Benidorm participa en un projecte pilot per a millorar la seguretat de treballadors de recollida de residus

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Benidorm ha participat en un projecte pilot, junt amb una empresa privada per a la prevenció d’accidents i la millora de la seguretat laboral en els operaris de la recollida de residus.

El projecte es va realitzar durant el passat mes de juliol i va comptar amb la participació de la concessionària de Neteja Viària i Recollida de Residus Sòlids, FCC, segons ha indicat el consistori benidormí en un comunicat.

Es tracta de la implementació d’un dispositiu intel·ligent, HALO-I, que està connectat a la plataforma Halotech i durant el seu testeig ha complit amb tots els objectius establits. Així, este dispositiu, un casc, permet que el sistema interactue “de forma eficaç” amb els operaris i recopile dades en temps real.

Entre les conclusions arreplegades, segons ha precisat Manu Marín, CEO de Halotech Digital Services S.L., s’ha constatat la seua “eficàcia” en la detecció de riscos, ja que la combinació del dispositiu i la plataforma va resultar “altament efectiva en la detecció i notificació de situacions de risc, com a caigudes o malestar físic, mitjançant l’enviament d’alertes SOS automàtiques i manuals”.

Estos resultats van motivar que els operaris expressaren la seua “alta satisfacció” amb el sistema, “destacant la seua facilitat d’ús i el confort del casc intel·ligent”. Igualment, les dades tècniques recollits han confirmat “la fiabilitat i precisió del sistema en condicions laborals exigents”.

Marín ha indicat que la implementació del dispositiu HALO-I i la plataforma Halotech “ha demostrat el seu potencial transformador en la seguretat laboral”. D’igual manera, ha assenyalat que l’objectiu és “construir un futur en el qual la tecnologia actue com un salvavides en temps real”. Per això, ha qualificat este nou dispositiu com el començament de la seua “missió més ambiciosa de protegir als treballadors en tots els sectors i entorns”.

Per la seua banda, el regidor de Neteja Viària de Benidorm, Luis Navarro, ha ressaltat “la importància d’este tipus d’iniciatives”. “La seguretat dels nostres treballadors és una prioritat absoluta”, ha sostingut, al mateix temps que ha posat en valor que el projecte “ha permès veure de primera mà com la tecnologia pot integrar-se de manera efectiva en els processos laborals per a reduir riscos i millorar les condicions de treball”.

“Seguirem explorant, aprofundint i recolzant qualsevol innovació que contribuïsca a tenir una ciutat més segura i avançada”, ha avançat l’edil. En la seua opinió, iniciatives com esta “marquen fites en la col·laboració públic-privada a l’hora d’avançar en la protecció dels treballadors mitjançant la tecnologia”, per la qual cosa ha assenyalat que Ajuntament i empresa seguiran treballant junts “per a expandir i millorar aquesta tecnologia amb l’objectiu d’implementar-la a major escala en la ciutat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.