Autoritats de Gaza acusen a agents d’Israel de fer-se passar per membres d’ONG per a recaptar informació

Demanen a la població que no donen dades per telèfon i recalquen que este treball per a obtenir dades personals es realitza «cara a cara»

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han demanat este dimecres a la població que no done informació per telèfon a persones que s’identifiquen com a membres d’organitzacions no governamentals i ha acusat que agents israelians es fan passar per treballadors humanitaris per a obtenir dades amb els quals dur a terme bombardejos contra la Franja de Gaza.

El Ministeri de l’Interior gazatí ha afirmat en un comunicat que la població «no ha de donar informació o dades per telèfon a cap persona que diga treballar per a organitzacions de caritat o ajuda humanitària i que demane informació detallada sobre els seus llocs de residència, familiars o veïns, amb l’excusa de lliurar ajuda, menjar o diners».

Així, ha sostingut que esta informació «es demana exclusivament en entrevistes cara a cara o en les oficines d’estes organitzacions i institucions» i ha recalcat que les seues investigacions apunten al fet que «molts dels últims atacs per part de l’ocupació israeliana contra habitatges de ciutadans, que han deixat màrtirs i ferits, van ser duts a terme a partir d’informació obtinguda per agents dels servicis d’Intel·ligència de l’ocupació que es van fer passar per membres d’organitzacions d’ajuda locals i internacionals».

«Demanem als ciutadans que no responguen a cap trucada en este sentit, independentment del nom de la institució que realitze la trucada, fins i tot si és una agència governamental», ha recalcat, abans de reclamar als mitjans de comunicació i a activistes que «contribuïsquen» a la difusió d’esta informació perquè la població siga conscient de la crida.

Israel va llançar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza en resposta als citats atacs del 7 d’octubre, que es van saldar amb uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Des de llavors, les autoritats gazatíes han registrat la mort de més de 41.000 palestins, als quals se sumen més de 690 a Cisjordània i Jerusalem Est en accions de les forces de seguretat i atacs per part de colons israelians.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.