Augmenten a més de 37.370 els morts i prop de 85.500 els ferits per l’ofensiva d’Israel contra Gaza

Moren 17 persones en nous bombardejos israelians contra la Franja, inclosos dos campaments de refugiats

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes causat per l’Exèrcit d’Israel en l’ofensiva contra la Franja de Gaza, després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, ha augmentat a més de 37.370 morts i prop de 85.500 ferits, segons han indicat les autoritats de l’enclavament, controlat pel grup islamista.

«El balanç de l’agressió israeliana ha augmentat a 37.372 màrtirs i 85.452 ferits», ha afirmat el Ministeri de Sanitat de Gaza a través d’un comunicat, en el qual recalca que «l’ocupació israeliana va cometre tres massacres contra famílies a Gaza durant les últimes 24 hores, amb 25 morts i 80 ferits».

Així mateix, ha reclamat a «les famílies dels màrtirs i els desapareguts en la guerra a Gaza» que lliuren informació sobre els seus sers estimats per a completar el balanç de víctimes i ha subratllat que hi ha un nombre indeterminat de víctimes «davall la runa i a les carreteres». Les autoritats de Gaza han xifrat en vora 10.000 els desapareguts.

Durant les últimes hores s’ha confirmat la mort de 17 persones a causa d’una sèrie de bombardejos executats per l’Exèrcit d’Israel contra diversos punts de la Franja de Gaza, inclosos dos campaments de refugiats.

Fonts locals citades per l’agència palestina de notícies WAFA han assenyalat que almenys set civils han mort en un nou bombardeig contra el campament de Nuseirat, situat en el centre de Gaza, i han agregat que diverses persones han resultat ferides, per la qual cosa no es descarta que la xifra de morts augmente en les pròximes hores.

Així mateix, Israel ha dut a terme bombardejos contra el campament de refugiats de Bureij, als voltants de Deir al Balà, també al centre de la Franja, i contra la mateixa ciutat, així com atacs amb artilleria contra Rafá, situada al sud de l’enclavament, a la frontera amb Egipte.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.