Blanca Paloma fascina Europa i se situa entre les cinc favorites per alçar-se amb el micròfon de vidre

Blanca Paloma i la seua cançó “Eaea” s’han convertit en una de les cançons preferides a les cases d’apostes per guanyar Eurovisió 2023. Si bé és cert que estes enquestes no són 100% fiables, solen acostar-se al que passarà després al festival.

Tot apunta que els fans d’eurovisió estan contents amb la candidatura espanyola i la veuen com una aposta força segura. Entre els factors principals, potser és degut a l’essència de la cançó, carregada d’un component emotiu i arrelat a les arrels flamenques que tant es relacionen amb la cultura espanyola i que a Europa tant criden l’atenció. 

No obstant això, l’actitud i carisma de Blanca Paloma al seu pas per Eurovisió també són factors que semblen estar convertint-se en determinants. 

Seguint l’estela de Chanel i el seu Slomo

Tot i que les enquestes són orientatives, cal destacar que Espanya l’any passat, a 4 dies de la gran final, es trobava cinquena als mateixos corredors. Després d’això, com quasi tots sabem, va quedar tercera a tan sols 7 punts de ser subcampiona, després de la victòria d’Ucraïna i el segon lloc d’Anglaterra.

Esta tendència és precedida d’una època de quasi 20 anys de resultats negatius per a les candidatures espanyoles. molts eurofans estan convençuts que amb Chanel es va fer un borró i compte nou, i va permetre que la gent dels altres països tornara a mirar-nos amb essència guanyadora.

Si alguna cosa és clara, és que Blanca Paloma il·lusiona, tal com ho feia la nostra anterior representant, no només a Espanya sinó a la resta d’Europa. 

El Top 5 d’Eurovisió 2023

Entre els països que completen el Top 5 entre els favorits per alçar-se amb el micròfon de vidre d’Eurovisió 2023 amb Espanya es troben Suècia, Finlàndia, França i Ucraïna.

Per ara, Suècia seria la màxima favorita per guanyar basant-nos en les apostes. Amb Loreen al capdavant, que després d’alçar-se com a vencedora el 2012 amb la seua cançó Euphoria, es va convertir en una de les cares més reconeixibles del festival, Suècia trepitja fort per tornar a repetir el seu èxit anterior.

Finlàndia es posiciona com a segona a les cases d’apostes amb la seua cançó “Cha Cha Cha”, de Käärijä, que no deixa indiferent ningú. Amb una base electrònica i un estil força proper al heavy, a l’estadi de Liverpool es contagiarà de l’energia que desprén.

En tercer lloc hi ha la gran sorpresa, França, amb la cançó “Évidemment” representada per l’artista Fátima Zahra que no deixa de pujar en apostes. És una balada amb molt component emotiu i una lletra crua.

En quart lloc, just per davant de Blanca Paloma, es troba Ucraïna, que l’any passat va ser vencedora del certamen. La cançó electrònica Heart of Steel, de Tvorchi, serà l’aposta de la vigent campiona per revalidar el títol.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.