Biden confirma que continuarà sent president durant els pròxims sis mesos

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units (EUA), Joe Biden, ha confirmat en el seu discurs a la nació que continuarà en el càrrec durant els pròxims sis mesos, moment en el qual els ciutadans nord-americans elegiran el nou mandatari del país en uns comicis en els quals l’expresident Donald Trump previsiblement s’enfrontarà contra la vicepresidenta, Kamala Harris.

“Durant els pròxims sis mesos em centraré a fer la meua tasca com a president. Això vol dir que continuaré abaixant els preus a les famílies treballadores i fent créixer la nostra economia. Continuaré defensant les nostres llibertats personals i els nostres drets civils, des del dret a vot, fins al dret a decidir –en referència a l’avortament–“, ha expressat durant la seua intervenció.

Biden ha justificat la decisió de retirar-se de la carrera a la Casa Blanca per a un segon mandat perquè “la defensa de la democràcia és més important que cap ambició personal”, i creu que és “el moment” de donar pas a “veus” més joves, en referència a Harris, qui ha qualificat d'”experimentada, forta, capaç i gran companya” tant per a ell com per al país.

“He decidit que la millor manera d’avançar és passar la torxa a una nova generació. És la millor manera d’unir la nostra nació (…) No es tracta de mi, es tracta de vosaltres, de les vostres famílies, del vostre futur. Es tracta de nosaltres, el poble. No ho podem oblidar mai això, i jo no ho he fet mai. He deixat clar que crec que els EUA estan en un punt d’inflexió”, ha afegit.

En aquest sentit, Biden ha expressat que els ciutadans hauran de triar “entre avançar o retrocedir, entre l’esperança i l’odi, entre la unitat o la divisió”, i ha demanat “veure aquells amb els qui no estem d’acord no pas com enemics, sinó com companys”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desmantellada una plantació interior de marihuana en una vivenda de la falda del Montgó a Dénia

Dos hòmens de 38 i 47 anys, amb antecedents, han sigut detinguts després de desmantellar una plantació interior en una vivenda del Montgó, a Dénia. La Policia va intervindre 46,77 quilos de fulla, 13,07 de picada i 10.500 euros.

Germán Valera: ‘Davant el Reial Madrid hem de saber patir’

Germán Valera va afirmar que l'Elx haurà de saber patir al Bernabéu i minimitzar errors per a optar a un bon resultat. Malgrat la mala ratxa fora, va recordar el 2-2 de la primera volta com a referència.

Morrissey suspén el seu concert de hui a València per soroll i falta de somni

El músic ha anunciat que no podrà actuar esta nit a València per falta de descans 'degut al soroll' en plena preparació de les Falles. Va arribar des de Milà per carretera i afirma que així és inviable eixir a l'escenari

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.

Mor un home de 59 anys d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua casa en el barri de Carolines Altes. La Policia investiga i no hi ha detencions.

El 85,8% del personal sanitari valencià ha patit agressions en el treball, segons CCOO

Un estudi amb 3.000 enquestes conclou que les agressions són estructurals i s'han cronificado. La infradenuncia s'explica per por, desconfiança i falta de suport.

L’arquitecte que cus indumentària fallera per a la seua família i l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir vestits de valenciana per a la seua filla i hui compartix l'aprés amb un taller gratuït en el seu casal.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.