Localitzen la bebé sostreta a l’hospital de Gandia i detenen els seus pares

La Policia Nacional ha localitzat la bebé de 7 dies sostreta este dijous de l’Hospital Francesc de Borja de Gandia, on estava ingressada després d’haver donat positiu per consum de cocaïna, i ha detingut els seus pares per intentar evitar que Serveis Socials es fera càrrec de la menor.

Segons han indicat fonts de la Jefatura Superior de Policia de la Comunitat Valenciana, el pare, un home de nacionalitat algeriana, ha sigut identificat com el responsable directe de la sostracció. La xiqueta es trobava ingressada al centre sanitari sota supervisió mèdica i amb el seguiment dels Serveis Socials, arran de les analítiques que havien confirmat la presència de cocaïna.

Tant el pare com la mare sabien que Serveis Socials anaven a assumir la tutela de la seua filla després del resultat de les proves. Davant d’esta situació, presumptament van decidir traure la xiqueta de l’hospital per impedir la intervenció de l’administració.

La Policia Nacional va retenir en primer lloc la mare al mateix hospital, on continuava present després de la sostracció de la menor, i poc després va formalitzar la seua detenció. Els agents han actuat des del primer moment sobre el centre hospitalari, punt des d’on es va iniciar la investigació.

Localització de la xiqueta i més detencions

A última hora de la vesprada de dijous també es va produir la detenció del pare. Segons les investigacions, havia deixat la bebé al càrrec d’uns familiars a Gandia per intentar ocultar-la de l’acció dels Serveis Socials i de la policia.

Posteriorment, els agents van aconseguir localitzar la xiqueta, que ha sigut de nou traslladada i ingressada a l’Hospital Francesc de Borja de Gandia per a la seua valoració i seguiment mèdic. D’esta manera s’ha garantit la continuïtat de l’atenció sanitària que ja rebia abans de la sostracció.

A més de la detenció dels progenitors, la policia ha arrestat una tercera persona: la filla de la mare, d’uns 20 anys, que presumptament ha col·laborat en l’operatiu per amagar la recién nascuda i evitar que Serveis Socials en prengueren la tutela.

Tota la investigació i la posterior localització de la bebé han anat a càrrec d’agents del grup de Família i Dona (UFAM) de la comissaria de Gandia, especialitzat en este tipus de casos que afecten menors i l’entorn familiar més pròxim.

Últimes notícies

Dos veïns d’Alacant rebran 12.000 euros per les molèsties d’una discoteca

El Tribunal de Instancia d’Alacant ha condemnat l’Ajuntament a pagar 12.000 euros per danys morals a dos veïns afectats durant anys pel soroll d’una discoteca situada en el soterrani del seu edifici.

Corberán es reforça abans de visitar el Sevilla: Estic sencer, amb forces i il·lusió

Carlos Corberán assegura que es troba sencer, amb forces, il·lusió i ganes per a revertir la mala arrancada del València CF abans de visitar el Sevilla, després d’haver sumat només un punt en quatre jornades.

Arresten un home per incendiar una vivenda a Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut a Vall d'Alba un home de 49 anys acusat d'entrar en una vivenda i provocar un incendi, que va obligar a desallotjar alguns veïns però no va causar ferits.

Xest concentra este cap de setmana 150 pilots en la recta final de l’ESBK

El Circuit Ricardo Tormo rep este cap de setmana 150 pilots per a disputar la sisena prova del Campionat d'Espanya de Superbike.

Xefs de 14 països es jugaran diumenge a Sueca el títol de millor paella del món

Sueca reunirà este diumenge al Passeig de l'Estació 40 xefs de 14 països i cinc continents per a competir pel títol de millor paella del món en la 65a edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.

L’oferta final de Ford Almussafes: pujada salarial lligada a l’IPC i gratificació de 1.000 euros anuals

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat una oferta final per al període 2027-2030 amb salaris lligats a l’IPC real, una gratificació anual de 1.000 euros i fins a huit dissabtes obligatoris si la producció ho exigix.

Pérez Llorca reclama a Sánchez que deixe de discriminar la Comunitat Valenciana en inversions i finançament

Juanfran Pérez Llorca confia que la visita de Pedro Sánchez a Alacant servisca perquè el Govern central assumisca que no pot continuar discriminant la Comunitat Valenciana en inversions, infraestructures, aigua i finançament sanitari.

Pérez Llorca es veu tranquil davant la candidatura del PP a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca assegura que està 'absolutament tranquil' davant la seua possible candidatura del PP per a revalidar la Presidència de la Generalitat i remarca que va assumir el càrrec sense exigir res a canvi. El president defensa la seua gestió i sosté que cap altre president interí ha oferit tantes 'realitats' als municipis.