Avís groc este dissabte al litoral dAlacant per forts fenòmens costaners

LAgència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat per a les primeres hores deste dissabte un avís groc per fenòmens costaners al litoral dAlacant, amb vents forts i mala mar que poden complicar la situació en platges i zones portuàries.

Segons Aemet, al litoral nord dAlacant shan previst ratxes de vent del nord de fins a 50 o 60 quilòmetres per hora. Este episodi de vent fort es concentrarà entre les 2 i les 10 hores de la matinada i del matí de dissabte.

En el litoral sud dAlacant, la situació també serà adversa. Lorganisme meteorològic ha indicat que entre les 3 i les 11 hores de dissabte bufarà vent del nord-est amb la mateixa intensitat, de 50 a 60 quilòmetres per hora, mar endins.

A més del vent, Aemet ha advertit de ones que podran arribar als 2 o 3 metres dalçària en el sud de la província. Esta combinació de vent intens i mar alterada augmenta el risc per a embarcacions menudes i activitats náutiques.

Recomanacions davant lavís groc a la costa

Lavís groc per fenòmens costaners implica una situació de risc moderat. Per tant, Aemet recomana extremar la precaució en zones de costa, especialment en esculleres, passejos marítims i ports esportius, on les onades poden xafar les zones més exposades.

Encara que lavís no implica un perill generalitzat per a la població, sí que pot afectar activitats com la pesca recreativa, les eixides en embarcacions xicotetes o els banys en zones amb corrents. Per això, les autoritats meteorològiques insistixen que es consulte la previsió actualitzada abans de planificar qualsevol activitat marítima o pròxima a la línia de costa.

Este tipus davisos són habituals en èpoques de canvis de temps, quan es reforça el vent i augmenta lagitació marítima en punts concrets del litoral valencià. En estos casos, la informació prèvia i la prudència resulten claus per a evitar incidents innecessaris.

Últimes notícies

L’onada de calor deixa avisos per temperatures extremes en huit autonomies

L’Aemet ha activat avisos per altes temperatures en huit comunitats autònomes, inclosa la Comunitat Valenciana, on també es preveuen tempestes fortes.

Rototom obri el reggae a la generació Z amb nous ritmes i més compromís social

El Rototom Sunsplash celebrarà del 16 al 22 d’agost la seua 31a edició a Benicàssim amb un cartell pensat per connectar amb la generació Z, més fusió de ritmes urbans i una potent agenda d’activisme social.

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.
FILMOTECA D'ESTIU