19.5 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

La consellera Montes augmentarà les inspeccions en habitatges turístics il·legals el 2024

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha presentat este divendres al Consell Valencià de Turisme a Benidorm les línies d’actuació per al 2024. Entre els principals objectius, seguirà apostant per vendre els encants de “l’estil mediterrani” com a reclam a visitants i agents sectorials. Així mateix, la desestacionalització és una altra de les metes que dirigirà gran part dels esforços del departament, com ja han demostrat amb la recent emissió dels Bons Viatge que preveuen reforçar els resultats del teixit turístic a les temporades de menor afluència.

Després de la reunió, Nuria Montes ha ressaltat que “eixim amb importants conclusions”, ia més “estem molt alineats”, alhora que ha assenyalat que tots els membres del Consell Valencià de Turisme han aplaudit la derogació de la taxa turística que es va produir a finals del 2023.

En esta sessió ordinària del Consell Valencià de Turisme, la consellera de Turisme ha presentat un balanç de les actuacions realitzades durant el 2023, i ha avançat els principals projectes per al 2024. També ha informat sobre el pla normatiu en matèria de turisme, i ha facilitat les dades de balanç del pla d’inspecció 2022/2023.

Entre els projectes que s’han presentat, la consellera Nuria Montes ha destacat que “continuarem apostant per la promoció turística, i el nostre estil mediterrani, que és el que ens uneix a totes les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana i el que ens diferencia a més amb altres destinacions”. Així, ha incidit en un dels objectius és la desestacionalització.

Nuria Montes ha subratllat que “l’ambient tremendament positiu de col·laboració, tant de les entitats públiques com tot el sector privat”, ha contribuït a parlar també d’altres accions “a mitjà i llarg termini”.

En este sentit, ha explicat que s’ha dialogat sobre “el tema relacionat amb els recursos humans, reformulació dels sistemes de formació per al sector d’hostaleria i turisme”, i fins i tot també s’ha plantejat la creació d’una “taula de consum perquè, malgrat que les reclamacions són petites en funció del nombre de visitants que tenim, una sola reclamació no puga fer fora terra tota la feina de professionalitat i de promoció que fem”.

Al Consell Valencià de Turisme també s’ha informat sobre les dades de balanç del pla d’inspecció. Pel que fa a les inspeccions realitzades en habitatges turístics, que durant el 2023 s’han duplicat respecte al 2022, Montes ha ressaltat que “controlar l’habitatge turístic il·legal i l’economia submergida en l’allotjament” és un dels objectius i ha incidit que enfocarem els nostres recursos “al més rellevant que pot posar en risc l’activitat turística, que és tot allò que tingui a veure amb l’economia submergida”.

En esta línia, la titular de Turisme ha avançat que “pretenem incrementar durant el 2024 les inspeccions” i ha puntualitzat que “els nostres efectius inspectors, amb prioritat, es dedicaran precisament a esta activitat”.
 

Últimes notícies

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.

Consell retrau al Govern la recuperació parcial de la C-3 pel GP de Cheste

El Consell ha enlletgit que el Govern reactive tard i malament només una part de la C-3 pel Gran Premi de Cheste. La Generalitat ha anunciat un reforç d'autobusos i llançadores nocturnes.

Manor Solomon serà baixa fins al cap de l’aturada de seleccions

El futbolista del Vila-real ha comunicat en xarxes que no jugarà fins al cap de l'aturada per molèsties a l'esquena. No hi ha comunicat mèdic del club i s'unix a altres baixes.

Elx busca tallar la seua mala ratxa davant una Reial Societat en auge

Elx i Reial Societat arriben amb dinàmiques oposades: quatre jornades sense guanyar per als il·licitans i tres victòries seguides per als txuri urdin, encara sense triomfs fora en set mesos.

El PPCV assegura que el relleu de Mazón no es decidirà només a Madrid

El PPCV ha subratllat que el relleu de Carlos Mazón no es decidirà només des de Madrid i que es negociarà a València amb Vox amb discreció. La prioritat, afirma, és mantindre l'estabilitat i la recuperació després de la dana.