Autoritats de Gaza acusen a agents d’Israel de fer-se passar per membres d’ONG per a recaptar informació

Demanen a la població que no donen dades per telèfon i recalquen que este treball per a obtenir dades personals es realitza «cara a cara»

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han demanat este dimecres a la població que no done informació per telèfon a persones que s’identifiquen com a membres d’organitzacions no governamentals i ha acusat que agents israelians es fan passar per treballadors humanitaris per a obtenir dades amb els quals dur a terme bombardejos contra la Franja de Gaza.

El Ministeri de l’Interior gazatí ha afirmat en un comunicat que la població «no ha de donar informació o dades per telèfon a cap persona que diga treballar per a organitzacions de caritat o ajuda humanitària i que demane informació detallada sobre els seus llocs de residència, familiars o veïns, amb l’excusa de lliurar ajuda, menjar o diners».

Així, ha sostingut que esta informació «es demana exclusivament en entrevistes cara a cara o en les oficines d’estes organitzacions i institucions» i ha recalcat que les seues investigacions apunten al fet que «molts dels últims atacs per part de l’ocupació israeliana contra habitatges de ciutadans, que han deixat màrtirs i ferits, van ser duts a terme a partir d’informació obtinguda per agents dels servicis d’Intel·ligència de l’ocupació que es van fer passar per membres d’organitzacions d’ajuda locals i internacionals».

«Demanem als ciutadans que no responguen a cap trucada en este sentit, independentment del nom de la institució que realitze la trucada, fins i tot si és una agència governamental», ha recalcat, abans de reclamar als mitjans de comunicació i a activistes que «contribuïsquen» a la difusió d’esta informació perquè la població siga conscient de la crida.

Israel va llançar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza en resposta als citats atacs del 7 d’octubre, que es van saldar amb uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Des de llavors, les autoritats gazatíes han registrat la mort de més de 41.000 palestins, als quals se sumen més de 690 a Cisjordània i Jerusalem Est en accions de les forces de seguretat i atacs per part de colons israelians.

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.