15.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

L’atur puja gairebé un 1% a la Comunitat Valenciana a l’agost

El nombre d’aturats registrats a les oficines dels serveis públics d’ocupació ha pujat en 3.190 persones al mes d’agost  a la Comunitat Valenciana en relació amb el mes de juliol. Aquest increment suposa una pujada del 0,98%, i situa el nombre total de desocupats en 329.391. 

Aquestes dades suposen una baixada de l’atur del 6,64% a la Comunitat respecte a les dades de l’any passat. Una baixada de més de 23.000 persones. Per províncies, on ha pujat més l’atur és a Castelló, un 1,25%, seguit de València, un 1,08% i Alacant, un 0,78%

L’atur augmenta en 24.826 persones a Espanya

El nombre de persones en situació d’atur registrades en acabar el mes d’agost ha pujat en 24.826 persones en relació amb el mes anterior (0,93%). Aquesta pujada és inferior a les produïdes des de l’any 2016 i està molt per sota de la mitjana de la sèrie històrica. Des de fa 25 anys, l’atur augmenta a l’agost pels cicles estacionals del model productiu. De fet, en termes desestacionalitzats, l’atur registrat baixa a 23.373 persones. El total d’aturats i aturades s’ha situat a 2.702.700. Es tracta de la xifra més baixa aquest mes des del 2008.

En un estudi per comunitats, a l’agost, la comunitat autònoma de La Rioja registra una lleu baixada de l’atur en termes absoluts de 49 personesLa desocupació puja a les 16 restants, Amb de Catalunya , 7.516 persones, la Comunitat Valenciana i  Andalusia, 2.882, al capdavant. En termes relatius, la distribució de les pujades és heterogènia . Bona part dels territoris experimenten variacions inferiors a 1%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.