16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Autoritats de Gaza acusen a agents d’Israel de fer-se passar per membres d’ONG per a recaptar informació

Demanen a la població que no donen dades per telèfon i recalquen que este treball per a obtenir dades personals es realitza “cara a cara”

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han demanat este dimecres a la població que no done informació per telèfon a persones que s’identifiquen com a membres d’organitzacions no governamentals i ha acusat que agents israelians es fan passar per treballadors humanitaris per a obtenir dades amb els quals dur a terme bombardejos contra la Franja de Gaza.

El Ministeri de l’Interior gazatí ha afirmat en un comunicat que la població “no ha de donar informació o dades per telèfon a cap persona que diga treballar per a organitzacions de caritat o ajuda humanitària i que demane informació detallada sobre els seus llocs de residència, familiars o veïns, amb l’excusa de lliurar ajuda, menjar o diners”.

Així, ha sostingut que esta informació “es demana exclusivament en entrevistes cara a cara o en les oficines d’estes organitzacions i institucions” i ha recalcat que les seues investigacions apunten al fet que “molts dels últims atacs per part de l’ocupació israeliana contra habitatges de ciutadans, que han deixat màrtirs i ferits, van ser duts a terme a partir d’informació obtinguda per agents dels servicis d’Intel·ligència de l’ocupació que es van fer passar per membres d’organitzacions d’ajuda locals i internacionals”.

“Demanem als ciutadans que no responguen a cap trucada en este sentit, independentment del nom de la institució que realitze la trucada, fins i tot si és una agència governamental”, ha recalcat, abans de reclamar als mitjans de comunicació i a activistes que “contribuïsquen” a la difusió d’esta informació perquè la població siga conscient de la crida.

Israel va llançar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza en resposta als citats atacs del 7 d’octubre, que es van saldar amb uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Des de llavors, les autoritats gazatíes han registrat la mort de més de 41.000 palestins, als quals se sumen més de 690 a Cisjordània i Jerusalem Est en accions de les forces de seguretat i atacs per part de colons israelians.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a València per emprar de manera irregular a estrangers i usurpar identitat

La Policia Nacional ha detingut a València a un empresari de 49 anys per emprar estrangers de manera irregular usant la identitat d'una altra persona. La investigació va acreditar amenaces, pagaments en mà de 50 euros i suplantació per a eludir controls.

El Consell aprova ajudes de 80.000 € per a famílies de víctimes i persones amb incapacitat absoluta per la DANA

El Consell ha aprovat este divendres un decret que concedix una ajuda directa de 80.000 euros a famílies de víctimes de la DANA d'octubre de 2024 i a persones amb incapacitat absoluta i permanent. El termini per a demanar-la serà de tres mesos des de la seua publicació en el DOGV, amb tramitació telemàtica o presencial i possibilitat de fer-ho mitjançant representant.

A disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El detingut pel presumpte doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes va passar a disposició judicial a Vila-real. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets.

Mor l’actor Eric Dane als 53 anys després de lluitar contra l’ELA

L’intèrpret, conegut per interpretar Mark Sloan a Anatomia de Grey, havia fet públic el diagnòstic fa menys d’un any

El xofer de Mazón declara que l’És-Alert va sonar quan anaven cap al Cecopi

El conductor del llavors president va afirmar davant la jutgessa que l'alerta va sonar a les 20.11 quan es dirigien a L'Eliana per al Cecopi i encara no havien eixit de València. Va reconstruir la seua ruta i va assegurar que no va percebre senyals previs de gravetat.

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.