Biden confirma que continuarà sent president durant els pròxims sis mesos

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units (EUA), Joe Biden, ha confirmat en el seu discurs a la nació que continuarà en el càrrec durant els pròxims sis mesos, moment en el qual els ciutadans nord-americans elegiran el nou mandatari del país en uns comicis en els quals l’expresident Donald Trump previsiblement s’enfrontarà contra la vicepresidenta, Kamala Harris.

“Durant els pròxims sis mesos em centraré a fer la meua tasca com a president. Això vol dir que continuaré abaixant els preus a les famílies treballadores i fent créixer la nostra economia. Continuaré defensant les nostres llibertats personals i els nostres drets civils, des del dret a vot, fins al dret a decidir –en referència a l’avortament–“, ha expressat durant la seua intervenció.

Biden ha justificat la decisió de retirar-se de la carrera a la Casa Blanca per a un segon mandat perquè “la defensa de la democràcia és més important que cap ambició personal”, i creu que és “el moment” de donar pas a “veus” més joves, en referència a Harris, qui ha qualificat d'”experimentada, forta, capaç i gran companya” tant per a ell com per al país.

“He decidit que la millor manera d’avançar és passar la torxa a una nova generació. És la millor manera d’unir la nostra nació (…) No es tracta de mi, es tracta de vosaltres, de les vostres famílies, del vostre futur. Es tracta de nosaltres, el poble. No ho podem oblidar mai això, i jo no ho he fet mai. He deixat clar que crec que els EUA estan en un punt d’inflexió”, ha afegit.

En aquest sentit, Biden ha expressat que els ciutadans hauran de triar “entre avançar o retrocedir, entre l’esperança i l’odi, entre la unitat o la divisió”, i ha demanat “veure aquells amb els qui no estem d’acord no pas com enemics, sinó com companys”.

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.