Barrera defensa la coordinació entre cossos de policia per a ‘perseguir a les màfies responsables de l’ocupació’

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, ha defensat la coordinació entre cossos de policia per a «identificar i perseguir les màfies, responsables de l’ocupació en els barris».

Així s’ha pronunciat aquest divendres Barrera, durant la seua visita al municipi del Campello, que ha efectuat acompanyat per la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

Barrera ha manifestat la seua «preocupació per l’ocupació il·legal dels habitatges» i ha assenyalat que l’objectiu de la Generalitat és «retornar la seguretat, la tranquil·litat a propietaris i veïns». «Seguirem prenent totes les mesures que estiguen en la nostra mà, dins de les nostres competències, per a lluitar contra aquesta xacra», ha sostingut.

Per la seua banda, Núñez ha indicat que han parlat «d’immigració il·legal», que ha apuntat que és «un tema incòmode, però és necessari parlar d’ell». «Sobretot quan el Departament de Seguretat Nacional també emet un informe en el qual assenyala que la immigració il·legal és un dels grans riscos que planteja per a l’Estratègia Nacional de Defensa», ha afirmat.

Així mateix, ha exigit al Govern d’Espanya que dote a les forces i cossos de seguretat de l’Estat «dels efectius que realment necessita per a poder fer front a aquests casos d’inseguretat ciutadana; que desenvolupe una política migratòria que frene l’efecte anomenada; que perseguisca amb contundència les màfies que trafiquen amb persones i que juguen amb les seues vides i els seus somnis».

A més, també ha demanat «l’expulsió immediata d’aquells immigrants il·legals que cometen delictes greus o fins i tot d’aquells que hagen fet comissió continuada de delictes lleus».

«Des de la Conselleria de Justícia i Interior hem reactivat una eina, que és l’Observatori de Seguretat, amb el qual anem a poder tenir dades reals de la inseguretat que tenim a la Comunitat Valenciana i desenvolupar aquelles eines i elements per a poder atallar-la d’arrel», ha apuntat.

Els dos membres del Consell han visitat el Jutjat de Pau i s’han reunit amb policies locals del municipi.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.