Belmonte (PP) es disculpa després de dir que la ‘pèrdua’ de Pradas i Montes ‘se suma a la vida’ de víctimes de la dana

La senadora valenciana diu que ha sigut “una comparació desafortunada” i PSPV i Compromís li critiquen la seua falta de sensibilitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La senadora del PP i alcaldessa de Bigastre, Teresa Belmonte, ha demanat disculpes després d’haver afirmat en la Cambra alta que els cessaments de les exconselleres d’Emergències, Salomé Pradas, i Turisme, Nuria Montes, són “una pèrdua més que se suma a la vida dels 222 valencians morts” per la dana del passat 29 d’octubre.

“Demane disculpes sinceres, sense excuses. És evident que absolutament res és equiparable als danys i a les víctimes de la dana. Ha sigut una comparació desafortunada i sent molt haver-la fet. Tot el meu suport i afecte als centenars de milers d’afectats”, ha escrit la parlamentària en xarxes socials després d’haver realitzat este comentari al Senat este dimarts a la vesprada.

En la seua intervenció dirigida a la ministra de Defensa, Margarita Robles, la senadora ha aprofitat per a lloar la figura de Salomé Pradas i Nuria Montes “una pèrdua més” que “se suma a la vida dels 222 valencians que han mort, a les desenes de milers de milions d’euros del patrimoni valencià perdut dels seus agricultors, de les seues indústries, dels seus comerciants, de les seues biblioteques, dels seus centres de salut”, com a conseqüència de la dana.

Representants d’altres partits han criticat les paraules de Belmonte i han retret la seua “falta de sensibilitat” en pronunciar-les.

El senador de Compromís, Enric Morera, ha assegurat que es tracta d'”un nou despropòsit del PP” i del seu líder, Alberto Núñez Feijóo. “Quina falta de debò i de sensibilitat”, ha asseverat.

“De debò? Estàs comparant les víctimes amb una consellera incompetent i una altra sense humanitat? No teniu perdó”, ha manifestat el síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, també en xarxes socials.

El síndic del PSPV, José Muñoz, s’ha preguntat “què pren la gent del PP” i “com pot dir esta barbaritat”, a més d’assenyalar que la senadora porta el seu discurs “escrit” com es pot apreciar en la seua intervenció.

“Equiparar la pèrdua de 222 persones per la dana, la major catàstrofe ocorreguda a la província de Valencia, amb l’eixida de les exconselleres Montes i Pradas és d’una indignidad absoluta. Només a l’altura del PP”, han assenyalat els socialistes de la província de Valencia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.