Barrera defensa la coordinació entre cossos de policia per a ‘perseguir a les màfies responsables de l’ocupació’

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, ha defensat la coordinació entre cossos de policia per a «identificar i perseguir les màfies, responsables de l’ocupació en els barris».

Així s’ha pronunciat aquest divendres Barrera, durant la seua visita al municipi del Campello, que ha efectuat acompanyat per la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

Barrera ha manifestat la seua «preocupació per l’ocupació il·legal dels habitatges» i ha assenyalat que l’objectiu de la Generalitat és «retornar la seguretat, la tranquil·litat a propietaris i veïns». «Seguirem prenent totes les mesures que estiguen en la nostra mà, dins de les nostres competències, per a lluitar contra aquesta xacra», ha sostingut.

Per la seua banda, Núñez ha indicat que han parlat «d’immigració il·legal», que ha apuntat que és «un tema incòmode, però és necessari parlar d’ell». «Sobretot quan el Departament de Seguretat Nacional també emet un informe en el qual assenyala que la immigració il·legal és un dels grans riscos que planteja per a l’Estratègia Nacional de Defensa», ha afirmat.

Així mateix, ha exigit al Govern d’Espanya que dote a les forces i cossos de seguretat de l’Estat «dels efectius que realment necessita per a poder fer front a aquests casos d’inseguretat ciutadana; que desenvolupe una política migratòria que frene l’efecte anomenada; que perseguisca amb contundència les màfies que trafiquen amb persones i que juguen amb les seues vides i els seus somnis».

A més, també ha demanat «l’expulsió immediata d’aquells immigrants il·legals que cometen delictes greus o fins i tot d’aquells que hagen fet comissió continuada de delictes lleus».

«Des de la Conselleria de Justícia i Interior hem reactivat una eina, que és l’Observatori de Seguretat, amb el qual anem a poder tenir dades reals de la inseguretat que tenim a la Comunitat Valenciana i desenvolupar aquelles eines i elements per a poder atallar-la d’arrel», ha apuntat.

Els dos membres del Consell han visitat el Jutjat de Pau i s’han reunit amb policies locals del municipi.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.