Augmenten a més de 37.370 els morts i prop de 85.500 els ferits per l’ofensiva d’Israel contra Gaza

Moren 17 persones en nous bombardejos israelians contra la Franja, inclosos dos campaments de refugiats

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes causat per l’Exèrcit d’Israel en l’ofensiva contra la Franja de Gaza, després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, ha augmentat a més de 37.370 morts i prop de 85.500 ferits, segons han indicat les autoritats de l’enclavament, controlat pel grup islamista.

«El balanç de l’agressió israeliana ha augmentat a 37.372 màrtirs i 85.452 ferits», ha afirmat el Ministeri de Sanitat de Gaza a través d’un comunicat, en el qual recalca que «l’ocupació israeliana va cometre tres massacres contra famílies a Gaza durant les últimes 24 hores, amb 25 morts i 80 ferits».

Així mateix, ha reclamat a «les famílies dels màrtirs i els desapareguts en la guerra a Gaza» que lliuren informació sobre els seus sers estimats per a completar el balanç de víctimes i ha subratllat que hi ha un nombre indeterminat de víctimes «davall la runa i a les carreteres». Les autoritats de Gaza han xifrat en vora 10.000 els desapareguts.

Durant les últimes hores s’ha confirmat la mort de 17 persones a causa d’una sèrie de bombardejos executats per l’Exèrcit d’Israel contra diversos punts de la Franja de Gaza, inclosos dos campaments de refugiats.

Fonts locals citades per l’agència palestina de notícies WAFA han assenyalat que almenys set civils han mort en un nou bombardeig contra el campament de Nuseirat, situat en el centre de Gaza, i han agregat que diverses persones han resultat ferides, per la qual cosa no es descarta que la xifra de morts augmente en les pròximes hores.

Així mateix, Israel ha dut a terme bombardejos contra el campament de refugiats de Bureij, als voltants de Deir al Balà, també al centre de la Franja, i contra la mateixa ciutat, així com atacs amb artilleria contra Rafá, situada al sud de l’enclavament, a la frontera amb Egipte.

Últimes notícies

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.