Bernabé considera ‘lamentable’ el robatori de vehicles afectats per la dana quan ‘hi ha tanta gent que està patint’

Ejemplo de shortcode con estilo
La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha titllat de "lamentable" el robatori de vehicles afectats per la dana, que es venien posteriorment com a peces. Ha criticat que hi hagi qui es beneficiï d'aquesta situació dolorosa per a moltes famílies.

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha considerat «lamentable» el robatori de vehicles afectats per la dana per a la seua posterior comercialització. «Alguns no saben on estan», ha retret.

Bernabé s’ha pronunciat d’esta manera, en declaracions als mitjans abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per l’operació de la Guàrdia Civil en la qual s’investiga a tres persones pel presumpte robatori de vehicles que havien sigut afectats per la dana i la seua posterior comercialització per peces a Granada.

La delegada ha recriminat este tipus d’accions per a «aprofitar» la situació quan «hi ha tanta gent que està patint greument les conseqüències, també emocionals, de no poder controlar quines són totes les seues pertinences, que no tenen els vehicles a mà.

En el cas conegut este divendres, batejat com a operació ‘Dark Soul, la investigació es va iniciar com a conseqüència de la denúncia d’un dels propietaris, el vehicle dels quals va desaparèixer d’una zona on es dipositaven els cotxes que havien patit greus danys per les inundacions de la dana a Riba-roja de Túria de Turia.

Els agents van esbrinar que el vehicle havia sigut traslladat a un desballestament de la província de Granada sense el coneixement del seu propietari. A més, van descobrir que s’estaven anunciant les seues peces en la pàgina web del desballestament, les quals s’estaven comercialitzant per un valor de 35.000 euros.

La Guàrdia Civil ha realitzat set inspeccions en naus en la localitat granadina de Dòlar, on s’han localitzat un total de 107 vehicles, tots amb aparença de procedir de la catàstrofe valenciana. Per això, els investigadors continuen realitzant indagacions per a comprovar la seua lícita tinència i les raons del seu dipòsit fóra del Centre Autoritzat de Tractament.

Últimes notícies

Cal un nou decàleg pel valencià, però transversal

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment

Les pluges més adverses es preveuen el 18 i 19 d’octubre, sobretot a Alacant

El Centre de Coordinació d’Emergències alerta que diumenge 18 i dilluns 19 d’octubre poden ser els dies de més afectació del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència al litoral nord d’Alacant i l’entorn del cap de la Nau.

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.

Avís groc dissabte de vesprada a Alacant per fortes pluges i tronades

Aemet ha activat per a este dissabte un avís groc a la província d'Alacant per ruixats intensos de fins a 30 l/m² en una hora, amb tronades, granís i ratxes de vent fort. L’episodi podria marcar l’inici d’uns dies de precipitacions intenses en l’àrea mediterrània.

El càncer de mama és el tumor més diagnosticat entre dones valencianes

L’Associació Espanyola Contra el Càncer en València destaca que el càncer de mama és el tumor més freqüent en dones a la Comunitat Valenciana, sobretot entre 45 i 54 anys, i reclama atenció integral més enllà del tractament mèdic.