Biden es referix erròniament a Zelenski com a ‘president Putin’ durant un acte de suport a Ucraïna

MADRID, 12 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El president d’Estats Units, Joe Biden, s’ha referit erròniament al mandatari ucraïnés, Volodimir Zelenski, en presentar-li com a «president Putin», en el qual ha sigut l’últim error del que aspira a ser reelegit a la Casa Blanca enmig dels dubtes sobre la seua avançada edat i que en les últimes setmanes s’ha centrat a demostrar la seua lucidesa.

«Vull cedir la paraula al president d’Ucraïna, que té tant coratge com a determinació. Per favor, doneu-li la benvinguda al president Putin», ha declarat Biden, que s’ha retirat del podi però ràpidament ha hagut de tornar per a aclarir que «Zelenski» va a «vèncer a Putin» i que està «tan concentrat a vèncer a Putin que tots hem de preocupar-nos per això».

Biden ha estat acompanyat en l’escenari per us líders estrangers per a anunciar el seu suport al recentment anunciat ‘Pacte amb Ucraïna’, que busca reforçar l’ajuda al país en el marc de la invasió russa, iniciada al febrer del 2022 pel dirigent rus. Després de l’error, Zelenski ha intervingut per a expressar que ell és millor». «Eres moltíssim millor», ha respost Biden.

Esta nit Biden s’enfrontarà a una roda de premsa decisiva enmig de les creixents peticions d’aliats polítics perquè retire la seua candidatura per a les eleccions presidencials, que se celebraran al novembre i en les quals s’enfrontarà a l’expresident Donald Trump.

Durant la jornada, el primer ministre britànic, Keir Starmer, va negar que Biden estiga senil i va afirmar que durant les seues discussions bilaterals en els marges del Cim de l’OTAN a Washington semblava «en molt bona forma».

Últimes notícies

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.