12.4 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Bolca un vaixell amb persones a bord en el port de Castelló

El ‘Nazmuye Ana‘, de bandera panamenya i procedent de Barcelona, que compta amb 79 metres d’eslora, 11 de manga i 4,2 de gran importància ha bolcat amb persones a bord en el port de Castelló, tal com ha confirmat el Servei d’Informació del Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) a través de Twitter. Unes 150 persones participen en l’operatiu de rescat de dos persones desaparegudes. En l’accident tres persones han resultat ferides, de les quals dos han estat traslladades a l’Hospital General de la capital de la Plana, segons PortCastelló.

Des de la xarxa social, han informat que, a petició de Salvament Marítim, s’han mobilitzat diverses unitats de la Unitat de Rescat Aquàtic (URA) amb una embarcació de rescat i equips de busseig.
 

<

>

El succés s’ha produït mentre feien labors de càrrega i descàrrega en un moll, segons ha comptat la Policia Local. Concretament, fonts del Consorci Provincial de Bombers de Castelló han assenyalat a EFE que es tracta d’un vaixell portacontenidors que hauria bolcat en l’anomenat Moll de la Ceràmica per causes encara desconegudes. Les autoritats i els serveis d’emergència han rebut avís del succés a les 20.51 hores d’este divendres, després de la qual cosa els efectius s’han mobilitzat ràpidament.

Han aconseguit rescatar a diverses persones que estaven a bord, però es busca a unes altres que han caigut a l’aigua. Serien dos els desapareguts: una d’elles del servei d’estiba i l’altra de la tripulació, per a això s’ha mobilitzat a tots els mitjans de rescat del port de Castelló, mitjans dels serveis d’emergència i Salvament Marítim.

Continua la búsqueda

Continua la búsqueda ja que esta passada matinada es va paralitzar l’operatiu de búsqueda subaquàtic per seguretat, al comprovar el vaixell no estava estable. Els equips URA de Bombers CPBC i @dipcas no ha deixt d’estar operatius

 

<

>

Tres dels nou tripulants han resultat ferits

Segons el centre hospitalari, els ferits són un home de 46 anys de nacionalitat espanyola ingressat en l’UCI amb pronòstic greu; un altre home de 31, en estat lleu atés en Urgències, també espanyol, i una tercera persona assistida sense requerir trasllat hospitalari.

En l’operatiu de cerca participen efectius del Consorci Provincial de Bombers de Castelló i dels bombers municipals, bussos de rescat, personal d’emergències, Guàrdia Civil, policia portuària, remolcadors, Creu Roja i Salvament Marítim, segons PortCastelló.

Els desapareguts són una persona del servei d’estiba i d’una altra de la tripulació del vaixell ‘Nazmiye Ana’, el vaixell que ha bolcat quan feia operacions de càrrega de contenidors en el moll Centenari del recinte portuari de Castelló, per causes que encara es desconeixen. El vaixell ha quedat en posició de quilla al sol, és a dir, tombat de costat.

També es desconeix el tonatge de l’embarcació, segons han informat el Consorci, Salvament Marítim i el Centre de Coordinació d’Emergències.

En la cerca de les dos persones desaparegudes participen els vaixells ‘SAR Mesana’, ‘Punta Major’, ‘Salvamar Xabic’, ‘LS Cilene’, bussos, Guàrdia Civil, policia portuària, remolcadors, Creu Roja i Salvament Marítim. En total, l’operatiu suma més de 150 persones.

Els dispositius no han parat de buscar i estar actuant sobre el succés i així ho han reflectit en el Twitter @SIAB_Castellon

 

<

>

 

Fase blava del pla d’autoprotecció en el port de Castelló

Per part seua, la Generalitat Valenciana ha precisat que s’han mobilitzat dos unitats mèdiques urgents i d’emergència, amb embarcació i bus de rescat.

A més, en paral·lel, l’Autoritat Portuària de Castelló ha activat la fase blava del seu pla d’autoprotecció, així com el seu Pla Interior Marítim en previsió que hi hagi un abocament de combustible a la mar.

Referent a això, de la mateixa manera, el Centre de Coordinació d’Emergències, dependent de la Generalitat, ha establert la Situació 0 del Pla Emergències Exterior. La recerca del succés està ja a càrrec de la Guàrdia Civil.

 

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.