15.3 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

La consellera Montes augmentarà les inspeccions en habitatges turístics il·legals el 2024

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha presentat este divendres al Consell Valencià de Turisme a Benidorm les línies d’actuació per al 2024. Entre els principals objectius, seguirà apostant per vendre els encants de “l’estil mediterrani” com a reclam a visitants i agents sectorials. Així mateix, la desestacionalització és una altra de les metes que dirigirà gran part dels esforços del departament, com ja han demostrat amb la recent emissió dels Bons Viatge que preveuen reforçar els resultats del teixit turístic a les temporades de menor afluència.

Després de la reunió, Nuria Montes ha ressaltat que “eixim amb importants conclusions”, ia més “estem molt alineats”, alhora que ha assenyalat que tots els membres del Consell Valencià de Turisme han aplaudit la derogació de la taxa turística que es va produir a finals del 2023.

En esta sessió ordinària del Consell Valencià de Turisme, la consellera de Turisme ha presentat un balanç de les actuacions realitzades durant el 2023, i ha avançat els principals projectes per al 2024. També ha informat sobre el pla normatiu en matèria de turisme, i ha facilitat les dades de balanç del pla d’inspecció 2022/2023.

Entre els projectes que s’han presentat, la consellera Nuria Montes ha destacat que “continuarem apostant per la promoció turística, i el nostre estil mediterrani, que és el que ens uneix a totes les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana i el que ens diferencia a més amb altres destinacions”. Així, ha incidit en un dels objectius és la desestacionalització.

Nuria Montes ha subratllat que “l’ambient tremendament positiu de col·laboració, tant de les entitats públiques com tot el sector privat”, ha contribuït a parlar també d’altres accions “a mitjà i llarg termini”.

En este sentit, ha explicat que s’ha dialogat sobre “el tema relacionat amb els recursos humans, reformulació dels sistemes de formació per al sector d’hostaleria i turisme”, i fins i tot també s’ha plantejat la creació d’una “taula de consum perquè, malgrat que les reclamacions són petites en funció del nombre de visitants que tenim, una sola reclamació no puga fer fora terra tota la feina de professionalitat i de promoció que fem”.

Al Consell Valencià de Turisme també s’ha informat sobre les dades de balanç del pla d’inspecció. Pel que fa a les inspeccions realitzades en habitatges turístics, que durant el 2023 s’han duplicat respecte al 2022, Montes ha ressaltat que “controlar l’habitatge turístic il·legal i l’economia submergida en l’allotjament” és un dels objectius i ha incidit que enfocarem els nostres recursos “al més rellevant que pot posar en risc l’activitat turística, que és tot allò que tingui a veure amb l’economia submergida”.

En esta línia, la titular de Turisme ha avançat que “pretenem incrementar durant el 2024 les inspeccions” i ha puntualitzat que “els nostres efectius inspectors, amb prioritat, es dedicaran precisament a esta activitat”.
 

Últimes notícies

Emergències aconsella limitar desplaçaments i activitats a l’aire lliure per l’alerta de pluges a València

Emergències recomana evitar desplaçaments i ajornar activitats a l'aire lliure davant pluges i tempestes que començaran a mitjanit, amb fins a 170 l/m² en 12 hores.

Iniciativa-Compromís crida a eixir a l’ofensiva davant els escàndols de PP, PSOE i Vox

Iniciativa-Compromís insta les esquerres a eixir a l'ofensiva enfront de PP, PSOE i Vox i aprova ponències per al seu congrés de 2026 amb eix ecofeminista i valencianista.

El PSPV-PSOE demana a Toni González que dimitisca com a alcalde d’Almussafes

La direcció del PSPV-PSOE ha reclamat a Toni González que deixe l'Alcaldia i entregue la seua acta, i ha sol·licitat una gestora en l'agrupació local després de les denúncies. L'alcalde ha deixat els seus càrrecs orgànics i ha demanat suspendre la seua militància, però pretén seguir en el càrrec des del grup mixt.

El València rep al Saragossa de Dubljevic per a afermar el cap de sèrie en la Copa

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb la meta de sumar la seua quarta victòria seguida en l'ACB i consolidar la seua condició de cap de sèrie per a la Copa que es disputa a València.

El València Basket posa a prova la seua reacció en un nou dol davant Saragossa

València Basket es mesura el diumenge a Casademont Zaragoza en la Lliga Femenina Endesa després del colp europeu. Arriba amb la baixa de Raquel Carrera i el possible debut de lliga de Nia Coffey.

El Vila-real arriba llançat davant un Llevant cuer en el Ciutat

El Vila-real encadena sis victòries en LaLiga i visita a un Llevant cuer i sense triomfs a casa. El dol mesura inèrcia positiva enfront d'urgència per reaccionar.

Del Moral apel·la a l’empenyiment del Ciutat i confia a tallar la ratxa davant el Vila-real

Álvaro del Moral dirigirà el seu segon partit en Lliga davant el Vila-real i va subratllar que han eixit de situacions pitjors. El Llevant busca frenar cinc derrotes.

L’alcalde d’Almussafes demana la suspensió de militància en el PSOE i seguirà com a regidor

Toni González ha anunciat que dimitix de tots els seus càrrecs orgànics en el PSPV-PSOE i sol·licita la suspensió de militància. Continuarà com a regidor en el grup mixt després de les acusacions d'assetjament sexual i laboral.