Bernabé considera ‘lamentable’ el robatori de vehicles afectats per la dana quan ‘hi ha tanta gent que està patint’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha considerat «lamentable» el robatori de vehicles afectats per la dana per a la seua posterior comercialització. «Alguns no saben on estan», ha retret.

Bernabé s’ha pronunciat d’esta manera, en declaracions als mitjans abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per l’operació de la Guàrdia Civil en la qual s’investiga a tres persones pel presumpte robatori de vehicles que havien sigut afectats per la dana i la seua posterior comercialització per peces a Granada.

La delegada ha recriminat este tipus d’accions per a «aprofitar» la situació quan «hi ha tanta gent que està patint greument les conseqüències, també emocionals, de no poder controlar quines són totes les seues pertinences, que no tenen els vehicles a mà.

En el cas conegut este divendres, batejat com a operació ‘Dark Soul, la investigació es va iniciar com a conseqüència de la denúncia d’un dels propietaris, el vehicle dels quals va desaparèixer d’una zona on es dipositaven els cotxes que havien patit greus danys per les inundacions de la dana a Riba-roja de Túria de Turia.

Els agents van esbrinar que el vehicle havia sigut traslladat a un desballestament de la província de Granada sense el coneixement del seu propietari. A més, van descobrir que s’estaven anunciant les seues peces en la pàgina web del desballestament, les quals s’estaven comercialitzant per un valor de 35.000 euros.

La Guàrdia Civil ha realitzat set inspeccions en naus en la localitat granadina de Dòlar, on s’han localitzat un total de 107 vehicles, tots amb aparença de procedir de la catàstrofe valenciana. Per això, els investigadors continuen realitzant indagacions per a comprovar la seua lícita tinència i les raons del seu dipòsit fóra del Centre Autoritzat de Tractament.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.