L’atur puja gairebé un 1% a la Comunitat Valenciana a l’agost

El nombre d’aturats registrats a les oficines dels serveis públics d’ocupació ha pujat en 3.190 persones al mes d’agost  a la Comunitat Valenciana en relació amb el mes de juliol. Aquest increment suposa una pujada del 0,98%, i situa el nombre total de desocupats en 329.391. 

Aquestes dades suposen una baixada de l’atur del 6,64% a la Comunitat respecte a les dades de l’any passat. Una baixada de més de 23.000 persones. Per províncies, on ha pujat més l’atur és a Castelló, un 1,25%, seguit de València, un 1,08% i Alacant, un 0,78%

L’atur augmenta en 24.826 persones a Espanya

El nombre de persones en situació d’atur registrades en acabar el mes d’agost ha pujat en 24.826 persones en relació amb el mes anterior (0,93%). Aquesta pujada és inferior a les produïdes des de l’any 2016 i està molt per sota de la mitjana de la sèrie històrica. Des de fa 25 anys, l’atur augmenta a l’agost pels cicles estacionals del model productiu. De fet, en termes desestacionalitzats, l’atur registrat baixa a 23.373 persones. El total d’aturats i aturades s’ha situat a 2.702.700. Es tracta de la xifra més baixa aquest mes des del 2008.

En un estudi per comunitats, a l’agost, la comunitat autònoma de La Rioja registra una lleu baixada de l’atur en termes absoluts de 49 personesLa desocupació puja a les 16 restants, Amb de Catalunya , 7.516 persones, la Comunitat Valenciana i  Andalusia, 2.882, al capdavant. En termes relatius, la distribució de les pujades és heterogènia . Bona part dels territoris experimenten variacions inferiors a 1%.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.