Biden confirma que continuarà sent president durant els pròxims sis mesos

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units (EUA), Joe Biden, ha confirmat en el seu discurs a la nació que continuarà en el càrrec durant els pròxims sis mesos, moment en el qual els ciutadans nord-americans elegiran el nou mandatari del país en uns comicis en els quals l’expresident Donald Trump previsiblement s’enfrontarà contra la vicepresidenta, Kamala Harris.

“Durant els pròxims sis mesos em centraré a fer la meua tasca com a president. Això vol dir que continuaré abaixant els preus a les famílies treballadores i fent créixer la nostra economia. Continuaré defensant les nostres llibertats personals i els nostres drets civils, des del dret a vot, fins al dret a decidir –en referència a l’avortament–“, ha expressat durant la seua intervenció.

Biden ha justificat la decisió de retirar-se de la carrera a la Casa Blanca per a un segon mandat perquè “la defensa de la democràcia és més important que cap ambició personal”, i creu que és “el moment” de donar pas a “veus” més joves, en referència a Harris, qui ha qualificat d'”experimentada, forta, capaç i gran companya” tant per a ell com per al país.

“He decidit que la millor manera d’avançar és passar la torxa a una nova generació. És la millor manera d’unir la nostra nació (…) No es tracta de mi, es tracta de vosaltres, de les vostres famílies, del vostre futur. Es tracta de nosaltres, el poble. No ho podem oblidar mai això, i jo no ho he fet mai. He deixat clar que crec que els EUA estan en un punt d’inflexió”, ha afegit.

En aquest sentit, Biden ha expressat que els ciutadans hauran de triar “entre avançar o retrocedir, entre l’esperança i l’odi, entre la unitat o la divisió”, i ha demanat “veure aquells amb els qui no estem d’acord no pas com enemics, sinó com companys”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.