Belmonte (PP) es disculpa després de dir que la ‘pèrdua’ de Pradas i Montes ‘se suma a la vida’ de víctimes de la dana

La senadora valenciana diu que ha sigut «una comparació desafortunada» i PSPV i Compromís li critiquen la seua falta de sensibilitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La senadora del PP i alcaldessa de Bigastre, Teresa Belmonte, ha demanat disculpes després d’haver afirmat en la Cambra alta que els cessaments de les exconselleres d’Emergències, Salomé Pradas, i Turisme, Nuria Montes, són «una pèrdua més que se suma a la vida dels 222 valencians morts» per la dana del passat 29 d’octubre.

«Demane disculpes sinceres, sense excuses. És evident que absolutament res és equiparable als danys i a les víctimes de la dana. Ha sigut una comparació desafortunada i sent molt haver-la fet. Tot el meu suport i afecte als centenars de milers d’afectats», ha escrit la parlamentària en xarxes socials després d’haver realitzat este comentari al Senat este dimarts a la vesprada.

En la seua intervenció dirigida a la ministra de Defensa, Margarita Robles, la senadora ha aprofitat per a lloar la figura de Salomé Pradas i Nuria Montes «una pèrdua més» que «se suma a la vida dels 222 valencians que han mort, a les desenes de milers de milions d’euros del patrimoni valencià perdut dels seus agricultors, de les seues indústries, dels seus comerciants, de les seues biblioteques, dels seus centres de salut», com a conseqüència de la dana.

Representants d’altres partits han criticat les paraules de Belmonte i han retret la seua «falta de sensibilitat» en pronunciar-les.

El senador de Compromís, Enric Morera, ha assegurat que es tracta d'»un nou despropòsit del PP» i del seu líder, Alberto Núñez Feijóo. «Quina falta de debò i de sensibilitat», ha asseverat.

«De debò? Estàs comparant les víctimes amb una consellera incompetent i una altra sense humanitat? No teniu perdó», ha manifestat el síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, també en xarxes socials.

El síndic del PSPV, José Muñoz, s’ha preguntat «què pren la gent del PP» i «com pot dir esta barbaritat», a més d’assenyalar que la senadora porta el seu discurs «escrit» com es pot apreciar en la seua intervenció.

«Equiparar la pèrdua de 222 persones per la dana, la major catàstrofe ocorreguda a la província de Valencia, amb l’eixida de les exconselleres Montes i Pradas és d’una indignidad absoluta. Només a l’altura del PP», han assenyalat els socialistes de la província de Valencia.

Últimes notícies

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.