La consellera Montes augmentarà les inspeccions en habitatges turístics il·legals el 2024

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha presentat este divendres al Consell Valencià de Turisme a Benidorm les línies d’actuació per al 2024. Entre els principals objectius, seguirà apostant per vendre els encants de “l’estil mediterrani” com a reclam a visitants i agents sectorials. Així mateix, la desestacionalització és una altra de les metes que dirigirà gran part dels esforços del departament, com ja han demostrat amb la recent emissió dels Bons Viatge que preveuen reforçar els resultats del teixit turístic a les temporades de menor afluència.

Després de la reunió, Nuria Montes ha ressaltat que “eixim amb importants conclusions”, ia més “estem molt alineats”, alhora que ha assenyalat que tots els membres del Consell Valencià de Turisme han aplaudit la derogació de la taxa turística que es va produir a finals del 2023.

En esta sessió ordinària del Consell Valencià de Turisme, la consellera de Turisme ha presentat un balanç de les actuacions realitzades durant el 2023, i ha avançat els principals projectes per al 2024. També ha informat sobre el pla normatiu en matèria de turisme, i ha facilitat les dades de balanç del pla d’inspecció 2022/2023.

Entre els projectes que s’han presentat, la consellera Nuria Montes ha destacat que “continuarem apostant per la promoció turística, i el nostre estil mediterrani, que és el que ens uneix a totes les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana i el que ens diferencia a més amb altres destinacions”. Així, ha incidit en un dels objectius és la desestacionalització.

Nuria Montes ha subratllat que “l’ambient tremendament positiu de col·laboració, tant de les entitats públiques com tot el sector privat”, ha contribuït a parlar també d’altres accions “a mitjà i llarg termini”.

En este sentit, ha explicat que s’ha dialogat sobre “el tema relacionat amb els recursos humans, reformulació dels sistemes de formació per al sector d’hostaleria i turisme”, i fins i tot també s’ha plantejat la creació d’una “taula de consum perquè, malgrat que les reclamacions són petites en funció del nombre de visitants que tenim, una sola reclamació no puga fer fora terra tota la feina de professionalitat i de promoció que fem”.

Al Consell Valencià de Turisme també s’ha informat sobre les dades de balanç del pla d’inspecció. Pel que fa a les inspeccions realitzades en habitatges turístics, que durant el 2023 s’han duplicat respecte al 2022, Montes ha ressaltat que «controlar l’habitatge turístic il·legal i l’economia submergida en l’allotjament» és un dels objectius i ha incidit que enfocarem els nostres recursos «al més rellevant que pot posar en risc l’activitat turística, que és tot allò que tingui a veure amb l’economia submergida”.

En esta línia, la titular de Turisme ha avançat que “pretenem incrementar durant el 2024 les inspeccions” i ha puntualitzat que “els nostres efectius inspectors, amb prioritat, es dedicaran precisament a esta activitat”.
 

Últimes notícies

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.