Autoritats de Gaza acusen a agents d’Israel de fer-se passar per membres d’ONG per a recaptar informació

Demanen a la població que no donen dades per telèfon i recalquen que este treball per a obtenir dades personals es realitza “cara a cara”

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Anuncios

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han demanat este dimecres a la població que no done informació per telèfon a persones que s’identifiquen com a membres d’organitzacions no governamentals i ha acusat que agents israelians es fan passar per treballadors humanitaris per a obtenir dades amb els quals dur a terme bombardejos contra la Franja de Gaza.

El Ministeri de l’Interior gazatí ha afirmat en un comunicat que la població “no ha de donar informació o dades per telèfon a cap persona que diga treballar per a organitzacions de caritat o ajuda humanitària i que demane informació detallada sobre els seus llocs de residència, familiars o veïns, amb l’excusa de lliurar ajuda, menjar o diners”.

Així, ha sostingut que esta informació “es demana exclusivament en entrevistes cara a cara o en les oficines d’estes organitzacions i institucions” i ha recalcat que les seues investigacions apunten al fet que “molts dels últims atacs per part de l’ocupació israeliana contra habitatges de ciutadans, que han deixat màrtirs i ferits, van ser duts a terme a partir d’informació obtinguda per agents dels servicis d’Intel·ligència de l’ocupació que es van fer passar per membres d’organitzacions d’ajuda locals i internacionals”.

“Demanem als ciutadans que no responguen a cap trucada en este sentit, independentment del nom de la institució que realitze la trucada, fins i tot si és una agència governamental”, ha recalcat, abans de reclamar als mitjans de comunicació i a activistes que “contribuïsquen” a la difusió d’esta informació perquè la població siga conscient de la crida.

Israel va llançar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza en resposta als citats atacs del 7 d’octubre, que es van saldar amb uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Des de llavors, les autoritats gazatíes han registrat la mort de més de 41.000 palestins, als quals se sumen més de 690 a Cisjordània i Jerusalem Est en accions de les forces de seguretat i atacs per part de colons israelians.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.