Augmenten a més de 37.370 els morts i prop de 85.500 els ferits per l’ofensiva d’Israel contra Gaza

Moren 17 persones en nous bombardejos israelians contra la Franja, inclosos dos campaments de refugiats

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes causat per l’Exèrcit d’Israel en l’ofensiva contra la Franja de Gaza, després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, ha augmentat a més de 37.370 morts i prop de 85.500 ferits, segons han indicat les autoritats de l’enclavament, controlat pel grup islamista.

“El balanç de l’agressió israeliana ha augmentat a 37.372 màrtirs i 85.452 ferits”, ha afirmat el Ministeri de Sanitat de Gaza a través d’un comunicat, en el qual recalca que “l’ocupació israeliana va cometre tres massacres contra famílies a Gaza durant les últimes 24 hores, amb 25 morts i 80 ferits”.

Així mateix, ha reclamat a “les famílies dels màrtirs i els desapareguts en la guerra a Gaza” que lliuren informació sobre els seus sers estimats per a completar el balanç de víctimes i ha subratllat que hi ha un nombre indeterminat de víctimes “davall la runa i a les carreteres”. Les autoritats de Gaza han xifrat en vora 10.000 els desapareguts.

Durant les últimes hores s’ha confirmat la mort de 17 persones a causa d’una sèrie de bombardejos executats per l’Exèrcit d’Israel contra diversos punts de la Franja de Gaza, inclosos dos campaments de refugiats.

Fonts locals citades per l’agència palestina de notícies WAFA han assenyalat que almenys set civils han mort en un nou bombardeig contra el campament de Nuseirat, situat en el centre de Gaza, i han agregat que diverses persones han resultat ferides, per la qual cosa no es descarta que la xifra de morts augmente en les pròximes hores.

Així mateix, Israel ha dut a terme bombardejos contra el campament de refugiats de Bureij, als voltants de Deir al Balà, també al centre de la Franja, i contra la mateixa ciutat, així com atacs amb artilleria contra Rafá, situada al sud de l’enclavament, a la frontera amb Egipte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.