Berta Peiró García i Lucía García Rivera, falleres majors de València per al 2025

Seguint el rigorós protocol establert per a un acte tan especial i esperat com este, l’alcaldessa de València, Maria José Català ha realitzat esta vesprada la ‘Telefonada’ que ha fet esclatar d’alegria les que seran les màximes representants de les Falles del 2025.

Així doncs, Berta Peiró García i Lucía García Rivera són les flamants falleres majors de València. Les triades entre les 26 finalistes, tindran hui, 15 d’octubre, marcat ja als cors com el dia de la seua elecció i proclamació.

Berta, de la comissió Ripalda-Beneficència-Sant Ramon i Llúcia, de la falla Arxiduc Carles-Xiva, seran les màximes representants i ambaixadores falleres acompanyades de les respectives Corts d’Honor.

Noa Domínguez (falla Serra Martés-Miguel Servet), Mar Belenguer (Ramon de Rocafull-Comte d’Alaquàs), Lourdes Figueres (Doctor Serrano-Carles Cervera-Clero), Julia Medina (General Pando-Serrano Flores), Ainhoa ​​Gómez Pere-Mare de Déu de la Vallivana), Llúcia Martínez (Plaça de la Mercè), Valeria Martínez (Carcaixent-Compromís de Casp), Lourdes Serrano (Alemanya-El Batxiller), Mònica García (Av. de França-Alfred Toran i Olmos) ), Inés Bordás (Pintor Maella-França-Menorca), Martina Fas (Plaça de la Moreria) i Cayetana Rebollo (Rosari-Plaça Calabuig), a la Tall xiquetil.

I pel que fa a la cort d’honor de la fallera major de València del 2025 la conformaran Carla Marcos (falla Marià Benlliure-Sèquia de Tormos), Carolina Torres (Mestre Arambul Sanz-Campanar), Beatriz Navarro (Riu Segura de Forn d’Alcedo), Carme Montes (Sant Antoni), Claudia Ausina (Rubén Dario-Fra Lluís Colomer), Maria Sanmiguel (Montortal-Torrefiel), Maria Mahiques (Goya-Brasil), Carolina Roda (Molinell-Alboraia), Lucía Latorre (Regne de València-Duc de Calàbria), Paula Fernández (Regne de València-Císcar), Claudia Sáez (Bilbao-Maximilià Thous) i Mireia Mansilla (França-Alfred Toran i Olmos)

Amb l’emoció desbordada entre les candidates i el seu entorn faller, l’acte ha complert l’explosió de sentiments pròpia d’un dia com el de hui. De fet, la televisió autonòmica valenciana, À Punt ha organitzat una macro dispositiu especial per seguir en directe este moment.

Màxima emoció quan després del Ple Extraordinari s’ha lliurat el sobre a l’alcaldessa a l’emblemàtic ‘saló de vidre’ perquè posteriorment, la primera edil es dirigís a realitzar esta “telefonada” que ha canviat la vida a les ja ‘Falleres majors de València del 2025′Berta i Lucía.

ESTE DIMARTS, LA PROCLAMACIÓ

Este dimarts, 15 d’octubre, tindrà lloc l’acte de proclamació de les falleres majors a l’Hemicicle de l’Ajuntament, on Berta Peiró i Lucía García es dirigiran a tots els fallers després de ser proclamades com a tals. L’acte, que començarà a les 19.30 hores, comptarà amb l’assistència de les falleres del 2024, Mª Estela Arlandis i Marina García, i corts d’honor, així com amb les representants de les festes germanes de Castelló i Alacant.

Últimes notícies

Xoc polític pels mals resultats PISA en educació a la Comunitat Valenciana

L’informe PISA amb mals resultats en la Comunitat Valenciana ha desencadenat un dur enfrontament polític. PSPV i Compromís culpen la falta d’inversió i PP i Vox responsabilitzen l’herència del Botànic.

Baldoví dona per fet quatre paperetes i una serà de Compromís

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que en les pròximes autonòmiques hi haurà quatre paperetes i que una serà la de Compromís, malgrat la falta de novetats sobre possibles confluències de l'esquerra.

Mompó insta Morant a deixar de victimitzar-se i li retreu que en política ‘se ve llorado’

Vicent Mompó defensa el seu polèmic missatge contra Diana Morant, assegura que no es disculparà amb ella i li reclama que deixe de victimitzar-se i es pose a treballar.

Processat el presumpte líder a Espanya d’una cèl·lula neonazi de The Base detingut a Castelló

El magistrat de l’Audiència Nacional Antonio Piña ha proposat jutjar David D., detingut a Castelló en 2025, com a presumpte cap de la primera cèl·lula a Espanya de l’organització terrorista neonazi The Base, juntament amb un altre suposat integrant.

Indignació per uns trets contra dos caçadors en un coto de Torreblanca

Dos caçadors han sigut atacats a trets en un coto de Torreblanca sense resultar ferits. La Federació de Caça de la Comunitat Valenciana ha condemnat els fets i oferix assistència jurídica.

Doble avís taronja a la Comunitat Valenciana per fortes pluges i 40 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora al litoral d’Alacant i per temperatures de fins a 40 graus al sud de la província de València. També hi haurà avisos grocs per oratge advers a les tres províncies.

Dos-cents agents reforcen la vigilància en la campanya de la raïm embolsada del Vinalopó

Uns 200 agents de la Guàrdia Civil vigilaran esta campanya les explotacions de raïm de taula embolsada del Vinalopó per a previndre robatoris, en una estratègia que ha reduït els delictes en els últims anys. La campanya de prevenció, coordinada per l’Equip ROCA i en marxa des de fa dotze anys, ha sigut presentada a Agost amb la participació d’autoritats i representants municipals de la zona.

Barrachina admet el deute gravíssim valencià i reclama una financiació justa

Miguel Barrachina admet que la Comunitat Valenciana pateix un problema gravíssim de sobreendeutament i defensa un nou model de finançament que deixe la regió en la mitjana estatal i incloga un fons transitori de nivellació.