Berta Peiró García i Lucía García Rivera, falleres majors de València per al 2025

Seguint el rigorós protocol establert per a un acte tan especial i esperat com este, l’alcaldessa de València, Maria José Català ha realitzat esta vesprada la ‘Telefonada’ que ha fet esclatar d’alegria les que seran les màximes representants de les Falles del 2025.

Així doncs, Berta Peiró García i Lucía García Rivera són les flamants falleres majors de València. Les triades entre les 26 finalistes, tindran hui, 15 d’octubre, marcat ja als cors com el dia de la seua elecció i proclamació.

Berta, de la comissió Ripalda-Beneficència-Sant Ramon i Llúcia, de la falla Arxiduc Carles-Xiva, seran les màximes representants i ambaixadores falleres acompanyades de les respectives Corts d’Honor.

Noa Domínguez (falla Serra Martés-Miguel Servet), Mar Belenguer (Ramon de Rocafull-Comte d’Alaquàs), Lourdes Figueres (Doctor Serrano-Carles Cervera-Clero), Julia Medina (General Pando-Serrano Flores), Ainhoa ​​Gómez Pere-Mare de Déu de la Vallivana), Llúcia Martínez (Plaça de la Mercè), Valeria Martínez (Carcaixent-Compromís de Casp), Lourdes Serrano (Alemanya-El Batxiller), Mònica García (Av. de França-Alfred Toran i Olmos) ), Inés Bordás (Pintor Maella-França-Menorca), Martina Fas (Plaça de la Moreria) i Cayetana Rebollo (Rosari-Plaça Calabuig), a la Tall xiquetil.

I pel que fa a la cort d’honor de la fallera major de València del 2025 la conformaran Carla Marcos (falla Marià Benlliure-Sèquia de Tormos), Carolina Torres (Mestre Arambul Sanz-Campanar), Beatriz Navarro (Riu Segura de Forn d’Alcedo), Carme Montes (Sant Antoni), Claudia Ausina (Rubén Dario-Fra Lluís Colomer), Maria Sanmiguel (Montortal-Torrefiel), Maria Mahiques (Goya-Brasil), Carolina Roda (Molinell-Alboraia), Lucía Latorre (Regne de València-Duc de Calàbria), Paula Fernández (Regne de València-Císcar), Claudia Sáez (Bilbao-Maximilià Thous) i Mireia Mansilla (França-Alfred Toran i Olmos)

Amb l’emoció desbordada entre les candidates i el seu entorn faller, l’acte ha complert l’explosió de sentiments pròpia d’un dia com el de hui. De fet, la televisió autonòmica valenciana, À Punt ha organitzat una macro dispositiu especial per seguir en directe este moment.

Màxima emoció quan després del Ple Extraordinari s’ha lliurat el sobre a l’alcaldessa a l’emblemàtic ‘saló de vidre’ perquè posteriorment, la primera edil es dirigís a realitzar esta “telefonada” que ha canviat la vida a les ja ‘Falleres majors de València del 2025′Berta i Lucía.

ESTE DIMARTS, LA PROCLAMACIÓ

Este dimarts, 15 d’octubre, tindrà lloc l’acte de proclamació de les falleres majors a l’Hemicicle de l’Ajuntament, on Berta Peiró i Lucía García es dirigiran a tots els fallers després de ser proclamades com a tals. L’acte, que començarà a les 19.30 hores, comptarà amb l’assistència de les falleres del 2024, Mª Estela Arlandis i Marina García, i corts d’honor, així com amb les representants de les festes germanes de Castelló i Alacant.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.