Sanitat notifica 854 nous casos de coronavirus

Des de l’última actualització, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 854 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 499.060 persones. Per províncies, 95 a Castelló (51.687 en total); 444 a Alacant (181.721 en total) i 315 a València (265.649 en total). El total de casos no assignats es redueix a 3 en reassignar-se 3 a la província de València.

A més, s’han registrat 1.372 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 492.080 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 51.187 a Castelló, 177.177 a Alacant i 263.659 a València. El total d’altes no assignades ascendeixen en aquests moments a 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 411 persones ingressades, 93 d’elles en l’UCI: 61 a la província de Castelló, 7 en UCI; 182 a la província d’Alacant, 47 d’elles en l’UCI; i 168 a la província de València, 39 d’elles en UCI.

A més, s’han registrat 9 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.651: 824 a la província de Castelló, 2.912 en la d’Alacant i 3.915 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 10.780 casos actius, la qual cosa suposa un 2,11% del total de positius.

No s’ha registrat cap brot que tinguera 10 o més casos associats.

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.