8.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Belmonte (PP) es disculpa després de dir que la ‘pèrdua’ de Pradas i Montes ‘se suma a la vida’ de víctimes de la dana

La senadora valenciana diu que ha sigut “una comparació desafortunada” i PSPV i Compromís li critiquen la seua falta de sensibilitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La senadora del PP i alcaldessa de Bigastre, Teresa Belmonte, ha demanat disculpes després d’haver afirmat en la Cambra alta que els cessaments de les exconselleres d’Emergències, Salomé Pradas, i Turisme, Nuria Montes, són “una pèrdua més que se suma a la vida dels 222 valencians morts” per la dana del passat 29 d’octubre.

“Demane disculpes sinceres, sense excuses. És evident que absolutament res és equiparable als danys i a les víctimes de la dana. Ha sigut una comparació desafortunada i sent molt haver-la fet. Tot el meu suport i afecte als centenars de milers d’afectats”, ha escrit la parlamentària en xarxes socials després d’haver realitzat este comentari al Senat este dimarts a la vesprada.

En la seua intervenció dirigida a la ministra de Defensa, Margarita Robles, la senadora ha aprofitat per a lloar la figura de Salomé Pradas i Nuria Montes “una pèrdua més” que “se suma a la vida dels 222 valencians que han mort, a les desenes de milers de milions d’euros del patrimoni valencià perdut dels seus agricultors, de les seues indústries, dels seus comerciants, de les seues biblioteques, dels seus centres de salut”, com a conseqüència de la dana.

Representants d’altres partits han criticat les paraules de Belmonte i han retret la seua “falta de sensibilitat” en pronunciar-les.

El senador de Compromís, Enric Morera, ha assegurat que es tracta d'”un nou despropòsit del PP” i del seu líder, Alberto Núñez Feijóo. “Quina falta de debò i de sensibilitat”, ha asseverat.

“De debò? Estàs comparant les víctimes amb una consellera incompetent i una altra sense humanitat? No teniu perdó”, ha manifestat el síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, també en xarxes socials.

El síndic del PSPV, José Muñoz, s’ha preguntat “què pren la gent del PP” i “com pot dir esta barbaritat”, a més d’assenyalar que la senadora porta el seu discurs “escrit” com es pot apreciar en la seua intervenció.

“Equiparar la pèrdua de 222 persones per la dana, la major catàstrofe ocorreguda a la província de Valencia, amb l’eixida de les exconselleres Montes i Pradas és d’una indignidad absoluta. Només a l’altura del PP”, han assenyalat els socialistes de la província de Valencia.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.