14.7 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Bolca un vaixell amb persones a bord en el port de Castelló

El ‘Nazmuye Ana‘, de bandera panamenya i procedent de Barcelona, que compta amb 79 metres d’eslora, 11 de manga i 4,2 de gran importància ha bolcat amb persones a bord en el port de Castelló, tal com ha confirmat el Servei d’Informació del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) a través de Twitter. Unes 150 persones participen en l’operatiu de rescat de dos persones desaparegudes. En l’accident tres persones han resultat ferides, de les quals dos han estat traslladades a l’Hospital General de la capital de la Plana, segons PortCastelló.

Des de la xarxa social, han informat que, a petició de Salvament Marítim, s’han mobilitzat diverses unitats de la Unitat de Rescat Aquàtic (URA) amb una embarcació de rescat i equips de busseig.
 

<

>

El succés s’ha produït mentre feien labors de càrrega i descàrrega en un moll, segons ha comptat la Policia Local. Concretament, fonts del Consorci Provincial de Bombers de Castelló han assenyalat a EFE que es tracta d’un vaixell portacontenidors que hauria bolcat en l’anomenat Moll de la Ceràmica per causes encara desconegudes. Les autoritats i els serveis d’emergència han rebut avís del succés a les 20.51 hores d’este divendres, després de la qual cosa els efectius s’han mobilitzat ràpidament.

Han aconseguit rescatar a diverses persones que estaven a bord, però es busca a unes altres que han caigut a l’aigua. Serien dos els desapareguts: una d’elles del servei d’estiba i l’altra de la tripulació, per a això s’ha mobilitzat a tots els mitjans de rescat del port de Castelló, mitjans dels serveis d’emergència i Salvament Marítim.

Continua la búsqueda

Continua la búsqueda ja que esta passada matinada es va paralitzar l’operatiu de búsqueda subaquàtic per seguretat, al comprovar el vaixell no estava estable. Els equips URA de Bombers CPBC i @dipcas no ha deixt d’estar operatius

 

<

>

Tres dels nou tripulants han resultat ferits

Segons el centre hospitalari, els ferits són un home de 46 anys de nacionalitat espanyola ingressat en l’UCI amb pronòstic greu; un altre home de 31, en estat lleu atés en Urgències, també espanyol, i una tercera persona assistida sense requerir trasllat hospitalari.

En l’operatiu de cerca participen efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló i dels bombers municipals, bussos de rescat, personal d’emergències, Guàrdia Civil, policia portuària, remolcadors, Creu Roja i Salvament Marítim, segons PortCastelló.

Els desapareguts són una persona del servei d’estiba i d’una altra de la tripulació del vaixell ‘Nazmiye Ana’, el vaixell que ha bolcat quan feia operacions de càrrega de contenidors en el moll Centenari del recinte portuari de Castelló, per causes que encara es desconeixen. El vaixell ha quedat en posició de quilla al sol, és a dir, tombat de costat.

També es desconeix el tonatge de l’embarcació, segons han informat el Consorci, Salvament Marítim i el Centre de Coordinació d’Emergències.

En la cerca de les dos persones desaparegudes participen els vaixells ‘SAR Mesana’, ‘Punta Major’, ‘Salvamar Xabic’, ‘LS Cilene’, bussos, Guàrdia Civil, policia portuària, remolcadors, Creu Roja i Salvament Marítim. En total, l’operatiu suma més de 150 persones.

Els dispositius no han parat de buscar i estar actuant sobre el succés i així ho han reflectit en el Twitter @SIAB_Castellon

 

<

>

 

Fase blava del pla d’autoprotecció en el port de Castelló

Per part seua, la Generalitat Valenciana ha precisat que s’han mobilitzat dos unitats mèdiques urgents i d’emergència, amb embarcació i bus de rescat.

A més, en paral·lel, l’Autoritat Portuària de Castelló ha activat la fase blava del seu pla d’autoprotecció, així com el seu Pla Interior Marítim en previsió que hi hagi un abocament de combustible a la mar.

Referent a això, de la mateixa manera, el Centre de Coordinació d’Emergències, dependent de la Generalitat, ha establert la Situació 0 del Pla Emergències Exterior. La recerca del succés està ja a càrrec de la Guàrdia Civil.

 

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.