La consellera Montes augmentarà les inspeccions en habitatges turístics il·legals el 2024

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha presentat este divendres al Consell Valencià de Turisme a Benidorm les línies d’actuació per al 2024. Entre els principals objectius, seguirà apostant per vendre els encants de “l’estil mediterrani” com a reclam a visitants i agents sectorials. Així mateix, la desestacionalització és una altra de les metes que dirigirà gran part dels esforços del departament, com ja han demostrat amb la recent emissió dels Bons Viatge que preveuen reforçar els resultats del teixit turístic a les temporades de menor afluència.

Després de la reunió, Nuria Montes ha ressaltat que “eixim amb importants conclusions”, ia més “estem molt alineats”, alhora que ha assenyalat que tots els membres del Consell Valencià de Turisme han aplaudit la derogació de la taxa turística que es va produir a finals del 2023.

En esta sessió ordinària del Consell Valencià de Turisme, la consellera de Turisme ha presentat un balanç de les actuacions realitzades durant el 2023, i ha avançat els principals projectes per al 2024. També ha informat sobre el pla normatiu en matèria de turisme, i ha facilitat les dades de balanç del pla d’inspecció 2022/2023.

Entre els projectes que s’han presentat, la consellera Nuria Montes ha destacat que “continuarem apostant per la promoció turística, i el nostre estil mediterrani, que és el que ens uneix a totes les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana i el que ens diferencia a més amb altres destinacions”. Així, ha incidit en un dels objectius és la desestacionalització.

Nuria Montes ha subratllat que “l’ambient tremendament positiu de col·laboració, tant de les entitats públiques com tot el sector privat”, ha contribuït a parlar també d’altres accions “a mitjà i llarg termini”.

En este sentit, ha explicat que s’ha dialogat sobre “el tema relacionat amb els recursos humans, reformulació dels sistemes de formació per al sector d’hostaleria i turisme”, i fins i tot també s’ha plantejat la creació d’una “taula de consum perquè, malgrat que les reclamacions són petites en funció del nombre de visitants que tenim, una sola reclamació no puga fer fora terra tota la feina de professionalitat i de promoció que fem”.

Al Consell Valencià de Turisme també s’ha informat sobre les dades de balanç del pla d’inspecció. Pel que fa a les inspeccions realitzades en habitatges turístics, que durant el 2023 s’han duplicat respecte al 2022, Montes ha ressaltat que «controlar l’habitatge turístic il·legal i l’economia submergida en l’allotjament» és un dels objectius i ha incidit que enfocarem els nostres recursos «al més rellevant que pot posar en risc l’activitat turística, que és tot allò que tingui a veure amb l’economia submergida”.

En esta línia, la titular de Turisme ha avançat que “pretenem incrementar durant el 2024 les inspeccions” i ha puntualitzat que “els nostres efectius inspectors, amb prioritat, es dedicaran precisament a esta activitat”.
 

Últimes notícies

Compromís denuncia una caiguda del 40 % en la venda d’entrades dels concerts de Vivers

Compromís ha criticat que els concerts de Vivers han venut enguany 33.626 entrades, un 40 % menys que en 2023, i acusa el govern municipal de voler amagar les dades i aplicar censura cultural.

Xixona es transforma en capital mundial de la trompeta amb el VIII FIT

Xixona acull de l’1 al 6 d’agost el VIII Festival Internacional de Trompeta, amb cinc concerts gratuïts i concursos per a joves talents, i reunix figures destacades d’Europa, Àsia, Iberoamèrica i els Estats Units.

La Comunitat Valenciana lidera la creació d’ocupació en l’últim any malgrat pujar l’atur al juliol

La Comunitat Valenciana se situa entre les autonomies que més llocs de treball han creat en els últims dotze mesos, tot i registrar una pujada de l’atur al juliol i una afiliació que creix per davall d’altres territoris.

Com mirar l’eclipsi solar del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

Els òptics-optometristes de la Comunitat Valenciana alerten que observar l’eclipsi solar del 12 d’agost sense protecció adequada pot causar danys irreversibles en la retina i recomanen només ulleres homologades o sistemes d’observació indirecta.

Un llibre rescata l’exili del músic Deseado Mercadal, inspiració de la novel·la de Tomás Andújar

El periodista alacantí Tomás Andújar ha convertit la vida del músic exiliat Deseado Mercadal en la novel·la 'Donde acaba el agua', on narra el seu pas pels camps francesos al nord d’Àfrica i reflexiona sobre la memòria de la Guerra Civil.

Enganya una hostelera dAlacant amb un fals avís de tall de llum i li furta 2.480 euros

Un home de 52 anys ha sigut detingut a Alacant per fer-se passar per comercial elèctric i estafar 2.480 euros a una treballadora de lhostaleria amb un fals avís urgent de tall de subministrament elèctric.

Onze treballadors de Beniparrell, investigats per furtar més de 7.000 quilos de coure

La Guàrdia Civil ha investigat onze empleats d una empresa de manteniment elèctric de Beniparrell per sostraure i vendre més de 7.000 quilos de coure, valorats en 19.308 euros, en diversos municipis de la província de València.

L’onada de calor deixa avisos per temperatures extremes en huit autonomies

L’Aemet ha activat avisos per altes temperatures en huit comunitats autònomes, inclosa la Comunitat Valenciana, on també es preveuen tempestes fortes.
FILMOTECA D'ESTIU