12.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Biden es referix erròniament a Zelenski com a ‘president Putin’ durant un acte de suport a Ucraïna

MADRID, 12 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president d’Estats Units, Joe Biden, s’ha referit erròniament al mandatari ucraïnés, Volodimir Zelenski, en presentar-li com a “president Putin”, en el qual ha sigut l’últim error del que aspira a ser reelegit a la Casa Blanca enmig dels dubtes sobre la seua avançada edat i que en les últimes setmanes s’ha centrat a demostrar la seua lucidesa.

“Vull cedir la paraula al president d’Ucraïna, que té tant coratge com a determinació. Per favor, doneu-li la benvinguda al president Putin”, ha declarat Biden, que s’ha retirat del podi però ràpidament ha hagut de tornar per a aclarir que “Zelenski” va a “vèncer a Putin” i que està “tan concentrat a vèncer a Putin que tots hem de preocupar-nos per això”.

Biden ha estat acompanyat en l’escenari per us líders estrangers per a anunciar el seu suport al recentment anunciat ‘Pacte amb Ucraïna’, que busca reforçar l’ajuda al país en el marc de la invasió russa, iniciada al febrer del 2022 pel dirigent rus. Després de l’error, Zelenski ha intervingut per a expressar que ell és millor”. “Eres moltíssim millor”, ha respost Biden.

Esta nit Biden s’enfrontarà a una roda de premsa decisiva enmig de les creixents peticions d’aliats polítics perquè retire la seua candidatura per a les eleccions presidencials, que se celebraran al novembre i en les quals s’enfrontarà a l’expresident Donald Trump.

Durant la jornada, el primer ministre britànic, Keir Starmer, va negar que Biden estiga senil i va afirmar que durant les seues discussions bilaterals en els marges del Cim de l’OTAN a Washington semblava “en molt bona forma”.

Últimes notícies

Satse denuncia la implantació precipitada de la infermera de triatge en centres de salut

El sindicat ha qüestionat el desplegament de la figura de la infermera de triatge des d'esta setmana per falta de protocols, formació i informació a usuaris, mentres Sanitat defén que s'ajusta a un decret acordat en Taula Sectorial.

Gomar va donar per fet que el Nou Mestalla serà seu del Mundial 2030 i un dels millors estadis

El president de la FFCV va assegurar que el Nou Mestalla serà seu del Mundial 2030 i va defendre que l'estadi estarà entre els millors, amb obres ja en fase visible.

Pérez Llorca reclama al Govern preses a Vilamarxant i Cheste i la reparació urgent de Forata

Pérez Llorca ha reclamat en el seu debat d'investidura que el Govern execute les preses de Vilamarxant i Cheste i repare amb urgència la de Forata. A més, s'ha compromés a impulsar en Les Corts una iniciativa per a exigir el finançament i execució de les obres hidràuliques pendents en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca situa el Pacte Verd com la major amenaça per al camp i defén Cofrentes

El candidat del PP ha assegurat en la seua investidura que el Pacte Verd Europeu, tal com està plantejat, ha fracassat per al camp per costos i burocràcia. També ha reiterat que Cofrentes no es tanca.

Mazón s’absenta del ple d’investidura per a donar protagonisme al candidat

El president en funcions ha explicat que no acudirà a l'arrancada del debat per a no desviar el focus del candidat i que entrarà abans de la votació.

Pérez Llorca ha assegurat que demanarà perdó a les víctimes de la dana si és investit

El candidat del PP ha assegurat en la seua investidura que, si és triat, les seues primeres paraules seran per a demanar perdó a les famílies de les 229 víctimes de la dana. També ha anunciat que exigirà disculpes i responsabilitats a la resta d'administracions, assenyalant al Govern per la falta d'explicacions.

Morant titlla de ‘fake’ la investidura de Juafran Pérez Llorca i de ‘nova mentida’ als valencians

Diana Morant ha qualificat la investidura de Juafran Pérez Llorca com 'fake' i una 'nova mentida' per als valencians. Acusa opacitat en el pacte amb Vox i advertix de retallades i retrocessos en drets.

Pérez Llorca proposa el ‘pacte de Les Corts’ per a la seua investidura

Pérez Llorca va obrir el seu debat d'investidura sense acords tancats i va plantejar un 'pacte de Les Corts' per a assegurar la governabilitat. Necessita els vots de Vox.