10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Biden confirma que continuarà sent president durant els pròxims sis mesos

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units (EUA), Joe Biden, ha confirmat en el seu discurs a la nació que continuarà en el càrrec durant els pròxims sis mesos, moment en el qual els ciutadans nord-americans elegiran el nou mandatari del país en uns comicis en els quals l’expresident Donald Trump previsiblement s’enfrontarà contra la vicepresidenta, Kamala Harris.

“Durant els pròxims sis mesos em centraré a fer la meua tasca com a president. Això vol dir que continuaré abaixant els preus a les famílies treballadores i fent créixer la nostra economia. Continuaré defensant les nostres llibertats personals i els nostres drets civils, des del dret a vot, fins al dret a decidir –en referència a l’avortament–“, ha expressat durant la seua intervenció.

Biden ha justificat la decisió de retirar-se de la carrera a la Casa Blanca per a un segon mandat perquè “la defensa de la democràcia és més important que cap ambició personal”, i creu que és “el moment” de donar pas a “veus” més joves, en referència a Harris, qui ha qualificat d'”experimentada, forta, capaç i gran companya” tant per a ell com per al país.

“He decidit que la millor manera d’avançar és passar la torxa a una nova generació. És la millor manera d’unir la nostra nació (…) No es tracta de mi, es tracta de vosaltres, de les vostres famílies, del vostre futur. Es tracta de nosaltres, el poble. No ho podem oblidar mai això, i jo no ho he fet mai. He deixat clar que crec que els EUA estan en un punt d’inflexió”, ha afegit.

En aquest sentit, Biden ha expressat que els ciutadans hauran de triar “entre avançar o retrocedir, entre l’esperança i l’odi, entre la unitat o la divisió”, i ha demanat “veure aquells amb els qui no estem d’acord no pas com enemics, sinó com companys”.

Últimes notícies

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.

Més de 30.000 visitants han passat per l’expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR

Més de 30.000 professionals i institucionals han passat per l'expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR. L'estratègia ha combinat agenda, tecnologia i gastronomia per a guanyar visibilitat i negoci.

La Generalitat intensifica les negociacions per a obrir vols directes als Estats Units i mira a la Xina i el Japó

La Generalitat ha intensificat contactes amb aerolínies per a obrir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana als Estats Units i avançar a Àsia. A més, urgix més capacitat en els aeroports amb una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises

Adif manté nou punts amb limitacions de velocitat en la línia Madrid-València

Adif manté quatre trams a 160 km/h i cinc a 200 km/h en la línia Madrid-València. A Madrid-Barcelona només queden sis punts a 230 km/h després de les revisions.

Els britànics compensen l’alentiment del turista nacional en la Costa Blanca

La Costa Blanca arriba a Fitur decidida a consolidar el seu lideratge entre els britànics i a esmorteir la menor demanda i gasto del mercat nacional, amb focus en sostenibilitat i connectivitat.

Acaba l’avís costaner a Alacant, però seguix l’alerta groga per vent

Emergències ha alçat l'alerta groga per fenòmens costaners en la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent a Castelló, València i Alacant.