Blanca Paloma fascina Europa i se situa entre les cinc favorites per alçar-se amb el micròfon de vidre

Blanca Paloma i la seua cançó “Eaea” s’han convertit en una de les cançons preferides a les cases d’apostes per guanyar Eurovisió 2023. Si bé és cert que estes enquestes no són 100% fiables, solen acostar-se al que passarà després al festival.

Tot apunta que els fans d’eurovisió estan contents amb la candidatura espanyola i la veuen com una aposta força segura. Entre els factors principals, potser és degut a l’essència de la cançó, carregada d’un component emotiu i arrelat a les arrels flamenques que tant es relacionen amb la cultura espanyola i que a Europa tant criden l’atenció. 

No obstant això, l’actitud i carisma de Blanca Paloma al seu pas per Eurovisió també són factors que semblen estar convertint-se en determinants. 

Seguint l’estela de Chanel i el seu Slomo

Tot i que les enquestes són orientatives, cal destacar que Espanya l’any passat, a 4 dies de la gran final, es trobava cinquena als mateixos corredors. Després d’això, com quasi tots sabem, va quedar tercera a tan sols 7 punts de ser subcampiona, després de la victòria d’Ucraïna i el segon lloc d’Anglaterra.

Esta tendència és precedida d’una època de quasi 20 anys de resultats negatius per a les candidatures espanyoles. molts eurofans estan convençuts que amb Chanel es va fer un borró i compte nou, i va permetre que la gent dels altres països tornara a mirar-nos amb essència guanyadora.

Si alguna cosa és clara, és que Blanca Paloma il·lusiona, tal com ho feia la nostra anterior representant, no només a Espanya sinó a la resta d’Europa. 

El Top 5 d’Eurovisió 2023

Entre els països que completen el Top 5 entre els favorits per alçar-se amb el micròfon de vidre d’Eurovisió 2023 amb Espanya es troben Suècia, Finlàndia, França i Ucraïna.

Per ara, Suècia seria la màxima favorita per guanyar basant-nos en les apostes. Amb Loreen al capdavant, que després d’alçar-se com a vencedora el 2012 amb la seua cançó Euphoria, es va convertir en una de les cares més reconeixibles del festival, Suècia trepitja fort per tornar a repetir el seu èxit anterior.

Finlàndia es posiciona com a segona a les cases d’apostes amb la seua cançó “Cha Cha Cha”, de Käärijä, que no deixa indiferent ningú. Amb una base electrònica i un estil força proper al heavy, a l’estadi de Liverpool es contagiarà de l’energia que desprén.

En tercer lloc hi ha la gran sorpresa, França, amb la cançó “Évidemment” representada per l’artista Fátima Zahra que no deixa de pujar en apostes. És una balada amb molt component emotiu i una lletra crua.

En quart lloc, just per davant de Blanca Paloma, es troba Ucraïna, que l’any passat va ser vencedora del certamen. La cançó electrònica Heart of Steel, de Tvorchi, serà l’aposta de la vigent campiona per revalidar el títol.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU