15.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Augmenten a més de 37.370 els morts i prop de 85.500 els ferits per l’ofensiva d’Israel contra Gaza

Moren 17 persones en nous bombardejos israelians contra la Franja, inclosos dos campaments de refugiats

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes causat per l’Exèrcit d’Israel en l’ofensiva contra la Franja de Gaza, després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, ha augmentat a més de 37.370 morts i prop de 85.500 ferits, segons han indicat les autoritats de l’enclavament, controlat pel grup islamista.

“El balanç de l’agressió israeliana ha augmentat a 37.372 màrtirs i 85.452 ferits”, ha afirmat el Ministeri de Sanitat de Gaza a través d’un comunicat, en el qual recalca que “l’ocupació israeliana va cometre tres massacres contra famílies a Gaza durant les últimes 24 hores, amb 25 morts i 80 ferits”.

Així mateix, ha reclamat a “les famílies dels màrtirs i els desapareguts en la guerra a Gaza” que lliuren informació sobre els seus sers estimats per a completar el balanç de víctimes i ha subratllat que hi ha un nombre indeterminat de víctimes “davall la runa i a les carreteres”. Les autoritats de Gaza han xifrat en vora 10.000 els desapareguts.

Durant les últimes hores s’ha confirmat la mort de 17 persones a causa d’una sèrie de bombardejos executats per l’Exèrcit d’Israel contra diversos punts de la Franja de Gaza, inclosos dos campaments de refugiats.

Fonts locals citades per l’agència palestina de notícies WAFA han assenyalat que almenys set civils han mort en un nou bombardeig contra el campament de Nuseirat, situat en el centre de Gaza, i han agregat que diverses persones han resultat ferides, per la qual cosa no es descarta que la xifra de morts augmente en les pròximes hores.

Així mateix, Israel ha dut a terme bombardejos contra el campament de refugiats de Bureij, als voltants de Deir al Balà, també al centre de la Franja, i contra la mateixa ciutat, així com atacs amb artilleria contra Rafá, situada al sud de l’enclavament, a la frontera amb Egipte.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.