Augmenten a prop de 30 els morts pel bombardeig d’Israel contra una escola al sud de Gaza

Les autoritats de Gaza acusen l’Exèrcit israelià de «cometre una terrible massacre» contra desplaçats acollits al centre

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes a causa del bombardeig executat dimarts per l’Exèrcit d’Israel contra una escola a la ciutat de Khan Yunis, al sud de la Franja de Gaza, ha augmentat a prop de 30 morts i més de 50 ferits, un succés que ha portat a les Forces de Defensa d’Israel (FDI) a anunciar l’obertura d’una investigació entorn de l’atac.

L’oficina de premsa de les autoritats gazianes, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), ha acusat Israel de «cometre una terrible massacre contra desplaçats que estaven en una escola a l’àrea d’Abasan» i han recalcat que «la majoria» dels 29 morts són dones i xiquets.

«La massacre és una continuació del genocidi que l’Exèrcit d’ocupació ha desencadenat contra el poble palestí», ha manifestat en un comunicat en el seu compte en Telegram, abans de xifrar en 60 els «màrtirs» pels atacs israelians durant les últimes hores.

Així mateix, ha recalcat que «estes massacres tenen lloc davant del col·lapse del sistema sanitari a causa de les accions de l’ocupació, la destrucció i crema d’hospitals, que han quedat fora de servici, i l’enorme pressió sobre el personal mèdic i el que queden de les sales de cirurgia».

Les autoritats gazianes han apuntat a més a l'»escassetat de subministraments sanitaris i metges» i al tancament dels passos fronterers per part d’Israel, que «impedix el viatge de ferits i malalts» i «l’entrada de combustible». «Hi ha unes condicions humanitàries i sanitàries catastròfiques», han manifestat.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.