Augmenten a prop de 30 els morts pel bombardeig d’Israel contra una escola al sud de Gaza

Les autoritats de Gaza acusen l’Exèrcit israelià de «cometre una terrible massacre» contra desplaçats acollits al centre

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes a causa del bombardeig executat dimarts per l’Exèrcit d’Israel contra una escola a la ciutat de Khan Yunis, al sud de la Franja de Gaza, ha augmentat a prop de 30 morts i més de 50 ferits, un succés que ha portat a les Forces de Defensa d’Israel (FDI) a anunciar l’obertura d’una investigació entorn de l’atac.

L’oficina de premsa de les autoritats gazianes, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), ha acusat Israel de «cometre una terrible massacre contra desplaçats que estaven en una escola a l’àrea d’Abasan» i han recalcat que «la majoria» dels 29 morts són dones i xiquets.

«La massacre és una continuació del genocidi que l’Exèrcit d’ocupació ha desencadenat contra el poble palestí», ha manifestat en un comunicat en el seu compte en Telegram, abans de xifrar en 60 els «màrtirs» pels atacs israelians durant les últimes hores.

Així mateix, ha recalcat que «estes massacres tenen lloc davant del col·lapse del sistema sanitari a causa de les accions de l’ocupació, la destrucció i crema d’hospitals, que han quedat fora de servici, i l’enorme pressió sobre el personal mèdic i el que queden de les sales de cirurgia».

Les autoritats gazianes han apuntat a més a l'»escassetat de subministraments sanitaris i metges» i al tancament dels passos fronterers per part d’Israel, que «impedix el viatge de ferits i malalts» i «l’entrada de combustible». «Hi ha unes condicions humanitàries i sanitàries catastròfiques», han manifestat.

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU