Augmenten a prop de 30 els morts pel bombardeig d’Israel contra una escola al sud de Gaza

Les autoritats de Gaza acusen l’Exèrcit israelià de «cometre una terrible massacre» contra desplaçats acollits al centre

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes a causa del bombardeig executat dimarts per l’Exèrcit d’Israel contra una escola a la ciutat de Khan Yunis, al sud de la Franja de Gaza, ha augmentat a prop de 30 morts i més de 50 ferits, un succés que ha portat a les Forces de Defensa d’Israel (FDI) a anunciar l’obertura d’una investigació entorn de l’atac.

L’oficina de premsa de les autoritats gazianes, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), ha acusat Israel de «cometre una terrible massacre contra desplaçats que estaven en una escola a l’àrea d’Abasan» i han recalcat que «la majoria» dels 29 morts són dones i xiquets.

«La massacre és una continuació del genocidi que l’Exèrcit d’ocupació ha desencadenat contra el poble palestí», ha manifestat en un comunicat en el seu compte en Telegram, abans de xifrar en 60 els «màrtirs» pels atacs israelians durant les últimes hores.

Així mateix, ha recalcat que «estes massacres tenen lloc davant del col·lapse del sistema sanitari a causa de les accions de l’ocupació, la destrucció i crema d’hospitals, que han quedat fora de servici, i l’enorme pressió sobre el personal mèdic i el que queden de les sales de cirurgia».

Les autoritats gazianes han apuntat a més a l'»escassetat de subministraments sanitaris i metges» i al tancament dels passos fronterers per part d’Israel, que «impedix el viatge de ferits i malalts» i «l’entrada de combustible». «Hi ha unes condicions humanitàries i sanitàries catastròfiques», han manifestat.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.