El bo social de l’EMT de València s’amplia a totes les rendes baixes

 

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha ampliat el seu bo social «EMT amb Tu» per a arribar a més persones en situació de vulnerabilitat. Per només deu euros a l’any les persones titulars de la targeta poden usar totes les línies d’autobusos municipals amb un límit mensual de 60 viatges, amb una hora de mobilitat il·limitada en cadascun d’ells.

 

Segons ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, la nova normativa elimina com a requisit l’obligatorietat d’estar en situació de desocupació. La modificació pretén adaptar el bo social a la situació actual a fi que les persones amb una ocupació precària també puguen beneficiar-se si tenen una renda baixa.

 

Requisits

D’esta forma les persones amb dret a sol·licitar la targeta de transport «EMT amb Tú» han d’estar en edat laboral (entre 16 i 65 anys), empadronades en València i tindre uns ingressos inferiors a l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (Iprem).

 

També poden accedir a este títol els fills i filles d’entre 14 i 16 anys de les persones beneficiàries i les víctimes de violència de gènere i els seus fills menors d’edat. Ademés,  els majors de 65 poden accedir al Bo Or

 

De l’1 al 31 de desembre s’obri un període especial perquè els beneficiaris actuals puguen tornar a presentar la documentació necessària en la junta de districte de València que els corresponga. En el cas de les noves sol·licituds d’alta, s’ha d’entregar la documentació requerida, amb cita prèvia, a partir de l’1 de gener.

Últimes notícies

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.