16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Bolca un vaixell amb persones a bord en el port de Castelló

El ‘Nazmuye Ana‘, de bandera panamenya i procedent de Barcelona, que compta amb 79 metres d’eslora, 11 de manga i 4,2 de gran importància ha bolcat amb persones a bord en el port de Castelló, tal com ha confirmat el Servei d’Informació del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) a través de Twitter. Unes 150 persones participen en l’operatiu de rescat de dos persones desaparegudes. En l’accident tres persones han resultat ferides, de les quals dos han estat traslladades a l’Hospital General de la capital de la Plana, segons PortCastelló.

Des de la xarxa social, han informat que, a petició de Salvament Marítim, s’han mobilitzat diverses unitats de la Unitat de Rescat Aquàtic (URA) amb una embarcació de rescat i equips de busseig.
 

<

>

El succés s’ha produït mentre feien labors de càrrega i descàrrega en un moll, segons ha comptat la Policia Local. Concretament, fonts del Consorci Provincial de Bombers de Castelló han assenyalat a EFE que es tracta d’un vaixell portacontenidors que hauria bolcat en l’anomenat Moll de la Ceràmica per causes encara desconegudes. Les autoritats i els serveis d’emergència han rebut avís del succés a les 20.51 hores d’este divendres, després de la qual cosa els efectius s’han mobilitzat ràpidament.

Han aconseguit rescatar a diverses persones que estaven a bord, però es busca a unes altres que han caigut a l’aigua. Serien dos els desapareguts: una d’elles del servei d’estiba i l’altra de la tripulació, per a això s’ha mobilitzat a tots els mitjans de rescat del port de Castelló, mitjans dels serveis d’emergència i Salvament Marítim.

Continua la búsqueda

Continua la búsqueda ja que esta passada matinada es va paralitzar l’operatiu de búsqueda subaquàtic per seguretat, al comprovar el vaixell no estava estable. Els equips URA de Bombers CPBC i @dipcas no ha deixt d’estar operatius

 

<

>

Tres dels nou tripulants han resultat ferits

Segons el centre hospitalari, els ferits són un home de 46 anys de nacionalitat espanyola ingressat en l’UCI amb pronòstic greu; un altre home de 31, en estat lleu atés en Urgències, també espanyol, i una tercera persona assistida sense requerir trasllat hospitalari.

En l’operatiu de cerca participen efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló i dels bombers municipals, bussos de rescat, personal d’emergències, Guàrdia Civil, policia portuària, remolcadors, Creu Roja i Salvament Marítim, segons PortCastelló.

Els desapareguts són una persona del servei d’estiba i d’una altra de la tripulació del vaixell ‘Nazmiye Ana’, el vaixell que ha bolcat quan feia operacions de càrrega de contenidors en el moll Centenari del recinte portuari de Castelló, per causes que encara es desconeixen. El vaixell ha quedat en posició de quilla al sol, és a dir, tombat de costat.

També es desconeix el tonatge de l’embarcació, segons han informat el Consorci, Salvament Marítim i el Centre de Coordinació d’Emergències.

En la cerca de les dos persones desaparegudes participen els vaixells ‘SAR Mesana’, ‘Punta Major’, ‘Salvamar Xabic’, ‘LS Cilene’, bussos, Guàrdia Civil, policia portuària, remolcadors, Creu Roja i Salvament Marítim. En total, l’operatiu suma més de 150 persones.

Els dispositius no han parat de buscar i estar actuant sobre el succés i així ho han reflectit en el Twitter @SIAB_Castellon

 

<

>

 

Fase blava del pla d’autoprotecció en el port de Castelló

Per part seua, la Generalitat Valenciana ha precisat que s’han mobilitzat dos unitats mèdiques urgents i d’emergència, amb embarcació i bus de rescat.

A més, en paral·lel, l’Autoritat Portuària de Castelló ha activat la fase blava del seu pla d’autoprotecció, així com el seu Pla Interior Marítim en previsió que hi hagi un abocament de combustible a la mar.

Referent a això, de la mateixa manera, el Centre de Coordinació d’Emergències, dependent de la Generalitat, ha establert la Situació 0 del Pla Emergències Exterior. La recerca del succés està ja a càrrec de la Guàrdia Civil.

 

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.