Comunitat Valenciana a l’agost

El nombre d’aturats registrats a les oficines dels serveis públics d’ocupació ha pujat en 3.190 persones al mes d’agost  a la Comunitat Valenciana en relació amb el mes de juliol. Aquest increment suposa una pujada del 0,98%, i situa el nombre total de desocupats en 329.391. 

Aquestes dades suposen una baixada de l’atur del 6,64% a la Comunitat respecte a les dades de l’any passat. Una baixada de més de 23.000 persones. Per províncies, on ha pujat més l’atur és a Castelló, un 1,25%, seguit de València, un 1,08% i Alacant, un 0,78%

L’atur augmenta en 24.826 persones a Espanya

El nombre de persones en situació d’atur registrades en acabar el mes d’agost ha pujat en 24.826 persones en relació amb el mes anterior (0,93%). Aquesta pujada és inferior a les produïdes des de l’any 2016 i està molt per sota de la mitjana de la sèrie històrica. Des de fa 25 anys, l’atur augmenta a l’agost pels cicles estacionals del model productiu. De fet, en termes desestacionalitzats, l’atur registrat baixa a 23.373 persones. El total d’aturats i aturades s’ha situat a 2.702.700. Es tracta de la xifra més baixa aquest mes des del 2008.

En un estudi per comunitats, a l’agost, la comunitat autònoma de La Rioja registra una lleu baixada de l’atur en termes absoluts de 49 personesLa desocupació puja a les 16 restants, Amb de Catalunya , 7.516 persones, la Comunitat Valenciana i  Andalusia, 2.882, al capdavant. En termes relatius, la distribució de les pujades és heterogènia . Bona part dels territoris experimenten variacions inferiors a 1%.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.