18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Berta Peiró García i Lucía García Rivera, falleres majors de València per al 2025

Seguint el rigorós protocol establert per a un acte tan especial i esperat com este, l’alcaldessa de València, Maria José Català ha realitzat esta vesprada la ‘Telefonada’ que ha fet esclatar d’alegria les que seran les màximes representants de les Falles del 2025.

Així doncs, Berta Peiró García i Lucía García Rivera són les flamants falleres majors de València. Les triades entre les 26 finalistes, tindran hui, 15 d’octubre, marcat ja als cors com el dia de la seua elecció i proclamació.

Berta, de la comissió Ripalda-Beneficència-Sant Ramon i Llúcia, de la falla Arxiduc Carles-Xiva, seran les màximes representants i ambaixadores falleres acompanyades de les respectives Corts d’Honor.

Noa Domínguez (falla Serra Martés-Miguel Servet), Mar Belenguer (Ramon de Rocafull-Comte d’Alaquàs), Lourdes Figueres (Doctor Serrano-Carles Cervera-Clero), Julia Medina (General Pando-Serrano Flores), Ainhoa ​​Gómez Pere-Mare de Déu de la Vallivana), Llúcia Martínez (Plaça de la Mercè), Valeria Martínez (Carcaixent-Compromís de Casp), Lourdes Serrano (Alemanya-El Batxiller), Mònica García (Av. de França-Alfred Toran i Olmos) ), Inés Bordás (Pintor Maella-França-Menorca), Martina Fas (Plaça de la Moreria) i Cayetana Rebollo (Rosari-Plaça Calabuig), a la Tall xiquetil.

I pel que fa a la cort d’honor de la fallera major de València del 2025 la conformaran Carla Marcos (falla Marià Benlliure-Sèquia de Tormos), Carolina Torres (Mestre Arambul Sanz-Campanar), Beatriz Navarro (Riu Segura de Forn d’Alcedo), Carme Montes (Sant Antoni), Claudia Ausina (Rubén Dario-Fra Lluís Colomer), Maria Sanmiguel (Montortal-Torrefiel), Maria Mahiques (Goya-Brasil), Carolina Roda (Molinell-Alboraia), Lucía Latorre (Regne de València-Duc de Calàbria), Paula Fernández (Regne de València-Císcar), Claudia Sáez (Bilbao-Maximilià Thous) i Mireia Mansilla (França-Alfred Toran i Olmos)

Amb l’emoció desbordada entre les candidates i el seu entorn faller, l’acte ha complert l’explosió de sentiments pròpia d’un dia com el de hui. De fet, la televisió autonòmica valenciana, À Punt ha organitzat una macro dispositiu especial per seguir en directe este moment.

Màxima emoció quan després del Ple Extraordinari s’ha lliurat el sobre a l’alcaldessa a l’emblemàtic ‘saló de vidre’ perquè posteriorment, la primera edil es dirigís a realitzar esta “telefonada” que ha canviat la vida a les ja ‘Falleres majors de València del 2025′Berta i Lucía.

ESTE DIMARTS, LA PROCLAMACIÓ

Este dimarts, 15 d’octubre, tindrà lloc l’acte de proclamació de les falleres majors a l’Hemicicle de l’Ajuntament, on Berta Peiró i Lucía García es dirigiran a tots els fallers després de ser proclamades com a tals. L’acte, que començarà a les 19.30 hores, comptarà amb l’assistència de les falleres del 2024, Mª Estela Arlandis i Marina García, i corts d’honor, així com amb les representants de les festes germanes de Castelló i Alacant.

Últimes notícies

L’oposició enlletgix 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet accelerar les compareixences

PSOE i Compromís critiquen que les víctimes de la dana no hagen sigut escoltades en Les Corts després de 15 mesos. El PP assegura que no han sigut vetades i que podrien acudir al febrer; Vox carrega contra el PSOE i exigix responsabilitats.

La jutgessa rebutja ampliar la investigació sobre els missatges de l’excap de gabinet de Mazón

La magistrada ha denegat ampliar l'anàlisi del mòbil de José Manuel Cuenca sol·licitat per l'acusació popular Mai Més València. La perquisició es delimita a xats amb càrrecs i a missatges del 29 d'octubre de 2024 relacionats amb l'emergència.

El TSJCV ha confirmat l’absolució de la cuidadora acusada de saquejar els comptes d’una major

L'alt tribunal valencià ha desestimat el recurs de l'acusació particular, al qual es va adherir la Fiscalia, i ha ratificat l'absolució per falta de prova de càrrec.

Barcala ordena investigar l’adjudicació de vivendes públiques en La Condomina

Luis Barcala ha obert un expedient d'aclariment sobre l'adjudicació d'una promoció pública en La Condomina i ha avisat d'acudir a Fiscalia davant sospites.

L’avís groc per vent es manté divendres i dissabte en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat este dijous l'avís groc per ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i el litoral sud de València. L'alerta continuarà el divendres i el dissabte en diferents punts, amb trams de costa d'Alacant baix onatge de 3 metres.

L’Elx prepara la visita del Barcelona amb cinc baixes i dos retorns

L'Elx s'ha exercitat amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona. Tornen Chust i Bigas; Febas és baixa per sanció i pot debutar Lucas Cepeda.

Baldoví refreda un front comú i reivindica l’obediència valenciana de Compromís

Baldoví ha afirmat que Compromís està disposat a dialogar, però ha subratllat que no hi ha res sobre la taula. Respon així a la proposta de Rufián d'un espai comú.

El 74% de la població a Espanya vivia a menys de 15 minuts d’un hospital en 2024

Un estudi situa al 74% de la població a Espanya a menys de 15 minuts d'un hospital en 2024, però 783.000 persones encara superaven una hora de viatge. L'accessibilitat millora de forma sostinguda, encara que persistixen grans bretxes territorials.