Barrera defensa la coordinació entre cossos de policia per a ‘perseguir a les màfies responsables de l’ocupació’

ALACANT, 17 (EUROPA PRESS)

El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, ha defensat la coordinació entre cossos de policia per a «identificar i perseguir les màfies, responsables de l’ocupació en els barris».

Així s’ha pronunciat aquest divendres Barrera, durant la seua visita al municipi del Campello, que ha efectuat acompanyat per la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

Barrera ha manifestat la seua «preocupació per l’ocupació il·legal dels habitatges» i ha assenyalat que l’objectiu de la Generalitat és «retornar la seguretat, la tranquil·litat a propietaris i veïns». «Seguirem prenent totes les mesures que estiguen en la nostra mà, dins de les nostres competències, per a lluitar contra aquesta xacra», ha sostingut.

Per la seua banda, Núñez ha indicat que han parlat «d’immigració il·legal», que ha apuntat que és «un tema incòmode, però és necessari parlar d’ell». «Sobretot quan el Departament de Seguretat Nacional també emet un informe en el qual assenyala que la immigració il·legal és un dels grans riscos que planteja per a l’Estratègia Nacional de Defensa», ha afirmat.

Així mateix, ha exigit al Govern d’Espanya que dote a les forces i cossos de seguretat de l’Estat «dels efectius que realment necessita per a poder fer front a aquests casos d’inseguretat ciutadana; que desenvolupe una política migratòria que frene l’efecte anomenada; que perseguisca amb contundència les màfies que trafiquen amb persones i que juguen amb les seues vides i els seus somnis».

A més, també ha demanat «l’expulsió immediata d’aquells immigrants il·legals que cometen delictes greus o fins i tot d’aquells que hagen fet comissió continuada de delictes lleus».

«Des de la Conselleria de Justícia i Interior hem reactivat una eina, que és l’Observatori de Seguretat, amb el qual anem a poder tenir dades reals de la inseguretat que tenim a la Comunitat Valenciana i desenvolupar aquelles eines i elements per a poder atallar-la d’arrel», ha apuntat.

Els dos membres del Consell han visitat el Jutjat de Pau i s’han reunit amb policies locals del municipi.

Últimes notícies

La UPV suspén les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia per l’alerta roja

La Universitat Politècnica de València ha suspés les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia i les ha restringides als de València i Alcoi per l’alerta per calor extrema.

Mediterránea Triatlón bat rècord amb més de 6.600 participants en 2026

El circuit Mediterránea Triatlón ha tancat l’edició de 2026 amb més de 6.600 participants, la xifra més alta fins ara, i un fort impacte internacional i femení.

Benidorm reunirà l’elit mundial del ciclisme en la primera Gala UCI el 9 de desembre

Benidorm acollirà el 9 de desembre la primera Gala del Ciclisme UCI, on es premiarà els millors ciclistes, equips i països de la temporada 2026.

Investiguen un veí d’Alacant per suplantar un treballador i quedar-se el seu finiquito

La Guàrdia Civil ha identificat un ciberdelinqüent d'Alacant que ha suplantat el correu d'un empleat d'una empresa de la província de València per cobrar el seu finiquito i l'última nòmina. El frau, basat en la tècnica BEC, ha acabat amb l'investigat acusat d'estafa informàtica i blanqueig de capitals.

Echávarri acusa el PP d’haver deixat Les Naus en mans de ‘jetas’

L’exalcalde d’Alacant Gabriel Echávarri responsabilitza el PP del procés d’adjudicació de les VPP de Les Naus, que han acabat en mans de ‘unos jetas’. El promotor Francisco Ordiñana s’ha negat a respondre en Les Corts al·legant el procediment judicial obert.

Mariano Pernía: Espanya ha merescut un resultat més ampli en la final del Mundial

Mariano Pernía, exinternacional amb Espanya i tècnic de Sesiones AFE, considera que el 1-0 de la final del Mundial 2026 es queda curt i que la selecció espanyola ha sigut clarament superior.

Quasi 400 regatistes omplin la badia d’Alacant en el TabarcaVela-Trofeu Diputació

Quasi 400 regatistes i 50 embarcacions participen este cap de setmana en la 30a edició de la regata TabarcaVela-Trofeu Diputació d’Alacant, una cita clau de la vela de creuer al Mediterrani.

El PP exigix la dimissió de Diana Morant per comparar Feijóo amb Hitler

Miguel Tellado ha reclamat la dimissió immediata de Diana Morant després que la ministra afirmara que Alberto Núñez Feijóo seguix un camí que s’assembla al del govern de Hitler. Les paraules han obert una forta polèmica i han provocat reaccions dispars en PSOE, Sumar, IU i Podem.