La consellera Montes augmentarà les inspeccions en habitatges turístics il·legals el 2024

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha presentat este divendres al Consell Valencià de Turisme a Benidorm les línies d’actuació per al 2024. Entre els principals objectius, seguirà apostant per vendre els encants de “l’estil mediterrani” com a reclam a visitants i agents sectorials. Així mateix, la desestacionalització és una altra de les metes que dirigirà gran part dels esforços del departament, com ja han demostrat amb la recent emissió dels Bons Viatge que preveuen reforçar els resultats del teixit turístic a les temporades de menor afluència.

Després de la reunió, Nuria Montes ha ressaltat que “eixim amb importants conclusions”, ia més “estem molt alineats”, alhora que ha assenyalat que tots els membres del Consell Valencià de Turisme han aplaudit la derogació de la taxa turística que es va produir a finals del 2023.

En esta sessió ordinària del Consell Valencià de Turisme, la consellera de Turisme ha presentat un balanç de les actuacions realitzades durant el 2023, i ha avançat els principals projectes per al 2024. També ha informat sobre el pla normatiu en matèria de turisme, i ha facilitat les dades de balanç del pla d’inspecció 2022/2023.

Entre els projectes que s’han presentat, la consellera Nuria Montes ha destacat que “continuarem apostant per la promoció turística, i el nostre estil mediterrani, que és el que ens uneix a totes les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana i el que ens diferencia a més amb altres destinacions”. Així, ha incidit en un dels objectius és la desestacionalització.

Nuria Montes ha subratllat que “l’ambient tremendament positiu de col·laboració, tant de les entitats públiques com tot el sector privat”, ha contribuït a parlar també d’altres accions “a mitjà i llarg termini”.

En este sentit, ha explicat que s’ha dialogat sobre “el tema relacionat amb els recursos humans, reformulació dels sistemes de formació per al sector d’hostaleria i turisme”, i fins i tot també s’ha plantejat la creació d’una “taula de consum perquè, malgrat que les reclamacions són petites en funció del nombre de visitants que tenim, una sola reclamació no puga fer fora terra tota la feina de professionalitat i de promoció que fem”.

Al Consell Valencià de Turisme també s’ha informat sobre les dades de balanç del pla d’inspecció. Pel que fa a les inspeccions realitzades en habitatges turístics, que durant el 2023 s’han duplicat respecte al 2022, Montes ha ressaltat que «controlar l’habitatge turístic il·legal i l’economia submergida en l’allotjament» és un dels objectius i ha incidit que enfocarem els nostres recursos «al més rellevant que pot posar en risc l’activitat turística, que és tot allò que tingui a veure amb l’economia submergida”.

En esta línia, la titular de Turisme ha avançat que “pretenem incrementar durant el 2024 les inspeccions” i ha puntualitzat que “els nostres efectius inspectors, amb prioritat, es dedicaran precisament a esta activitat”.
 

Últimes notícies

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.