Augmenten a més de 37.370 els morts i prop de 85.500 els ferits per l’ofensiva d’Israel contra Gaza

Moren 17 persones en nous bombardejos israelians contra la Franja, inclosos dos campaments de refugiats

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes causat per l’Exèrcit d’Israel en l’ofensiva contra la Franja de Gaza, després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, ha augmentat a més de 37.370 morts i prop de 85.500 ferits, segons han indicat les autoritats de l’enclavament, controlat pel grup islamista.

«El balanç de l’agressió israeliana ha augmentat a 37.372 màrtirs i 85.452 ferits», ha afirmat el Ministeri de Sanitat de Gaza a través d’un comunicat, en el qual recalca que «l’ocupació israeliana va cometre tres massacres contra famílies a Gaza durant les últimes 24 hores, amb 25 morts i 80 ferits».

Així mateix, ha reclamat a «les famílies dels màrtirs i els desapareguts en la guerra a Gaza» que lliuren informació sobre els seus sers estimats per a completar el balanç de víctimes i ha subratllat que hi ha un nombre indeterminat de víctimes «davall la runa i a les carreteres». Les autoritats de Gaza han xifrat en vora 10.000 els desapareguts.

Durant les últimes hores s’ha confirmat la mort de 17 persones a causa d’una sèrie de bombardejos executats per l’Exèrcit d’Israel contra diversos punts de la Franja de Gaza, inclosos dos campaments de refugiats.

Fonts locals citades per l’agència palestina de notícies WAFA han assenyalat que almenys set civils han mort en un nou bombardeig contra el campament de Nuseirat, situat en el centre de Gaza, i han agregat que diverses persones han resultat ferides, per la qual cosa no es descarta que la xifra de morts augmente en les pròximes hores.

Així mateix, Israel ha dut a terme bombardejos contra el campament de refugiats de Bureij, als voltants de Deir al Balà, també al centre de la Franja, i contra la mateixa ciutat, així com atacs amb artilleria contra Rafá, situada al sud de l’enclavament, a la frontera amb Egipte.

Últimes notícies

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.