13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Augmenten a prop de 30 els morts pel bombardeig d’Israel contra una escola al sud de Gaza

Les autoritats de Gaza acusen l’Exèrcit israelià de “cometre una terrible massacre” contra desplaçats acollits al centre

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes a causa del bombardeig executat dimarts per l’Exèrcit d’Israel contra una escola a la ciutat de Khan Yunis, al sud de la Franja de Gaza, ha augmentat a prop de 30 morts i més de 50 ferits, un succés que ha portat a les Forces de Defensa d’Israel (FDI) a anunciar l’obertura d’una investigació entorn de l’atac.

L’oficina de premsa de les autoritats gazianes, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), ha acusat Israel de “cometre una terrible massacre contra desplaçats que estaven en una escola a l’àrea d’Abasan” i han recalcat que “la majoria” dels 29 morts són dones i xiquets.

“La massacre és una continuació del genocidi que l’Exèrcit d’ocupació ha desencadenat contra el poble palestí”, ha manifestat en un comunicat en el seu compte en Telegram, abans de xifrar en 60 els “màrtirs” pels atacs israelians durant les últimes hores.

Així mateix, ha recalcat que “estes massacres tenen lloc davant del col·lapse del sistema sanitari a causa de les accions de l’ocupació, la destrucció i crema d’hospitals, que han quedat fora de servici, i l’enorme pressió sobre el personal mèdic i el que queden de les sales de cirurgia”.

Les autoritats gazianes han apuntat a més a l'”escassetat de subministraments sanitaris i metges” i al tancament dels passos fronterers per part d’Israel, que “impedix el viatge de ferits i malalts” i “l’entrada de combustible”. “Hi ha unes condicions humanitàries i sanitàries catastròfiques”, han manifestat.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.