Avís groc en València i Castelló per ratxes de vent que poden arribar als 90 km/h

Les províncies de València i Castelló estan en avís groc (risc) este diumenge per intervals de vent fort que podran aconseguir els 90 quilòmetres per hora en zones de l'interior. Les ratxes de l'oest moderat augmentaran d'intensitat a partir de la vesprada i seran de caràcter molt fort, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). Es tracta d'un dels efectes de l'arribada a Espanya de 'Ana', la primera borrasca amb nom que alcançarà la costa cantàbrica esta jornada i afectarà a bona part de la Península i Balears amb vents i precipitacions abundants. En la costa llevantina, a la Comunitat Valenciana i Múrcia, les pluges seran més febles i disperses.

  

  

 

 

Durant tot el diumenge, predominaran a la Comunitat els intervals de núvols alts i els cels més nuvolosos en les comarques de l'interior. Els termòmetres aniran en ascens, sobretot en les màximes el terç nord. La pujada de les temperatures es deixarà notar en les tres capitals de província: entre 22 i 7 graus a Castelló de la Plana, 21 i 9 graus a Alacant i 20 i 8 a València. El mercuri no passarà de 13 graus i baixarà fins a 4 en la localitat valenciana de Requena.

  

 

 

L'avís per vent fort va acompanyat de l'alerta en nivell taronja (risc elevat) per incendis forestals en gran part de la regió: en tota la província de Castelló, l'interior de la de València i el nord d'Alacant. En la resta baixa a verd (sense risc), segons el Centre de Coordinació d'Emergències 112 de la Generalitat Valenciana. Per a l'inici de la setmana, este dilluns 11 de desembre, es mantindran les ratxes de vent de fins a 80 quilòmetres per hora, encara que remetran de cara a la nit, i els cels coberts, amb algunes precipitacions al matí i clars cap a la vesprada. Les temperatures baixaran, sobretot les mínimes al final del dia, i hi haurà alguna gelada feble a l'interior.

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.