Autoritats de Gaza acusen a agents d’Israel de fer-se passar per membres d’ONG per a recaptar informació

Demanen a la població que no donen dades per telèfon i recalquen que este treball per a obtenir dades personals es realitza “cara a cara”

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han demanat este dimecres a la població que no done informació per telèfon a persones que s’identifiquen com a membres d’organitzacions no governamentals i ha acusat que agents israelians es fan passar per treballadors humanitaris per a obtenir dades amb els quals dur a terme bombardejos contra la Franja de Gaza.

El Ministeri de l’Interior gazatí ha afirmat en un comunicat que la població “no ha de donar informació o dades per telèfon a cap persona que diga treballar per a organitzacions de caritat o ajuda humanitària i que demane informació detallada sobre els seus llocs de residència, familiars o veïns, amb l’excusa de lliurar ajuda, menjar o diners”.

Així, ha sostingut que esta informació “es demana exclusivament en entrevistes cara a cara o en les oficines d’estes organitzacions i institucions” i ha recalcat que les seues investigacions apunten al fet que “molts dels últims atacs per part de l’ocupació israeliana contra habitatges de ciutadans, que han deixat màrtirs i ferits, van ser duts a terme a partir d’informació obtinguda per agents dels servicis d’Intel·ligència de l’ocupació que es van fer passar per membres d’organitzacions d’ajuda locals i internacionals”.

“Demanem als ciutadans que no responguen a cap trucada en este sentit, independentment del nom de la institució que realitze la trucada, fins i tot si és una agència governamental”, ha recalcat, abans de reclamar als mitjans de comunicació i a activistes que “contribuïsquen” a la difusió d’esta informació perquè la població siga conscient de la crida.

Israel va llançar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza en resposta als citats atacs del 7 d’octubre, que es van saldar amb uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Des de llavors, les autoritats gazatíes han registrat la mort de més de 41.000 palestins, als quals se sumen més de 690 a Cisjordània i Jerusalem Est en accions de les forces de seguretat i atacs per part de colons israelians.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.