Biden es referix erròniament a Zelenski com a ‘president Putin’ durant un acte de suport a Ucraïna

MADRID, 12 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president d’Estats Units, Joe Biden, s’ha referit erròniament al mandatari ucraïnés, Volodimir Zelenski, en presentar-li com a «president Putin», en el qual ha sigut l’últim error del que aspira a ser reelegit a la Casa Blanca enmig dels dubtes sobre la seua avançada edat i que en les últimes setmanes s’ha centrat a demostrar la seua lucidesa.

«Vull cedir la paraula al president d’Ucraïna, que té tant coratge com a determinació. Per favor, doneu-li la benvinguda al president Putin», ha declarat Biden, que s’ha retirat del podi però ràpidament ha hagut de tornar per a aclarir que «Zelenski» va a «vèncer a Putin» i que està «tan concentrat a vèncer a Putin que tots hem de preocupar-nos per això».

Biden ha estat acompanyat en l’escenari per us líders estrangers per a anunciar el seu suport al recentment anunciat ‘Pacte amb Ucraïna’, que busca reforçar l’ajuda al país en el marc de la invasió russa, iniciada al febrer del 2022 pel dirigent rus. Després de l’error, Zelenski ha intervingut per a expressar que ell és millor». «Eres moltíssim millor», ha respost Biden.

Esta nit Biden s’enfrontarà a una roda de premsa decisiva enmig de les creixents peticions d’aliats polítics perquè retire la seua candidatura per a les eleccions presidencials, que se celebraran al novembre i en les quals s’enfrontarà a l’expresident Donald Trump.

Durant la jornada, el primer ministre britànic, Keir Starmer, va negar que Biden estiga senil i va afirmar que durant les seues discussions bilaterals en els marges del Cim de l’OTAN a Washington semblava «en molt bona forma».

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.