Barrera defensa la coordinació entre cossos de policia per a ‘perseguir a les màfies responsables de l’ocupació’

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, ha defensat la coordinació entre cossos de policia per a «identificar i perseguir les màfies, responsables de l’ocupació en els barris».

Així s’ha pronunciat aquest divendres Barrera, durant la seua visita al municipi del Campello, que ha efectuat acompanyat per la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

Barrera ha manifestat la seua «preocupació per l’ocupació il·legal dels habitatges» i ha assenyalat que l’objectiu de la Generalitat és «retornar la seguretat, la tranquil·litat a propietaris i veïns». «Seguirem prenent totes les mesures que estiguen en la nostra mà, dins de les nostres competències, per a lluitar contra aquesta xacra», ha sostingut.

Per la seua banda, Núñez ha indicat que han parlat «d’immigració il·legal», que ha apuntat que és «un tema incòmode, però és necessari parlar d’ell». «Sobretot quan el Departament de Seguretat Nacional també emet un informe en el qual assenyala que la immigració il·legal és un dels grans riscos que planteja per a l’Estratègia Nacional de Defensa», ha afirmat.

Així mateix, ha exigit al Govern d’Espanya que dote a les forces i cossos de seguretat de l’Estat «dels efectius que realment necessita per a poder fer front a aquests casos d’inseguretat ciutadana; que desenvolupe una política migratòria que frene l’efecte anomenada; que perseguisca amb contundència les màfies que trafiquen amb persones i que juguen amb les seues vides i els seus somnis».

A més, també ha demanat «l’expulsió immediata d’aquells immigrants il·legals que cometen delictes greus o fins i tot d’aquells que hagen fet comissió continuada de delictes lleus».

«Des de la Conselleria de Justícia i Interior hem reactivat una eina, que és l’Observatori de Seguretat, amb el qual anem a poder tenir dades reals de la inseguretat que tenim a la Comunitat Valenciana i desenvolupar aquelles eines i elements per a poder atallar-la d’arrel», ha apuntat.

Els dos membres del Consell han visitat el Jutjat de Pau i s’han reunit amb policies locals del municipi.

Últimes notícies

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.