Berta Peiró García i Lucía García Rivera, falleres majors de València per al 2025

Seguint el rigorós protocol establert per a un acte tan especial i esperat com este, l’alcaldessa de València, Maria José Català ha realitzat esta vesprada la ‘Telefonada’ que ha fet esclatar d’alegria les que seran les màximes representants de les Falles del 2025.

Així doncs, Berta Peiró García i Lucía García Rivera són les flamants falleres majors de València. Les triades entre les 26 finalistes, tindran hui, 15 d’octubre, marcat ja als cors com el dia de la seua elecció i proclamació.

Berta, de la comissió Ripalda-Beneficència-Sant Ramon i Llúcia, de la falla Arxiduc Carles-Xiva, seran les màximes representants i ambaixadores falleres acompanyades de les respectives Corts d’Honor.

Noa Domínguez (falla Serra Martés-Miguel Servet), Mar Belenguer (Ramon de Rocafull-Comte d’Alaquàs), Lourdes Figueres (Doctor Serrano-Carles Cervera-Clero), Julia Medina (General Pando-Serrano Flores), Ainhoa ​​Gómez Pere-Mare de Déu de la Vallivana), Llúcia Martínez (Plaça de la Mercè), Valeria Martínez (Carcaixent-Compromís de Casp), Lourdes Serrano (Alemanya-El Batxiller), Mònica García (Av. de França-Alfred Toran i Olmos) ), Inés Bordás (Pintor Maella-França-Menorca), Martina Fas (Plaça de la Moreria) i Cayetana Rebollo (Rosari-Plaça Calabuig), a la Tall xiquetil.

I pel que fa a la cort d’honor de la fallera major de València del 2025 la conformaran Carla Marcos (falla Marià Benlliure-Sèquia de Tormos), Carolina Torres (Mestre Arambul Sanz-Campanar), Beatriz Navarro (Riu Segura de Forn d’Alcedo), Carme Montes (Sant Antoni), Claudia Ausina (Rubén Dario-Fra Lluís Colomer), Maria Sanmiguel (Montortal-Torrefiel), Maria Mahiques (Goya-Brasil), Carolina Roda (Molinell-Alboraia), Lucía Latorre (Regne de València-Duc de Calàbria), Paula Fernández (Regne de València-Císcar), Claudia Sáez (Bilbao-Maximilià Thous) i Mireia Mansilla (França-Alfred Toran i Olmos)

Amb l’emoció desbordada entre les candidates i el seu entorn faller, l’acte ha complert l’explosió de sentiments pròpia d’un dia com el de hui. De fet, la televisió autonòmica valenciana, À Punt ha organitzat una macro dispositiu especial per seguir en directe este moment.

Màxima emoció quan després del Ple Extraordinari s’ha lliurat el sobre a l’alcaldessa a l’emblemàtic ‘saló de vidre’ perquè posteriorment, la primera edil es dirigís a realitzar esta “telefonada” que ha canviat la vida a les ja ‘Falleres majors de València del 2025′Berta i Lucía.

ESTE DIMARTS, LA PROCLAMACIÓ

Este dimarts, 15 d’octubre, tindrà lloc l’acte de proclamació de les falleres majors a l’Hemicicle de l’Ajuntament, on Berta Peiró i Lucía García es dirigiran a tots els fallers després de ser proclamades com a tals. L’acte, que començarà a les 19.30 hores, comptarà amb l’assistència de les falleres del 2024, Mª Estela Arlandis i Marina García, i corts d’honor, així com amb les representants de les festes germanes de Castelló i Alacant.

Últimes notícies

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.