7.1 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Benidorm participa en un projecte pilot per a millorar la seguretat de treballadors de recollida de residus

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Benidorm ha participat en un projecte pilot, junt amb una empresa privada per a la prevenció d’accidents i la millora de la seguretat laboral en els operaris de la recollida de residus.

El projecte es va realitzar durant el passat mes de juliol i va comptar amb la participació de la concessionària de Neteja Viària i Recollida de Residus Sòlids, FCC, segons ha indicat el consistori benidormí en un comunicat.

Es tracta de la implementació d’un dispositiu intel·ligent, HALO-I, que està connectat a la plataforma Halotech i durant el seu testeig ha complit amb tots els objectius establits. Així, este dispositiu, un casc, permet que el sistema interactue “de forma eficaç” amb els operaris i recopile dades en temps real.

Entre les conclusions arreplegades, segons ha precisat Manu Marín, CEO de Halotech Digital Services S.L., s’ha constatat la seua “eficàcia” en la detecció de riscos, ja que la combinació del dispositiu i la plataforma va resultar “altament efectiva en la detecció i notificació de situacions de risc, com a caigudes o malestar físic, mitjançant l’enviament d’alertes SOS automàtiques i manuals”.

Estos resultats van motivar que els operaris expressaren la seua “alta satisfacció” amb el sistema, “destacant la seua facilitat d’ús i el confort del casc intel·ligent”. Igualment, les dades tècniques recollits han confirmat “la fiabilitat i precisió del sistema en condicions laborals exigents”.

Marín ha indicat que la implementació del dispositiu HALO-I i la plataforma Halotech “ha demostrat el seu potencial transformador en la seguretat laboral”. D’igual manera, ha assenyalat que l’objectiu és “construir un futur en el qual la tecnologia actue com un salvavides en temps real”. Per això, ha qualificat este nou dispositiu com el començament de la seua “missió més ambiciosa de protegir als treballadors en tots els sectors i entorns”.

Per la seua banda, el regidor de Neteja Viària de Benidorm, Luis Navarro, ha ressaltat “la importància d’este tipus d’iniciatives”. “La seguretat dels nostres treballadors és una prioritat absoluta”, ha sostingut, al mateix temps que ha posat en valor que el projecte “ha permès veure de primera mà com la tecnologia pot integrar-se de manera efectiva en els processos laborals per a reduir riscos i millorar les condicions de treball”.

“Seguirem explorant, aprofundint i recolzant qualsevol innovació que contribuïsca a tenir una ciutat més segura i avançada”, ha avançat l’edil. En la seua opinió, iniciatives com esta “marquen fites en la col·laboració públic-privada a l’hora d’avançar en la protecció dels treballadors mitjançant la tecnologia”, per la qual cosa ha assenyalat que Ajuntament i empresa seguiran treballant junts “per a expandir i millorar aquesta tecnologia amb l’objectiu d’implementar-la a major escala en la ciutat”.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.