Bolca un vaixell amb persones a bord en el port de Castelló

El ‘Nazmuye Ana‘, de bandera panamenya i procedent de Barcelona, que compta amb 79 metres d’eslora, 11 de manga i 4,2 de gran importància ha bolcat amb persones a bord en el port de Castelló, tal com ha confirmat el Servei d’Informació del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) a través de Twitter. Unes 150 persones participen en l’operatiu de rescat de dos persones desaparegudes. En l’accident tres persones han resultat ferides, de les quals dos han estat traslladades a l’Hospital General de la capital de la Plana, segons PortCastelló.

Des de la xarxa social, han informat que, a petició de Salvament Marítim, s’han mobilitzat diverses unitats de la Unitat de Rescat Aquàtic (URA) amb una embarcació de rescat i equips de busseig.
 

<

>

El succés s’ha produït mentre feien labors de càrrega i descàrrega en un moll, segons ha comptat la Policia Local. Concretament, fonts del Consorci Provincial de Bombers de Castelló han assenyalat a EFE que es tracta d’un vaixell portacontenidors que hauria bolcat en l’anomenat Moll de la Ceràmica per causes encara desconegudes. Les autoritats i els serveis d’emergència han rebut avís del succés a les 20.51 hores d’este divendres, després de la qual cosa els efectius s’han mobilitzat ràpidament.

Han aconseguit rescatar a diverses persones que estaven a bord, però es busca a unes altres que han caigut a l’aigua. Serien dos els desapareguts: una d’elles del servei d’estiba i l’altra de la tripulació, per a això s’ha mobilitzat a tots els mitjans de rescat del port de Castelló, mitjans dels serveis d’emergència i Salvament Marítim.

Continua la búsqueda

Continua la búsqueda ja que esta passada matinada es va paralitzar l’operatiu de búsqueda subaquàtic per seguretat, al comprovar el vaixell no estava estable. Els equips URA de Bombers CPBC i @dipcas no ha deixt d’estar operatius

 

<

>

Tres dels nou tripulants han resultat ferits

Segons el centre hospitalari, els ferits són un home de 46 anys de nacionalitat espanyola ingressat en l’UCI amb pronòstic greu; un altre home de 31, en estat lleu atés en Urgències, també espanyol, i una tercera persona assistida sense requerir trasllat hospitalari.

En l’operatiu de cerca participen efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló i dels bombers municipals, bussos de rescat, personal d’emergències, Guàrdia Civil, policia portuària, remolcadors, Creu Roja i Salvament Marítim, segons PortCastelló.

Els desapareguts són una persona del servei d’estiba i d’una altra de la tripulació del vaixell ‘Nazmiye Ana’, el vaixell que ha bolcat quan feia operacions de càrrega de contenidors en el moll Centenari del recinte portuari de Castelló, per causes que encara es desconeixen. El vaixell ha quedat en posició de quilla al sol, és a dir, tombat de costat.

També es desconeix el tonatge de l’embarcació, segons han informat el Consorci, Salvament Marítim i el Centre de Coordinació d’Emergències.

En la cerca de les dos persones desaparegudes participen els vaixells ‘SAR Mesana’, ‘Punta Major’, ‘Salvamar Xabic’, ‘LS Cilene’, bussos, Guàrdia Civil, policia portuària, remolcadors, Creu Roja i Salvament Marítim. En total, l’operatiu suma més de 150 persones.

Els dispositius no han parat de buscar i estar actuant sobre el succés i així ho han reflectit en el Twitter @SIAB_Castellon

 

<

>

 

Fase blava del pla d’autoprotecció en el port de Castelló

Per part seua, la Generalitat Valenciana ha precisat que s’han mobilitzat dos unitats mèdiques urgents i d’emergència, amb embarcació i bus de rescat.

A més, en paral·lel, l’Autoritat Portuària de Castelló ha activat la fase blava del seu pla d’autoprotecció, així com el seu Pla Interior Marítim en previsió que hi hagi un abocament de combustible a la mar.

Referent a això, de la mateixa manera, el Centre de Coordinació d’Emergències, dependent de la Generalitat, ha establert la Situació 0 del Pla Emergències Exterior. La recerca del succés està ja a càrrec de la Guàrdia Civil.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.