13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Biden confirma que continuarà sent president durant els pròxims sis mesos

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units (EUA), Joe Biden, ha confirmat en el seu discurs a la nació que continuarà en el càrrec durant els pròxims sis mesos, moment en el qual els ciutadans nord-americans elegiran el nou mandatari del país en uns comicis en els quals l’expresident Donald Trump previsiblement s’enfrontarà contra la vicepresidenta, Kamala Harris.

“Durant els pròxims sis mesos em centraré a fer la meua tasca com a president. Això vol dir que continuaré abaixant els preus a les famílies treballadores i fent créixer la nostra economia. Continuaré defensant les nostres llibertats personals i els nostres drets civils, des del dret a vot, fins al dret a decidir –en referència a l’avortament–“, ha expressat durant la seua intervenció.

Biden ha justificat la decisió de retirar-se de la carrera a la Casa Blanca per a un segon mandat perquè “la defensa de la democràcia és més important que cap ambició personal”, i creu que és “el moment” de donar pas a “veus” més joves, en referència a Harris, qui ha qualificat d'”experimentada, forta, capaç i gran companya” tant per a ell com per al país.

“He decidit que la millor manera d’avançar és passar la torxa a una nova generació. És la millor manera d’unir la nostra nació (…) No es tracta de mi, es tracta de vosaltres, de les vostres famílies, del vostre futur. Es tracta de nosaltres, el poble. No ho podem oblidar mai això, i jo no ho he fet mai. He deixat clar que crec que els EUA estan en un punt d’inflexió”, ha afegit.

En aquest sentit, Biden ha expressat que els ciutadans hauran de triar “entre avançar o retrocedir, entre l’esperança i l’odi, entre la unitat o la divisió”, i ha demanat “veure aquells amb els qui no estem d’acord no pas com enemics, sinó com companys”.

Últimes notícies

Mazón insistix que va ser a peu de l’aparcament al Palau i que no va estar ilocalizable

El president en funcions ha reiterat que, el dia de la DANA, va caminar des d'un aparcament pròxim al Palau sense detindre's i ha rebutjat que estiguera ilocalizable. També ha negat reunions alienes a la gestió o parades intermèdies.

Cuenca va contemplar el viatge de Mazón a Utiel el 29-O, però Pradas el va frenar per falta d’accés

José Manuel Cuenca ha declarat que es va remenar que Carlos Mazón es desplaçara a Utiel el 29 d'octubre, però Salomé Pradas va advertir que no es podia entrar. Assegura que no es va demanar la presència del president en el Cecopi i que van actuar amb la previsió que la DANA s'aniria al nord cap a les 18 hores.

Mazón demana altura a Vox i confia a investir demà a Pérez Llorca com el seu successor

El president en funcions ha cridat Vox a estar a l'altura i ha expressat el seu desig que Juanfran Pérez Llorca siga triat este dijous en Les Corts. La primera votació exigix majoria absoluta i el PP necessita als 13 diputats de Vox; de no aconseguir-se, hi hauria un segon ple amb majoria simple.

Ábalos no perdria l’acta si entra a la presó, però quedaria suspés com a diputat

Si José Luis Ábalos ingressara a la presó, conservaria l'acta però seria suspés de drets i deures parlamentaris. El Congrés no contempla reduir escons.

Detingut en Sant Joan (Alacant) un fugitiu buscat per Montenegro en un control policial

La Guàrdia Civil ha detingut en Sant Joan (Alacant) a un home de 41 anys reclamat per Montenegro i considerat un dels seus fugitius més buscats. Va ser localitzat en un control preventiu i ha quedat a la disposició de l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

Compromís espera que Vilaplana comparega molt prompte en la comissió del Congrés

Compromís espera que Maribel Vilaplana comparega molt prompte davant la comissió del Congrés sobre la dana. Un registre d'aparcament i el seu testimoniatge obrin dubtes de cronologia.

Mazón insistix que va ser a peu de l’aparcament al Palau i nega haver estat ilocalizable

Carlos Mazón ha reiterat que, després de menjar en El Ventorro, va acompanyar a Maribel Vilaplana a l'aparcament i es va dirigir a peu, sense parades, al Palau. Ha rebutjat que estiguera ilocalizable i ha precisat que a les 20.00 ja eixia cap al Centre d'Emergències de L'Eliana.

Cuenca va remenar que Mazón fora a Utiel el 29-O, però Pradas va dir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que es va valorar que Carlos Mazón es desplaçara a Utiel poc abans de les 17.00 del 29 d'octubre, però Salomé Pradas va advertir que no es podia entrar. També ha assenyalat que no es va contemplar acudir al Cecopi i que va perdre mesos de missatges per un canvi de telèfon.