Biden es referix erròniament a Zelenski com a ‘president Putin’ durant un acte de suport a Ucraïna

MADRID, 12 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president d’Estats Units, Joe Biden, s’ha referit erròniament al mandatari ucraïnés, Volodimir Zelenski, en presentar-li com a «president Putin», en el qual ha sigut l’últim error del que aspira a ser reelegit a la Casa Blanca enmig dels dubtes sobre la seua avançada edat i que en les últimes setmanes s’ha centrat a demostrar la seua lucidesa.

«Vull cedir la paraula al president d’Ucraïna, que té tant coratge com a determinació. Per favor, doneu-li la benvinguda al president Putin», ha declarat Biden, que s’ha retirat del podi però ràpidament ha hagut de tornar per a aclarir que «Zelenski» va a «vèncer a Putin» i que està «tan concentrat a vèncer a Putin que tots hem de preocupar-nos per això».

Biden ha estat acompanyat en l’escenari per us líders estrangers per a anunciar el seu suport al recentment anunciat ‘Pacte amb Ucraïna’, que busca reforçar l’ajuda al país en el marc de la invasió russa, iniciada al febrer del 2022 pel dirigent rus. Després de l’error, Zelenski ha intervingut per a expressar que ell és millor». «Eres moltíssim millor», ha respost Biden.

Esta nit Biden s’enfrontarà a una roda de premsa decisiva enmig de les creixents peticions d’aliats polítics perquè retire la seua candidatura per a les eleccions presidencials, que se celebraran al novembre i en les quals s’enfrontarà a l’expresident Donald Trump.

Durant la jornada, el primer ministre britànic, Keir Starmer, va negar que Biden estiga senil i va afirmar que durant les seues discussions bilaterals en els marges del Cim de l’OTAN a Washington semblava «en molt bona forma».

Últimes notícies

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.

Set de cada deu directives valencianes treballen en empreses liderades per dones

Quasi el 70% de les empresàries i directives de la Comunitat Valenciana desenrotllen la seua carrera en companyies encapçalades per dones, un entorn que impulsa noves oportunitats i referents femenins.

Un milió d’euros per a modernitzar el regadiu del nispro a Callosa d’en Sarrià

El Govern destina un milió d'euros a implantar tecnologia de reg de precisió en els cultius de nispro i alvocat de Callosa d'en Sarrià, amb l'objectiu d'optimitzar l'ús de l'aigua i reforçar la sostenibilitat del camp valencià.

Morant qüestiona la Justícia per no citar a Mazón ni com investigat ni com a testimoni per la DANA

Diana Morant critica que la Justícia no cite a Carlos Mazón ni com investigat ni com a testimoni per la DANA d'octubre de 2024 i es pregunta si eixa decisió suposa impunitat.

Girona i Elx es juguen la salvació en una final a vida o mort en Montilivi

Girona i Elx arriben a l'última jornada de LaLiga obligats a puntuar en Montilivi per a seguir en Primera: als locals només els val guanyar i als il·licitans els n'hi ha prou amb empatar.