Augmenten a prop de 30 els morts pel bombardeig d’Israel contra una escola al sud de Gaza

Les autoritats de Gaza acusen l’Exèrcit israelià de “cometre una terrible massacre” contra desplaçats acollits al centre

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El balanç de víctimes a causa del bombardeig executat dimarts per l’Exèrcit d’Israel contra una escola a la ciutat de Khan Yunis, al sud de la Franja de Gaza, ha augmentat a prop de 30 morts i més de 50 ferits, un succés que ha portat a les Forces de Defensa d’Israel (FDI) a anunciar l’obertura d’una investigació entorn de l’atac.

L’oficina de premsa de les autoritats gazianes, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), ha acusat Israel de “cometre una terrible massacre contra desplaçats que estaven en una escola a l’àrea d’Abasan” i han recalcat que “la majoria” dels 29 morts són dones i xiquets.

“La massacre és una continuació del genocidi que l’Exèrcit d’ocupació ha desencadenat contra el poble palestí”, ha manifestat en un comunicat en el seu compte en Telegram, abans de xifrar en 60 els “màrtirs” pels atacs israelians durant les últimes hores.

Així mateix, ha recalcat que “estes massacres tenen lloc davant del col·lapse del sistema sanitari a causa de les accions de l’ocupació, la destrucció i crema d’hospitals, que han quedat fora de servici, i l’enorme pressió sobre el personal mèdic i el que queden de les sales de cirurgia”.

Les autoritats gazianes han apuntat a més a l'”escassetat de subministraments sanitaris i metges” i al tancament dels passos fronterers per part d’Israel, que “impedix el viatge de ferits i malalts” i “l’entrada de combustible”. “Hi ha unes condicions humanitàries i sanitàries catastròfiques”, han manifestat.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.