Bernabé considera ‘lamentable’ el robatori de vehicles afectats per la dana quan ‘hi ha tanta gent que està patint’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha considerat «lamentable» el robatori de vehicles afectats per la dana per a la seua posterior comercialització. «Alguns no saben on estan», ha retret.

Bernabé s’ha pronunciat d’esta manera, en declaracions als mitjans abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per l’operació de la Guàrdia Civil en la qual s’investiga a tres persones pel presumpte robatori de vehicles que havien sigut afectats per la dana i la seua posterior comercialització per peces a Granada.

La delegada ha recriminat este tipus d’accions per a «aprofitar» la situació quan «hi ha tanta gent que està patint greument les conseqüències, també emocionals, de no poder controlar quines són totes les seues pertinences, que no tenen els vehicles a mà.

En el cas conegut este divendres, batejat com a operació ‘Dark Soul, la investigació es va iniciar com a conseqüència de la denúncia d’un dels propietaris, el vehicle dels quals va desaparèixer d’una zona on es dipositaven els cotxes que havien patit greus danys per les inundacions de la dana a Riba-roja de Túria de Turia.

Els agents van esbrinar que el vehicle havia sigut traslladat a un desballestament de la província de Granada sense el coneixement del seu propietari. A més, van descobrir que s’estaven anunciant les seues peces en la pàgina web del desballestament, les quals s’estaven comercialitzant per un valor de 35.000 euros.

La Guàrdia Civil ha realitzat set inspeccions en naus en la localitat granadina de Dòlar, on s’han localitzat un total de 107 vehicles, tots amb aparença de procedir de la catàstrofe valenciana. Per això, els investigadors continuen realitzant indagacions per a comprovar la seua lícita tinència i les raons del seu dipòsit fóra del Centre Autoritzat de Tractament.

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.