12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Blanca Paloma fascina Europa i se situa entre les cinc favorites per alçar-se amb el micròfon de vidre

Blanca Paloma i la seua cançó “Eaea” s’han convertit en una de les cançons preferides a les cases d’apostes per guanyar Eurovisió 2023. Si bé és cert que estes enquestes no són 100% fiables, solen acostar-se al que passarà després al festival.

Tot apunta que els fans d’eurovisió estan contents amb la candidatura espanyola i la veuen com una aposta força segura. Entre els factors principals, potser és degut a l’essència de la cançó, carregada d’un component emotiu i arrelat a les arrels flamenques que tant es relacionen amb la cultura espanyola i que a Europa tant criden l’atenció. 

No obstant això, l’actitud i carisma de Blanca Paloma al seu pas per Eurovisió també són factors que semblen estar convertint-se en determinants. 

Seguint l’estela de Chanel i el seu Slomo

Tot i que les enquestes són orientatives, cal destacar que Espanya l’any passat, a 4 dies de la gran final, es trobava cinquena als mateixos corredors. Després d’això, com quasi tots sabem, va quedar tercera a tan sols 7 punts de ser subcampiona, després de la victòria d’Ucraïna i el segon lloc d’Anglaterra.

Esta tendència és precedida d’una època de quasi 20 anys de resultats negatius per a les candidatures espanyoles. molts eurofans estan convençuts que amb Chanel es va fer un borró i compte nou, i va permetre que la gent dels altres països tornara a mirar-nos amb essència guanyadora.

Si alguna cosa és clara, és que Blanca Paloma il·lusiona, tal com ho feia la nostra anterior representant, no només a Espanya sinó a la resta d’Europa. 

El Top 5 d’Eurovisió 2023

Entre els països que completen el Top 5 entre els favorits per alçar-se amb el micròfon de vidre d’Eurovisió 2023 amb Espanya es troben Suècia, Finlàndia, França i Ucraïna.

Per ara, Suècia seria la màxima favorita per guanyar basant-nos en les apostes. Amb Loreen al capdavant, que després d’alçar-se com a vencedora el 2012 amb la seua cançó Euphoria, es va convertir en una de les cares més reconeixibles del festival, Suècia trepitja fort per tornar a repetir el seu èxit anterior.

Finlàndia es posiciona com a segona a les cases d’apostes amb la seua cançó “Cha Cha Cha”, de Käärijä, que no deixa indiferent ningú. Amb una base electrònica i un estil força proper al heavy, a l’estadi de Liverpool es contagiarà de l’energia que desprén.

En tercer lloc hi ha la gran sorpresa, França, amb la cançó “Évidemment” representada per l’artista Fátima Zahra que no deixa de pujar en apostes. És una balada amb molt component emotiu i una lletra crua.

En quart lloc, just per davant de Blanca Paloma, es troba Ucraïna, que l’any passat va ser vencedora del certamen. La cançó electrònica Heart of Steel, de Tvorchi, serà l’aposta de la vigent campiona per revalidar el títol.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.