Belmonte (PP) es disculpa després de dir que la ‘pèrdua’ de Pradas i Montes ‘se suma a la vida’ de víctimes de la dana

La senadora valenciana diu que ha sigut “una comparació desafortunada” i PSPV i Compromís li critiquen la seua falta de sensibilitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La senadora del PP i alcaldessa de Bigastre, Teresa Belmonte, ha demanat disculpes després d’haver afirmat en la Cambra alta que els cessaments de les exconselleres d’Emergències, Salomé Pradas, i Turisme, Nuria Montes, són “una pèrdua més que se suma a la vida dels 222 valencians morts” per la dana del passat 29 d’octubre.

“Demane disculpes sinceres, sense excuses. És evident que absolutament res és equiparable als danys i a les víctimes de la dana. Ha sigut una comparació desafortunada i sent molt haver-la fet. Tot el meu suport i afecte als centenars de milers d’afectats”, ha escrit la parlamentària en xarxes socials després d’haver realitzat este comentari al Senat este dimarts a la vesprada.

En la seua intervenció dirigida a la ministra de Defensa, Margarita Robles, la senadora ha aprofitat per a lloar la figura de Salomé Pradas i Nuria Montes “una pèrdua més” que “se suma a la vida dels 222 valencians que han mort, a les desenes de milers de milions d’euros del patrimoni valencià perdut dels seus agricultors, de les seues indústries, dels seus comerciants, de les seues biblioteques, dels seus centres de salut”, com a conseqüència de la dana.

Representants d’altres partits han criticat les paraules de Belmonte i han retret la seua “falta de sensibilitat” en pronunciar-les.

El senador de Compromís, Enric Morera, ha assegurat que es tracta d'”un nou despropòsit del PP” i del seu líder, Alberto Núñez Feijóo. “Quina falta de debò i de sensibilitat”, ha asseverat.

“De debò? Estàs comparant les víctimes amb una consellera incompetent i una altra sense humanitat? No teniu perdó”, ha manifestat el síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, també en xarxes socials.

El síndic del PSPV, José Muñoz, s’ha preguntat “què pren la gent del PP” i “com pot dir esta barbaritat”, a més d’assenyalar que la senadora porta el seu discurs “escrit” com es pot apreciar en la seua intervenció.

“Equiparar la pèrdua de 222 persones per la dana, la major catàstrofe ocorreguda a la província de Valencia, amb l’eixida de les exconselleres Montes i Pradas és d’una indignidad absoluta. Només a l’altura del PP”, han assenyalat els socialistes de la província de Valencia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.