Benidorm participa en un projecte pilot per a millorar la seguretat de treballadors de recollida de residus

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Benidorm ha participat en un projecte pilot, junt amb una empresa privada per a la prevenció d’accidents i la millora de la seguretat laboral en els operaris de la recollida de residus.

El projecte es va realitzar durant el passat mes de juliol i va comptar amb la participació de la concessionària de Neteja Viària i Recollida de Residus Sòlids, FCC, segons ha indicat el consistori benidormí en un comunicat.

Es tracta de la implementació d’un dispositiu intel·ligent, HALO-I, que està connectat a la plataforma Halotech i durant el seu testeig ha complit amb tots els objectius establits. Així, este dispositiu, un casc, permet que el sistema interactue «de forma eficaç» amb els operaris i recopile dades en temps real.

Entre les conclusions arreplegades, segons ha precisat Manu Marín, CEO de Halotech Digital Services S.L., s’ha constatat la seua «eficàcia» en la detecció de riscos, ja que la combinació del dispositiu i la plataforma va resultar «altament efectiva en la detecció i notificació de situacions de risc, com a caigudes o malestar físic, mitjançant l’enviament d’alertes SOS automàtiques i manuals».

Estos resultats van motivar que els operaris expressaren la seua «alta satisfacció» amb el sistema, «destacant la seua facilitat d’ús i el confort del casc intel·ligent». Igualment, les dades tècniques recollits han confirmat «la fiabilitat i precisió del sistema en condicions laborals exigents».

Marín ha indicat que la implementació del dispositiu HALO-I i la plataforma Halotech «ha demostrat el seu potencial transformador en la seguretat laboral». D’igual manera, ha assenyalat que l’objectiu és «construir un futur en el qual la tecnologia actue com un salvavides en temps real». Per això, ha qualificat este nou dispositiu com el començament de la seua «missió més ambiciosa de protegir als treballadors en tots els sectors i entorns».

Per la seua banda, el regidor de Neteja Viària de Benidorm, Luis Navarro, ha ressaltat «la importància d’este tipus d’iniciatives». «La seguretat dels nostres treballadors és una prioritat absoluta», ha sostingut, al mateix temps que ha posat en valor que el projecte «ha permès veure de primera mà com la tecnologia pot integrar-se de manera efectiva en els processos laborals per a reduir riscos i millorar les condicions de treball».

«Seguirem explorant, aprofundint i recolzant qualsevol innovació que contribuïsca a tenir una ciutat més segura i avançada», ha avançat l’edil. En la seua opinió, iniciatives com esta «marquen fites en la col·laboració públic-privada a l’hora d’avançar en la protecció dels treballadors mitjançant la tecnologia», per la qual cosa ha assenyalat que Ajuntament i empresa seguiran treballant junts «per a expandir i millorar aquesta tecnologia amb l’objectiu d’implementar-la a major escala en la ciutat».

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.