Anuncios

Benidorm participa en un projecte pilot per a millorar la seguretat de treballadors de recollida de residus

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Benidorm ha participat en un projecte pilot, junt amb una empresa privada per a la prevenció d’accidents i la millora de la seguretat laboral en els operaris de la recollida de residus.

El projecte es va realitzar durant el passat mes de juliol i va comptar amb la participació de la concessionària de Neteja Viària i Recollida de Residus Sòlids, FCC, segons ha indicat el consistori benidormí en un comunicat.

Es tracta de la implementació d’un dispositiu intel·ligent, HALO-I, que està connectat a la plataforma Halotech i durant el seu testeig ha complit amb tots els objectius establits. Així, este dispositiu, un casc, permet que el sistema interactue “de forma eficaç” amb els operaris i recopile dades en temps real.

Entre les conclusions arreplegades, segons ha precisat Manu Marín, CEO de Halotech Digital Services S.L., s’ha constatat la seua “eficàcia” en la detecció de riscos, ja que la combinació del dispositiu i la plataforma va resultar “altament efectiva en la detecció i notificació de situacions de risc, com a caigudes o malestar físic, mitjançant l’enviament d’alertes SOS automàtiques i manuals”.

Estos resultats van motivar que els operaris expressaren la seua “alta satisfacció” amb el sistema, “destacant la seua facilitat d’ús i el confort del casc intel·ligent”. Igualment, les dades tècniques recollits han confirmat “la fiabilitat i precisió del sistema en condicions laborals exigents”.

Marín ha indicat que la implementació del dispositiu HALO-I i la plataforma Halotech “ha demostrat el seu potencial transformador en la seguretat laboral”. D’igual manera, ha assenyalat que l’objectiu és “construir un futur en el qual la tecnologia actue com un salvavides en temps real”. Per això, ha qualificat este nou dispositiu com el començament de la seua “missió més ambiciosa de protegir als treballadors en tots els sectors i entorns”.

Per la seua banda, el regidor de Neteja Viària de Benidorm, Luis Navarro, ha ressaltat “la importància d’este tipus d’iniciatives”. “La seguretat dels nostres treballadors és una prioritat absoluta”, ha sostingut, al mateix temps que ha posat en valor que el projecte “ha permès veure de primera mà com la tecnologia pot integrar-se de manera efectiva en els processos laborals per a reduir riscos i millorar les condicions de treball”.

“Seguirem explorant, aprofundint i recolzant qualsevol innovació que contribuïsca a tenir una ciutat més segura i avançada”, ha avançat l’edil. En la seua opinió, iniciatives com esta “marquen fites en la col·laboració públic-privada a l’hora d’avançar en la protecció dels treballadors mitjançant la tecnologia”, per la qual cosa ha assenyalat que Ajuntament i empresa seguiran treballant junts “per a expandir i millorar aquesta tecnologia amb l’objectiu d’implementar-la a major escala en la ciutat”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.