Belmonte (PP) es disculpa després de dir que la ‘pèrdua’ de Pradas i Montes ‘se suma a la vida’ de víctimes de la dana

La senadora valenciana diu que ha sigut “una comparació desafortunada” i PSPV i Compromís li critiquen la seua falta de sensibilitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La senadora del PP i alcaldessa de Bigastre, Teresa Belmonte, ha demanat disculpes després d’haver afirmat en la Cambra alta que els cessaments de les exconselleres d’Emergències, Salomé Pradas, i Turisme, Nuria Montes, són “una pèrdua més que se suma a la vida dels 222 valencians morts” per la dana del passat 29 d’octubre.

“Demane disculpes sinceres, sense excuses. És evident que absolutament res és equiparable als danys i a les víctimes de la dana. Ha sigut una comparació desafortunada i sent molt haver-la fet. Tot el meu suport i afecte als centenars de milers d’afectats”, ha escrit la parlamentària en xarxes socials després d’haver realitzat este comentari al Senat este dimarts a la vesprada.

En la seua intervenció dirigida a la ministra de Defensa, Margarita Robles, la senadora ha aprofitat per a lloar la figura de Salomé Pradas i Nuria Montes “una pèrdua més” que “se suma a la vida dels 222 valencians que han mort, a les desenes de milers de milions d’euros del patrimoni valencià perdut dels seus agricultors, de les seues indústries, dels seus comerciants, de les seues biblioteques, dels seus centres de salut”, com a conseqüència de la dana.

Representants d’altres partits han criticat les paraules de Belmonte i han retret la seua “falta de sensibilitat” en pronunciar-les.

El senador de Compromís, Enric Morera, ha assegurat que es tracta d'”un nou despropòsit del PP” i del seu líder, Alberto Núñez Feijóo. “Quina falta de debò i de sensibilitat”, ha asseverat.

“De debò? Estàs comparant les víctimes amb una consellera incompetent i una altra sense humanitat? No teniu perdó”, ha manifestat el síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, també en xarxes socials.

El síndic del PSPV, José Muñoz, s’ha preguntat “què pren la gent del PP” i “com pot dir esta barbaritat”, a més d’assenyalar que la senadora porta el seu discurs “escrit” com es pot apreciar en la seua intervenció.

“Equiparar la pèrdua de 222 persones per la dana, la major catàstrofe ocorreguda a la província de Valencia, amb l’eixida de les exconselleres Montes i Pradas és d’una indignidad absoluta. Només a l’altura del PP”, han assenyalat els socialistes de la província de Valencia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.