Avís groc en València i Castelló per ratxes de vent que poden arribar als 90 km/h

Les províncies de València i Castelló estan en avís groc (risc) este diumenge per intervals de vent fort que podran aconseguir els 90 quilòmetres per hora en zones de l'interior. Les ratxes de l'oest moderat augmentaran d'intensitat a partir de la vesprada i seran de caràcter molt fort, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). Es tracta d'un dels efectes de l'arribada a Espanya de 'Ana', la primera borrasca amb nom que alcançarà la costa cantàbrica esta jornada i afectarà a bona part de la Península i Balears amb vents i precipitacions abundants. En la costa llevantina, a la Comunitat Valenciana i Múrcia, les pluges seran més febles i disperses.

  

  

 

 

Durant tot el diumenge, predominaran a la Comunitat els intervals de núvols alts i els cels més nuvolosos en les comarques de l'interior. Els termòmetres aniran en ascens, sobretot en les màximes el terç nord. La pujada de les temperatures es deixarà notar en les tres capitals de província: entre 22 i 7 graus a Castelló de la Plana, 21 i 9 graus a Alacant i 20 i 8 a València. El mercuri no passarà de 13 graus i baixarà fins a 4 en la localitat valenciana de Requena.

  

 

 

L'avís per vent fort va acompanyat de l'alerta en nivell taronja (risc elevat) per incendis forestals en gran part de la regió: en tota la província de Castelló, l'interior de la de València i el nord d'Alacant. En la resta baixa a verd (sense risc), segons el Centre de Coordinació d'Emergències 112 de la Generalitat Valenciana. Per a l'inici de la setmana, este dilluns 11 de desembre, es mantindran les ratxes de vent de fins a 80 quilòmetres per hora, encara que remetran de cara a la nit, i els cels coberts, amb algunes precipitacions al matí i clars cap a la vesprada. Les temperatures baixaran, sobretot les mínimes al final del dia, i hi haurà alguna gelada feble a l'interior.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.