Biden es referix erròniament a Zelenski com a ‘president Putin’ durant un acte de suport a Ucraïna

MADRID, 12 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president d’Estats Units, Joe Biden, s’ha referit erròniament al mandatari ucraïnés, Volodimir Zelenski, en presentar-li com a “president Putin”, en el qual ha sigut l’últim error del que aspira a ser reelegit a la Casa Blanca enmig dels dubtes sobre la seua avançada edat i que en les últimes setmanes s’ha centrat a demostrar la seua lucidesa.

“Vull cedir la paraula al president d’Ucraïna, que té tant coratge com a determinació. Per favor, doneu-li la benvinguda al president Putin”, ha declarat Biden, que s’ha retirat del podi però ràpidament ha hagut de tornar per a aclarir que “Zelenski” va a “vèncer a Putin” i que està “tan concentrat a vèncer a Putin que tots hem de preocupar-nos per això”.

Biden ha estat acompanyat en l’escenari per us líders estrangers per a anunciar el seu suport al recentment anunciat ‘Pacte amb Ucraïna’, que busca reforçar l’ajuda al país en el marc de la invasió russa, iniciada al febrer del 2022 pel dirigent rus. Després de l’error, Zelenski ha intervingut per a expressar que ell és millor”. “Eres moltíssim millor”, ha respost Biden.

Esta nit Biden s’enfrontarà a una roda de premsa decisiva enmig de les creixents peticions d’aliats polítics perquè retire la seua candidatura per a les eleccions presidencials, que se celebraran al novembre i en les quals s’enfrontarà a l’expresident Donald Trump.

Durant la jornada, el primer ministre britànic, Keir Starmer, va negar que Biden estiga senil i va afirmar que durant les seues discussions bilaterals en els marges del Cim de l’OTAN a Washington semblava “en molt bona forma”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts de cels poc nuvolosos i temperatures a l'alça, amb vent del nord-oest fort en el nord de Castelló i un dimecres més estable.

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.