Benidorm participa en un projecte pilot per a millorar la seguretat de treballadors de recollida de residus

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Benidorm ha participat en un projecte pilot, junt amb una empresa privada per a la prevenció d’accidents i la millora de la seguretat laboral en els operaris de la recollida de residus.

El projecte es va realitzar durant el passat mes de juliol i va comptar amb la participació de la concessionària de Neteja Viària i Recollida de Residus Sòlids, FCC, segons ha indicat el consistori benidormí en un comunicat.

Es tracta de la implementació d’un dispositiu intel·ligent, HALO-I, que està connectat a la plataforma Halotech i durant el seu testeig ha complit amb tots els objectius establits. Així, este dispositiu, un casc, permet que el sistema interactue «de forma eficaç» amb els operaris i recopile dades en temps real.

Entre les conclusions arreplegades, segons ha precisat Manu Marín, CEO de Halotech Digital Services S.L., s’ha constatat la seua «eficàcia» en la detecció de riscos, ja que la combinació del dispositiu i la plataforma va resultar «altament efectiva en la detecció i notificació de situacions de risc, com a caigudes o malestar físic, mitjançant l’enviament d’alertes SOS automàtiques i manuals».

Estos resultats van motivar que els operaris expressaren la seua «alta satisfacció» amb el sistema, «destacant la seua facilitat d’ús i el confort del casc intel·ligent». Igualment, les dades tècniques recollits han confirmat «la fiabilitat i precisió del sistema en condicions laborals exigents».

Marín ha indicat que la implementació del dispositiu HALO-I i la plataforma Halotech «ha demostrat el seu potencial transformador en la seguretat laboral». D’igual manera, ha assenyalat que l’objectiu és «construir un futur en el qual la tecnologia actue com un salvavides en temps real». Per això, ha qualificat este nou dispositiu com el començament de la seua «missió més ambiciosa de protegir als treballadors en tots els sectors i entorns».

Per la seua banda, el regidor de Neteja Viària de Benidorm, Luis Navarro, ha ressaltat «la importància d’este tipus d’iniciatives». «La seguretat dels nostres treballadors és una prioritat absoluta», ha sostingut, al mateix temps que ha posat en valor que el projecte «ha permès veure de primera mà com la tecnologia pot integrar-se de manera efectiva en els processos laborals per a reduir riscos i millorar les condicions de treball».

«Seguirem explorant, aprofundint i recolzant qualsevol innovació que contribuïsca a tenir una ciutat més segura i avançada», ha avançat l’edil. En la seua opinió, iniciatives com esta «marquen fites en la col·laboració públic-privada a l’hora d’avançar en la protecció dels treballadors mitjançant la tecnologia», per la qual cosa ha assenyalat que Ajuntament i empresa seguiran treballant junts «per a expandir i millorar aquesta tecnologia amb l’objectiu d’implementar-la a major escala en la ciutat».

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.